Kuinka onnistuu OpenOfficessa asiakirjan viimeisen tyhjän sivun poisto.Kun asiakirjaa lyhennetään esim kolmen sivun mittaisesta kahden sivun mittaiseksi, jää tiedostoon kolmas sivu tyhjänä. Kuinka sen saa pois tiedostosta.
Tyhjän sivun
5
6092
Vastaukset
- juhakorkeapudas
Poista dokumentin lopusta kaikki välilyönnit, rivinvaihdot ja sivunvaihdot.
- poisto tiedostosta
(välilyönnit jne.) sivun lopusta tapahtuu. Olen joskus jonkun tottuneen tekstinkäsittelijän poistaneen tyhjän viimeisen sivun yhdellä napautuksella. Onnistuisikohan se OpenOfficella?
- juhakorkeapudas
poisto tiedostosta kirjoitti:
(välilyönnit jne.) sivun lopusta tapahtuu. Olen joskus jonkun tottuneen tekstinkäsittelijän poistaneen tyhjän viimeisen sivun yhdellä napautuksella. Onnistuisikohan se OpenOfficella?
Painelet deleteä viimeistä edellisen sivun lopussa niin kauan, että viimeinen sivu poistuu. ¶ - painiketta painamalla piilotetut merkit (välilyönnit, sivunvaihdot, yms) saa esille.
- poisto tiedostosta
poisto tiedostosta kirjoitti:
onnistuu deletellä kuten neuvoit. KIITOS !!!
Mikä muuten on se erikoismerkki, mikä sun viestissä oli ja mistä sen löytää?
Kuten huomaat en ole paljon tekstinkäsittelyä opiskellut. Pitäisi kai mennä jollekin kurssille. Missähän olisi edullisia OpenOffice kursseja. Kaupunkien työväenopistot eivät kai niitä harrasta. poisto tiedostosta kirjoitti:
onnistuu deletellä kuten neuvoit. KIITOS !!!
Mikä muuten on se erikoismerkki, mikä sun viestissä oli ja mistä sen löytää?
Kuten huomaat en ole paljon tekstinkäsittelyä opiskellut. Pitäisi kai mennä jollekin kurssille. Missähän olisi edullisia OpenOffice kursseja. Kaupunkien työväenopistot eivät kai niitä harrasta.Se "väärinpäin oleva P" (¶) on tekstinkäsittelyohjelmissa kappalevaihdon merkki. Normaalisti se ei näy asiakirjassa, mutta sen saa näkyviin komennolla Näytä -> Tulostumattomat merkit (tai vastaava nappi työkalurivillä). Samalla näkyviin tulevat muutkin tulostumattomat merkit, esimerkiksi välilyönti näkyy pisteenä keskellä riviä, sarkain nuolena jne. Näistä on joskus apua, jos asiakirjan asetukset eivät ole sitä mitä pitäisi.
Eullisia OpenOffice-kursseja ei taida kovin paljoa olla. Oman kaupunkini kansanopistossa oli vuosi-pari sitten OpenOffice-kurssi opetusohjelmassa, mutta se peruutettiin, koska osallistujia ei ilmaantunut riittävästi. Ainoaksi vaihtoehdoksi jäänee itseopiskelu. OpenOfficen suomenkielisella nettisivulla (fi.openoffice.org) on Käyttöoppaat-linkin takana useita suomenkielisiä oppaita, joihin kannattaa tutustua.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih567237Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j7243401Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.1551693Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.3051631- 841375
Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens841361- 911250
Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä631227Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä2481195- 811144