Onkos täällä vajavaisia?

Timoriepu

Palstaa lukiessa nousee vääjäämättä mieleeni, että täällä on mahdottoman täydellisiä ihmisiä ja kaiken tietäviä suurenmoisuuksia. Eivät toki kaikki. En yleistä.
Lisäksi juuri nuo vallan täydelliset ihmiset ovat niitä kovimpia ja ankarimpia ihmisiä muita kohtaan. Heiltä puuttuu armollinen ja särkynyt mieli. Se on hyvin surullista.

Minullakin on täydellisyys ja 100% kelpoisuus Jumalan edessä, mutta vain Jeesuksen ristinkuoleman kautta, sen kautta mitä Jeesus Kristus teki minun tähteni, silkasta armosta.

44

1076

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Vakavasti ottaen täydellisyys ei ole hengellisessä todellisuudessa mikään vitsi,
      se on kaukana siitä.

En nyt sentään väitä, että sinäkään täydellisyyttä vitsimielessä palstalla toit. Mutta sävy on kuitenkin tuttu siinä mielessä, että sinulle täydellisyyteen pyrkiminen ilmeisesti on vähän kuin punainen vaate. Vai onko, olenhan saattanut käsittää sinun ns. pointtisi pahastikin väärin!

Ymmärrän ja hyväksyn täydellisesti (jos ymmärrys voi olla täydellistä..), että meidän pelastuksemme on 100%:sti armoa. Armosta me olemme pelastetut, YKSIN ARMOSTA.

Armoa EI kuitenkaan ole tarkoitettu minkäänlaiseksi esteeksi tai kielloksi sille, että meidän on tultava täydellisesti Herran omiksi. Meidän päästävä niihin tekoihin, jotka meille edeltäpäin on valmistettu, että me niissä vaeltaisimme. Ef. 2:10.

Oikein ymmärrettynä Jumalan armo KASVATTAA meitä. Tiit. 2:11,12

Matteuksen evankeliumi:
      5:48 Olkaa siis te täydelliset, niinkuin teidän taivaallinen Isänne täydellinen on."

2.Korinttolaiskirje:
      13:11 Lopuksi, veljet, iloitkaa, tulkaa täydellisiksi, ottakaa vastaan kehoituksia, olkaa yhtä mieltä, eläkää sovussa, niin rakkauden ja rauhan Jumala on oleva teidän kanssanne."

• Timoriepu

En tehnyt tosiaankaan aloitusta huumormielessä, vaikka huumorintajua varmasti tarvitaan useinkin tällä palstalla. Siksi tosikkomielisiä ovat monet kirjoitukset.

Taitaa olla niin, että me vajavaiset ihmiset, vaikkakin Jeesuksessa täydelliset näemme usein asioita hiukan ja joskus kovinkin eri näkövinkkeleistä. Silloin voi parhaimmillaan syntyä hedelmällistä keskustelua, pahimmillaan hirmuista teilaamista, herjoineen ja pilkkaamisineen.

Täydellisyys ei minulle ole punainen, eikä kirjava vaate ( vrt Joosefin puku ). Onhan se Raamatussa mainittu useaan otteeseen. Tässä kohtaa olisi mielenkiintoista pureutua alkukielisiin ilmauksiin ko. termin tiimoilta.
        Jumala näkee meidät tomuksi. Hän näki kurjan tilamme ja siksi toteutti pelastussuunnitelmansa Jeesuksen Kristuksen kautta. Hän näki ja näkee meidät toivottomina tapauksina itsessämme.

On rehellistä ja totuudellista ( joita ominaisuuksia Jumala meistä tahtoo ) tunnustaa se totuus, että me parhaimmin onnistuneina ja Jumalan tahdon keskipisteessäkin olemme kuitenkin yhä kelvottomia ilman Jeesuksen sovitustyötä ja sen vaikutusta meidän puolestamme Isän pyhyyden edessä.
        On toki mahtavaa, jos ja kun saamme vaeltaa kilvoitellen edellä valmistetuissa teoissa ja elämämme saa tuottaa Pyhän Hengen kautta makoisaa hedelmää. Siitäkin kuitenkin saa kaiken kunnian vain ja ainoastaan Jumala, emme me. Me olemme ansiottomia palvelijoita ja pysymme sellaisina.

Se, mitä haluan tökätä on se farisealaisuus, joka ilmenee joidenkin kirjoittelussa. Se näkyy varsinkin siinä, että nämä itseriittoiset ja omahyväiset ihmiset sokeudessaan kuvittelevat olevansa ainoita Jumalan kutsumia ja valitsemia. Kuitenkin, voi olla hyvinkin, että Jumala näkee heidät kurjina ja köyhinä ja surkeina ja alastomina.
        Toivon, että he havahtuisivat ajoissa Jumalan valossa näkemään todellisen tilansa.

• tiedoksi
        Timoriepu kirjoitti:

En tehnyt tosiaankaan aloitusta huumormielessä, vaikka huumorintajua varmasti tarvitaan useinkin tällä palstalla. Siksi tosikkomielisiä ovat monet kirjoitukset.

Taitaa olla niin, että me vajavaiset ihmiset, vaikkakin Jeesuksessa täydelliset näemme usein asioita hiukan ja joskus kovinkin eri näkövinkkeleistä. Silloin voi parhaimmillaan syntyä hedelmällistä keskustelua, pahimmillaan hirmuista teilaamista, herjoineen ja pilkkaamisineen.

