Nyt taas vuokra nousi roimasti.
Kannattaisko ottaa laina ja ostaa oma asunto.
Vuokra-asuminen
47
1346
Vastaukset
- Minä vain..
Vuokrarahat on täysin tuuleen heitettyä rahaa. Omasta saa edes vähän joskus takaisin jos joutuu lähtemään.
- miljoonapulu
Joo noin varmaan on. Mutta pitäis olla niiin hiivatin hyvätuloinen, että pystyisi maksamaan lainan pankille takas; pienituloisena näin sanon.
- miljoonapulu
Juu niin nousi joo sama juttu mullakin. Eipä ole kiva juttu se!
rahoillaan tehdä?
mulla maksaa tällähetkellä kolmehuonetta ja heittiö kesämökki noin 700e kuussa? sähköt wesi?
ja jossain waiheessa kun lainat on pois alle 300e kuussa KAIKISTA
mistä saa kolmion ja kesämökin 300e kuussa?
ja juuri nyt kannattaa katsella omaa asuntoa koska hinnat on ostajan määrättäwissä :=)
warsinkin kun jättää wälittäjän pois sotkemasta asioita :=)määrättävissä, ei välttämättä. Asuntokauppa taitaa juuri nyt olla aika hiljaista. Hintapyynnöt ei ole juuri pudonneet, ostajat ei maksa mitä pyydetään ja myyjät ei (vielä) halua hintaa reilusti pudottaa.
Mutta kun sattuu kohdalle myyjä, jolla olisi kiire saada asunto myytyä, niin voi puhua ostajan markkinoista.
Eiköhän asuntokaupoissa kokemattoman kuitenkin ole viisasta käyttää sitä välittäjää. Eihän siihen ostaja juuri edes voi vaikuttaa, taitaa useimmat asunnot olla myynnissä välittäjän kautta.mies-vm56 kirjoitti:
määrättävissä, ei välttämättä. Asuntokauppa taitaa juuri nyt olla aika hiljaista. Hintapyynnöt ei ole juuri pudonneet, ostajat ei maksa mitä pyydetään ja myyjät ei (vielä) halua hintaa reilusti pudottaa.
Mutta kun sattuu kohdalle myyjä, jolla olisi kiire saada asunto myytyä, niin voi puhua ostajan markkinoista.
Eiköhän asuntokaupoissa kokemattoman kuitenkin ole viisasta käyttää sitä välittäjää. Eihän siihen ostaja juuri edes voi vaikuttaa, taitaa useimmat asunnot olla myynnissä välittäjän kautta.tosi hywät perustelut sille miksi kannattaa käyttää kiinteistöwälittäjää? :=)
anna tulla
kyllä ostaja woi waikuttaa siihen mitä ostaa :=)
ja mistäA.DONIS kirjoitti:
tosi hywät perustelut sille miksi kannattaa käyttää kiinteistöwälittäjää? :=)
anna tulla
kyllä ostaja woi waikuttaa siihen mitä ostaa :=)
ja mistäjos homma on hoidossa, niin kaupat syntyy varmaan ihan hyvin ilman välittäjää. Mutta jos jokin on pielessä, voi välittäjän olemassaolo olla kullanarvoista kokemattomalle ostajalle.
Ja mitä etua ostajalle voisi olla ostaa asunto ilman välittäjää? Myyjähän siinä vain säästää välittäjän palkkion.mies-vm56 kirjoitti:
jos homma on hoidossa, niin kaupat syntyy varmaan ihan hyvin ilman välittäjää. Mutta jos jokin on pielessä, voi välittäjän olemassaolo olla kullanarvoista kokemattomalle ostajalle.
Ja mitä etua ostajalle voisi olla ostaa asunto ilman välittäjää? Myyjähän siinä vain säästää välittäjän palkkion.miten wälittäjä liittyy kaupantekoon?
ja woisi warmistaa että kaikki on ok?
pankin notaari hywäksyy ja tekee kauppakirjan :=)
eikä se tee sitä jos jokin on pielessä?
oli sitten ostaja kokematon tai ei :=)
myyjä/ostaja säästää tyhjänpäiwäisen wälityspalkkion :=)
ja taas ne perusteet sille wälittäjälle?
odotan mielenkiinnolla :=)A.DONIS kirjoitti:
miten wälittäjä liittyy kaupantekoon?
ja woisi warmistaa että kaikki on ok?
pankin notaari hywäksyy ja tekee kauppakirjan :=)
eikä se tee sitä jos jokin on pielessä?
oli sitten ostaja kokematon tai ei :=)
myyjä/ostaja säästää tyhjänpäiwäisen wälityspalkkion :=)
ja taas ne perusteet sille wälittäjälle?
odotan mielenkiinnolla :=)ei ole vain kauppakirjan allekirjoitus. Asuntokauppa on monellekkin vain kerran elämässä tapahtuva suuri kauppa monine asioineen, joista ei mitään tiedä ja joissa välittäjän apu on tervetullut. Kyllä sen tiedät itsekkin. Paljon riippuu tietysti myyjästäkin.
Ja edelleen, mitä ostaja säästää, jos välittäjää ei ole?- Kyllä säästää
mies-vm56 kirjoitti:
ei ole vain kauppakirjan allekirjoitus. Asuntokauppa on monellekkin vain kerran elämässä tapahtuva suuri kauppa monine asioineen, joista ei mitään tiedä ja joissa välittäjän apu on tervetullut. Kyllä sen tiedät itsekkin. Paljon riippuu tietysti myyjästäkin.
Ja edelleen, mitä ostaja säästää, jos välittäjää ei ole?Välityspalkkio on myyntihinnassa, teknisesti sen maksaa myyjä, mutta faktisesti ostaja.
- että myyjä
Kyllä säästää kirjoitti:
Välityspalkkio on myyntihinnassa, teknisesti sen maksaa myyjä, mutta faktisesti ostaja.
ilman välittäjää myydessään vähentää haluamastaan hinnasta välityspalkkion. Ei, kyllä myyjä myy itse nimenomaan säästääkseen sen välityspalkkion ja asunnon hinta on sama, oli välittäjä tai ei. Ostaja ei säästä yhtään mitään.
