Soini mieleiseni poliitikko

miljoonapulu

Soini tuo Perussuomalaisten "pääjehu" on minun mieleiseni poliitikko koska hän puhuu ymmärrettävästi. Ja hän puhuu asioista suoraan eikä mielistele ketään. Eikä hän ole sliipatun oloinen.

En tunne häntä; hän ei kuulu tuttavapiiriini mutta kuten mielipiteeni perustelin jo tuossa yllä niin pidän hänestä. Pidin alusta asti kun hän politiikkaan mukaan tuli minun mielestäni hän ei ole muuttunut.

Näkemyksiä voi tietysti olla hänestäkin erilaisia ja tämä on minun näkemykseni.

Ja hän on mukavan, isällisen oloinen joka sekin on vielä plussaa :) .

30

747

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ilolias Rohmantti

en tunne kans Soinia ;)

Paljon järkevää puhuu ja osin en ole samaa mieltä ajatustensa kanssa mutta minusta ois hyvä saada herra ihan oikeasti hallitus vastuuseen niin sieltä sen näkee, että onko puhe puhetta vai löytyykö puheelle myös katetta.

SMP ja Vennamot oli hieno esimerkki miten radikaaleilla puheilla ja oppositio politiikalla saa ystäviä ja hallitus vastuu puhkaisi kuplan, hävis koko puolue.

Kyllä maailmaan ääntä mahtuu vaan realismiin on vaikea rakentaa ;)

• miljoonapulu

No en minäkään kaikesta samaa mieltä tarkalleen ole mutta hänestä olen saanut vaikutelman josta pidän :)

• Näin..

ne muutkin toimii, mutta heillä on ympäri Suomea suuri virkamies reservi joka ei puhkea helposti.

Eli, SMP:llä ei tuollaista ollut, pahimmat reikien tekijät olivat silloin kepu ja kokoo-mustat!

Nyt on kyse aivan eri asiasta Perussuomalaisten kanssa, saat nähdä tuostahan on otettu opiksi myös.

• Conan Obrien

Soini puhuu selkokielellä, ymmärrän hänen suosionsa.

• miljoonapulu

Minun mielestäni monet poliitikot puhuvat liian monimutkaisesti Soini ei ja minulla vaikutelma, että ei esitä muuta kuin on.
        Eikä varsinkaan yritä esittää hienompaa mitä on vaan vaikuttaa ns tavalliselta ihmiseltä.

• Conan Obrien
        miljoonapulu kirjoitti:

Minun mielestäni monet poliitikot puhuvat liian monimutkaisesti Soini ei ja minulla vaikutelma, että ei esitä muuta kuin on.
        Eikä varsinkaan yritä esittää hienompaa mitä on vaan vaikuttaa ns tavalliselta ihmiseltä.

Olen samaa mieltä! Soinin vahvuus tuleekin siinä, että hän uskaltaa sanoa suoraan ja selvästi ne asiat, joita muut kiertelevät ja kaartelevat kuin kissa kuumaa puuroa.

• miljoonapulu
        Conan Obrien kirjoitti:

Olen samaa mieltä! Soinin vahvuus tuleekin siinä, että hän uskaltaa sanoa suoraan ja selvästi ne asiat, joita muut kiertelevät ja kaartelevat kuin kissa kuumaa puuroa.

Mielestäni moni poliitikko ajaa asioita omaksi hyödykseen, toki poikkeuksiakin on kuten Päivi Räsänen, hänestäkin pidän.

• Ymmärrän Soinin suosion syyn,puhuu asioista jotka ihmisiä hämmentää, (EU, pakolaiset,Glopalisaatio, ym).Mutta kun pintaa hieman raapaisee on ne hänen ja puolueensa ajatukset kovin heppoisia.Jos Soini ja kumppanit saisvat määrätä,olisi Suomi vieläkin se sama pienten klikkien pyörittämä valtio Suur-Ruotsin Ja Venäjän välissä.
      Kansantaloutta hoidettaisiin devalvaatiolla, Inflaation ollessa korkea.Aivovienti olisi Suomen suurin vientiartikkeli.
      Kesko ja S-ryhmä sanoisivat mitä ostat kaupasta.
      Vaikka itsekin olen aatteiltani "liberaali",ja en pidä siitä että Suomeen tulee pakolaisia vain sen statuksen avulla.Siltikin pidän monikulttuurisesta yhteiskunnasta jossa kaikilla on mahdollisuus yrittää ja tehdä työtä.

