Miksi on niin vaikea pysyä asiassa, mistä puhutaan? Eikös me KAIKKI olla vajavaisia ja Jumalan kirkkautta vailla? Miksi siis loukkaisimme vain toisiamme täällä?
Eikö olisi mukavampi keskustella aina siitä asiasta mistä henkilö kirjoittaa, kuin alkaa soimia sitä että onko hänen uskonsa oikeaa vai väärää?
Jokaisen usko on Jumalan ja hänen itsensä välinen asia. Uskossa on AINA kysymys YKSIN uskon asiasta, se ei siis perustu tietoon. Emme voi siis tuomita ketään uskon perusteella.
Meillä ei ole sellaiseen oikeutta, koska meillä on vain yksi tuomari ja se ei ole yksikään meistä, vaan JEESUS KRISTUS, vain Hän tietää että minkälaista tekoa kukin meistä on.
Miksi "syötte "ja arvostelette vain toisianne?
32
496
Vastaukset
- hurraamassa
alexin herjaajia. nytkö alat muita neuvomaan?
olisit pysynyt siellä missä sinulle jo vastasin. Ei se että jos minä sanoin että se asia jonka eki toi esille oli olennaisin uskosta, ole Alexin moittimista. Vai onko nyt niin, että sinä taidat oikein etsimällä etsiä riitaa? Luitko ollenkaan sitä kun oikaisin väärinkäsityksesi? Tässä, lue ja ymmärrä:
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=1000000000000003&conference=4500000000001692&posting=22000000041502697- seli seli
Sirkka-Iita kirjoitti:
olisit pysynyt siellä missä sinulle jo vastasin. Ei se että jos minä sanoin että se asia jonka eki toi esille oli olennaisin uskosta, ole Alexin moittimista. Vai onko nyt niin, että sinä taidat oikein etsimällä etsiä riitaa? Luitko ollenkaan sitä kun oikaisin väärinkäsityksesi? Tässä, lue ja ymmärrä:
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=1000000000000003&conference=4500000000001692&posting=22000000041502697kun ihminen ensin selittää ja niin jälkeen saa sitten taas selittää. alexin aloitus oli raamatullinen ja siinä ei ollut mitään väärää. yhdyit lain poistajiin ja käskyjen halveksijoihin - jotka jotka halveksivat alexin kirjoituksen sisältöä. ei se auta että puet kannanottosi "rauhan vaatteisiin".
luulitko todella että täsä on kysymys henkilöstä? " itsekin olit mukana
Kirjoittanut: hurraamassa 6.2.2009 klo 15.54
alexin herjaajia. nytkö alat muita neuvomaan? "
En ole havainnut Sirkka-Iitan hurraavan herjaajille.
Kun Sirkka-Iita siinä ketjussa, johon luultavasti
viittaat. Vaan korostaa, ettei uudestisyntyminen
kristityksi ole moniselitteinen ja mutkikas asia.
Ei hän siinä mene kenenkään puolelle ketään
vastaan. Uskonasiat ovat uskolla vastaanotettavia.
Mitä tulee "muita neuvomaan", niin sitähän sinä
juuri teet ja sillä hyvä. Mutta mielestäni
neuvomisesi kohdistuu väärin, niinkuin Jobin
ystävien kanssa kävi muinoin. Luepa Jobin kirja.
Meidän kaikkien, minunkin vihonviimeisenä, tulisi
ottaa oppia tuosta Sirkka-Iitan asenteesta
kirjoittaa itsenäisesti, omaa sydäntä kuunnellen.
- herjaajien edessä ?
sekö on mielestäsi Raamatun opetus evankeliumin etennpäin viemisestä?
He sanovat: Adventismi on väärä oppi. Pitäisikö heille vastata että "olet oikeassa"?
Jokaisen usko ei ole Jumalan ja uskovaisen välinen, vain todellisen uskovaisen usko on Jumalan ja uskovan välinen.
Mutta jokainen vastaa omasta uskostaan Jumalan edessä jos se oli ajatuksesi. Hyvästä aloituksesta.Ekille myös kiitos tuolla aikaisemmin sai kirjoittaa uskoon tulostaan.Siunausta sinun päivääsi ja Jeesus kanssasi.
ja kiitos niistä kauniista laulunsanoista, vaikka siitä on tosin aikaa. Ne ilahduttivat kovasti. Jos itse muistat, että mikä laulu oli silloin kysymyksessä, niin voisitko antaa sen numeron uudestaan, kun olen hukannut sen. Oli kysymys yhdestä kauneimista luterilaisen virsikirjan lauluista.