Se on sitten eri asia, miten kohdalleen myyjä osaa hinnan asettaa. Saattaa käydä niinkin päin, että innokas ostaja maksaa jopa enemmän ilman välittäjää kun myyjä yrittää saadaa mahdollisimman paljon. Välittäjillä kuitenkin on näkemys kulloisestakin "oikeasta" hinnasta. - tiedän.
että myyjä kirjoitti:
ilman välittäjää myydessään vähentää haluamastaan hinnasta välityspalkkion. Ei, kyllä myyjä myy itse nimenomaan säästääkseen sen välityspalkkion ja asunnon hinta on sama, oli välittäjä tai ei. Ostaja ei säästä yhtään mitään.
Se on sitten eri asia, miten kohdalleen myyjä osaa hinnan asettaa. Saattaa käydä niinkin päin, että innokas ostaja maksaa jopa enemmän ilman välittäjää kun myyjä yrittää saadaa mahdollisimman paljon. Välittäjillä kuitenkin on näkemys kulloisestakin "oikeasta" hinnasta.Asunnon hinta = asunnon hinta. Välittäjän kautta asunnonhinnaksi muodostuu asunnon hinta VÄLITYSPALKKIO.
Tätä tosiasiaa kiinteistövälittäjät koittavat olla sanomatta viimeiseen saakka. Suuri yleisö usein kuvittelee, että asuntojen hinnat ovat niitä, mitä vaikka lehti-ilmoituksista lukevat. Tosiasiassa asunto on halvempi.
Kyllä, joka itse myy asuntoaan osaa ottaa tämän huomioon. Samoin ostaja. Ja etenkin ostaja, jos yksityisen myymä asunto on samoissa pyyntihinnoissa välittäjien kanssa, tietää varmasti, että tinkaamisen varaa on. Ja myyjä kyllä on valmis tinkimään. mies-vm56 kirjoitti:
ei ole vain kauppakirjan allekirjoitus. Asuntokauppa on monellekkin vain kerran elämässä tapahtuva suuri kauppa monine asioineen, joista ei mitään tiedä ja joissa välittäjän apu on tervetullut. Kyllä sen tiedät itsekkin. Paljon riippuu tietysti myyjästäkin.
Ja edelleen, mitä ostaja säästää, jos välittäjää ei ole?iso tapahtuma :=)
eikä ostettu wälittäjän kautta?
oli wain lehdessä ilmoitus ko asunnosta ja puhno perässä
soitin ja sowin tapaamisen?
hinta oli pienempi kuin alueella yleensä "wälittäjien hinnat"
siis pienempi kuin pelkkä wälityspalkkio?
kauppakirja kulut ja muut sellaiset maksettiin myyjän kanssa puoliksi
ja myyjä walitteli wain sitä että suurin osa soittajista oli wälittäjiä?
ei ostajia?
ensinnäkin säästyin wälittäjien waatimalta warausmaksulta #mikä se on#
mitä en saa takaisin jos kauppa peruuntuu?
paisi jos en saa lainaa :=)
myyjä sai pyytämänsä hinnan ja minä kohtuuhintaisen asunnon?
ja ilman wälikäsiä :=)
pitäiskö autokauppaan saada ja wälittäjä?
jotkut ostawat auton jolla on tarkoitus ajaa pitkään :=)
ja kuten tunnettua autotrokarit on huijareita :=)
paitsi uusien autojen :=)että myyjä kirjoitti:
Se on sitten eri asia, miten kohdalleen myyjä osaa hinnan asettaa. Saattaa käydä niinkin päin, että innokas ostaja maksaa jopa enemmän ilman välittäjää kun myyjä yrittää saadaa mahdollisimman paljon. Välittäjillä kuitenkin on näkemys kulloisestakin "oikeasta" hinnasta.aina hinnassa mukana waikka ostaisi suoraan myyjältä?
oikea hinta on mielestäni siinä kun wertaa ko alueen hintoja?
ja usein on niin että kun otat wälittäjän arwioimaan asuntoasi se kertoo sulle aiwan älyttämän hinnan että saisi wälitettäwäkseen asuntosi?
ja sitten kun asunto ei mene kaupaksi on selityksen sen mukaiset että nyt pitäis tarkistaa hintaa :=)
ja samalla wälittäjän prowikat putoo :=)
yhdellä näytöllä omakotitalo meni ja wälityspalkkio 8000e?
aika hywä palkka yhdestä lehti ilmoituksesta ja tunnin työstä :=)
tietenkin jos haluaa maksaa tuollaisia summia niin sehän on jokaisen oma asia :=)tiedän. kirjoitti:
Asunnon hinta = asunnon hinta. Välittäjän kautta asunnonhinnaksi muodostuu asunnon hinta VÄLITYSPALKKIO.
Tätä tosiasiaa kiinteistövälittäjät koittavat olla sanomatta viimeiseen saakka. Suuri yleisö usein kuvittelee, että asuntojen hinnat ovat niitä, mitä vaikka lehti-ilmoituksista lukevat. Tosiasiassa asunto on halvempi.
Kyllä, joka itse myy asuntoaan osaa ottaa tämän huomioon. Samoin ostaja. Ja etenkin ostaja, jos yksityisen myymä asunto on samoissa pyyntihinnoissa välittäjien kanssa, tietää varmasti, että tinkaamisen varaa on. Ja myyjä kyllä on valmis tinkimään.ja tuohon mitään lisäämättä :=)
A.DONIS kirjoitti:
iso tapahtuma :=)
eikä ostettu wälittäjän kautta?
oli wain lehdessä ilmoitus ko asunnosta ja puhno perässä
soitin ja sowin tapaamisen?
hinta oli pienempi kuin alueella yleensä "wälittäjien hinnat"
siis pienempi kuin pelkkä wälityspalkkio?
kauppakirja kulut ja muut sellaiset maksettiin myyjän kanssa puoliksi
ja myyjä walitteli wain sitä että suurin osa soittajista oli wälittäjiä?
ei ostajia?
ensinnäkin säästyin wälittäjien waatimalta warausmaksulta #mikä se on#
mitä en saa takaisin jos kauppa peruuntuu?
paisi jos en saa lainaa :=)
myyjä sai pyytämänsä hinnan ja minä kohtuuhintaisen asunnon?
ja ilman wälikäsiä :=)
pitäiskö autokauppaan saada ja wälittäjä?
jotkut ostawat auton jolla on tarkoitus ajaa pitkään :=)
ja kuten tunnettua autotrokarit on huijareita :=)
paitsi uusien autojen :=)jos homma on hoidossa ja sinulla oli.