• miljoonapulu

Ihan hyvä näkökanta tuokin. Hyvä kun erilaisia mielipiteitä löytyy tähänkin aiheeseen.

• Tietysti tämä kirjoitus kuuluisi politiikkapalstalle, siirtäköön ylläpito sinne, jos haluaa. En usko, että olisi yhtään hullumpaa, jos suomi olisikin pitäytynyt pienenä mutta itsenäisenä valtiona jossain. Lamahan nyt koettelee melkein koko meidän planeettaa. Asia ei siitä olisi kummentunut, oli suomi EU:ssa tai sitten ei, ainoastaan direktiivit puuttuisivat.
        Kuitenkin omasta valuutasta olisi nyt etua. Mainitsemasi devalvaatio olisi mahdollinen ja rahan ulkoiselle arvolle olisi voinut käydä kuten ruotsin kruunulle ilman devalvaatiotakin. Ruotsikin kärsii lamasta, mutta vähemmän kuin suomi, koska vienti vetää. Asia oli helppo todeta käydessäni äskettäin Torniossa, suomen puolen kaupat olivat tyhjiä, Haaparannalla ei tahtonut kaupoista löytyä riittävästi parkkipaikkoja.
        Inflaatiolla on peloteltu, mutta kovana inflaatiomaana pidetyssä norjassa kuluttajahinnat ovat nousseet saman 3,5% minkä suomessakin.
        Aivoviennistäkin on puhuttu, mutta taitavat suomalaiset aivot olla niissä hinnoissa, ettei niitä kukaan osta. Nokiakin käyttää mieluummin kiinalaisia aivoja. Toisaalta, jos koulutetut eivät pärjää suomessa, menköön muualle, onhan sinne aikojen kuluessa jo mennyt paljon työväestöäkin, kun eivät suomessa ole tulleet toimeen.
        Nuo keskot, s-ryhmät ja tradekathan jo nykyisin päättävät mitä he kuluttajalle myyvät. Pikkuleipomoiden tuotteita saa jo metsästää ympäri maakuntaa. Joku eltoraato-tuote on nostettu hyllylle paikkakunnalla tuotetun tilalle.
        No, tulipahan taas veisattua valitusvirttä. Soinista puheenollen, kansan kielellä puhuvia henkilöitä ei liiemmin politiikassa nykyään näy. Soini, Tennilä ja Seppänen tulevat mieleen, tällaisia kyllä kaivattaisiin lisää puoluekannasta riippumatta. Ja onnittelut, jos jaksoit lukea pitkäpiimäistä jauhamistani tähän asti.

• Väärin.

Ei perussuomalaisten politiikalla, ole mitään ulkomaalaisia vastaan.
        Vaan halutaan sanoa että,tervetuloa.Mutta maassa maan tavalla.
        Ei Soinin puheet ketään pitäisi hämmentää?
        Suomihan myös vapautui samana päivänä, kun Berliinin muuri kaatui.
        Suomalaisille on tietenkin outoa kun riveissä on yhtäkkiä mies joka saa suunsa auki.

Muuten olen itse ulkomaasta muuttanut Suomeen 1986 Wiesbaden (Deutschland)En saa äänestää eduskuntavaaleissa.Mutta kuntavaaleissa saan.
        Annoin ääneni Perussuomalaisille, koska tykkään että ajavat kaikkien etuja.
        Nauratta vain kun Suomessa joku strippinainen saa horjumaan ulkoministeriön.

Mitä mieltä on Vaasan Jaakkoo tuosta sloganista Maassa Maan tavalla??

