kuin kauan pitää odottaa päätöstä siitä kun on kelalle antanu työkyvyttömyyseläkehakemuksen?taitaa olla jonoa eläkehakemuksissa?eihän siinä tarttis ku paperit vaan lukea ja päättää sen mukaan pääseekö vai eikö pääse eläkkeelle
kysymys työkyvyttömyyseläkkeestä
7
1226
Vastaukset
- työttömyyskorvauksia
hakiessa voi joutua kuukausia odottaan rahoja joten hyvin menee.
- soittaisit sille
henkilölle joka asiaasi siellä hoitaa,niin minä tein.Siellä on vain paperinpyörittäjä lääkäreitä jotka eivät ole olleet kenttätyössä varmaan ikinä.Käsitteliöillä on paksu pino paprua pöydällä ja niitä sitten lukaisee silloin tällöin ja aikaa menee siihen touhuun.Minulla taisi mennä sellaiset 4kk.
maksetaanko ensin kuntoutusrahaa ettei pääse suoraan eläkkeelle?entä jos ei suostu minkäänlaiseen kuntoutukseen niin menettääkö sen kuntoutusrahan?
- Työeläkelaitos päättää
Kela ottaa vain hakemuksen vastaan ja siirtää sen sähköisesti työeläkelaitokselle. Jos olet rastittanut myös kohdan että haet kansaneläkettä siirretään se myös Kelan eläke- ja toimeentuloturvaosastolle.
Pääsääntöisesti työeläkelaitos tekee ratkaisun siitä, onko myöntö vai hylky ja Kela tekee seurannaisratkaisun. Jos työeläke jää pieneksi tai ei ole ollut työssä, niin silloin Kela tekee itsenäisen ratkaisun.
Kelassa ei ole ollut enää hakemuksia pöydällä liki kymmeneen vuoteen. Jätetyt hakemukset viedään skannauspisteeseen. Kuvatut asiakirjat menevät eri työjonoihin, joista käsittelijät nappaavat ne käsittelyyn ja rastien mukaan siirtelevät muihin laitoksiin.
Kannattaa siis kysyä työeläkelaitokselta sitä missä vaiheessa asian käsittely on ja myös arviota käsittelyajasta. - kannattaa kysyä
kelan toimistosta. Hiljattain tuli tuo tieto, että kela oli hukannut n 800 hakemusta. Sinunkin hakemus on voinut olla hukassa.Kela on löytänyt asiakirjat, joten asia hoituu.
http://www.mtv3.fi/uutiset/kotimaa.shtml/arkistot/kotimaa/2009/02/799167onko siinä päätöksessä sitten perustelut niin että kerrotaan kuinka monta prosenttia työkyky on alentunu?ja jos on alentunu vain 40% niin onko kelalla velvollisuus tarjota osa eläkettä?
- mahdollista vain
ssssssssss kirjoitti:
onko siinä päätöksessä sitten perustelut niin että kerrotaan kuinka monta prosenttia työkyky on alentunu?ja jos on alentunu vain 40% niin onko kelalla velvollisuus tarjota osa eläkettä?
työeläkelaikien mukaan.
Kansaneläkelaki ei tunne osatyökyvyttömyyseläkettä. Sitä voi saada vain työeläkelakien mukaan. Sen määrä on tasan tarkkaan puolet siitä mitä täysimääräinen eläke olisi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih496665Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j6732876Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens831249Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.961238- 841225
Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä611123- 891120
Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä2371100- 721002
- 238906