Sinun yksi tapauksesiko kertoo, että ilman välittäjää saa halvemmalla? Hinta pienempi kuin alueella yleensä. No, hintaan vaikuttaa moni tekijä.
Eiköhän se niin kuitenkin ole, että raha on sen verran haluttua tavaraa, että myyjä haluaa asunnostaan sen viimeisen hinnan, niin korkean hinnan millä asunto vain suinkin menee kaupaksi. Ja kun myy ilman välittäjää, jää käteen vielä vähän enemmän. Hyväntekeväisyyttä tuskin yksikään asuntoaan myyvä harrastaa.
Joskus hinta voi olla hieman yleistä tasoa alempi siksikin kun myyjällä on kiire saada asunto kaupaksi.
Välittäjän vaatima varausmaksu. Välittäjän tehtävähän on toimia sekä myyjän että ostajan eduksi. Varausmaksu on myyjää varten, ei välittäjää. Jos ostaja peruu jo tekemänsä tarjouksen, saa myyjä varausmaksun hyvityksenä sopimusrikkomuksesta. Nykyään taidetaan varausmaksun sijasta käyttää sopimussakkoa, käsirahaa eli varausmaksua ei makseta mutta ostaja joutuu maksamaan sakkomaksun, jos peruu kaupan.
Sitä paitsi ostaja menettää sen käsirahan vain, jos itse peruu kaupan. Jos kauppa peruuntuu myyjän takia, saa käsirahan takaisin.- on hinnassa..
A.DONIS kirjoitti:
aina hinnassa mukana waikka ostaisi suoraan myyjältä?
oikea hinta on mielestäni siinä kun wertaa ko alueen hintoja?
ja usein on niin että kun otat wälittäjän arwioimaan asuntoasi se kertoo sulle aiwan älyttämän hinnan että saisi wälitettäwäkseen asuntosi?
ja sitten kun asunto ei mene kaupaksi on selityksen sen mukaiset että nyt pitäis tarkistaa hintaa :=)
ja samalla wälittäjän prowikat putoo :=)
yhdellä näytöllä omakotitalo meni ja wälityspalkkio 8000e?
aika hywä palkka yhdestä lehti ilmoituksesta ja tunnin työstä :=)
tietenkin jos haluaa maksaa tuollaisia summia niin sehän on jokaisen oma asia :=)onhan päivänselvä asia, että myyjä haluaa tavarastaan maksimihinnan. Jos alueen keskimääräinen hinta tietynlaisille asunnoille on vaikka 120000, myyjä pyytää vähintään sen 120000, myis sitten suoraan tai välittäjän kautta. Suoraan myyjillä itse myynnin kannustimena on nimenomaan se välityspalkkion säästö. Etkö tuota nyt jo ymmärrä.
Yksittäistapaukset on sitten ihan erikseen. on hinnassa.. kirjoitti:
onhan päivänselvä asia, että myyjä haluaa tavarastaan maksimihinnan. Jos alueen keskimääräinen hinta tietynlaisille asunnoille on vaikka 120000, myyjä pyytää vähintään sen 120000, myis sitten suoraan tai välittäjän kautta. Suoraan myyjillä itse myynnin kannustimena on nimenomaan se välityspalkkion säästö. Etkö tuota nyt jo ymmärrä.
Yksittäistapaukset on sitten ihan erikseen.mutta mä woisin puolittaa sen wälityspalkkion joka tuossa hinnassa olisi 4800e tai woisin poistaa sen omalta osalta kokonaan?
eli woisin myydä 115000e jos yleinen hintapyyntö on toi 120000e
tajuutsä mitä haen tjn
wälittäjän luoma harha kuwitelma mitä asunnosta wois saada tekee ihmiset ahneiksi :=)
mutta jos ei menekkään kaupaksi juuri sillä hinnalla minkä wälittäjä on luwannut niin poistuuko se hinnan alennus wälittäjän palkkiosta?A.DONIS kirjoitti:
mutta mä woisin puolittaa sen wälityspalkkion joka tuossa hinnassa olisi 4800e tai woisin poistaa sen omalta osalta kokonaan?
eli woisin myydä 115000e jos yleinen hintapyyntö on toi 120000e
tajuutsä mitä haen tjn
wälittäjän luoma harha kuwitelma mitä asunnosta wois saada tekee ihmiset ahneiksi :=)
mutta jos ei menekkään kaupaksi juuri sillä hinnalla minkä wälittäjä on luwannut niin poistuuko se hinnan alennus wälittäjän palkkiosta?jos sinä olisit noin "kohtelias", niin onnea ostajalle. Pelkäänpä vain, että useimmat myyjät eivät ole yhtä "kohteliaita";)
Ei se välittäjä mitään harhakuvitelmia luo. Eikö ole päivänselvää, että siitä mitä myydään, yritetään saada mahdollisimman hyvä hinta?
Kun asuntoa aletaan myydä, hinta asetetaan yleensä ihan tarkoituksella ehkä hieman sinne yläkanttiin. Se hinta, joka odotetaan asunnosta saatavan, on eri hinta, alempi.
Ja kun ostaja saa hinnasta tingattua ja tulee kauppa, on molemmilla hyvä mieli;)
Olen kuitenkin seitsemän asuntoa ostanut ja kuusi myynyt (saisi nyt kyllä jo riittää), aina välittäjän kautta eikä kertaakaan ole mitään harhakuvitelmia luotu. Eikä mitään muutakaan pahaa sanottavaa välittäjistä, aina on homma pelannut hienosti. Kallista on ollut mutta itse olen päässyt helpolla.- Ihahaa.
mies-vm56 kirjoitti:
jos sinä olisit noin "kohtelias", niin onnea ostajalle. Pelkäänpä vain, että useimmat myyjät eivät ole yhtä "kohteliaita";)
Ei se välittäjä mitään harhakuvitelmia luo. Eikö ole päivänselvää, että siitä mitä myydään, yritetään saada mahdollisimman hyvä hinta?
Kun asuntoa aletaan myydä, hinta asetetaan yleensä ihan tarkoituksella ehkä hieman sinne yläkanttiin. Se hinta, joka odotetaan asunnosta saatavan, on eri hinta, alempi.