• Näin..
        zepponen kirjoitti:

Tietysti tämä kirjoitus kuuluisi politiikkapalstalle, siirtäköön ylläpito sinne, jos haluaa. En usko, että olisi yhtään hullumpaa, jos suomi olisikin pitäytynyt pienenä mutta itsenäisenä valtiona jossain. Lamahan nyt koettelee melkein koko meidän planeettaa. Asia ei siitä olisi kummentunut, oli suomi EU:ssa tai sitten ei, ainoastaan direktiivit puuttuisivat.
        Kuitenkin omasta valuutasta olisi nyt etua. Mainitsemasi devalvaatio olisi mahdollinen ja rahan ulkoiselle arvolle olisi voinut käydä kuten ruotsin kruunulle ilman devalvaatiotakin. Ruotsikin kärsii lamasta, mutta vähemmän kuin suomi, koska vienti vetää. Asia oli helppo todeta käydessäni äskettäin Torniossa, suomen puolen kaupat olivat tyhjiä, Haaparannalla ei tahtonut kaupoista löytyä riittävästi parkkipaikkoja.
        Inflaatiolla on peloteltu, mutta kovana inflaatiomaana pidetyssä norjassa kuluttajahinnat ovat nousseet saman 3,5% minkä suomessakin.
        Aivoviennistäkin on puhuttu, mutta taitavat suomalaiset aivot olla niissä hinnoissa, ettei niitä kukaan osta. Nokiakin käyttää mieluummin kiinalaisia aivoja. Toisaalta, jos koulutetut eivät pärjää suomessa, menköön muualle, onhan sinne aikojen kuluessa jo mennyt paljon työväestöäkin, kun eivät suomessa ole tulleet toimeen.
        Nuo keskot, s-ryhmät ja tradekathan jo nykyisin päättävät mitä he kuluttajalle myyvät. Pikkuleipomoiden tuotteita saa jo metsästää ympäri maakuntaa. Joku eltoraato-tuote on nostettu hyllylle paikkakunnalla tuotetun tilalle.
        No, tulipahan taas veisattua valitusvirttä. Soinista puheenollen, kansan kielellä puhuvia henkilöitä ei liiemmin politiikassa nykyään näy. Soini, Tennilä ja Seppänen tulevat mieleen, tällaisia kyllä kaivattaisiin lisää puoluekannasta riippumatta. Ja onnittelut, jos jaksoit lukea pitkäpiimäistä jauhamistani tähän asti.

hyvin jaksoin lukea, hyvää kirjoitusta.

On se kiva kun huomaa että täällä kirjoittaa joku tuollaista selvää asiapitoista asiaa.

• Väärin. kirjoitti:

Ei perussuomalaisten politiikalla, ole mitään ulkomaalaisia vastaan.
        Vaan halutaan sanoa että,tervetuloa.Mutta maassa maan tavalla.
        Ei Soinin puheet ketään pitäisi hämmentää?
        Suomihan myös vapautui samana päivänä, kun Berliinin muuri kaatui.
        Suomalaisille on tietenkin outoa kun riveissä on yhtäkkiä mies joka saa suunsa auki.

Muuten olen itse ulkomaasta muuttanut Suomeen 1986 Wiesbaden (Deutschland)En saa äänestää eduskuntavaaleissa.Mutta kuntavaaleissa saan.
        Annoin ääneni Perussuomalaisille, koska tykkään että ajavat kaikkien etuja.
        Nauratta vain kun Suomessa joku strippinainen saa horjumaan ulkoministeriön.

Mitä mieltä on Vaasan Jaakkoo tuosta sloganista Maassa Maan tavalla??

Otsikko sen jo kertoo. Maassa maan tavalla tai maasta pois.
        Ehkä juuri sen takia en oikein ymmärtänyt aikoinaan suomalaisia poiliitikkoja jotka niin ankarasti vastustivat Inkeriläisten muuttoa Suomeen.
        He kuitenkin ovat meidän lähin sukulais kansa, jolita "isoveli" aikoinaan kielsi olemassaolonkin.
        Mutta noin muuten olen sitä mieltä että Suomen on parempi olla mukana kuin ulkona. Tosin meitä vieläkin vaivaa tuo isoveli komplikaatio. Eli mieluummin noudatetaan ylitunnollisesti direktiivejä kuin laitetaisiin vastaan ja ajateltaisiin mikä on järkevää Suomen mittakaavassa.
        Mutta jos noin muuten puhutaan siirtolaisista olen sanonut että eräs suomen vähemmistö joutuu kohta väistymään muiden tieltä koska se itsepintaisesti pitää kiinni"periaattteistaan".