Täydellisyys ei minulle ole punainen, eikä kirjava vaate ( vrt Joosefin puku ). Onhan se Raamatussa mainittu useaan otteeseen. Tässä kohtaa olisi mielenkiintoista pureutua alkukielisiin ilmauksiin ko. termin tiimoilta.
        Jumala näkee meidät tomuksi. Hän näki kurjan tilamme ja siksi toteutti pelastussuunnitelmansa Jeesuksen Kristuksen kautta. Hän näki ja näkee meidät toivottomina tapauksina itsessämme.

On rehellistä ja totuudellista ( joita ominaisuuksia Jumala meistä tahtoo ) tunnustaa se totuus, että me parhaimmin onnistuneina ja Jumalan tahdon keskipisteessäkin olemme kuitenkin yhä kelvottomia ilman Jeesuksen sovitustyötä ja sen vaikutusta meidän puolestamme Isän pyhyyden edessä.
        On toki mahtavaa, jos ja kun saamme vaeltaa kilvoitellen edellä valmistetuissa teoissa ja elämämme saa tuottaa Pyhän Hengen kautta makoisaa hedelmää. Siitäkin kuitenkin saa kaiken kunnian vain ja ainoastaan Jumala, emme me. Me olemme ansiottomia palvelijoita ja pysymme sellaisina.

Se, mitä haluan tökätä on se farisealaisuus, joka ilmenee joidenkin kirjoittelussa. Se näkyy varsinkin siinä, että nämä itseriittoiset ja omahyväiset ihmiset sokeudessaan kuvittelevat olevansa ainoita Jumalan kutsumia ja valitsemia. Kuitenkin, voi olla hyvinkin, että Jumala näkee heidät kurjina ja köyhinä ja surkeina ja alastomina.
        Toivon, että he havahtuisivat ajoissa Jumalan valossa näkemään todellisen tilansa.

Uskonnolliset opit ja dogmit voi haukkua julkisesti perkeleestä peräisin oleviksi ja hulluiksi, mutta yksilöidyn henkilön leimaaminen mielenterveysongelmalliseksi voidaan tulkita rikosoikeudellisesti julkiseksi herjaukseksi.

• Timoriepu
        tiedoksi kirjoitti:

Uskonnolliset opit ja dogmit voi haukkua julkisesti perkeleestä peräisin oleviksi ja hulluiksi, mutta yksilöidyn henkilön leimaaminen mielenterveysongelmalliseksi voidaan tulkita rikosoikeudellisesti julkiseksi herjaukseksi.

Mitä haluat viestilläsi kertoa?

• tarkoittaa
        tiedoksi kirjoitti:

???

• itse asian osainen
        tiedoksi kirjoitti:

joutunut mielenterveytesi suhteen rikosoikeudellisesti leimautuneeksi raamattupalstalla. Kertoisitko rikosoikeudelliset perusteesi ja diagnoosisi, mistä sinua syytetään?

• Timoriepu kirjoitti:

Olen iloinen vastauksestasi. Ei minulla ainakaan ole mitään tarvetta lähteä
        viilaamaan sitä paremmaksi tai 'oikeaoppisemmaksi'.

Täydellinen -sanan kohdalla UT:ssa esiintyy kreikankielinen sana teleios, joka
        tulee sanasta telos 'päämäärä, loppu, täyttymys'.

IRT:ssa mainitaan aika hyvin mielestäni, että "täydellinen on se, joka on
        kokonaisesti antautunut seuraamaan Jeesusta Kristusta ja tekemään Jumalan
        tahdon (teleios = jakamaton, täydellisesti antautunut Jumalan liitontahdolle,
        hepr. salem)". 'Salem' korostaa ajatusta kokosydämisestä, jakamattomasta
        antautumisesta, täydellisestä riippuvuussuhteesta Herraan (IRT).

Jaakobin kirje:

1:2 "Veljeni, pitäkää pelkkänä ilona, kun joudutte moninaisiin kiusauksiin,

1:3 tietäen, että teidän uskonne kestäväisyys koetuksissa saa aikaan kärsivällisyyttä.

1:4 Ja kärsivällisyys tuottakoon täydellisen teon, että te olisitte täydelliset ja eheät ettekä missään puuttuvaiset."

Sanomattakin on selvää, ettei täydellistä antautumista Jumalan tahdolle osoita se, jos ihminen herjaa tai tuomitsee lähimmäistään.

Ylilyöntejä on tälläkin palstalla tullut erittäin monille kilvoittelijoille. Kasvukivuistahan siinä on parhaassa tapauksessa kysymys. Siinä 'kipuryhmässä' minäkin olen, armon kasvatettavana.

Mutta tärkeintä on se, että saa olla Paavalin tavoin rientämässä kohti päämäärää, kohti taivaallista voittopalkintoa. Täydellistä Jumalan tahdolla antautumista on tavoiteltava jo tässä ajassa - se on mahdollista!

• Timoriepu
        Semper.Fidelis kirjoitti:

Olen iloinen vastauksestasi. Ei minulla ainakaan ole mitään tarvetta lähteä
        viilaamaan sitä paremmaksi tai 'oikeaoppisemmaksi'.

Täydellinen -sanan kohdalla UT:ssa esiintyy kreikankielinen sana teleios, joka
        tulee sanasta telos 'päämäärä, loppu, täyttymys'.

IRT:ssa mainitaan aika hyvin mielestäni, että "täydellinen on se, joka on
        kokonaisesti antautunut seuraamaan Jeesusta Kristusta ja tekemään Jumalan
        tahdon (teleios = jakamaton, täydellisesti antautunut Jumalan liitontahdolle,
        hepr. salem)". 'Salem' korostaa ajatusta kokosydämisestä, jakamattomasta
        antautumisesta, täydellisestä riippuvuussuhteesta Herraan (IRT).