Ja kun ostaja saa hinnasta tingattua ja tulee kauppa, on molemmilla hyvä mieli;)
Olen kuitenkin seitsemän asuntoa ostanut ja kuusi myynyt (saisi nyt kyllä jo riittää), aina välittäjän kautta eikä kertaakaan ole mitään harhakuvitelmia luotu. Eikä mitään muutakaan pahaa sanottavaa välittäjistä, aina on homma pelannut hienosti. Kallista on ollut mutta itse olen päässyt helpolla.Teitä välittäjiä ei arvosteta yhtään sen korkeammalle kuin käytettyjen autojen kauppiaita.
Pelkkiä välistävetäjiä. Älä selitä, voipi jäädä vielä broilerinkoivet kauppaan, kun on pakko ostaa Eloveenaa perheelle.
Onko teillä edes minkäänlaista koulutusta????
Niinpäniin. Ihahaa. kirjoitti:
Teitä välittäjiä ei arvosteta yhtään sen korkeammalle kuin käytettyjen autojen kauppiaita.
Pelkkiä välistävetäjiä. Älä selitä, voipi jäädä vielä broilerinkoivet kauppaan, kun on pakko ostaa Eloveenaa perheelle.
Onko teillä edes minkäänlaista koulutusta????
Niinpäniin.luulisi olevan kovin vaikea ymmärtää, etten ole mikään välittäjä, lähempänä sitä hevosmiestä.
Miksei ihmiset sitten myy asuntojaan itse, jos eivät välittäjän työtä kerran arvosta?mies-vm56 kirjoitti:
jos sinä olisit noin "kohtelias", niin onnea ostajalle. Pelkäänpä vain, että useimmat myyjät eivät ole yhtä "kohteliaita";)
Olen kuitenkin seitsemän asuntoa ostanut ja kuusi myynyt (saisi nyt kyllä jo riittää), aina välittäjän kautta eikä kertaakaan ole mitään harhakuvitelmia luotu. Eikä mitään muutakaan pahaa sanottavaa välittäjistä, aina on homma pelannut hienosti. Kallista on ollut mutta itse olen päässyt helpolla.myyn tän nykyisen asunnon
tiedän että se manee kaupaksi ilman wälittäjää?
toki woin pyytää heiltä sen "pyydä ilmainen arwio"
että saan hinnan itse kohdelleen?
mutta mun ei tarwi saada hywää/kowaa hintaa siis wiimeisenpäälle?
mulle riittää että saan sen mihin itse tyydyn?
lainaan->Kun asuntoa aletaan myydä, hinta asetetaan yleensä ihan tarkoituksella ehkä hieman sinne yläkanttiin.
miksi?
ja kenen toiweesta?
wälittäjän
koska se on suoraan sidoksissa prowisioon?
eikö asunto ole tarkoitus myydä eikä tawoitelle pilwilinnoja?
tiedän tapauksia joissa wälittäjä ei ole omistajalle edes wälittänyt tehtyjä tarjouksia?
olet maksanut wälittäjälle ettei sinun tarwi itse esitellä asuntoasi?
mikä siitä tekee helpon?
kallista munkin mielestä :=)
sulla taitaa olla rahaa niin ettet tiedä mihin sijoitat :=)mies-vm56 kirjoitti:
luulisi olevan kovin vaikea ymmärtää, etten ole mikään välittäjä, lähempänä sitä hevosmiestä.
Miksei ihmiset sitten myy asuntojaan itse, jos eivät välittäjän työtä kerran arvosta?juh tuolla jossain sanoit että jos on jotain wialla niin annetaan wälittäjän hoitaa?
ei se wastuuta muuta waikka olisi kuinka kuntokartoitus tehty :=)
ja nyt tää uusin hullutus joku energia todistus?
aiwan yhtä pimee juttu kuin kuntokartoitus :=)
wastuu jää aina myyjälle?
ja wakuutusyhtiöt ei enää tunne niitä wastuuwakuutuksia kun joutuiwat maksamaan korwauksia :=)
ja kuntokartoituksen hinta?
jos on kartoitukseen kirjattu wika on wastuu ostajan mut jos puuttuu on wastuu wain myyjän ei wälittäjän tai kartoituksen tekijän?
ja wälittäjät suosittelee sellaisia kartoittajia jotka wilkaisewat wain pintapuolisesti?
mää olen wääräl alal :=)A.DONIS kirjoitti:
juh tuolla jossain sanoit että jos on jotain wialla niin annetaan wälittäjän hoitaa?
ei se wastuuta muuta waikka olisi kuinka kuntokartoitus tehty :=)
ja nyt tää uusin hullutus joku energia todistus?
aiwan yhtä pimee juttu kuin kuntokartoitus :=)
wastuu jää aina myyjälle?
ja wakuutusyhtiöt ei enää tunne niitä wastuuwakuutuksia kun joutuiwat maksamaan korwauksia :=)
ja kuntokartoituksen hinta?
jos on kartoitukseen kirjattu wika on wastuu ostajan mut jos puuttuu on wastuu wain myyjän ei wälittäjän tai kartoituksen tekijän?
ja wälittäjät suosittelee sellaisia kartoittajia jotka wilkaisewat wain pintapuolisesti?
mää olen wääräl alal :=)jos jotain on vialla, niin välittäjän apu on kokemattomalle ostajalle kullan arvoinen. Kaikki asunnon myyjät kun eivät välttämättä olekkaan niin rehellisiä, ihan niinkuin vanha kuuluisa auton myyntikikka, sahanpuruja öljyn sekaan niin ei kolinat kuulu.
Mites se kuntokartoitus välittäjään liittyy, myyjän ja ostajan etuhan se on.
Heh, vai vielä vastuu asunnon vioista välittäjälle tai kuntokartoituksen tekijälle.
No kyllä se oli minunkin syksyllä myymässä asunnossa kosteussmittausten tekijä suorastaan pilkun...
Taidettaispa tapella asuntojen vioista moninkerroin nykyistä enemmän, jollei niitä kuntokartoituksia tehtäisi. Jonkun vanhan omakotitalon ostaminen olisi rakennustekniikkaa yhtään ymmärtämättömälle aikamoista arpapeliä.
Mutta jokohan tämä riittäis. Sinun mielestäsi
välittäjät vain välistä vetämisen lisäksi sotkee asiat. Minun mielestäni he ovat hyvin tarpeellinen ammattikunta. Pidetään mielipiteemme.