• miljoonapulu
        zepponen kirjoitti:

Tietysti tämä kirjoitus kuuluisi politiikkapalstalle, siirtäköön ylläpito sinne, jos haluaa. En usko, että olisi yhtään hullumpaa, jos suomi olisikin pitäytynyt pienenä mutta itsenäisenä valtiona jossain. Lamahan nyt koettelee melkein koko meidän planeettaa. Asia ei siitä olisi kummentunut, oli suomi EU:ssa tai sitten ei, ainoastaan direktiivit puuttuisivat.

Joo jaksoin hyvin lukea kirjoituksesi loppuun asti, ei se pitkäpiimäinen ollut mielstäni.

• jaakko
        VaasanJaakkoo kirjoitti:

Otsikko sen jo kertoo. Maassa maan tavalla tai maasta pois.
        Ehkä juuri sen takia en oikein ymmärtänyt aikoinaan suomalaisia poiliitikkoja jotka niin ankarasti vastustivat Inkeriläisten muuttoa Suomeen.
        He kuitenkin ovat meidän lähin sukulais kansa, jolita "isoveli" aikoinaan kielsi olemassaolonkin.
        Mutta noin muuten olen sitä mieltä että Suomen on parempi olla mukana kuin ulkona. Tosin meitä vieläkin vaivaa tuo isoveli komplikaatio. Eli mieluummin noudatetaan ylitunnollisesti direktiivejä kuin laitetaisiin vastaan ja ajateltaisiin mikä on järkevää Suomen mittakaavassa.
        Mutta jos noin muuten puhutaan siirtolaisista olen sanonut että eräs suomen vähemmistö joutuu kohta väistymään muiden tieltä koska se itsepintaisesti pitää kiinni"periaattteistaan".

Minut toi tänne in Finnland meine erste liebe.
        Olen saanut sinun kirjoituksesta käsityksen että olen saksalaisena väärä maa??

• Aate Nonari

Mies ei ole reaalipoliitikko- Siis kaikki pelkkää populismia.

• miljoonapulu

Onkohan noin. Epäilen tuota.

• Aate Nonari
        miljoonapulu kirjoitti:

Onkohan noin. Epäilen tuota.

Eikö tapaus Tony Halme opettanut mitään??

• Poti

Äänesi kuuluu, mutt´ auttaa ei voi!

• Junnu....
        Aate Nonari kirjoitti:

Eikö tapaus Tony Halme opettanut mitään??

Eihän suinkaan Soini ole,Halmeen isä?
        No ok kukin taaplaa tyylillään.

Mutta kuitenkin Soini on hyvä

• Näin..

Lähde Wikistä:

"Populismi tarkoittaa politiikkaa tai retoriikkaa, joka tähtää kansansuosioon asioita yksinkertaistamalla. Populismi esiintyy yleensä heikommassa asemassa olevan ”kansan” puolustajana. Populistiselle puhunnalle on tyypillistä asetelma "eliitti" vastaan "kansa".

Tämähän on se mihin sinun kaltainen kompastuu taas!

• Aate Nonari
        Näin.. kirjoitti:

Lähde Wikistä:

"Populismi tarkoittaa politiikkaa tai retoriikkaa, joka tähtää kansansuosioon asioita yksinkertaistamalla. Populismi esiintyy yleensä heikommassa asemassa olevan ”kansan” puolustajana. Populistiselle puhunnalle on tyypillistä asetelma "eliitti" vastaan "kansa".

Se mitä et tiedä, sen kertoo Wiki. Sinua varten.

Älä usko kaikkea mikä on totta! Olisi sinun se pitänyt tietää.

Katos vaan. Tätä juuri on Soini.

• miljoonapulu
        Näin.. kirjoitti:

Lähde Wikistä:

Kiva kun kerroit mitä populismi tarkoittaa. Olen tuota sanaa joskus miettinyt mutten ole sitten kuitenkaan sanan merkitystä selvittänyt.
        Kiitos tiedosta. :)

• Näin..
        Aate Nonari kirjoitti:

Se mitä et tiedä, sen kertoo Wiki. Sinua varten.

Älä usko kaikkea mikä on totta! Olisi sinun se pitänyt tietää.

Katos vaan. Tätä juuri on Soini.

se on että sisällä ollaan.

Kokoo-mustista tai vasemmistosta, sitä apua ei tule nytkään, kun on jokin lama.

600 000 suomalaista elää köyhyysrajan alapuolella ja 130 000 lasta.

Ja eliitin onneksi lisää tuohon jonoon tulee päivittäin suomalaisia.

