Olen ollut nyt jo 6kk Sveitsissä turistina, matkustelen, opiskelen kieliä jne. Olen miettinyt jo pitkään tänne lopullisesti asettumisesta. Minulla on täällä sukulaisia, ystäviä, asunto ja kielitaitokin on hallussa. Ongelma on työpaikan kanssa. Töitä ei saa ilman kunnon oleskelulupia, mutta olen myös kuullut ettei näitä lupapapereitakaan saa ilman töitä. Mitä siis tehdä? Entä jos etsin aluksi jonkun vaatimattoman työpaikan jossa papereita ei kysytä, kuten siivous, tiskaus vain jotta saisin paperit? Olisin erittäin kiitollinen jos saisin kuulla muiden ajatuksia.
Muutto EUn ulkopuolelle
miten mahdollista
1
730
Vastaukset
- uuhuu
Ei se ihan noin käy, että menee papereitta töihin ja sitten sen luvattoman paikan avulla hankkisi ne paperit... Käytännössä homma yleensä hoidetaan niin, että etsit työnantajan, joka haluaa sinut palkata, ja tämä firma sitten sponsoroi sinulle työluvan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut
Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/1911214Miettimisen aihetta.
Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.1221068- 70810
- 48804
Just nyt mä
En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman53750- 60659
- 33652
Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle
Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva48652- 52617
- 50595