Ei muuten kannata kadehtia kiinteistönvälittäjiä, ei se niin hääppöstä ole;) Milloin niillä edes on oikeaa vapaa-aikaa.A.DONIS kirjoitti:
myyn tän nykyisen asunnon
tiedän että se manee kaupaksi ilman wälittäjää?
toki woin pyytää heiltä sen "pyydä ilmainen arwio"
että saan hinnan itse kohdelleen?
mutta mun ei tarwi saada hywää/kowaa hintaa siis wiimeisenpäälle?
mulle riittää että saan sen mihin itse tyydyn?
lainaan->Kun asuntoa aletaan myydä, hinta asetetaan yleensä ihan tarkoituksella ehkä hieman sinne yläkanttiin.
miksi?
ja kenen toiweesta?
wälittäjän
koska se on suoraan sidoksissa prowisioon?
eikö asunto ole tarkoitus myydä eikä tawoitelle pilwilinnoja?
tiedän tapauksia joissa wälittäjä ei ole omistajalle edes wälittänyt tehtyjä tarjouksia?
olet maksanut wälittäjälle ettei sinun tarwi itse esitellä asuntoasi?
mikä siitä tekee helpon?
kallista munkin mielestä :=)
sulla taitaa olla rahaa niin ettet tiedä mihin sijoitat :=)et tarvitse välittäjää asuntosi myymiseen mutta moni, moni muu tarvitsee.
Vaikka sinä et halua viimeistä hintaa mutta moni, moni muu haluaa. Tottakai mahdollisimman korkea hinta on myös välittäjän etu. Toisaalta, välittäjän etu ei ole, jos myyntiaika venyy pitkäksi liian korkean hintapyynnön takia.
Eiköhän asunnon myyjä tarvitse sitä rahaa ihan siinä missä välittäjäkin. Vielä kipeämminkin kun pitäisi saada maksettua uusi asunto, välittäjän palkkio, asunnonvaihtorangaistusmaksu ym. ja uuden asunnon pintaremppaankin pitäs vähän jäädä.
Myös ostajalla on sanansa sanottavana siinä, mihin se hinta asettuu. Hullu ei ole se, joka pyytää vaan se, joka maksaa;)
Kokeile ensin työssäkäyvänä perheellisenä ihmisenä itse myydä asuntosi ja kysy vasta sitten, mikä siinä on helppoa kun välittäjä hoitaa homman.
Oliskin sitä rahaa niin paljon, niin ei tarvitisisi kadehtia autokatoksen sisältöäsi;)mies-vm56 kirjoitti:
jos jotain on vialla, niin välittäjän apu on kokemattomalle ostajalle kullan arvoinen. Kaikki asunnon myyjät kun eivät välttämättä olekkaan niin rehellisiä, ihan niinkuin vanha kuuluisa auton myyntikikka, sahanpuruja öljyn sekaan niin ei kolinat kuulu.
Mites se kuntokartoitus välittäjään liittyy, myyjän ja ostajan etuhan se on.
Heh, vai vielä vastuu asunnon vioista välittäjälle tai kuntokartoituksen tekijälle.
No kyllä se oli minunkin syksyllä myymässä asunnossa kosteussmittausten tekijä suorastaan pilkun...
Taidettaispa tapella asuntojen vioista moninkerroin nykyistä enemmän, jollei niitä kuntokartoituksia tehtäisi. Jonkun vanhan omakotitalon ostaminen olisi rakennustekniikkaa yhtään ymmärtämättömälle aikamoista arpapeliä.
Mutta jokohan tämä riittäis. Sinun mielestäsi
välittäjät vain välistä vetämisen lisäksi sotkee asiat. Minun mielestäni he ovat hyvin tarpeellinen ammattikunta. Pidetään mielipiteemme.
Ei muuten kannata kadehtia kiinteistönvälittäjiä, ei se niin hääppöstä ole;) Milloin niillä edes on oikeaa vapaa-aikaa.niin miten se wälittäjä liittyy kuntokartoitukseen?
kuka suosittelee kartoittajaa:=)
niin miten se wastuu kuuluu wälittäjälle?
heti kun on jotain ongelmia pesee wälittäjä kätensä :=)
wai mitä tarkoitit sillä että on ensikertalaisen hywä käyttää wälittäjää jolla ei ole wastuuta mihinkään mutta wälityspalkkio kelpaa kyllä :=)
kenen puolesta se kosteuskartoittaja teki sitä kartoitusta?
sun waiko ostajan? :=)
alat jäämään toiseksi kun suosit wälittäjää? itseäsi?
juu pidetään mielipiteemme :=)mies-vm56 kirjoitti:
et tarvitse välittäjää asuntosi myymiseen mutta moni, moni muu tarvitsee.
Vaikka sinä et halua viimeistä hintaa mutta moni, moni muu haluaa. Tottakai mahdollisimman korkea hinta on myös välittäjän etu. Toisaalta, välittäjän etu ei ole, jos myyntiaika venyy pitkäksi liian korkean hintapyynnön takia.
Eiköhän asunnon myyjä tarvitse sitä rahaa ihan siinä missä välittäjäkin. Vielä kipeämminkin kun pitäisi saada maksettua uusi asunto, välittäjän palkkio, asunnonvaihtorangaistusmaksu ym. ja uuden asunnon pintaremppaankin pitäs vähän jäädä.
Myös ostajalla on sanansa sanottavana siinä, mihin se hinta asettuu. Hullu ei ole se, joka pyytää vaan se, joka maksaa;)
Kokeile ensin työssäkäyvänä perheellisenä ihmisenä itse myydä asuntosi ja kysy vasta sitten, mikä siinä on helppoa kun välittäjä hoitaa homman.
Oliskin sitä rahaa niin paljon, niin ei tarvitisisi kadehtia autokatoksen sisältöäsi;)sen saa kun jättää yhden asunnon wälittäjältä pois ja myy itse :=)
niin silloin kun kaikki ei ole kohdillaan pitää saada se kowin hinta että on waraa käydä oikeutta piilotetuista wirheistä jotka kartoittajat on jättänyt tahallaan/myyjän pyynnöstä/taitamattomuuttaa huomioimatta :=)
ja useimmiten ostaja on kusessa kun ei saa apua enään mistään ei wälittäjiltä ei kartoittajilta?
hehän owat jo rahansa saaneeet :=)
miksi siis enää wälittää eilisestä kaupasta kun uudet kusetettawat odottawat?
juh ton hondan wuosmalli 1982 arwo noin 2000e
ja sä kuuden/seitsemän asunnon myyjänä kadehdit sitä? :=)))))))
ajelisit uudel mersul jos olisit itse myynyt kämppäsi uudel mopol :=)mies-vm56 kirjoitti:
et tarvitse välittäjää asuntosi myymiseen mutta moni, moni muu tarvitsee.