Tähän tietoon ei tarvitse Wikiä tai Soinia, vaan näitä on sinun ja minun ympärillä, päivittäin.
        He ovat niitä äänestäjiä, jolle nyt olisi tehtävä mitä ovat luvanneet! Eikä puhuttava paskaa, kuten tekevät.

• gg-10

Politiikka, uskonto, raha ja seksi... Aiheet joita tulisi karttaa, protokollan mukaan.

Okei okei, mikä fucking protokolla. Ja mitä jää, ilman näitä neljää.

Politiikka on muuten sieltä päästä. Kyl sää tiedät.

• ovat

tämän palstan suosikkeja, meinaan demarit. Ne on sitten niin iiiihania ja rehellisiä.

• vanhapiru.

Kun ei tartte olla vastuussa sanoistaan. Katotaan sitten,kun Soini on hallituksessa, vieläkö on asioista samaa mieltä. Ja mitä on teot. Puhettahan maailmassa riittää, mutta teot on harvassa!

• Jos /kun SMP .ssä pääsee valtaan tämä Halmeen ja kumppaneiden edustama linja,olemme kaulaa myöten keltaisessa nesteessä.
      Kuka tuli 1930 l lopulla Saksassa valtaan, kun markan arvo oli -0, 1000dmarkan setelillä ei saanut leipää kaupasta.
      Tuo sama ihminen? löysi syylliset ulkovalloista, juutalaisista, etc.
      Nyt on maailma menossa syvempään lamaan kuin konsanaan 30l.mutta poliitikot ja virkamiehet ovat aina vaan etäisempiä ihmiselle.
      On EU, Lama,pakolaiset,ym.Muualla Euroopassa tilanne on jo paha,äärioikeisto on saamassa äänivyöryn monessa valtiossa, ja demokratian mukaan he ovat silloin hallitus paikoilla.
      Siis tilanne on kuin tilattu Soinin kaltaisille populisteille.Se on vaan myöhäistä rypistää kun tavara on housussa.

• voipi olla

Soinista, mutta kyllä mies on tosissaan. Ikävä vaan, kun puolueessa pn niitä äänien kerääjiä, jotka ovat paremminkin huuhaata. Eivät kuitenkaan kaikki, onneksi.
      Soinilla on uskon vakaumus katolisen kirkon piirissä toimien. Hän myös tuo julki kantansa esim. aborttiin, kielteinen, koska kunnioittaa elämää ja Sanaa.
      Mehän olemme kaikki jollakin tavoin vajaita. Täydellisiksi emme ikävä kyllä tule ajassa.
      Soinilla on sydän kohdallaan. Kaikki ei ole pelkkää populismia. Totuuden puhujista eivät kaikki pidä. EU.hun liittyminen oli suuri virhe.
      On sentään joku, joka puolustaisi itsenäisyyttämme, sitä aitoa itsemäräämisvaltaa, mikä on luovutettu valheen voimalla EU.lle.
      Kannatan Soinia ja toivon hänelle pitkää ikää.

• miljoonapulu

Joo, niin on tosissaan.

Mutta herää kysymys onko Suomi oikeasti enää itsenäinen. Monet suomalaiset firmat myyty ulkolaisille.
        Mielestäni se ei ole hyvä asia, tästäkin voi olla montaa mieltä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. En voi jutella kanssasi

tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih
      Tunteet
      49
      6665
    2. Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.

Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j
      Maailman menoa
      673
      2876
    3. Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa

Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens
      Maailman menoa
      83
      1249
    4. Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?

Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.
      Ikävä
      96
      1238
    5. Koska olet rakastellut

Kaivattusi kanssa viimeksi?
      Ikävä
      84
      1225
    6. Anteeksi Pekka -vedätys

Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä
      Maailman menoa
      61
      1123
    7. Miten saisin

Sinut omakseni?
      Ikävä
      89
      1120
    8. Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.

Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä
      Idän uskonnot
      237
      1100
    9. Kumpi tästä

Teidän tilanteesta teki vaikeaa? Sivusta
      Ikävä
      72
      1002
    10. Kaikkia ei voi miellyttää

Eikä ole tarviskaan. Hyvää huomenta ja mukavaa perjantaita. 😊❄️⚜️✌🏼❤️
      Ikävä
      238