Luin pitkää viestiketjua. Kreationistia pyydettiin kretomaan ihmisen ja simpanssin eroista. Ulkonäölliset erot olivat riittäviä, jotta simpanssi julistettiin eri roduksi ihmisestä. Kuitenkin kysyttäessä, että voidaanko ihmisiä jakaa eri rotuihin(koska voivat olla hyvinkin erinäköisiä), oli vastaus luokkkaa "ei voi auttaa, jos et itse ymmärrä".
Aloin miettiä, että usein juuri kretionismi esitetään aivan itsestään selvänä. "Näkeehän tämän", "Se nyt vain on näin" ja muut samankaltaiset argumentit. Itselleni se on kuitenkin hyvin epäselvä, jopa mahdoton "teoria/asia/oppi".
Missä sitä voisi opiskella tai saada siitä tietoa? Siis nimenomaan kreationismistä, ei evoluutioteorian "puutteista". Kai se jossain on sovittu mikä on ns.virallista kreationismiä vai saako kuka tahansa opettaa/esiintyä kreationismin "asiantuntijana"?
Missä opetetaan kreationismia?
4
301
Vastaukset
- lallallaaa
Hesari kuukausiliitteessä oli hyvä juttu näistä "lähisukulaisistamme," jollei jo sen artikkelin myötä valkene, että millainen on eläin, ja että millainen on ihminen, niin sitten ei minun puolestani mitenkään. Apinat vaikka olisivat kuinka kädellisiä ovat silti yhä eläimiä, kykenemättömiä kommunikoimaan järjellisesti ja älykkäästi, kuten Jumala on siis meidän kohdallamme tarkoittanut.
Huomaat siis pian, että sen sijaan että meillä olisi joku kiihkeä halu(evoluutikoiden mukaan) kieltää omaan oppiimme sopimattomat asiat, olemme ajatelleet asiaa ja todenneet ettei asia voi olla niin. Kun kaikki kerran näyttää niin selvästi luodulta, niin miksi valehdella itselleen ja muille ihmisille? WYSIWYG, on paljon helpompaa ajatella niin että Jumala olisi luonut kaiken, ei siksi että se olisi helpompaa vaan siksi että se on järjellinen ja johdonmukainen asia, se että joku älykäs taho on luonut maailman, koska siltä se ulkopäin kaikin puolin näyttää.Kerro toki minullekin, mitkä tekijät saavat tämän maailman näyttämään kaikin puolin luodulta?
- Haska Pousu
Sanot että kaikki vaan näyttää luodulta???? Mielestäni ei näytä yhtään. Erityisesti raamatun kuvailema maailman "järjestys" on totaalisen ristiriidassa näkemäni kanssa.
Mikään ei näytä luodulta, koska missään ei ole todisteita luojasta. Jos sinulla on niin kerro, jotta voimme keskustella niistä. Jos sanot taas "kaikkihan on ihan selvästi luotu", niin ei se paljon minua auta joka en sitä siltä kannalta ole ainakaan vielä nähnyt. Miten siis saa ihmisen vakuuttuneeksi kreationismin paikkansa pitävyydestä jos ei ole tarjota asioita joita tarkastalemalla tämä ihminen toteaa väitteen paikkansa pitävyyden.
Toivoin ettei tähän vastata viittaamalla minun uskovan evoluutioon ihan sokeasti ja blah blah... Se "uskonko" evoluutioon vai en ei kuulu asiaan. Haluaisin tietoa kreationismin "todisteista" ja toteamisesta joka päiväisessä elämässä. Ilman näitä tietoja olen ihan totaalisen uskon varassa. - niinpätietystiniinpätietysti
Onko Hesarin kuukausiliite Kreationistien, virallinen tieteellinen julkaisu?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.6564710Harmi että
Pidät niin vastenmielisenä. Olen minäkin välissä ollut ihan kamala sinulle ja ihmetellyt miten voit minusta tykätä. Se o202235- 1031414
En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos221304- 851264
Trump näytti slipoveri-ukolle kaapin paikan!
Slipoveri-ukko Ukrainan presidentti Volodimir Selenskyi meni tapaamaan valkoiseen taloon Trumppia ilman kunnon tuliaisia1261074Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel661018Jos saan sinut elämääni
niin minun täytyy nukkua ihan ensimmäiseksi 2vk putkeen. Sopiiko se sinulle? Väsynyt olen ollut ja niin levollinen olo75945Kun Zele jenkeissä kävi
Enää ei Zele saanutkaan miljardeja ilmaista rahaa niin helposti. Läksyttivät oikein kunnolla pientä miestä ja joutui poi252935- 65906