Uskaltaisitko kertoa, jos sairastaisit...

Tavisvain

paniikkihäiriötä? Pelkäisitkö, että sinut leimataan "hulluksi."

Julkkikset puhuvat masennuksistaan yms. ihan julkisesti. Me, tavikset, kiertelemme aihetta? Vai luulenko vain?

Mitä, jos paniikkihäiriö periytyy? Poika on intti-iässä ja hänellä samoja kauheita oireita kuin minulla. Pitäisikö niistä kertoa kutsunnoissa tms?

5

372

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • iiiiiiiiiiiiiiiiiik

jos paniikkihäiriö vaivaa, kannattaa käydä lääkärisedän- tai tädin luona.Asiasta voi kertoa sellaisille sukulaisille, kavereille jne, jotka ymmärtävät,että kysymyksessä on sairaus siinä missä flunssa tai sikokuume.

• energiajuomat

aiheuttavat paniikkihäiriötä. Asiasta oli lehtijuttua tässä taannoin.
        Kaikki muu lisäaineinen häiritsee myös ihmisten nupeja, ja paniikkihäiriöt ovat voimakkaasti lisääntyneet. Kalaöljyn käytöllä on suotuisia vaikutuksia psyykeen.

Mitä tulee alkuperäiseen kysymykseen. en osaa sanoa, koska ei ole varsinaista paniikkihäiriötä ikinä ollut. Seiväskankeaa darraujouskohtauksia kyllä joskus.

• Kyllä uskaltaisin kertoa jos sairastaisin paniikkihäiriötä. En nyt kuitenkaan ihan jokaiselle, vähän tilanteesta riippuen missä ja kenelle.

Sukulaistytöllä on paniikkihäiriöoireita ja olen oireisiin vähän tutustunut. En ole kuullut että kukaan pitäisi hulluna noista oireista kärsiviä. Lienee aika yleinen sairaus. Joka 3. suomalainen jossain vaiheessa elämäänsä kokee enemmän tai vähemmän kyseisiä oireita. Nykyään paniikkihäiriöstä puhutaan avoimesti.

Poikasi on syytä kertoa paniikkihäiriöoireistaan kutsunnoissa. Hän varmaan stressaa jo etukäteen armeijaa mutta jos haluaa siellä yrittää saattaa huomata että pärjääkin siellä, saa uusia kavereita ja muuta ajateltavaa. Nykyään varusmiehistä pidetään hyvää huolta ja tarvittaessa lääkärille pääsee heti jos vaikeuksia tulee.

• onko paniikkihäiriö sellaista että mies ei halua lähteä shoppailemaan naisen kanssa ostariin?
      waiko miähen luontainen waisto :=)
      leimaa siinä sitten miäs hulluksi :=)

• Paniikkihäiriöhän on sairaus siinä kuin vesirokkokin. Tuskinpa kukaan minua sen takia tämän hullumpana pitäisi. Tietysti harkitsisin, kenelle puhuisin, mutta on myös sairauksia, joista en puhuisi kenellekään. Esimerkiksi tuskin mainitsisin, jos sairastaisin tippuria tai peräpukamia.

Harmi vain, että kun rahapula iskee, juuri mielenterveyden hoidosta säästetään eniten. Vaikka kyllä rahaa säästetään muustakin terveyshuollosta. Laman vuoksi ei pysytä hoitotakuuajoissa.

Kuulin juuri, että syrjäisimmissä kunnissa lääkäripulan vuoksi abortin saanti voi viivästyä toista vuotta.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen

Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.
      Maailman menoa
      656
      4740
    2. Harmi että

Pidät niin vastenmielisenä. Olen minäkin välissä ollut ihan kamala sinulle ja ihmetellyt miten voit minusta tykätä. Se o
      Ikävä
      20
      2245
    3. Ajattele miten

Paljon ottajia sinulla olisi
      Ikävä
      103
      1414
    4. En rehellisesti usko et oisit

Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos
      Ikävä
      22
      1314
    5. Tekisitkö jotain toisin

Kaivattusi kanssa alusta alkaen? 😍
      Ikävä
      86
      1289
    6. Trump näytti slipoveri-ukolle kaapin paikan!

Slipoveri-ukko Ukrainan presidentti Volodimir Selenskyi meni tapaamaan valkoiseen taloon Trumppia ilman kunnon tuliaisia
      Kajaani
      126
      1084
    7. Nainen, olet jotenkin lumoava

Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel
      Ikävä
      67
      1026
    8. Jos saan sinut elämääni

niin minun täytyy nukkua ihan ensimmäiseksi 2vk putkeen. Sopiiko se sinulle? Väsynyt olen ollut ja niin levollinen olo
      Ikävä
      75
      945
    9. Kun Zele jenkeissä kävi

Enää ei Zele saanutkaan miljardeja ilmaista rahaa niin helposti. Läksyttivät oikein kunnolla pientä miestä ja joutui poi
      Kitee
      252
      935
    10. Tulee ikävä

Ja toivon että saan anteeksi ❤️
      Ikävä
      65
      906
    Aihe