Jaakobin kirje:

1:2 "Veljeni, pitäkää pelkkänä ilona, kun joudutte moninaisiin kiusauksiin,

1:3 tietäen, että teidän uskonne kestäväisyys koetuksissa saa aikaan kärsivällisyyttä.

1:4 Ja kärsivällisyys tuottakoon täydellisen teon, että te olisitte täydelliset ja eheät ettekä missään puuttuvaiset."

Sanomattakin on selvää, ettei täydellistä antautumista Jumalan tahdolle osoita se, jos ihminen herjaa tai tuomitsee lähimmäistään.

Ylilyöntejä on tälläkin palstalla tullut erittäin monille kilvoittelijoille. Kasvukivuistahan siinä on parhaassa tapauksessa kysymys. Siinä 'kipuryhmässä' minäkin olen, armon kasvatettavana.

Mutta tärkeintä on se, että saa olla Paavalin tavoin rientämässä kohti päämäärää, kohti taivaallista voittopalkintoa. Täydellistä Jumalan tahdolla antautumista on tavoiteltava jo tässä ajassa - se on mahdollista!

Tämä täydellisyyden määrittely on varmaankin jonkinlaisen gradun takana, jotta tyytyväisyys voitaisiin aiheesta saavuttaa. Kiitos silti, että vaivauduit penkomaan lähdeaineistoa.
        Raamattu puhuu myös vajavaisuudesta ja todistaa, että me olemme vajavaisia ominaisuuksiltamme. Sitä eivät kaikki kehtaa itsessään myöntää. Sinun en niin väitä väittävän.
        Matkalla olemme ja niin kauan kuin olemme tässä lihassamme, voimme havaita ja meidät havaitaan erehtyväisiksi ja vajavaisiksi ja keskeneräisiksi.
        Kuitenkin ja tämä on se ydin, johon haluan aina keskittyä, nimittäin, että Jeesuksen täydellisyys luetaan meille, kun me uskomme Jeesukseen ja hänen tekoonsa puolestamme. Näinkin tärkeää pointtia ja aarretta pidetään harmillisen vähän esillä palstan kirjoittelussa. Tai jos pidetäänkin joskus, se peittyy saastaisen herjan ja likaisen solvaamisen alle.

• ja ovat taas nostaneet Saatanan uuteen nousuun tällä palstalla:

Saatanan nousukausi

Viime syksy sillä oli yhtä juhlaa, kun lähes joka ainut Totuuden
      Hengen sanelema avaus varsin pian poistettiin.

Joulukuusta tämän kuun puoliväliin sillä oli pieni lamakausi, kun
      jokainen avaukseni pysyi palstalla. Mutta nyt se on taas saanut
      uskolliset palvelijansa täyteen nousukauteen, kun tämäkin totuus
      oli sille liikaa:

Olisi hauska tietää!

Minkälaisen fiiliksen Saatana antaa niille väärämielisille, jotka saavat
      houkuteltua ylläpidonkin omalle vääryyden tielleen ja poistamaan
      Totuuden Hengen sanelemia kirjoituksia.

Sillä tässä Saatanan hallitsemassa lopun ajassa ei totuudella enää
      ole sijaa edes raamattukeskustelussa, kuten joka suunnan porttopapit
      tämän avoimesti julistavat:

"Kaikkihan me tiedämme, että Jumala on rakkaus, joka pelkästä armosta
      on kaikki uskovat pelastanut, koska kukaan meistä ei voi tietää totuutta.

Jos joku kuitenkin Jeesuksen Hengen ilmoitukseen vedoten sanoo
      sen tietävänsä, on hänestä jo silloin tullut toisten tuomitsija."

Tällä Jeesuksen ohjeella ei Saatanalle eikä hänen uskolliselle palvelijoilleen
      ole enää mitään virkaa:

"Mies kylvi peltoonsa hyvää siementä. Mutta kun kaikki nukkuivat,
      hänen vihamiehensä tuli, kylvi vehnän sekaan rikkaviljaa ja meni pois.

Kun vilja nousi oraalle ja alkoi tehdä tähkää, rikkaviljakin tuli näkyviin.
      Työmiehet menivät silloin isäntänsä luo ja sanoivat hänelle: 'Herra,
      etkö sinä kylvänyt peltoosi hyvää siementä? Mistä siihen on tullut
      rikkaviljaa?

Isäntä sanoi heille: 'Se on vihamieheni työtä.' Miehet kysyivät silloin
      häneltä: 'Tahdotko, että menemme kitkemään sen pois?' 'En', hän
      vastasi, 'te voitte rikkaviljaa kootessanne nyhtää sen mukana vehnääkin.

Antakaa niiden kasvaa yhdessä elonkorjuuseen asti, kun sen aika tulee,
      minä sanon korjuuväelle: Kootkaa ensin rikkaviljaa ja sitokaa se kimpuiksi,
      että se poltettaisiin. Mutta vehnä korjatkaa aittaani."

Tämän jatkoksi on Saatana antanut omilleen omat ohjeensa:

Mutta kun rikkavilja nousi oraalle, tuli yksi vehnän oraskin näkyviin.
      Vihamiehen palvelijat menivät silloin isäntänsä luo ja sanoivat: 'Herra,
      etkö sinä kylvänyt vain rikkaviljaa, mistä sinne on tullut yksi vehnän oras.
      Tahdotko, että kitkemme sen pois?'

