Hyvää maanantaipäivää

Minä olen kova leipomaan. Vapaapäivään, niinkuin juuri tänään, kuuluu leipominen. Se rentouttaa. Pullataikinaa vaivatessa ajatukset työstävät työjuttuja ja kotijuttuja. Onko sinun mielestäsi leipominen mukavaa vai pakkopullaa?
Entä muut kodin työt. Kuinka usein siivoatte..minä nakkaan matot pihalle kerran viikossa ja väliaikoina en imuriin koske, jos ei ole pakko

9

452

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • leipominen

on sillä se on turha taito koko leipominen sanoi eräs fiksu esimieheni aikoinaan.
      Sen jälkeen mulla ei ole ollukkaan fiksua esimiestä, pelkästään sikamaisia örveltäjiä.

• voisin*

sanoa viimeisen työpaikkani työkavereista.

• KYLLÄ! Rakastan leipomista! Pullaa teen usimmin, sitä on aina pakastimessa. kakkuja "harrastan" myös. Lauantaina leivoin sämpylöitä. Viikko sitten tein perunarieskaa ja pullaa.

Kaikkein ikävin kotityö on mielestäni ruoan laitto. Se on oikeaa pakkopullaa. Mutta joka päivä kuitenkin laitan ruokaa, viikonloppuisin kaksikin. Kun se kotiruoka on kuitenkin kaikkein parasta ruokaa.

Tiskaamisesta olen aina tykännyt. Tiskaan astiat käsin vaikka konekin on. Mutta kun meidän kahden aikuisen taloudessa tulee niin kovin vähän tiskiä. Tiskaaminenkin on rentouttavaa puuhaa. Konetta käytän sitten kun on isompi porukka syömässä.

Nostan sinulle hattua koska siivoat noin ahkerasti! Mulla matot on pihalla ehkä noin kerran kuussa. Imuroin kyllä viikoittain, joskus kaksikin kertaa.

• ent.tehtaantyttö

leipomisesta, mutta en mitenkään säännöllisesti leivo, aina silloin kun huvittaa...myös erilaiset muut leivonnaiset kun pelkästään pulla...minusta myös se rentouttavaa touhua..meillä kyllä kaikki menee heti,pullat ja sämpylät ja leivät saan pakkaseen asti..mutta, kaikki muu kyllä menee... eilenkin vadelmapiirakan tein..niin eipä siitä palaakaan aamuksi jäänyt..nyt kuitenkin täytyisi oppia rajoittamaan tuota jälkkäreidenkin tekoa...mies minulla on varsinainen herkkupeppu, hitsi jos, ei ole mitään "hyvää" lähtee itse valmiita pullia kaupasta hakemaan...no, pientä taistelua nyt tämä muutos vaatii...itsepäinen jullikka kun on;) ja aika herkkupeppu minäkin. Myönnetään, myönnetään...

Itse kun jokapäivä siivoan, niin vähemmällä pääsen...eipä tule kerralla niin paljon siivottavaa...

t.friidu

• susa51

Tykkään myös leipomisesta ja erilaisesta, pullat kuuluu siihen kyllä ja sämpylät.
        Meillä kun on vielä enemmän syöjiä, taidan myös olla varsinainen herkkumutustelija.
        Mies sanoo pärjäävänsä oikeastaan kaupankin leivillä ja kotiruoalla.
        Tykkään tehdä erilaisa ruokiakin, välillä kaikki on kyllä innostuksesta kiinni ja ajasta.

Siivottua tulee kerran viikossa, mattoa on imuroitava karvalemmikeiden takia useamminkin.
        Mikä sen mukavampaa kuin matot pihalle, ainakin kesällä tulee harrastettua useammin.

