mulla on/oli hamsteri mutta se nukku pois eilen,ja nyt en tiädä miten sen voi haudat kun maa on niin jäässä. hamsteri on nyt piesessä pahvi pussissa ja siinä on viellä muovipussi ja muovinen laatikko päällä ja se koko pakkaus on nyt ulkona,pitääkö odottaa ksään? auttakaa pliiz..
en tiä miten..
9
3889
Vastaukset
Jos halua haudata hamsterin omalle pihallesi tai metsään, sinun pitää laittaa se pakastimeen. Muutoin se alkaa haista ja se kerää hajottajia, jolloin se alkaa nopeasti hajota.
Eli otat sen muovipussin pois ja laitat hamsterin pakastimeen. Kun hautaat sen, otathan myös muovilaatikon pois. Jos haluat hamsterille "arkun", ota siihen tarkoitukseen mahdollisimman pieni pahvilaatikko (kuten kuivahiivapakkaus tms.).- se muka..
auttaa, että hamsterin pakastaa? En ole hölmömpää kuullut. Kyllähän se siellä ulkona sitten kuitenkin sulaa ja alkaa hajota. Eihän ihmisiäkään pakasteta ennen hautaamista.
- sitä,
se muka.. kirjoitti:
auttaa, että hamsterin pakastaa? En ole hölmömpää kuullut. Kyllähän se siellä ulkona sitten kuitenkin sulaa ja alkaa hajota. Eihän ihmisiäkään pakasteta ennen hautaamista.
että hamsteri pitää pakastaa siksi aikaa, kunnes maa sulaa sen verran, että sen voi haudata? Kuulostaa vähän loogisemmalta.
Mutta kyllä ainakin minä saan talvellakin kaivettua isolla rautalapiolla maahan hamsterille haudan, eipä ole tullut koskaan mieleen kevättä odotella... - mie vaan...
se muka.. kirjoitti:
ihmiset ei odotakkaan parvekkeella maan sulamista!
Jos jätät sen eläimen sinne parvekkeelle niin pienellä pakkasellakin se alkaa mätänemään ja äkkiä joku muu eläin sen löytää.
Oma pakastin on oikeastaan ainoa paikka säilyttää eläintä järkevästi, mutta kyllä se täytyy pakata ilmatiiviisti sinne säilytykseen. Näin olen itse tehnyt. Säilytysastia menee sitten kyllä muuhun kuin ruokakäyttöön tämän jälkeen vaikka hamsu olisi pussissakin..
Vaikka maa on jäässä niin kyllä siihen rautakangella saa hamsun kokoisen kolon ja rasiaakaan ei tarvita jos käärit ystäväsi vaikka paperiseen liinaan tms. Aikuisen avustuksella ainakin luulisi onnistuvan.. - rinu
mie vaan... kirjoitti:
ihmiset ei odotakkaan parvekkeella maan sulamista!
Jos jätät sen eläimen sinne parvekkeelle niin pienellä pakkasellakin se alkaa mätänemään ja äkkiä joku muu eläin sen löytää.
Oma pakastin on oikeastaan ainoa paikka säilyttää eläintä järkevästi, mutta kyllä se täytyy pakata ilmatiiviisti sinne säilytykseen. Näin olen itse tehnyt. Säilytysastia menee sitten kyllä muuhun kuin ruokakäyttöön tämän jälkeen vaikka hamsu olisi pussissakin..
Vaikka maa on jäässä niin kyllä siihen rautakangella saa hamsun kokoisen kolon ja rasiaakaan ei tarvita jos käärit ystäväsi vaikka paperiseen liinaan tms. Aikuisen avustuksella ainakin luulisi onnistuvan..kiitos! joo,kyllä sitä maata sai sillä rautalapiolla kaivettua ja nyt hamsu nikkuu rauhassa.. :D kiitos kaikille..
- .............
en itse viitsisi hamsteriani pakastimeen laittaa onhan se sitte kiva ku sieltä jotain ottaa ja alta paljastuu kuollu hamsteri :(. Itse vein hamsterini eläinlääkääriin jossa se tuhkattiin ja tuhkat tuotiin postissa kotiin, ei hirveen juhlallista mutta kumminkin. Ja sieltä ne oma valitsemassa uurnassa tulee.