Silloin Vihamies sanoi: "Kitkekää se heti pois, mitä varten se vielä
      maata laihduttaa."

Jospa vaikka Semper.Fidelis, tämä isä aurinkoinen, jolle totuus on eniten
      aiheuttanut pelkoa, ahdistusta, masennusta ja kalseaa oloa, valoittaisi
      hieman Saatanan salaisuuksia ja kertoisi minkälaisen fiiliksen hän saa, kun
      onnistunut poistattamaan Pyhä Hengen saneleman kirjoituksen..

Kauanko tuo fiilis kestää, ja miten pian alkaa pelko uudelleen vallata
      sijaa väärämielisessä sydämessä, kun jo alkaa odottaa seuraavaa
      valheiden paljastavaa kirjoitusta?

• Timoriepu

Mitäs sinulle ihan oikeasti kuuluu?
        Kirjoittelet kovin raflaavasti ja brutaalisti, mutta kotioloissa olet kuulema kovin erilainen. Mistä se johtuu?
        Tiedoksesi, olen Jeesukseen uskova, kuten muutkin helluntailaiset. Helluntailaisuus, kuten ei mukaan -laisuus ja -läisyys pelasta, mutta Jeesus pelastaa.

• Timoriepu kirjoitti:

Mitäs sinulle ihan oikeasti kuuluu?
        Kirjoittelet kovin raflaavasti ja brutaalisti, mutta kotioloissa olet kuulema kovin erilainen. Mistä se johtuu?
        Tiedoksesi, olen Jeesukseen uskova, kuten muutkin helluntailaiset. Helluntailaisuus, kuten ei mukaan -laisuus ja -läisyys pelasta, mutta Jeesus pelastaa.

Sanopa yksikin porttoseurakunta, joka ei Jeesukseen uskoisi?

Et tätäkään usko, muuta jokaisen, joka vain Jeesuksen nimellä
        uskoo iankaikkiseen elämäänsä selviävän, on syytä jo etukäteen
        valmistelle puolustuspuheensa, kun tuomion kuulevat,
        tämän Jeesuksen ennakkoilmoituksen mukaisesti:

Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra', pääse taivasten valtakuntaan.
        Sinne pääsee se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon.

Monet sanovat minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra! Sinun nimessäsihän me
        profetoimme, sinun nimessäsi me karkotimme pahoja henkiä ja sinun nimessäsi
        teimme monia voimatekoja.'

Mutta silloin he saavat minulta vastauksen: 'En tunne teitä. Menkää pois minun
        luotani, vääryydentekijät."

Siksi tänäkin päivänä:

"Parempi nuhdella avoimesti kuin vaieta rakkauden nimissä."

Tällekään et mitään arvoa anna, vaikka se on totta:

"Kenellä ei ole Kristuksen Henkeä, ei ole hänen omansa."

• Timoriepu
        TeuvoSuni kirjoitti:

Sanopa yksikin porttoseurakunta, joka ei Jeesukseen uskoisi?

Et tätäkään usko, muuta jokaisen, joka vain Jeesuksen nimellä
        uskoo iankaikkiseen elämäänsä selviävän, on syytä jo etukäteen
        valmistelle puolustuspuheensa, kun tuomion kuulevat,
        tämän Jeesuksen ennakkoilmoituksen mukaisesti:

Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra', pääse taivasten valtakuntaan.

Siksi tänäkin päivänä:

"Parempi nuhdella avoimesti kuin vaieta rakkauden nimissä."

Tällekään et mitään arvoa anna, vaikka se on totta:

"Kenellä ei ole Kristuksen Henkeä, ei ole hänen omansa."

Se on Jumalan työ ja siitä olen kertonut tarpeeksi. Siitä minulla ei ole mitään kerskaamista. Jeesus ottaa hänen luoksensa tulevan vastaan ja omaksensa.
        Ihmeteoista minua ei voi syyttää, joten se siitä. Pietarin ja Paavalin tuomitset varmaan samalla sanalla.
        Etkö huomaa sitä vihaa, jota sinä tihkut ja pursuat?
        Paljastuit muuten juuri puskaveikoksi. Mieti sitä, mistä niin päättelen. No, olethan sinä sen jo tunnustanutkin.
        Hyvää illan jatkoa.
        Koita kuitenkin vapautua tuosta raivostasi, se ei tee sinulle hyvää. Terveytesikin voi siitä kärsiä.
        Ei muuta.

• Timoriepu kirjoitti:

Se on Jumalan työ ja siitä olen kertonut tarpeeksi. Siitä minulla ei ole mitään kerskaamista. Jeesus ottaa hänen luoksensa tulevan vastaan ja omaksensa.
        Ihmeteoista minua ei voi syyttää, joten se siitä. Pietarin ja Paavalin tuomitset varmaan samalla sanalla.
        Paljastuit muuten juuri puskaveikoksi. Mieti sitä, mistä niin päättelen. No, olethan sinä sen jo tunnustanutkin.
        Hyvää illan jatkoa.
        Koita kuitenkin vapautua tuosta raivostasi, se ei tee sinulle hyvää. Terveytesikin voi siitä kärsiä.
        Ei muuta.

"Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra', pääse taivasten valtakuntaan.

• Timoriepu
        TeuvoSuni kirjoitti:

"Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra', pääse taivasten valtakuntaan.

Olet toistanut niitä puskasta ja nimellä. Minä pidän niistä, ne ovat minulle hyvin tärkeät jakeet. Kiitos paljon!