Siunausta sinulle ja terveisiä myöskin herttaiselle vaimollesi, en vain nyt muista hänen nimimerkkiään?
Jumalan siunausta koko perheelle:
Lämmöllä Sirkka-Iita:)Sirkka-Iita kirjoitti:
ja kiitos niistä kauniista laulunsanoista, vaikka siitä on tosin aikaa. Ne ilahduttivat kovasti. Jos itse muistat, että mikä laulu oli silloin kysymyksessä, niin voisitko antaa sen numeron uudestaan, kun olen hukannut sen. Oli kysymys yhdestä kauneimista luterilaisen virsikirjan lauluista.
Siunausta sinulle ja terveisiä myöskin herttaiselle vaimollesi, en vain nyt muista hänen nimimerkkiään?
Jumalan siunausta koko perheelle:
Lämmöllä Sirkka-Iita:)Valitettavasti en muista nyt laulua.Ehkä se oli joku toinen henkilö,joka antoi sinulle sen laulun.
Siunattua viikonloppua sinulle.jussila55 kirjoitti:
Valitettavasti en muista nyt laulua.Ehkä se oli joku toinen henkilö,joka antoi sinulle sen laulun.
Siunattua viikonloppua sinulle.Et se ollut sinä, vaan joku "Jussin poika" AL. löysin vanhasta sähköpostistani ja ajattelin laittaa tämän vaimosi linkkiin ja pyytää häneltä anteeksi, kun en muistanut hänen netti nimeä eilen. Se laulu on muuten virsikirja: 319 ja sanat Anna-Maija Raittila.
- pitää valehdella
Raamatun mukaan tuomari on Jumala.
tuomarimme! Sillä Hänelle on annettu kaikki valta taivaassa ja maanpäällä ja "HÄN on tuleva tuomitsemaan eläviä ja kuolleita!"
- phst
Sirkka-Iita kirjoitti:
tuomarimme! Sillä Hänelle on annettu kaikki valta taivaassa ja maanpäällä ja "HÄN on tuleva tuomitsemaan eläviä ja kuolleita!"
Älä viitsi valehdella. Hän on ihmisten puolustaja
syyttäjän ollessa omat tekomme ja tuomarina istuu vanhanikäinen tuo yksi ja totinen, Jumala. Näin kertoo asiasta siis raamattu ja Kristus itse. - ja minkä mukaan
Sirkka-Iita kirjoitti:
hän meidät tuomitsee?
- nyt lakikin on poistettu
ja minkä mukaan kirjoitti:
hän meidät tuomitsee?
niin, milläs se Jeesuksen uhrikaan mitataan, nyt Jumalan laki on poistettu? ja käskytkin oli vaan väliaikaista. oliskohan Sirkka-Iitalla asiaan sopiva mitta? tai näillä muilla lain poistajilla.
nyt lakikin on poistettu kirjoitti:
niin, milläs se Jeesuksen uhrikaan mitataan, nyt Jumalan laki on poistettu? ja käskytkin oli vaan väliaikaista. oliskohan Sirkka-Iitalla asiaan sopiva mitta? tai näillä muilla lain poistajilla.
Kun kansa alistetaan lain kontrolliin, täytyy kansaa
valmistella, kuten Jumala valmisti Mooseksen kansaa.
(2.Moos 34. luku).
Ensimmäiset taulut rikottiin heti, sillä kansaa ei
oltu vahvistettu armon sanoilla. Mooses joutui
töihin syömättä ja juomatta toiset 40 vrk.
Siellä Mooses sai ennen taulutyöhön ryhtymistä
väkevät armon sanat alas kansalle vietäväksi.
Eka jakeessa Jumala lupaa itse kirjoittaa, 28. jakeessa Mooses väittää itse kirjoittaneensa.
Mutta tuo on sivuasia - pääasia on, että Herra
varusti kansaa seuraavilla armon sanoilla.
Niistä pitäisi käydä ilmi, ettei Herra hylkää,
vaikka mitä tapahtuisi.
2.Moos 34:6-10
6
Sitten Herra kulki hänen editseen ja sanoi hänen kuultensa: "Herra, Herra on laupias Jumala, hän antaa anteeksi.
Hän on kärsivällinen, ja hänen hyvyytensä ja uskollisuutensa on suuri.