Oliskin sitä rahaa niin paljon, niin ei tarvitisisi kadehtia autokatoksen sisältöäsi;)olet oikeessa et se on hullu joka maksaa ei se joka pyytää :=)
mies-vm56 kirjoitti:
jos homma on hoidossa ja sinulla oli.
Sinun yksi tapauksesiko kertoo, että ilman välittäjää saa halvemmalla? Hinta pienempi kuin alueella yleensä. No, hintaan vaikuttaa moni tekijä.
Eiköhän se niin kuitenkin ole, että raha on sen verran haluttua tavaraa, että myyjä haluaa asunnostaan sen viimeisen hinnan, niin korkean hinnan millä asunto vain suinkin menee kaupaksi. Ja kun myy ilman välittäjää, jää käteen vielä vähän enemmän. Hyväntekeväisyyttä tuskin yksikään asuntoaan myyvä harrastaa.
Joskus hinta voi olla hieman yleistä tasoa alempi siksikin kun myyjällä on kiire saada asunto kaupaksi.
Välittäjän vaatima varausmaksu. Välittäjän tehtävähän on toimia sekä myyjän että ostajan eduksi. Varausmaksu on myyjää varten, ei välittäjää. Jos ostaja peruu jo tekemänsä tarjouksen, saa myyjä varausmaksun hyvityksenä sopimusrikkomuksesta. Nykyään taidetaan varausmaksun sijasta käyttää sopimussakkoa, käsirahaa eli varausmaksua ei makseta mutta ostaja joutuu maksamaan sakkomaksun, jos peruu kaupan.
Sitä paitsi ostaja menettää sen käsirahan vain, jos itse peruu kaupan. Jos kauppa peruuntuu myyjän takia, saa käsirahan takaisin.saa siitä warausmaksusta jos kauppa peruuntuu?
ja kerro myös kuinka kauan wälittäjä woi pantata sitä warausmaksua jos ostaja ei saa lainaa ko kauppaan :=)
onko helpompi waatia sopimussakko jos ostaja ei saa lainaa jne :=)
eikä sitä silloin saa takaisin ollenkaan?
en ole perehtynyt nykykäytäntöön mut mut :=)A.DONIS kirjoitti:
niin miten se wälittäjä liittyy kuntokartoitukseen?
kuka suosittelee kartoittajaa:=)
niin miten se wastuu kuuluu wälittäjälle?
heti kun on jotain ongelmia pesee wälittäjä kätensä :=)
wai mitä tarkoitit sillä että on ensikertalaisen hywä käyttää wälittäjää jolla ei ole wastuuta mihinkään mutta wälityspalkkio kelpaa kyllä :=)
kenen puolesta se kosteuskartoittaja teki sitä kartoitusta?
sun waiko ostajan? :=)
alat jäämään toiseksi kun suosit wälittäjää? itseäsi?
juu pidetään mielipiteemme :=)Välittäjän tehtävä on toimia sekä myyjän että ostajan eduksi. Kuntokartoitus tai pelkkä kosteusmittaus on molempien etu, tottakai välittäjä sitä suosittelee.
Totta kai välittäjällä on vastuu, vastuu niistä asioista, joista välittäjällä kuuluu olla vastuu.
Ajattele nyt ite, jos sieltä joku kosteusvaurio löytyisi. Eikö se nyt ole helpompaa sekä myyjälle että ostajalle, että se löytyy ennen eikä jälkeen.- Hysssss...
mies-vm56 kirjoitti:
jos homma on hoidossa ja sinulla oli.
Sitä paitsi ostaja menettää sen käsirahan vain, jos itse peruu kaupan. Jos kauppa peruuntuu myyjän takia, saa käsirahan takaisin.Aika hyvää myyräntyötä kiinteistövälittäjiä kohtaan. Antimarkkinointi on vaikeaa, Sinä osaat sen.
Niin, jokainenhan tahtoo maksaa välistävetäjille... Oletkos koskaan miettinyt alkaa perimään rahaa konsultoinnista Huuto. netissä? Välittelisit ihmisten romuja pientä korvausta vastaan???
Siitähän koko asiassa on kyse. Joku myy ja joku toinen ostaa. Se on kahden kauppa. Paitsi jos joku jobbari häärii välissä. A.DONIS kirjoitti:
sen saa kun jättää yhden asunnon wälittäjältä pois ja myy itse :=)
niin silloin kun kaikki ei ole kohdillaan pitää saada se kowin hinta että on waraa käydä oikeutta piilotetuista wirheistä jotka kartoittajat on jättänyt tahallaan/myyjän pyynnöstä/taitamattomuuttaa huomioimatta :=)
ja useimmiten ostaja on kusessa kun ei saa apua enään mistään ei wälittäjiltä ei kartoittajilta?
hehän owat jo rahansa saaneeet :=)
miksi siis enää wälittää eilisestä kaupasta kun uudet kusetettawat odottawat?
juh ton hondan wuosmalli 1982 arwo noin 2000e
ja sä kuuden/seitsemän asunnon myyjänä kadehdit sitä? :=)))))))
ajelisit uudel mersul jos olisit itse myynyt kämppäsi uudel mopol :=)Hondan vakuutusmaksuihin menee yksi välityspalkkio vuodessa;)
Hysssss... kirjoitti:
Aika hyvää myyräntyötä kiinteistövälittäjiä kohtaan. Antimarkkinointi on vaikeaa, Sinä osaat sen.
Niin, jokainenhan tahtoo maksaa välistävetäjille... Oletkos koskaan miettinyt alkaa perimään rahaa konsultoinnista Huuto. netissä? Välittelisit ihmisten romuja pientä korvausta vastaan???
Siitähän koko asiassa on kyse. Joku myy ja joku toinen ostaa. Se on kahden kauppa. Paitsi jos joku jobbari häärii välissä.en ehkä itse olisi osannutkaan lopettaa;) saman asian jankkaamista.