• Timoriepu kirjoitti:

Hyvää illan jatkoa.
        Ei muuta.

"Paljastuit muuten juuri puskaveikoksi."

• Timoriepu
        TeuvoSuni kirjoitti:

Olethan sinä myöntänyt asian, eli puskasta kirjoittamisen, joten eihän se mitään uutta ole, eikä varsinkaan valhetta.

• Timoriepu kirjoitti:

Olet toistanut niitä puskasta ja nimellä. Minä pidän niistä, ne ovat minulle hyvin tärkeät jakeet. Kiitos paljon!

ja muista vielä mainita miten sinä Jeesuksen nimessä
        minussa vaikuttavaa Kristuksen Henkeäkin Saatanan henkenä pidit.

• Timoriepu
        TeuvoSuni kirjoitti:

Sehän on lihan teko, eli saatanasta lähtöisin, etkö tiennyt?

• Timoriepu kirjoitti:

Olethan sinä myöntänyt asian, eli puskasta kirjoittamisen, joten eihän se mitään uutta ole, eikä varsinkaan valhetta.

kuten sen kertonut olen. Sen jälkeen en ole ainuttakaan
        viestiä puskasta kirjoittanut.

• Timoriepu
        TeuvoSuni kirjoitti:

ja muista vielä mainita miten sinä Jeesuksen nimessä
        minussa vaikuttavaa Kristuksen Henkeäkin Saatanan henkenä pidit.

Kaikilta voin oppia aina jotakin, niiltäkin, jotka minua vihaavat. Jumala on ihmeellinen, hän voi pahankin kautta antaa lahjojansa. Kiitos.

• Timoriepu
        TeuvoSuni kirjoitti:

kuten sen kertonut olen. Sen jälkeen en ole ainuttakaan
        viestiä puskasta kirjoittanut.

Se selvitti ja vahvisti epäilyni.

• Timoriepu kirjoitti:

Sehän on lihan teko, eli saatanasta lähtöisin, etkö tiennyt?

mutta Jumalan Hengelle täysin toisin:

"Jumalan viha ilmestyy taivaasta ja kohdistuu kaikkeen
        jumalattomuuteen ja vääryyteen, jota ihmiset tekevät,
        pitäessään totuutta vääryyden vallassa."

Ja sitä jumalattomien joukkoa johtavat kaikki ne, jotka
        Saatana on omalla kasteella omikseen omistanut.

• Timoriepu
        TeuvoSuni kirjoitti:

22 Mutta Hengen hedelmä on rakkaus, ilo, rauha, pitkämielisyys, ystävällisyys, hyvyys, uskollisuus, sävyisyys, itsensähillitseminen.
        23 Sellaista vastaan ei ole laki.

Mieti, näkyykö sinussa näitä.

• Timoriepu
        TeuvoSuni kirjoitti:

En taakoita sinua ylen paljon, tämän verran kuitenkin.
        Raamatun mukaan uskovat kastetaan.

Ap. t. 2:41
        "Jotka nyt ottivat hänen sanansa vastaan, ne kastettiin, ja niin heitä lisääntyi sinä päivänä noin kolmetuhatta sielua".

Ap. t. 18:8
        "Mutta synagoogan esimies Krispus ja koko hänen perhekuntansa uskoivat Herraan; ja myöskin monet korinttolaiset, jotka olivat kuulemassa, uskoivat, ja heidät kastettiin".

Eli ne, jotka uskoivat, kastettiin. Se on raamatun pyhä kaste. Se aito ja ainoa.

• Timoriepu kirjoitti:

22 Mutta Hengen hedelmä on rakkaus, ilo, rauha, pitkämielisyys, ystävällisyys, hyvyys, uskollisuus, sävyisyys, itsensähillitseminen.
        23 Sellaista vastaan ei ole laki.

Mieti, näkyykö sinussa näitä.

nuo merkit Kristuksen Totuuden Hengen saaneessa näkisi,
        silloin saisi kyllä kaikki maailman Raamatut roviolla polttaa,
        koska Jumala on sinutkin, totuudesta luopuneen, Saatanan helmaan jättänyt:

"Jumala näet panee heidät toimimaan oman suunnitelmansa mukaisesti.
        Siksi he myös yksissä tuumin antavat kuninkaanvaltansa Pedolle
        siihen päivään saakka kun Jumalan sanat toteutuvat."

Valittujen osalta ne toteutuvat sinä päivänä, kun Jumala johdattaa
        heidät ahtaan portin kautta Poikansa puhdistettavaksi.

Kaltaistesi väärämielisten kohdalla ne toteutuvat vasta viimeisellä tuomiolla.

• Timoriepu kirjoitti:

En taakoita sinua ylen paljon, tämän verran kuitenkin.
        Raamatun mukaan uskovat kastetaan.

Ap. t. 2:41
        "Jotka nyt ottivat hänen sanansa vastaan, ne kastettiin, ja niin heitä lisääntyi sinä päivänä noin kolmetuhatta sielua".

Ap. t. 18:8
        "Mutta synagoogan esimies Krispus ja koko hänen perhekuntansa uskoivat Herraan; ja myöskin monet korinttolaiset, jotka olivat kuulemassa, uskoivat, ja heidät kastettiin".

Eli ne, jotka uskoivat, kastettiin. Se on raamatun pyhä kaste. Se aito ja ainoa.

Tekivätkö opetuslapset suurenkin synnin, kun eivät helluntaina
        alkaneet kastaa toisiansa uudelleen, koska vasta silloin he
        sydämeensä todellisen uskon saivat?