[2. Moos. 33:19 | Neh. 9:17; Ps. 103:8; Joel 2:13]
7
Hän on armollinen tuhansille ja antaa anteeksi pahat teot, rikkomukset ja synnit, mutta ei jätä syyllistä rankaisematta. Lapset ja lasten lapset aina kolmanteen ja neljänteen polveen saakka hän panee vastaamaan isiensä pahoista teoista." [2. Moos. 20:5,6]
8
Mooses polvistui kiireesti, heittäytyi kasvoilleen maahan
9
ja sanoi: "Jos siis edelleenkin tahdot osoittaa minulle armoasi, Herra, niin kulje meidän mukanamme. Vaikka tämä kansa on uppiniskainen, anna anteeksi meidän pahat tekomme ja syntimme ja ota meidät omiksesi."
Herra uudistaa liittonsa
10 Herra sanoi: "Minä teen liiton, ja sinun kansasi saa nähdä ihmeitä, joita ei koskaan ennen ole tapahtunut missään maan päällä eikä minkään muun kansan keskuudessa.
"Kansa, jonka parissa elät, saa nähdä ne pelottavan voimalliset teot, jotka minä, Herra, teen sinun hyväksesi.
[5. Moos. 5:2]
Olkoot lakiliiton kohtalo mikä tahansa, niin tämä
samassa yhteydessä julki saatettu armoliitto on
horjumaton:
Psalmi 89:30-36
30 (89:31)
Jos hänen poikansa hylkäävät minun lakini eivätkä vaella minun oikeuksieni mukaan,
31 (89:32)
jos he minun säädökseni rikkovat eivätkä noudata minun käskyjäni,
32 (89:33)
niin minä rankaisen vitsalla heidän rikoksensa ja heidän pahat tekonsa vitsauksilla;
33 (89:34)
mutta armoani en minä ota häneltä pois enkä vilpistele uskollisuudestani.
34 (89:35)
En minä liittoani riko, enkä muuta sitä, mikä on minun huuliltani lähtenyt.
35 (89:36)
Minä olen kerran vannonut pyhyyteni kautta, ja totisesti, minä en Daavidille valhettele:
36 (89:37)
'Hänen jälkeläisensä pysyvät iankaikkisesti, ja hänen valtaistuimensa on minun edessäni niinkuin aurinko,
En palvo aurinkoa Jumalana, mutta aurinko todistaa
minulle joka päivä, ettei Jumala hylkää omiaan.- Johanneksen evankeliumia???
phst kirjoitti:
Älä viitsi valehdella. Hän on ihmisten puolustaja
syyttäjän ollessa omat tekomme ja tuomarina istuu vanhanikäinen tuo yksi ja totinen, Jumala. Näin kertoo asiasta siis raamattu ja Kristus itse.Jeesus itse sanoo olevansa tuomari.
- Raamatussa:
Joh. 5:22 "Isä itse ei tuomitse ketään, vaan hän on antanut kaiken tuomiovallan Pojalle."
2 Kor. 5:10 "Meidän kaikkien on tultava Kristuksen tuomioistuimen eteen, jotta kukin saisi sen mukaan, mitä ajallisessa elämässään on tehnyt, hyvää tai pahaa."
että se siitä sun "valehtelet" rähinästäsi. AnttiVKantola kirjoitti:
Kun kansa alistetaan lain kontrolliin, täytyy kansaa
valmistella, kuten Jumala valmisti Mooseksen kansaa.
(2.Moos 34. luku).
Ensimmäiset taulut rikottiin heti, sillä kansaa ei
oltu vahvistettu armon sanoilla. Mooses joutui
töihin syömättä ja juomatta toiset 40 vrk.
Siellä Mooses sai ennen taulutyöhön ryhtymistä
väkevät armon sanat alas kansalle vietäväksi.
Eka jakeessa Jumala lupaa itse kirjoittaa, 28. jakeessa Mooses väittää itse kirjoittaneensa.
Mutta tuo on sivuasia - pääasia on, että Herra
varusti kansaa seuraavilla armon sanoilla.
Niistä pitäisi käydä ilmi, ettei Herra hylkää,
vaikka mitä tapahtuisi.
2.Moos 34:6-10
6
Sitten Herra kulki hänen editseen ja sanoi hänen kuultensa: "Herra, Herra on laupias Jumala, hän antaa anteeksi.
Hän on kärsivällinen, ja hänen hyvyytensä ja uskollisuutensa on suuri.
[2. Moos. 33:19 | Neh. 9:17; Ps. 103:8; Joel 2:13]
7
Hän on armollinen tuhansille ja antaa anteeksi pahat teot, rikkomukset ja synnit, mutta ei jätä syyllistä rankaisematta. Lapset ja lasten lapset aina kolmanteen ja neljänteen polveen saakka hän panee vastaamaan isiensä pahoista teoista." [2. Moos. 20:5,6]
8
Mooses polvistui kiireesti, heittäytyi kasvoilleen maahan
9
ja sanoi: "Jos siis edelleenkin tahdot osoittaa minulle armoasi, Herra, niin kulje meidän mukanamme. Vaikka tämä kansa on uppiniskainen, anna anteeksi meidän pahat tekomme ja syntimme ja ota meidät omiksesi."
