Uusi Mazda 6 vs. Fiat Stilo

VIDEO-löytyy

Tervehdys Mazda-autoilijat.

Tein pienen vertailevan videon uudesta Mazda 6:sta ja vanhasta Fiat Stilosta. Stilo 1.6 koneella ja Mazda 6 1.8 koneella.

Suorituskyky on käytännössä identtinen.

http://www.youtube.com/watch?v=RekKj8o01O8

Autona uusi Mazda 6 on tietenkin valovuosia Fiat Stiloa edellä ja on kokonaisuutena luokkansa parhampia autoja niin laadultaan, tiloiltaan kuin viimeistelyltään. 1.8 on tosin liian säyseä kone upeaan, uuteen Mazda 6:een. Muista tämä, kun ostat Mazdan.

10

1086

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • perheautot

      Ei ole pienintäkään ongelmaa saavuttaa teiltämme löytyvää korkeinta mahdollista sallittua nopeutta, 120 km/h. Ja sakotkin saa hankittua myös tuolla alueella jos haluaa, eikä tee tiukkaakaan. Mistään en ole myöhästynyt sen takia, ettei auto kulje tarpeeksi lujaa tai kiihdy tarpeeksi nopeasti, en nyt nyt enkä lukuisilla aikaisemmilakaan autoilla. Aina on vika vika vika ollut itsessä, ei autossa, jos on aika alkanut käydä vähiin. Itse aisiassa normaali liikenteessä normaali ihminen normaaleilla ajotaidoilla pärjää tuollakin koneella vallan mainiosti niin,että ei käytännössä koskaan tarvitse edes painaa kaasupoljinta lattiia vasten. Ja kaiken lisäksi säästää ajotavallaan jonkun satasen vuoteen...
      Mikäli on tarve saada ohjus, jolla poltetaan rengasta, näytetään pikkupissiksille miten kärry kiihtyy ja uhmataan itsensä ja muiden tiellä kulkevien henkeä älyttömillä ohituksilla ja kaahauksella, niin mazdan kuutonen eikä moni muukaan ns. perheauto ei ole oikea auto siihen asiaan.

      • faceliftkuski

        3.5 vuotta 1.8 facelift kutosella keskinopeuden ollessa 57 km/h. Periaatteessa mikä tahansa auto riittää tehoiltaan minulle, mutta totta on, että 1.8 moottorilla ohituksiin laittaa mielellään pienempää pykälää. Onneksi vaihteita ei ole kuin 5.


      • ap.

        Idea ei ole kaahata tai vaarantaa ketään. Kyse on omasta turvallisuudesta!

        Kun moottorissa on puhtia, niin esim. yhdistelmärekkojen ohitukset hoituvat valtatiellä liukkaasti.

        Jos joku sanoo, että 1.8 koneen vääntö ja teho riittävät, niin OK. Jokaisella on oikeus omaan mielipiteeseensä.

        Itse ajan 1.6 Stiloa, mutta mielestäni perheautoon sopiva tehomäärä on noin 150 hevosvoimaa. Vääntöä olisi ihanteellisimmillaan paljon, kuten Volvon turbokoneissa.

        1.8 koneella pärjää taatusti vallan mainiosti, mutta vallantunne on myös mielenkiintoinen ohituskaistan auetessa ja Volvo S40 T5:n kaasupolkimen pohjaan runttaamisen jälkeen.

        Siitä kai ei ole haittaa, että voimaa on reservissä. Eihän se reservi bensaa kuluta, jos sitä ei käytä. Tähän VW pyrkii kaksoisahdetulla 1.4 TSI koneellaan. Eli kun on tarvetta, niin tehoa ja vääntöä pitää löytyä. Mutta kun ajetaan pintakaasulla, niin kulutuksen on oltava pieni.

        Omasta mielestäni VW:n 1.4 TSI -moottori on hyvin kiinnostava. Sen voimavarat riittävät useimmille. 1.4 koneesta 160 hevosvoimaa ja vääntöä 240 Nm kierrosluvulla 2000! Toi on peruskäyttöön perheautossa ihannekone. 0-100 km/h 8 sekuntia ja ohituskiihtyvyys kohdallaan.


      • ap.
        faceliftkuski kirjoitti:

        3.5 vuotta 1.8 facelift kutosella keskinopeuden ollessa 57 km/h. Periaatteessa mikä tahansa auto riittää tehoiltaan minulle, mutta totta on, että 1.8 moottorilla ohituksiin laittaa mielellään pienempää pykälää. Onneksi vaihteita ei ole kuin 5.

        Mazda 6 on ajo-ominaisuuksiltaan niin upea, että siksikin lisätehoa jää kaipaamaan. Auto on ikäänkuin rakennettu liian hyväksi ja tukevaksi 1.8 koneen näkökulmasta.

        Vähän sama, jos Ferrarin moottori vaihdettaisiin 200 hevosvoimaiseen. Toki silläkin liikkumana pääsisi, mutta varmaan aika turhauttavaa niissä raameissa.