He pelastuivat, koska Saatana ei silloin vielä ollut helluntailaisuutta
        ehtinyt maailmaansa tuoda.

• Timoriepu
        TeuvoSuni kirjoitti:

Tekivätkö opetuslapset suurenkin synnin, kun eivät helluntaina
        alkaneet kastaa toisiansa uudelleen, koska vasta silloin he
        sydämeensä todellisen uskon saivat?

He pelastuivat, koska Saatana ei silloin vielä ollut helluntailaisuutta
        ehtinyt maailmaansa tuoda.

Voin hyvin rauhallisesti, Jumalaan luottaen ja Sanaan tukeutuen sanoa, että Sana on sama tänäänkin, siksi ihmisen on turha pullikoida Sanaa vastaan. Siitä on huonot seuraukset, jos ihminen tieten tahtoen niin erehtyy tekemään. Älä sinäkään niin tee.

• Timoriepu kirjoitti:

Voin hyvin rauhallisesti, Jumalaan luottaen ja Sanaan tukeutuen sanoa, että Sana on sama tänäänkin, siksi ihmisen on turha pullikoida Sanaa vastaan. Siitä on huonot seuraukset, jos ihminen tieten tahtoen niin erehtyy tekemään. Älä sinäkään niin tee.

silloin kun sen Kristus omilleen henkilökohtaisesti ilmoittaa,
        ja tehtävänsä antaa, kuten on minullekin antanut:

Kun tämä Jeesukselta saatu koulutus, Henki ja lähtökäsky puuttuu,
        silloin puuttuu kaikki, vaikka väärämieliset kuinka taitavasti osaisivat
        sanoja selitellä ja mieleisiään raamatunjakeita ihmisten ällistykseksi
        tänne keskusteluun tuoda:

"Älkää lähtekö Jerusalemista, vaan jääkää odottamaan sitä, minkä Isä
        on teille luvannut ja mistä olette minulta kuulleet. Johannes kastoi vedellä,
        mutta teidät kastetaan Pyhällä Hengellä, siihen ei ole enää montaakaan päivää.

Silloin ne, jotka olivat koolla, kysyivät häneltä: "Herra, onko nyt tullut se aika,
        jolloin sinä rakennat Israelin valtakunnan uudelleen?"

Hän vastasi: "Ei teidän kuulu tietää aikoja eikä hetkiä, jotka Isä oman valtansa
        voimalla on asettanut. Mutta te saatte voiman, kun Pyhä Henki tulee teihin,
        ja te olette minun todistajani Jerusalemissa, koko Juudeassa ja Samariassa
        ja maan ääriin saakka."

Minut hän kutsui opetuslapsekseen 11.8.1985

30.1.1988 heti aamun tunteina aloitti Jumala kurituksensa kuolemantuomion
        julistuksella:

"Ja hän puhui heille tämän vertauksen: "Eräällä miehellä oli viikunapuu istutettuna
        viinitarhassaan ja hän tuli etsimään hedelmää, mutta ei löytänyt.

Niin hän sanoi viinitarhurille: 'Katso, kolmena vuotena minä olen käynyt etsimässä
        hedelmää tästä viikunapuusta, mutta en ole löytänyt. Hakkaa se pois, mitä varten
        se vielä maata laihduttaa?'

Mutta tämä vastasi ja sanoi hänelle: 'Herra, anna sen olla vielä tämä vuosi: sillä aikaa
        minä kuokin ja lannoitan maan sen ympäriltä. Ehkä se ensi vuonna tekee hedelmää:
        mutta jos ei, niin hakkaa se pois.'

Kun hän vielä antoi Saatanan julistaa tuomionsa, oli pakko huutaa kolmas, ja
        puolueeton osapuoli apuun: "Herra Jeesus, armahda!"

Hän tuli, puhdisti sydämen ja armahduksen merkiksi antoi sydämeeni oman
        Henkensä aamuyön ensihetkillä 31.1.1988.

Ja 8.11.1988 kello 03.30 sain tämän todistajan tehtävän:

"Jo ollessasi äidin kohdussa minä valitsin sinut tähän tehtävään.
        se eläketulo, mikä sinulla on, saa sinulle riittää ja loppuelämäsi
        olet minun palveluksessani. Menet, minne minä sinut lähetän
        ja puhut kaikki, mitä minä käsken sinun puhua. Älä ihmisiä pelkää,
        sillä minä olen kanssasi ja pelastan sinut. Äläkä heitä kauhistu,
        etten minä kauhistuttaisi sinua heidän edessään. Ja jos ilman
        minun tahtoani johonkin ryhdyt, minä panen sen eteen mustan seinän."

Esittäkää oma historianne - kaikki te ihmisopeilla tekopyhitetyt.

• Timoriepu
        TeuvoSuni kirjoitti:

silloin kun sen Kristus omilleen henkilökohtaisesti ilmoittaa,
        ja tehtävänsä antaa, kuten on minullekin antanut:

Kun tämä Jeesukselta saatu koulutus, Henki ja lähtökäsky puuttuu,
        silloin puuttuu kaikki, vaikka väärämieliset kuinka taitavasti osaisivat
        sanoja selitellä ja mieleisiään raamatunjakeita ihmisten ällistykseksi
        tänne keskusteluun tuoda:

"Älkää lähtekö Jerusalemista, vaan jääkää odottamaan sitä, minkä Isä
        on teille luvannut ja mistä olette minulta kuulleet. Johannes kastoi vedellä,
        mutta teidät kastetaan Pyhällä Hengellä, siihen ei ole enää montaakaan päivää.