Herra uudistaa liittonsa
10 Herra sanoi: "Minä teen liiton, ja sinun kansasi saa nähdä ihmeitä, joita ei koskaan ennen ole tapahtunut missään maan päällä eikä minkään muun kansan keskuudessa.
"Kansa, jonka parissa elät, saa nähdä ne pelottavan voimalliset teot, jotka minä, Herra, teen sinun hyväksesi.
[5. Moos. 5:2]
Olkoot lakiliiton kohtalo mikä tahansa, niin tämä
samassa yhteydessä julki saatettu armoliitto on
horjumaton:
Psalmi 89:30-36
30 (89:31)
Jos hänen poikansa hylkäävät minun lakini eivätkä vaella minun oikeuksieni mukaan,
31 (89:32)
jos he minun säädökseni rikkovat eivätkä noudata minun käskyjäni,
32 (89:33)
niin minä rankaisen vitsalla heidän rikoksensa ja heidän pahat tekonsa vitsauksilla;
33 (89:34)
mutta armoani en minä ota häneltä pois enkä vilpistele uskollisuudestani.
34 (89:35)
En minä liittoani riko, enkä muuta sitä, mikä on minun huuliltani lähtenyt.
35 (89:36)
Minä olen kerran vannonut pyhyyteni kautta, ja totisesti, minä en Daavidille valhettele:
36 (89:37)
'Hänen jälkeläisensä pysyvät iankaikkisesti, ja hänen valtaistuimensa on minun edessäni niinkuin aurinko,
En palvo aurinkoa Jumalana, mutta aurinko todistaa
minulle joka päivä, ettei Jumala hylkää omiaan.Laintaulujen antamisen yhteydessä laintauluja ei
esitellä Raamatussa. On vain jonkinlaista lain esittelyä,
2.Moos 34:11-27. 1. käskystä ja sapattikäskystä sekä
ihan outojakin asioita.
Mutta 5. Moos 5:6-22 Mooses esittelee käskyt meille
tutussa muodossa.
Joku kaipaili lakia, joten tästä sitten vaikkapa
jääkaapin oveen huoneentauluksi, jollei emäntä
riittävästi käskytä ja läksytä.
Minun mielestäni tärkein on tuo "Älä tapa", sillä
semmoisesta teosta tulee niin suuret tunnonvaivat,
että vaikea on itselleen anteeksi antaa, vaikea
uskoa anteeksi, vaikka Herra katuvaista
armahtaakin.
5. Moos 5:6-22
6 'Minä olen Herra, sinun Jumalasi, joka vein sinut pois Egyptin maasta, orjuuden pesästä.
7 Älä pidä muita jumalia minun rinnallani.
8 Älä tee itsellesi jumalankuvaa, älä mitään kuvaa, älä niistä, jotka ovat ylhäällä taivaassa, älä niistä, jotka ovat alhaalla maan päällä, äläkä niistä, jotka ovat vesissä maan alla.
9 Älä kumarra niitä äläkä palvele niitä. Sillä minä, Herra, sinun Jumalasi, olen kiivas Jumala, joka kostan isien pahat teot lapsille kolmanteen ja neljänteen polveen, niille, jotka minua vihaavat;
10 mutta teen laupeuden tuhansille, jotka minua rakastavat ja pitävät minun käskyni.
11 Älä turhaan lausu Herran, sinun Jumalasi, nimeä, sillä Herra ei jätä rankaisematta sitä, joka hänen nimensä turhaan lausuu.
12 Ota vaari lepopäivästä, niin että sen pyhität, niinkuin Herra, sinun Jumalasi, on sinua käskenyt.
13 Kuusi päivää tee työtä ja toimita kaikki askareesi;
14 mutta seitsemäs päivä on Herran, sinun Jumalasi, sapatti; silloin älä mitään askaretta toimita, älä sinä älköönkä sinun poikasi tai tyttäresi, sinun palvelijasi tai palvelijattaresi, sinun härkäsi, aasisi tai muu juhtasi älköönkä muukalaisesi, joka sinun porteissasi on, että palvelijasi ja palvelijattaresi saisivat levätä niinkuin sinäkin.
15 Ja muista, että itse olit orjana Egyptin maassa ja että Herra, sinun Jumalasi, vei sinut sieltä pois väkevällä kädellä ja ojennetulla käsivarrella. Sentähden Herra, sinun Jumalasi, käski sinun viettää lepopäivän.
