Hmmm.. Mielenkiintoinen käsite. Sehän on käsite joka tarkoittaa olotilaa syntiinlankeemuksen jälkeen. Jumala oli suuttunut ihmisille kun olivat ottaneet omenan väärästä puusta. Tästä johtuen jumala ajoi ihmiset pois paratiisista ja ihmisten jumalyhteys katkesi, josta syystä ihminen myös joutui syntiseen tilaan ja saa ihmisen tekemään tekosyntejä. Perisyntiopin mukaan tekosynnit ovat siis seurausta jumalan ja ihmisen välirikosta, eivät syy siihen. Hmmm.....
Toinen mielenkiintoinen oppi on predestinaatio oppi.
Siis, kaikki on jumalan ennalta määräämää. Eli, jumala on ennalta määrännyt toiset kadotukseen ja toiset pelastukseen.
Johtopäätös.. minä joka laulan, tanssin ja rakastan elämää oman itseni kautta, en jumalan kautta, saatan päästä paratiisiin. Sitten taas nämä jotka kulkevat raamattu kädessä, suupielet jähmettyneenä kahtakymmentävailleneljä asentoon ja tuomitsevat kaiken maallisen kivan, saattavat joutua siitä huolimatta helvettiin. Ja kaikki tämä sen takia että tuli otettua omena väärästä puusta. Hmmm....
Perisynti.
7
329
Vastaukset
- LasarusCelestius
Jumala tietää, ketkä tulevat lasten kaltaisiksi ja vannovat Jeesuksen Kristuksen nimeen. Nämä ihmiset hän on ennalta määrännyt valtakunnastaan osalliksi.
Jumala tietää myös, ketkä ovat loppuun saakka pahoja. Nämä ihmiset tulevat kokemaan saman kuin minkä minä jo koin.- paha jätkä
Miksi te aivan turhaan hihhuloitte ja
yritätte levittää sanaanne?
Kaikkihan on jo ennalta määrätty, joten
teidän teoillanne ei ole mitään merkitystä.
Kaikki on jo ennalta määrätty, eikä teidän
teoillanne tai ihmisen omilla valinnoilla
ole mitään merkitystä. Jumala on jo valinnut
ketkä pelastuvat ja ketkä eivät, eikä sinun
tai kenenkään muunkaan mitkään teot vaikuta
siihen asiaan millään tavalla.
- pahan merkki
Perisynnin mukaan vastasyntynyt vauva on saatanallisen syntinen. En tiedä toista uskontoa jossa olisi niin sairaita näkemyksiä siitä, että vastasyntynut vauvakin on läpeensä paha ja kirottu syntinen.
Kidutuspaalu-uskonto on jotenkin mielenvikaisten hommaa. Ja tämän palstan hihhulit sen kerta toisensa jälkeen meille auliisti todistavat.- pointt
Olipas taas sekavaa vuodatusta.
- Joint.
pointt kirjoitti:
Olipas taas sekavaa vuodatusta.
Unohdit ihan kokonaan viestisi sisällön ja kaikki perustelut.
Olipas taas tyhjää vuodatusta. - räsyli
VOI SINUA RAUKKAA, EI VOI MUUTA SANOA
- mielikuvitusotus
"Mielenkiintoinen käsite"
jep. niin mielenkiintoinen, että lopetin lukemisen tuohon.
p.s. "synti" ei ole mikään sana, eikä se tarkoita yhtään mitään.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih496635Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j6682842Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens831249Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.931220- 841215
Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä611123- 891120
Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä2361089- 721002
- 232893