        Mazda 6:n alusta on rakennettu selvästi suuremmalle voimalle kuin 1.8:n voimavarat. Millainenhan MPS-malli Mazda 6:sta tulee? Alusta on mitoitettu sitä varten...


      • 1.4
        ap. kirjoitti:

        Idea ei ole kaahata tai vaarantaa ketään. Kyse on omasta turvallisuudesta!

        Kun moottorissa on puhtia, niin esim. yhdistelmärekkojen ohitukset hoituvat valtatiellä liukkaasti.

        Jos joku sanoo, että 1.8 koneen vääntö ja teho riittävät, niin OK. Jokaisella on oikeus omaan mielipiteeseensä.

        Itse ajan 1.6 Stiloa, mutta mielestäni perheautoon sopiva tehomäärä on noin 150 hevosvoimaa. Vääntöä olisi ihanteellisimmillaan paljon, kuten Volvon turbokoneissa.

        1.8 koneella pärjää taatusti vallan mainiosti, mutta vallantunne on myös mielenkiintoinen ohituskaistan auetessa ja Volvo S40 T5:n kaasupolkimen pohjaan runttaamisen jälkeen.

        Siitä kai ei ole haittaa, että voimaa on reservissä. Eihän se reservi bensaa kuluta, jos sitä ei käytä. Tähän VW pyrkii kaksoisahdetulla 1.4 TSI koneellaan. Eli kun on tarvetta, niin tehoa ja vääntöä pitää löytyä. Mutta kun ajetaan pintakaasulla, niin kulutuksen on oltava pieni.

        Omasta mielestäni VW:n 1.4 TSI -moottori on hyvin kiinnostava. Sen voimavarat riittävät useimmille. 1.4 koneesta 160 hevosvoimaa ja vääntöä 240 Nm kierrosluvulla 2000! Toi on peruskäyttöön perheautossa ihannekone. 0-100 km/h 8 sekuntia ja ohituskiihtyvyys kohdallaan.

        Ei tuolla "yhdistelmärekkojen ohittamisella" ole kaikille merkitystä. Mie ajelen taajamassa ja työmatkaa 30km siivu. Eipä tartte ohitella, kun siitä ei ole yhtään mitään hyötyä. Kilometrejä ajetaan kuitenkin vuodessa liki 30000. Maantielläkin on nykyisin ohituskaistoja vähän väliä ja moottoritietäkin on ihan riittävästi.

        Pidemmät reissut tulee kuitenkin ajettua "juhannusruuhkassa" / vast. ja silloinkaan ohittamisessa ei ole järkeä.


      • oop
        ap. kirjoitti:

        Idea ei ole kaahata tai vaarantaa ketään. Kyse on omasta turvallisuudesta!

        Kun moottorissa on puhtia, niin esim. yhdistelmärekkojen ohitukset hoituvat valtatiellä liukkaasti.

        Jos joku sanoo, että 1.8 koneen vääntö ja teho riittävät, niin OK. Jokaisella on oikeus omaan mielipiteeseensä.

        Itse ajan 1.6 Stiloa, mutta mielestäni perheautoon sopiva tehomäärä on noin 150 hevosvoimaa. Vääntöä olisi ihanteellisimmillaan paljon, kuten Volvon turbokoneissa.

        1.8 koneella pärjää taatusti vallan mainiosti, mutta vallantunne on myös mielenkiintoinen ohituskaistan auetessa ja Volvo S40 T5:n kaasupolkimen pohjaan runttaamisen jälkeen.

        Siitä kai ei ole haittaa, että voimaa on reservissä. Eihän se reservi bensaa kuluta, jos sitä ei käytä. Tähän VW pyrkii kaksoisahdetulla 1.4 TSI koneellaan. Eli kun on tarvetta, niin tehoa ja vääntöä pitää löytyä. Mutta kun ajetaan pintakaasulla, niin kulutuksen on oltava pieni.

        Omasta mielestäni VW:n 1.4 TSI -moottori on hyvin kiinnostava. Sen voimavarat riittävät useimmille. 1.4 koneesta 160 hevosvoimaa ja vääntöä 240 Nm kierrosluvulla 2000! Toi on peruskäyttöön perheautossa ihannekone. 0-100 km/h 8 sekuntia ja ohituskiihtyvyys kohdallaan.

        ohitustapa laillisilla nopeuksilla on ns. lentävä ohitus, jossa ei tarvitse kiihdyttää lainkaan.


      • ohituskiihtyvyys
        ap. kirjoitti:

        Idea ei ole kaahata tai vaarantaa ketään. Kyse on omasta turvallisuudesta!

        Kun moottorissa on puhtia, niin esim. yhdistelmärekkojen ohitukset hoituvat valtatiellä liukkaasti.

        Jos joku sanoo, että 1.8 koneen vääntö ja teho riittävät, niin OK. Jokaisella on oikeus omaan mielipiteeseensä.

        Itse ajan 1.6 Stiloa, mutta mielestäni perheautoon sopiva tehomäärä on noin 150 hevosvoimaa. Vääntöä olisi ihanteellisimmillaan paljon, kuten Volvon turbokoneissa.