16 Kunnioita isääsi ja äitiäsi, niinkuin Herra, sinun Jumalasi, on sinua käskenyt, että kauan eläisit ja menestyisit siinä maassa, jonka Herra, sinun Jumalasi, sinulle antaa.
17 Älä tapa.
18 Älä tee huorin.
19 Älä varasta.
20 Älä sano väärää todistusta lähimmäisestäsi.
21 Älä himoitse lähimmäisesi vaimoa. Älä halaja lähimmäisesi huonetta, älä hänen peltoansa, älä hänen palvelijaansa, palvelijatartansa, härkäänsä, aasiansa, äläkä mitään, mikä on lähimmäisesi omaa.'
22 Nämä sanat Herra puhui koko teidän seurakunnallenne vuorelta, tulen ja synkkien pilvien keskeltä, suurella äänellä, eikä siihen enempää lisännyt. Ja hän kirjoitti ne kahteen kivitauluun ja antoi ne minulle.
"Koko teidän seurakunnallenne"- IDENEB
Raamatussa: kirjoitti:
Joh. 5:22 "Isä itse ei tuomitse ketään, vaan hän on antanut kaiken tuomiovallan Pojalle."
2 Kor. 5:10 "Meidän kaikkien on tultava Kristuksen tuomioistuimen eteen, jotta kukin saisi sen mukaan, mitä ajallisessa elämässään on tehnyt, hyvää tai pahaa."
että se siitä sun "valehtelet" rähinästäsi.PSALMI 89.
30 (89:31) Jos hänen poikansa hylkäävät minun lakini eivätkä vaella minun oikeuksieni mukaan,
31 (89:32) jos he minun säädökseni rikkovat eivätkä noudata minun käskyjäni,
32 (89:33) niin minä rankaisen vitsalla heidän rikoksensa ja heidän pahat tekonsa vitsauksilla;
33 (89:34) mutta armoani en minä ota häneltä pois enkä vilpistele uskollisuudestani.
34 (89:35) En minä liittoani riko, enkä muuta sitä, mikä on minun huuliltani lähtenyt.
35 (89:36) Minä olen kerran vannonut pyhyyteni kautta, ja totisesti, minä en Daavidille valhettele:
36 (89:37) 'Hänen jälkeläisensä pysyvät iankaikkisesti, ja hänen valtaistuimensa
on minun edessäni niinkuin aurinko,
Poika itte
Jes. 53:10
Mutta Herra näki hyväksi runnella häntä, lyödä hänet sairaudella. Jos sinä panet hänen sielunsa vikauhriksi, saa hän nähdä jälkeläisiä ja elää kauan, ja Herran tahto toteutuu hänen kauttansa.
Sisäpiiritietoa - hirvas
IDENEB kirjoitti:
PSALMI 89.
30 (89:31) Jos hänen poikansa hylkäävät minun lakini eivätkä vaella minun oikeuksieni mukaan,
32 (89:33) niin minä rankaisen vitsalla heidän rikoksensa ja heidän pahat tekonsa vitsauksilla;
33 (89:34) mutta armoani en minä ota häneltä pois enkä vilpistele uskollisuudestani.
34 (89:35) En minä liittoani riko, enkä muuta sitä, mikä on minun huuliltani lähtenyt.
35 (89:36) Minä olen kerran vannonut pyhyyteni kautta, ja totisesti, minä en Daavidille valhettele:
36 (89:37) 'Hänen jälkeläisensä pysyvät iankaikkisesti, ja hänen valtaistuimensa
Poika itte
Mutta Herra näki hyväksi runnella häntä, lyödä hänet sairaudella. Jos sinä panet hänen sielunsa vikauhriksi, saa hän nähdä jälkeläisiä ja elää kauan, ja Herran tahto toteutuu hänen kauttansa.
Sisäpiiritietoasellaista sanasta väännettyä mielikuvitelmaa. Tokihan sitäkin saa harrastaa.
- alex-kasi
AnttiVKantola kirjoitti:
Laintaulujen antamisen yhteydessä laintauluja ei
esitellä Raamatussa. On vain jonkinlaista lain esittelyä,
2.Moos 34:11-27. 1. käskystä ja sapattikäskystä sekä
ihan outojakin asioita.
Mutta 5. Moos 5:6-22 Mooses esittelee käskyt meille
tutussa muodossa.
Joku kaipaili lakia, joten tästä sitten vaikkapa
jääkaapin oveen huoneentauluksi, jollei emäntä
riittävästi käskytä ja läksytä.