Silloin ne, jotka olivat koolla, kysyivät häneltä: "Herra, onko nyt tullut se aika,
        jolloin sinä rakennat Israelin valtakunnan uudelleen?"

Hän vastasi: "Ei teidän kuulu tietää aikoja eikä hetkiä, jotka Isä oman valtansa
        voimalla on asettanut. Mutta te saatte voiman, kun Pyhä Henki tulee teihin,
        ja te olette minun todistajani Jerusalemissa, koko Juudeassa ja Samariassa
        ja maan ääriin saakka."

Minut hän kutsui opetuslapsekseen 11.8.1985

30.1.1988 heti aamun tunteina aloitti Jumala kurituksensa kuolemantuomion
        julistuksella:

"Ja hän puhui heille tämän vertauksen: "Eräällä miehellä oli viikunapuu istutettuna
        viinitarhassaan ja hän tuli etsimään hedelmää, mutta ei löytänyt.

Niin hän sanoi viinitarhurille: 'Katso, kolmena vuotena minä olen käynyt etsimässä
        hedelmää tästä viikunapuusta, mutta en ole löytänyt. Hakkaa se pois, mitä varten
        se vielä maata laihduttaa?'

Mutta tämä vastasi ja sanoi hänelle: 'Herra, anna sen olla vielä tämä vuosi: sillä aikaa
        minä kuokin ja lannoitan maan sen ympäriltä. Ehkä se ensi vuonna tekee hedelmää:
        mutta jos ei, niin hakkaa se pois.'

Kun hän vielä antoi Saatanan julistaa tuomionsa, oli pakko huutaa kolmas, ja
        puolueeton osapuoli apuun: "Herra Jeesus, armahda!"

Hän tuli, puhdisti sydämen ja armahduksen merkiksi antoi sydämeeni oman
        Henkensä aamuyön ensihetkillä 31.1.1988.

Ja 8.11.1988 kello 03.30 sain tämän todistajan tehtävän:

"Jo ollessasi äidin kohdussa minä valitsin sinut tähän tehtävään.
        se eläketulo, mikä sinulla on, saa sinulle riittää ja loppuelämäsi
        olet minun palveluksessani. Menet, minne minä sinut lähetän
        ja puhut kaikki, mitä minä käsken sinun puhua. Älä ihmisiä pelkää,
        sillä minä olen kanssasi ja pelastan sinut. Äläkä heitä kauhistu,
        etten minä kauhistuttaisi sinua heidän edessään. Ja jos ilman
        minun tahtoani johonkin ryhdyt, minä panen sen eteen mustan seinän."

Esittäkää oma historianne - kaikki te ihmisopeilla tekopyhitetyt.

Keskustele joskus niin kuin keskustella tulee. Tämä on keskustelupalsta.

• Timoriepu kirjoitti:

Keskustele joskus niin kuin keskustella tulee. Tämä on keskustelupalsta.

Saatanan uudelleen kastamien jumalattomien kanssa, kuten Sanakin sanoo:

"Sanoin kirjeessäni teille, että teidän ei pidä olla tekemisisissä siveettömästi
        elävien kanssa. En tarkoittanut tämän maailman siveettömiä enkä ahneita,
        riistäjiä tai epäjumalanpalvelijoita, sillä silloinhan teidän pitäisi lähteä
        kokonaan pois maailmasta.

Nyt täsmennän vielä: jos jotakuta sanotaan veljeksi mutta hän on siveetön
        tai ahne, epäjumalanpalvelija, pilkkaaja, juomari tai riistäjä, älkää olko
        tekemisissä hänen kanssaan. Älkää edes aterioiko tällaisen kanssa."

• Timoriepu
        TeuvoSuni kirjoitti:

Saatanan uudelleen kastamien jumalattomien kanssa, kuten Sanakin sanoo:

"Sanoin kirjeessäni teille, että teidän ei pidä olla tekemisisissä siveettömästi
        elävien kanssa. En tarkoittanut tämän maailman siveettömiä enkä ahneita,
        riistäjiä tai epäjumalanpalvelijoita, sillä silloinhan teidän pitäisi lähteä
        kokonaan pois maailmasta.

Nyt täsmennän vielä: jos jotakuta sanotaan veljeksi mutta hän on siveetön
        tai ahne, epäjumalanpalvelija, pilkkaaja, juomari tai riistäjä, älkää olko
        tekemisissä hänen kanssaan. Älkää edes aterioiko tällaisen kanssa."

Silloin olet Sanan tekijä, etkä hokija.

• qwerty*

Minä olen. Olen ihminen, heikko ja vajavainen.

Kiitos tästä kysymyksestä, kerrankin kysymys johon minulla on vastaus valmiina:)

• Timoriepu

Ainakin yksi täydellisesti vajavainen löytyi!
        Ollaankohan me sukupuuttoon kuolemassa oleva ihmishaara, kun meitä näin vähän on?

• qwerty*
        Timoriepu kirjoitti:

Ainakin yksi täydellisesti vajavainen löytyi!
        Ollaankohan me sukupuuttoon kuolemassa oleva ihmishaara, kun meitä näin vähän on?

No mutta sehän olisi kai hyvä asia, eikö?

Tässä täydellisyyden maailmassa, jossa heikot jäävät jalkoihin, ehkä olisi parasta ettei kaltaisiamme enää olisi. Nyt olemme vain totuudenpuhujien ja oikeassa olevien riesana ja heidän tiellään. Päivittäin he kompastuvat meihin ja me teemme heidän elämästään täällä helvetin.