        1.8 koneella pärjää taatusti vallan mainiosti, mutta vallantunne on myös mielenkiintoinen ohituskaistan auetessa ja Volvo S40 T5:n kaasupolkimen pohjaan runttaamisen jälkeen.

        Siitä kai ei ole haittaa, että voimaa on reservissä. Eihän se reservi bensaa kuluta, jos sitä ei käytä. Tähän VW pyrkii kaksoisahdetulla 1.4 TSI koneellaan. Eli kun on tarvetta, niin tehoa ja vääntöä pitää löytyä. Mutta kun ajetaan pintakaasulla, niin kulutuksen on oltava pieni.

        Omasta mielestäni VW:n 1.4 TSI -moottori on hyvin kiinnostava. Sen voimavarat riittävät useimmille. 1.4 koneesta 160 hevosvoimaa ja vääntöä 240 Nm kierrosluvulla 2000! Toi on peruskäyttöön perheautossa ihannekone. 0-100 km/h 8 sekuntia ja ohituskiihtyvyys kohdallaan.

        Niin, jos omaa turvallisuutta ajattelee, niin kyllä silloin on kyse vallan muusta kuin siitä, kiihtyykö auto 0-100 km/h 9,8 vai 11,0 sekunnissa. Hämmästyttävän usein tuolla tien päällä näkee, että ne, joilla sitä voimaa on olevinaan "reservissä", tunkevat niistä yhdistelmärekoistakin ohi paikoissa,joissa se on täysin järjetöntä. Eli tuudittaudutaan siihen, että kun on hieman enemmän kiihtyvyyttä, niin mistään muusta ei tarvitse enää välitää. Vähän sama kuin monelle absit ja luistonesto meinaa sitä, että jäisellä talvikelillä voi ajaa yhtä huoletta kuin kesällä, kun on noita vermeitä jotka hoitaa kaiken..
        No, kuten sanottu, eipä ole tarvinnut pahemmin kaasupoljinta lattiaa vasten painaa, eli sitä voimaa on siis ollut reservissä pienempitehoisessakin koneessa. Ja niitä rekkojakin tulee ohiteltua ihan tarpeeksi, ei siihen tarvita formulaa alle kun sekin sujuu. Hieman pelisilmää ja ennakointia, niin ajaminenkin on leppoisampaa ja joustavampaa, kuin se hillitön revittely siitä kaksi metriä toisen takakontista kaasu pohjassa lähtien.


    • Mutta sekin on totta että ei M6 ole tuolle moottorille tarkoitettu. Se johtuu Suomen työsuhdeautoverotuksesta.

      Muualla 2,5 - 3.0 litran moottori on vakio.

      Lisäksi 2.0 saattaa olla taloudellisempi matkaajossa kuin 1.8

      • itellä 2.0l 2008 ostettu

        LAINAUS: Lisäksi 2.0 saattaa olla taloudellisempi matkaajossa kuin 1.8

        Jahas....vai että taloudellisempi?
        Miksi sitten 1.8l kulutukset on merkattu yli litran/100km pinemmiksi matkaajossa kuin 2.0l koneella?


      • ilmoitettu
        itellä 2.0l 2008 ostettu kirjoitti:

        LAINAUS: Lisäksi 2.0 saattaa olla taloudellisempi matkaajossa kuin 1.8

        Jahas....vai että taloudellisempi?
        Miksi sitten 1.8l kulutukset on merkattu yli litran/100km pinemmiksi matkaajossa kuin 2.0l koneella?

        kulutus ovat kaksi ihan eri asiaa. Jos lähdet maantiellä ohittamaan 1.8 joutuu painamaan kaasun pohjaa kun taas 2.0 menee kevyemmin ohi jne...


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Oletko tyytyväinen viime tapaamiseemme?

      Vai toivoitko sen menevän toisella tavalla? Miten?
      Ikävä
      87
      3217
    2. Nyt se sit loppuu

      Et ei enää nähdä ja yhteyttä pidetä.
      Ikävä
      62
      2937
    3. Kuoleman pelko katosi

      Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä
      Hindulaisuus
      432
      2445
    4. Viikonloppu terveiset kaivatulle

      tähän alas ⬇️⬇️⬇️
      Ikävä
      80
      2283
    5. Myötähäpeä kun näkee sut,

      tekisit jotain ittelles. Ihan hyvällä tämä!
      Ikävä
      74
      2189
    6. Jos sitä keittelis teetä

      Ja miettis mitä mies siellä jossain touhuilee... ☕️
      Ikävä
      95
      2026
    7. Huomenta ........

      Huomenta 💗 Tiedän, että tuntuisit hyvälle.
      Ikävä
      12
      1626
    8. Kuhmolainen on selvästi kepun lehti

      Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan
      Kuhmo
      20
      1603
    9. Toiselle puolikkaalleni

      Sinulla ei taida olla kaikki nyt ihan hyvin? Minua itketti eilen kauheasti, sinunko itkuja itkin? Kyllä kaikki selviää j
      Ikävä
      34
      1518
    10. Ei mun tunteet

      ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil
      Ikävä
      30
      1440
    Aihe