Minun mielestäni tärkein on tuo "Älä tapa", sillä
semmoisesta teosta tulee niin suuret tunnonvaivat,
että vaikea on itselleen anteeksi antaa, vaikea
uskoa anteeksi, vaikka Herra katuvaista
armahtaakin.
5. Moos 5:6-22
6 'Minä olen Herra, sinun Jumalasi, joka vein sinut pois Egyptin maasta, orjuuden pesästä.
7 Älä pidä muita jumalia minun rinnallani.
8 Älä tee itsellesi jumalankuvaa, älä mitään kuvaa, älä niistä, jotka ovat ylhäällä taivaassa, älä niistä, jotka ovat alhaalla maan päällä, äläkä niistä, jotka ovat vesissä maan alla.
9 Älä kumarra niitä äläkä palvele niitä. Sillä minä, Herra, sinun Jumalasi, olen kiivas Jumala, joka kostan isien pahat teot lapsille kolmanteen ja neljänteen polveen, niille, jotka minua vihaavat;
10 mutta teen laupeuden tuhansille, jotka minua rakastavat ja pitävät minun käskyni.
11 Älä turhaan lausu Herran, sinun Jumalasi, nimeä, sillä Herra ei jätä rankaisematta sitä, joka hänen nimensä turhaan lausuu.
12 Ota vaari lepopäivästä, niin että sen pyhität, niinkuin Herra, sinun Jumalasi, on sinua käskenyt.
13 Kuusi päivää tee työtä ja toimita kaikki askareesi;
14 mutta seitsemäs päivä on Herran, sinun Jumalasi, sapatti; silloin älä mitään askaretta toimita, älä sinä älköönkä sinun poikasi tai tyttäresi, sinun palvelijasi tai palvelijattaresi, sinun härkäsi, aasisi tai muu juhtasi älköönkä muukalaisesi, joka sinun porteissasi on, että palvelijasi ja palvelijattaresi saisivat levätä niinkuin sinäkin.
15 Ja muista, että itse olit orjana Egyptin maassa ja että Herra, sinun Jumalasi, vei sinut sieltä pois väkevällä kädellä ja ojennetulla käsivarrella. Sentähden Herra, sinun Jumalasi, käski sinun viettää lepopäivän.
16 Kunnioita isääsi ja äitiäsi, niinkuin Herra, sinun Jumalasi, on sinua käskenyt, että kauan eläisit ja menestyisit siinä maassa, jonka Herra, sinun Jumalasi, sinulle antaa.
17 Älä tapa.
18 Älä tee huorin.
19 Älä varasta.
20 Älä sano väärää todistusta lähimmäisestäsi.
21 Älä himoitse lähimmäisesi vaimoa. Älä halaja lähimmäisesi huonetta, älä hänen peltoansa, älä hänen palvelijaansa, palvelijatartansa, härkäänsä, aasiansa, äläkä mitään, mikä on lähimmäisesi omaa.'
22 Nämä sanat Herra puhui koko teidän seurakunnallenne vuorelta, tulen ja synkkien pilvien keskeltä, suurella äänellä, eikä siihen enempää lisännyt. Ja hän kirjoitti ne kahteen kivitauluun ja antoi ne minulle.
"Koko teidän seurakunnallenne"Jumalalta saatu - joka sitä vastaan taistelee taistelee JUMALAA siksi Jumalan tahtoa vastaan.
Kuutena päivänä Herra teki taivaan ja maan ja meren ja kaiken, mitä niissä on, mutta seitsemännen päivän hän lepäsi. Sen vuoksi Herra siunasi lepopäivän ja pyhitti sen.
(2. Moos. 20:11)
Jos et polje tomuun sapattia etkä aja omia etujasi minun pyhänä päivänäni, jos nimität sapattia ilon päiväksi ja Herran pyhää päivää kunnian päiväksi, jos kunnioitat sitä niin, ettet kulje omilla asioillasi, et käy kauppaa etkä aja omia etujasi, silloin saat iloita Herrasta. (Jes. 58:13–14)
Jeesus sanoi: ”Sapatti on ihmistä varten eikä ihminen sapattia varten. Niinpä Ihmisen Poika on myös sapatin herra.” (Mark. 2:27–28)
Jeesus tuli Nasaretiin, missä hän oli kasvanut, ja meni sapattina tapansa mukaan synagogaan. (Luuk. 4:16
---------
Käskyt osoittavat meille, että elämämme tärkein ja perustavin asia on usko Jumalaan.