• ent.tehtaantyttö
        susa51 kirjoitti:

Tykkään myös leipomisesta ja erilaisesta, pullat kuuluu siihen kyllä ja sämpylät.
        Meillä kun on vielä enemmän syöjiä, taidan myös olla varsinainen herkkumutustelija.
        Mies sanoo pärjäävänsä oikeastaan kaupankin leivillä ja kotiruoalla.
        Tykkään tehdä erilaisa ruokiakin, välillä kaikki on kyllä innostuksesta kiinni ja ajasta.

Siivottua tulee kerran viikossa, mattoa on imuroitava karvalemmikeiden takia useamminkin.
        Mikä sen mukavampaa kuin matot pihalle, ainakin kesällä tulee harrastettua useammin.

kun itse leipoo. Tänäpäivänä kun tuo jauhovalikoimakin on minusta ainakin ihana. Saa vaihtelua tuohon leipään. Ruisleipä on ainut jota en tuossa sähköuunissa oikein onnistumaan saa, nuo karjalanpiirakat taas onnistuvat. Minäkin leipäkoneen hankin pari vuotta sitten..mutta, käsin tykkään kumminkin tuon leivän aina leipoa, alku innostuksen jälkeen tuo leipäkone nyt tuolla kaapissa...hitsi, kait sitä viikonloppuisin tulisi käytettyä enemmänkin tuota konetta, vaikka tuohon alustukseen mutta, missäs pidät...meilläkin kun on vain 70-luvun kerrostalon keittiö, niin tuota laskupinta-alaa keittiössä ei liiemmilti...pitäisi tämäkin kone olla näkyvillä..niin tulisi useammin käytettyä..

t.friidu

• krisse50

sain juuri tietää uuden respin vaivaa ja vaivaa niin hyveee tuloo

• ent.tehtaantyttö

että..mitä siitä oikein tulee?:))

t.friidu

• nautiskelija

on leipoavarsinkin pullaa, nyt kun asustan yksin tulee harvemmin leivottua kun ei ole syöjiäkään, tulee niin luvattoman paljon syötyä itse jos vaan pakkasessa on.
      Siivous on myös oikein rentouttavaa kun sitä saa tehdä kaikessa rauhassa oikein nauttien .MAtot on aina perjantaina ulkoilemassa ja sitten muuttelen vähän paikkoja jakaiken tän jälkeen takkaan tuli ja kynttilät palamaan, voiko olla ihanampaa

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen

Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.
      Maailman menoa
      673
      4259
    2. Harmi että

Pidät niin vastenmielisenä. Olen minäkin välissä ollut ihan kamala sinulle ja ihmetellyt miten voit minusta tykätä. Se o
      Ikävä
      19
      2135
    3. Ajattele miten

Paljon ottajia sinulla olisi
      Ikävä
      92
      1213
    4. Tekisitkö jotain toisin

Kaivattusi kanssa alusta alkaen? 😍
      Ikävä
      70
      1086
    5. Nainen, olet jotenkin lumoava

Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel
      Ikävä
      66
      908
    6. Trump näytti slipoveri-ukolle kaapin paikan!

Slipoveri-ukko Ukrainan presidentti Volodimir Selenskyi meni tapaamaan valkoiseen taloon Trumppia ilman kunnon tuliaisia
      Kajaani
      113
      852
    7. Jos saan sinut elämääni

niin minun täytyy nukkua ihan ensimmäiseksi 2vk putkeen. Sopiiko se sinulle? Väsynyt olen ollut ja niin levollinen olo
      Ikävä
      73
      837
    8. Tulee ikävä

Ja toivon että saan anteeksi ❤️
      Ikävä
      65
      816
    9. Kun Zele jenkeissä kävi

Enää ei Zele saanutkaan miljardeja ilmaista rahaa niin helposti. Läksyttivät oikein kunnolla pientä miestä ja joutui poi
      Kitee
      245
      779
    10. Mies, mikä on kauneinta, mitä kaivattusi

...on sulle sanonut? Kuhan kysyn ♥️
      Ikävä
      37
      773
    Aihe