• Timoriepu
        qwerty* kirjoitti:

No mutta sehän olisi kai hyvä asia, eikö?

Tässä täydellisyyden maailmassa, jossa heikot jäävät jalkoihin, ehkä olisi parasta ettei kaltaisiamme enää olisi. Nyt olemme vain totuudenpuhujien ja oikeassa olevien riesana ja heidän tiellään. Päivittäin he kompastuvat meihin ja me teemme heidän elämästään täällä helvetin.

Kun Jeesus tempaa meidät omansa pois, jäävät "täydelliset" jäljelle.

• qwerty*
        Timoriepu kirjoitti:

Kun Jeesus tempaa meidät omansa pois, jäävät "täydelliset" jäljelle.

Tuo on yksi ratkaisu, täydellisille jää silloin tämä maailma ja he saavat sen rakentaa vihdoinkin valmiiksi ilman meitä.

Toivottavasti Jeesus on armelias heille ja vie meidät pois ...

• qwerty*

Olet oikeassa ironian suhteen.

Olen ironinen ja sarkastinen. Tämä osoittaa että olen heikko ihminen ja sorrun helposti sanakäänteisiin jotka sitten ehkä kääntyvät minua vastaan.

Näihin keskusteluihin täällä on joskus vaikea suhtautua vakavasti. Vastapuolen reaktio synnyttää vastareaktion ja silloin ihminen ottaa puolustusmekanismit käyttöön. Tämä antaa saatanalle mahdollisuuden?

Täällä törmää totuudentorviin jotka ovat oikeassa kaikissa asioissa. Sellainen ihminen ei voi opettaa toista, sillä niin kuin lapsikin tekee, myös aikuinen alkaa kapinoida. Ei totuutta voi opettaa saarnaamalla, totuuden voi opettaa ottamalla kädestä kiinni ja opastamalla: katso, tässä lukee näin, minusta tämä tarkoittaa sitä, mitä mieltä sinä olet?

Täydellisille ihmisille heidän maailmansa on täydellinen. Mutta heikolle, joka esittää kysymyksen ei täällä ole sijaa. Hänet tallotaan täällä suurilla totuuksia, ei rakentavassa hengessä osoiteta että hän on heikko ja vaillinainen, vaan tuomitaan että hän on vääräuskoinen ja syntinen. Tämä on mielestäni väärin? Olemme kaikki ihmisiä täällä, emme toistemme tuomareita vaan puolustusasianajajia.

Minä olen epäilijä, epäuskoinen, mutta se ei tee minusta epäuskovaista? Raamatun kirjoitukset esitetään täällä suurina totuuksina, mutta raamatunkin kirjoittivat ihmiset. Ihminen tekee virheitä, ja ehkä joku kohta on käännetty tai tulkittu väärin? Siksi ihmisten on vaikeaa hyväksyä kaikkia raamatun opetuksia, koska ne ovat ristiriidassa jonkun muun eettisen tai humaanin ajattelutavan kanssa?

Jos täällä vain kopioidaan raamatunlauseita suoraan, eikä niistä keskustella aidosti, se synnyttää ironiaa ja sarkasmia. Näin siis paholaisella on täälläkin mahdollisuus hiipiä mukaan keskusteluihin? Jokainen loukkaus ja väärä tuomio näissä keskusteluissa aukaisee haavan josta paholaisen bakteerit voivat pujahtaa sisään …

Kiitos asiallisesta palautteesta.

• Timoriepu
        qwerty* kirjoitti:

Tuo on yksi ratkaisu, täydellisille jää silloin tämä maailma ja he saavat sen rakentaa vihdoinkin valmiiksi ilman meitä.

Toivottavasti Jeesus on armelias heille ja vie meidät pois ...

Vaikka maailma miten myrskyisi ja meitäkin pahoin pitelisi, niin pysytään me Jeesuksessa, hänen ominaan, niin tapahtui sitten miten tahansa, meidän käy hyvin. Jumalan armon avulla voimme kutsua muitakin Jeesuksen luo. Jeesuksessa on turva ja pelastus.

• En kovin usein kirjottele täälä,kun tuo kielioppi on sen verran heikkoa.Nyt jo pois nukkunut veli jota aikoinaan kävin aina välillä tapaamassa,sanoi kyllä Jeesus on hyvä.Tätä hän toisti usein puheissaan.Sanat lämmittää vieläkin sydäntä.Siunausta sinulle veljeni.

• Timoriepu

Kyllä Jeesus on hyvä minuakin kohtaan ollut. Muuten en voisi uskossa ollakaan. Siunausta sinulle ja teille!

Ketjusta on poistettu 11 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. En voi jutella kanssasi

tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih
      Tunteet
      57
      7370
    2. Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.

Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j
      Maailman menoa
      739
      3651
    3. Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen

Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.
      Maailman menoa
      376
      2046
    4. Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?

Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.
      Ikävä
      168
      1844
    5. Koska olet rakastellut

Kaivattusi kanssa viimeksi?
      Ikävä
      86
      1499
    6. Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa

Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens
      Maailman menoa
      84
      1401
    7. Miten saisin

Sinut omakseni?
      Ikävä
      91
      1300
    8. Anteeksi Pekka -vedätys

Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä
      Maailman menoa
      63
      1267
    9. Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.

Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä
      Idän uskonnot
      262
      1251
    10. Kumpi tästä

Teidän tilanteesta teki vaikeaa? Sivusta
      Ikävä
      81
      1164
    Aihe