Sinulle, ihminen, on ilmoitettu, mikä on hyvää. Vain tätä Herra sinulta odottaa: tee sitä mikä on oikein, osoita rakkautta ja hyvyyttä ja vaella valvoen, Jumalaasi kuunnellen. (Miika 6:8)
Siitä me tiedämme rakastavamme Jumalan lapsia, että rakastamme Jumalaa ja noudatamme hänen käskyjään. Sitähän Jumalan rakastaminen on, että pidämme hänen käskynsä, eivätkä ne ole raskaita noudattaa.
(1. Joh. 5:2–3)
http://www.evl.fi/katekismus/10kaskya/11.html - alex-kasi
hirvas kirjoitti:
sellaista sanasta väännettyä mielikuvitelmaa. Tokihan sitäkin saa harrastaa.
adventisti - niinkö? :>)
- Veli Herrassa
alex-kasi kirjoitti:
Jumalalta saatu - joka sitä vastaan taistelee taistelee JUMALAA siksi Jumalan tahtoa vastaan.
Kuutena päivänä Herra teki taivaan ja maan ja meren ja kaiken, mitä niissä on, mutta seitsemännen päivän hän lepäsi. Sen vuoksi Herra siunasi lepopäivän ja pyhitti sen.
Jos et polje tomuun sapattia etkä aja omia etujasi minun pyhänä päivänäni, jos nimität sapattia ilon päiväksi ja Herran pyhää päivää kunnian päiväksi, jos kunnioitat sitä niin, ettet kulje omilla asioillasi, et käy kauppaa etkä aja omia etujasi, silloin saat iloita Herrasta. (Jes. 58:13–14)
Jeesus sanoi: ”Sapatti on ihmistä varten eikä ihminen sapattia varten. Niinpä Ihmisen Poika on myös sapatin herra.” (Mark. 2:27–28)
Jeesus tuli Nasaretiin, missä hän oli kasvanut, ja meni sapattina tapansa mukaan synagogaan. (Luuk. 4:16
---------
Käskyt osoittavat meille, että elämämme tärkein ja perustavin asia on usko Jumalaan.
Sinulle, ihminen, on ilmoitettu, mikä on hyvää. Vain tätä Herra sinulta odottaa: tee sitä mikä on oikein, osoita rakkautta ja hyvyyttä ja vaella valvoen, Jumalaasi kuunnellen. (Miika 6:8)
Siitä me tiedämme rakastavamme Jumalan lapsia, että rakastamme Jumalaa ja noudatamme hänen käskyjään. Sitähän Jumalan rakastaminen on, että pidämme hänen käskynsä, eivätkä ne ole raskaita noudattaa.
(1. Joh. 5:2–3)
http://www.evl.fi/katekismus/10kaskya/11.htmlKukaan ei koeta sinulta riistää oikeutta levätä.
Lauantaina tai sunnuntaina tai ma-pe.
Mutta jos joku estelee, ota yhteyttä Haagin
kansainväliseen tuomioistuimeen. Emme häiritse
lepoasi lainkaan.
Mutta nytpä sapattiasi (pe klo 18 - la klo 18) häiritsi
kirjoittamistyösi pahemman kerran. - Ja selkeä aihe Herrassa
IDENEB kirjoitti:
PSALMI 89.
Poika itte
SisäpiiritietoaItse asiassa siinä on niin vanhan kuin uuden liiton
yksinkertainen ajatus:
Armo pitää siksi, että Jumala on uskollinen, mutta tietysti synnin sato joudutaan korjaamaan. - alex-kasi
Veli Herrassa kirjoitti:
Kukaan ei koeta sinulta riistää oikeutta levätä.
lepoasi lainkaan.
kirjoittamistyösi pahemman kerran.selviän kyllä.
On liikuttavaa nähdä kuinka sarkasmi saa ylivallan ihmisissä kun ei Raamatun Sana heille kelpaa.
Jeesus tuli Nasaretiin, missä hän oli kasvanut, ja meni sapattina tapansa mukaan synagogaan. (Luuk. 4:16)
käyhän oikein sivuilla katsomassa:
http://www.evl.fi/katekismus/10kaskya/3.html
http://www.evl.fi/katekismus/10kaskya/11.html Veli Herrassa kirjoitti:
Kukaan ei koeta sinulta riistää oikeutta levätä.
lepoasi lainkaan.
kirjoittamistyösi pahemman kerran.sapattinakin. Jeesus puhdisti sapatin tekojen orjuudesta, juutalaisten kaikenlaisista lisäyksistä sapattikäskyyn, koska siitä oli tullut ihmisele rasituksen päivä, sanomalla, että minun Isäni tekee alati työtä, senvuoksi ihmisen on lupa tehdä hyvää sapattinakin.
Mutta Jumalan PYHITYSTÄ hän ei siltä päivältä poistanut.