Mutta jos kuitenkin jätettäis ne jobbarointihommat niille, joille ne sopii.
oma asunto kannattaa ostaa aina, jos sen vaan kykenee maksamaan. Asumisen taso usein kuitenkin paranee.
Nelikymppinen voi vielä ottaa lainan pariksikymmeneksi vuodeksi jolloin lainanhoitokulut jäävät kohtuullisiksi, vuokraan verrattuna. Jos vaatimustaso ei ole viimeisen päälle, voi päästä vuokraa halvemmallakin.
Jos asunnon saa maksettua eläkeikään mennessä, niin eläkepäivät onkin sitten paljon helpompia kuin vuokralla asuessa.
Mutta se nyt on vain minun mielipide.- Oltsu.L
Mut toisaalta jos on kerrostaloon kotiutunut siitä asti kuse itsenäistyminen iski...ja harvemmin kerrostalo asunnosta on yllättäviä menoja..koska tietyt asiat kuuluvat taloyhtiölle.
Pankin talo muuttuu joskus omaksi kuhan sitä aikansa makselee ja kun siitä haluu eroon, ni sen voi muuttaa rahaksi, mut sit taas kerostalon asunnon irtisanominen yleensä maksaa.. riippuen tietenkin miten siinä on asunut :)
Tv:stä tuttu: Älä ruoki lamaa ja nyt menet hakemaa lainaa ja ostat sen mökin maanperunaisen :) - -MetalLady
...niin voin kuitenkin mainita että jos aikoo ostaa itselle asunnon, niin riippuu hieman mistä päin suomea sen ostaa, sillä ainakin täällä Etelä-Suomen rannikolla on aika kalliita kerros/ rivariasunnot ja OK-talot.
Useinkin käy niin että lainan lyhennys ja yhtiönvastike/kk yhteensä on aika kallis paukku. - santral
Iso oli päätös, kun piti mennä pankin kanssa "naimisiin" Mutta päivääkään en ole katunut. Vuoden ehdin vuokraa maksaa, ja nyt tuntuu, että sekin raha meni ihan hukkaan
Mutta mietipä rauhassa, hiljaa hyvää tulee. - //....\\\\.
Jos on tietoa, että on töitä, niin pikapuoliin kannattaa investoida omistusasuntoon. Tuolla työosastolla en tarkoita nykyistä työpaikkaa, lähinnä, että on sellaisella alalla, että töitä voi löytyä sittenkin, kun joutuu työttömäksi. Muutaman kymmenen vuoden päähän on aika turhaa tehdä suunnitelmia, kaikkea itsestä riippumatonta voi sattua.
Lama on vasta aluillaan, hinnat ihan varmasti tulevat laskemaan. Puhukoot mitä puhuvat. Pienellä viiveellä nykyiset velalliset joutuvat vaikeuksiin ja joutuvat myymään asuntojaan kun tapahtuu saneerauksia jne. Vrt. pari paikkakuntaa, mistä lakkautettiin paperitehtaita, niistä saa luksustaloja pilkkahintaan.
Päinvastoin kuin muussa osakekaupassa, asuntokauppa on pitkäsyklistä. Halvalla jos onnistuu ostamaan, voi seurailla vastaavia asuntoja ostavien touhuja mielenkiinnolla myöhemmin. Ostimme nykyisen kämppämme ppilkkahintaan edellisen laman ollessa pahimmillaan. Viime nousukautena samassa yhtiössä oli vastaaviakämppiä myynnissä parhaillaan 2,5-kertaiseen hintaan. Ja kauppoja syntyi, en tiedä todellisia kauppahintoja, mutta sen tiedän, että reaalipalkat eivät olleet nousseet niin paljoa kymmenessä vuodessa.
Mietimme aika paljon myyntiä silloin. Vuokralle johonkin pienempään, ja kun hinnat aikanaan laskevat, ostaisimme isomman. Nyt voi tietenkin harmitella asiaa, kun jäi tekemättä, mutta toisaalta asunto on hyvä, kohtuulliset asumiskustannukset ja ympäristö naapureineen on mieluisa.
Lainan saaminen nykyisin ei välttämättä ole "ottamista". Pitää olla vakuuksia, siis muutakin kuin ostettava asunto. Pankit haluavat tottakait mieluiten henkilöitä myös takaamaan, jos ei satu olemaan itsellä jotain mökkejä, osakkeita tms. Välit omaansukuun ja appisukuun kunnossa?
Palatakseni alussa mainitsemaani seikkaan työpaikan varmuudesta, on eri asia tehdä asuntovelkaa johonkin pikkupaikkakunnalla sijaitsevaan asuntoon kuin pks:n. Isommassa paikassa on enemmän työpaikkoja, vähän turvallisempaa pitemmällä aikavälillä.
Suomessa suositaan omistusasumista. Itse periaatteessa suosisin vuokra-asumista. Voivi vaihtaa asuntoa elämäntarpeiden mukaan, muuttaminen olisi vaivattomampaa jne. Mutta kalkulaattori on näyttänyt selkeästi, että omistaminen on edullisempi vaihtoehto.
Ja lopuksi. Asumiseen kuuluu asunnon elinkaari. Naapurustossa on muutamia talon alkuperäisiä asukkaita. He olivat kuvitelleet, että kun kämppä on maksettu eläkepäiviin mennessä, asumiskulut laskevat. Nyt on tehty kylppärit, katot, ikkunat.. Tulossa on julkisivuremontti. Vastikkeet ovat aika korkeat, lainakustannukset meilläkin ovat pienemmät.
Sama pätee OK-taloihin, remonttia nekin tarvitsevat, eikä se ole ilmaista itse tehtynäkään. Osakeyhtiössä taloyhtiö hoitaa rahoitukset sun muut, OK-talossa joudut hoitamaan kaiken itse.
Ota kalkulaattori, jos yhtään tuntuu mahdoliselta, ala seuraamaan myynti-ilmoituksia. Jos epäilyttää liikaa, parempi pysyä vuokralla.
=DW= - osta pois
Asumismenot putosi roimasti kun ostin oman.
Ekanakin voi vaikuttaa kulutukseen, tokanakin
veroprosetti aleni, kolmannekseen saa kotitalousvähennyksiä.
En enää lähtis vuokralle, ellei oo ihan olosuhteiden pakko.