............. kirjoitti:
en itse viitsisi hamsteriani pakastimeen laittaa onhan se sitte kiva ku sieltä jotain ottaa ja alta paljastuu kuollu hamsteri :(. Itse vein hamsterini eläinlääkääriin jossa se tuhkattiin ja tuhkat tuotiin postissa kotiin, ei hirveen juhlallista mutta kumminkin. Ja sieltä ne oma valitsemassa uurnassa tulee.
No jos on rahaa, niin toki hamsterin voi toimittaa tuhkattavaksi. Itse en kuitenkaan niin turhaan rahaa laittaisi.
Hamsterin voi laittaa siistiin pahvilaatikkoon ja teipata laatikon kiinni. Ei siihen tarvitse laittaa ikkunaa, josta näkee hamsterin. o_O Itse olen kasvissyöjä, joten hamsterit ovat ainoita kuolleita eläimiä pakastimessani. Ei se minua yhtään häiritse, tai sitten olen vain harrastanut hamstereita jo niin pitkään. Lihansyöjälle ei luulisi tuottavan minkäänlaisia vaikeuksia pitää lemmikkiä talven yli pakastimessa, heillä kun paloiteltuja ruumiita on siellä yllinkyllin muutenkin... Kyllä minä ainakin pitäisin mieluummin rakasta lemmikkiäni mansikoiden seassa kuin julmasti tapetun eläimen ruumiinosaa.- -talvikot-
Tii.nu kirjoitti:
No jos on rahaa, niin toki hamsterin voi toimittaa tuhkattavaksi. Itse en kuitenkaan niin turhaan rahaa laittaisi.
Hamsterin voi laittaa siistiin pahvilaatikkoon ja teipata laatikon kiinni. Ei siihen tarvitse laittaa ikkunaa, josta näkee hamsterin. o_O Itse olen kasvissyöjä, joten hamsterit ovat ainoita kuolleita eläimiä pakastimessani. Ei se minua yhtään häiritse, tai sitten olen vain harrastanut hamstereita jo niin pitkään. Lihansyöjälle ei luulisi tuottavan minkäänlaisia vaikeuksia pitää lemmikkiä talven yli pakastimessa, heillä kun paloiteltuja ruumiita on siellä yllinkyllin muutenkin... Kyllä minä ainakin pitäisin mieluummin rakasta lemmikkiäni mansikoiden seassa kuin julmasti tapetun eläimen ruumiinosaa.Kyllä kuolleen lemmikin pakastaminen munkin mielestä ihan hyvä keino on, kun roskiinkaan en viitsi laittaa. Nyt ei ole aikoihin menehtynyt talviaikaan pienlemmikkejä, mutta aiemmin kun näin pääsi käymään, laitoin lemmikin pakastimeen talven ajaksi odottelemaan kevättä ja maan sulamista, jolloinka sitten kävin hautaamassa sen mummolaan. Minulla on ollut vuosien varrella pakastimessa hamsteri, rottia, undulaatti, kaneja ja gerbiilejä. Olen paketoinut ne hyvin pahviin, sanomalehteen ja muoviin pakastuksen ajaksi. Sitten kun hautauksen aika on koittanut olen poistanut kaiken muovin paketin ympäriltä ja haudannut eläimen sanomalehti/pahvikäärössä maahan =)
- Minä täällä
rinu kirjoitti:
kiitos! joo,kyllä sitä maata sai sillä rautalapiolla kaivettua ja nyt hamsu nikkuu rauhassa.. :D kiitos kaikille..
Mun hamsu nukku pois eilen :( Me sulatettiin maata ja laitettiin se hamsteri pieneen puiseen "arkkuun". Se sitten laitettiin mullan sisään ja maata päälle. Ei siis pakastettu, sillä tehtiin heti.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih547168Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j7113314Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.1421605Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.2451424- 841355
Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens841341- 891220
Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä631217Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä2321165- 811124