Jumala kehoittaa MUISTAMAAN sapatin PYHÄKSI päiväksi: Jumalan pyhittämäksi.
Jeesus sanoi että lepopäivä, eli sapatti on IHMISTÄ varten, eikä ihminen sapattia varten.
Siis minäkään en ole sitä varten että minun tulisi jotakin päivää kumartaa, vaan minun tulee palvella Jumalaa ja lähimäisiäni sinäkin päivänä.
Mutta se ei estä minua pitämästä PYHÄNÄ sitä päivää, jonka minun Luojani PYHITTI. Minä olen vapaa Herrassa pitämään pyhänä hänen pyhittämänsä päivän.Jokainen tehköön ymmärryksensä ja omantuntonsa mukaan.
"Sinulle, ihminen, on ilmoitettu, mikä on hyvää. Vain tätä Herra sinulta odottaa: tee sitä mikä on oikein, osoita rakkautta ja hyvyyttä ja vaella valvoen, Jumalaasi kuunnellen."
Miika 6:8- kirjasta
Johanneksen evankeliumia??? kirjoitti:
Jeesus itse sanoo olevansa tuomari.
Joh. 3:17
"Ei Jumala lähettänyt Poikaansa maailmaan sitä tuomitsemaan, vaan pelastamaan sen. - hirvas
alex-kasi kirjoitti:
adventisti - niinkö? :>)
pitäisi olla adventisti?
- Sana oli Jumala
kirjasta kirjoitti:
Joh. 3:17
"Ei Jumala lähettänyt Poikaansa maailmaan sitä tuomitsemaan, vaan pelastamaan sen.On Kristuksen aika olla pelastaja, aika päättyy, kun aika päättyy, on tuomion aika ja silloin ei ole pelastusta. On vanhurskasten ylösnousemus ja vääräin. Kun vääräin kohta on, niin hän astuu julistamaan tuomion ja Sana tuomitsee.
Alussa oli Sana ja sana oli Jumalan tykönä.
Sanalla on moninainen tehtävä. Sana itse on Kristus.
HÄnen sanaansa voidaan luottaa, se voi olla vapauttava sana tahi tuomion sana.
Menkää pois minun työkäni te vääryyden tekijät?
Ketkä? Emmekö me ennustaneet, ajaneet ulos riivaajia jne. Eli tuiki Jumalattomiako nämä olivat? Eikö juuri heitä, jotka "olettivat" olevansa Jumalan asialla! Eli ikäänkuin armolahjatkin olisivat olleet toiminnassa, mutta vääryys oli perustalla, ei oltu tehty parannusta. - jotenka tsotso väärintekijät
Sana oli Jumala kirjoitti:
On Kristuksen aika olla pelastaja, aika päättyy, kun aika päättyy, on tuomion aika ja silloin ei ole pelastusta. On vanhurskasten ylösnousemus ja vääräin. Kun vääräin kohta on, niin hän astuu julistamaan tuomion ja Sana tuomitsee.
Alussa oli Sana ja sana oli Jumalan tykönä.
Sanalla on moninainen tehtävä. Sana itse on Kristus.
HÄnen sanaansa voidaan luottaa, se voi olla vapauttava sana tahi tuomion sana.
Menkää pois minun työkäni te vääryyden tekijät?
Ketkä? Emmekö me ennustaneet, ajaneet ulos riivaajia jne. Eli tuiki Jumalattomiako nämä olivat? Eikö juuri heitä, jotka "olettivat" olevansa Jumalan asialla! Eli ikäänkuin armolahjatkin olisivat olleet toiminnassa, mutta vääryys oli perustalla, ei oltu tehty parannusta.Miksi ette mene itseenne ja sitä kautta oppikaatte olemaan valehtelematta ja vääristelemättä asioita joilla on merkitystä totuuden kannalta katsoen.
- Aika päättyy.
jotenka tsotso väärintekijät kirjoitti:
Miksi ette mene itseenne ja sitä kautta oppikaatte olemaan valehtelematta ja vääristelemättä asioita joilla on merkitystä totuuden kannalta katsoen.
Sinun ja minun kohdalla voi aika kypsyä nyt hetkessä. Kuka meistä tietää kämmenenleveyttä?
Eli puhutaa aina ihmisen elämänkaaresta ja pelastuksen aika on nyt hetki. Jos nyt hetkeä ei käytetä hyväksi herätyksessä, niin Sana tuomitsee.
Eli meille, sinulle ja minulle on aina nyt hetki.
Et voi osoittaa tottuutta vääräksi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih577370Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j7393651Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.3762046Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.1681844- 861499
Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens841401- 911300
Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä631267Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä2621251- 811164