Omassaan saa tehdä ihan minkälaista remppaa huvittaa. Maalaaminen onkin intohimo; tähän mennessä oon hionut ja maalannut keittiön kaapit ja seinät, eteisen, makkarit ja olkkaarin.
Kaakeloinut. Uusinut kylppärin.
Uudistanut vintin rapun ja rakentanut yläkertaan huoneen.
ankeeta oli elämä kaupungin vuokra-asunnossa tätä ennen.
eikä tämä ole yhtään sen kalliimpaa ja ipanoille
jää sitten aikanaan Itse kun olen asunut aina vuokralla,ja ollut jopa erän vuokraasuntoyhtiön hallituksessa ja muissa yhteisiä asioita edustamassa.
Suomen vuokraasumisen suurin ongelma on sen arvostuksen puute. Nykyinen hallitus ja pääministeri on siitä hyvä esimerkki.Vain omistusasuminen on ainoa oikea tapa asua,vuokraasuminen vain mahdollisimman tilapäinen.
Samaan aikaan kuitenkin työvoiman pitäisi liikkua niin Suomessa kuin Euroopassakin.
Toinen ongelma on siinä että ihmiset ostavat osakkeen jostain rivitalosta tai kerrostalosta,ja kun sitten se on maksettu he luulevat omistansa ko. huoneiston. Todellisuudesa sen omistaa As Oy.
Teillä on vain hallinta oikeus siihen yhtiövastiketta vastaan.
Olen tavannut monia "herroja " jotka istuvat valtakunnalisella tasolla suomen vuokraasunto markkinoilla. Kaikki myöntävät että vuokraasuminen on käytännöllisempi asumismuoto kuin omistus. Mutta niin kauan kun kunnat ja ihmiset eivät arvosta sitä, sen kehitysmahdollisuudet ovat heikot. Jos ARA:va perustettiin 20 vuoden ajalle ja sen jälkeen sitä ei ole kehitetty,ei kukaan haluakaan rakentaa vuokraasuntoja.Jos ajatusmaailma on edelleen se että vuokratalot ovat vain max 20v pystyssä ja sitten ne joko puretaan tai muutetaan as oy:ksi.
Ainakin Ara säätelee tarkkan sen rahoittamia asuntoja,niiden tulos ei saa olla voitollinen ja vuokrannousu saa olla max kulujen nousu elinkustannusideksi.- Schicksal
PIHA, TALO JA MUUT.
Ei kuulu huuto naapurista, ei näe naapuri ikkunoista....
metsä vastaa kun sinne huudetaan. - käyttää -
väliviivaa yhdyssanoissa saman vokaali loppuinen/alkuinen sanan kanssa? Tuntuu pöljältä lukea. Muistisääntönä noita-akka näyttää paremmalta kuin noitaakka.
mulla on hallinta oikeus asuntoon jossa asun:=)
mutta wastike wastaan wuokra :=)
220e kuussa?
ja sä maksat mitä?- /////.........
Sanoohan se jo nimikin "Asunto-osake-yhtiö".
Hyviä puolia OK-asumiseen nähden on olemassa. Huoltoyhtiö hoitaa lumityöt. Jätehuolto on keskitetty. Isommissa remonteissa yhtiö hoitaa rahoituksen ja käytännön työt jne. Remontteihin ja niiden ajankohtiin voi osakas vaikuttaa jne.
Asunnon sisällä osakkaalla on käytännössä vapaus tehdä mitä haluaa, vaihdella huonejärjestystä, kaadella tai rakennella seiniä, päättää kodinkoneistaan jne. Vuokra-asuinnoissa saattaa ainoita sallittuja asioita olla vaikkapa taulukoukkujen ripustaminen.
Yhtiöasuminen eroaa vuokra-asumisesta siinä, että osakas on osakemäärällään päätösvaltainen yhtiötä koskevissa asioissa. Raakaa demokratiaa. Vuokralaisella ei ole paljoa sanottavaa yhtiön asioissa, omistaja määrää lähes kaiken.
Melkein mistä tahansa vuokra-asunnosta voi tulla irtisanotuksi. Osaketalostakin voi saada potkut, mutta se on raskaampi prosessi, eikä sitä tapahdu juuri koskaan.
Se on totta, että vuokra-asumisessa on hyviä puolia, muuttamiset sun muut. Minusta on kuitenkin järkevämpää omistaa arvokas osakekirja, kuin kasa kuitteja maksetuista vuokrista.
=DW= arvostusta, itse asujien taholta, vähentänee sekin, että vuokratalossa on suurempi riski joutua kärsimään naapureiden häirikkökäyttäytymisestä. Kerrostalossa ei tarvitse olla kuin yksi häirikkö ja kaikki muut siitä kärsii.
Tuskin kovin vähäinen asia on sekään, että vuokra-asuntoa ei voi remontoida oman mielensä mukaan oman näköisekseen kodiksi.
Mikäs ongelma tuo vain osakkeiden tai huoneiston omistamisen ero nyt sitten on, käytännössä merkityksetön. Oma mikä oma, tai sitten pankin.
- Jermuxi tms.
Esim. jos haluat asua ison kaupungin keskustassa ja kokeilla hetken, miltä se tuntuu, niin vuokraus on halvin vaihtoehto kokeiluun. Siitä sitten eteenpäin, jos ei miellytä.
Itse asun välillä vuokralla ja välillä omassa, kun nuo työkuviot heittää minut paikasta toiseen ja maasta toiseen.
Jos asut pitkään samalla paikkakunnalla, niin sitten omaan, vaikka alkuun pienenpäänkin. Nyt odottaisin kuitenkin hetken, kun noi markkinat on tuollaiset.Sitten tietysti kannattaa ostaa oma ,kiinteistö,huoneisto,jos tulot on varmat.Mutta kun näin laman kynnyksellä,ei kukaan voi tietää varmaksi milloin oma pulju laittaa oven kiinni.
Sitäpaitsi muutenkin kannattaa odottaa että rakennustarvikkeiden hinnat laskeva reilusti alas.Niissä on meinaan ilmaa ja paljon. Samoin kiinteistöjen hiinnat pitää tulla alas.
Ellet sitten halua,fiksuna, käyttää hyväksesierillaisia kirpputoreja,rakennustarvikkeiden osto-ja myyntiliikkeitä, keltaista pörssiä.ym.
Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih537115Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j7113266Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.1341514Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens841341- 841325
Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.2281322Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä631207- 891200
Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä2321145- 811104