Parvekekeskustelu

Sain tänään hjärtäslaagin,, meinaan aurinko paistoi ja sehän se jos mikä herättää viherkeskustelut:D

Olen päässyt pahasta, meinaan ison pihan laittamisesta edustuskuntoon. Eli ruoho on vihreää parvekkeellakin.

Mitä laittaistte partsille kodikkuuden aikaan saamiseksi tai mitä ette ikinä. Meidän kissa on patsas nro 1, pakko sovittaa se jonnekkin;)

28

1112

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • TizaNova

..on paikka, jossa unohdun, unohdan ja muistan. Saatan katsella jotain ilmiötä oikeastaan tiedostamatta missä olenkaan.

Lattiaritilät (niiden päällä oli joskus iso matto joka mureni) elävät myös, aina jostain kohden narahtaa. :)
      Sekään ei haittaa tuijottaessani hiljaa kaukaisuuteen, ihmetellessäni taivaan tapahtumia ja muuta maailman menoa.

• takuulla ylempänä kuin meidän:)

Sun parvekkeella on selvästi tehtävä. Aika menettää siellä merkityksen. Narahtavat lattiaritilät tuovat vain lisämaustetta, kodikkuutta.

• TizaNova
        tintti.kotivintti kirjoitti:

takuulla ylempänä kuin meidän:)

Sun parvekkeella on selvästi tehtävä. Aika menettää siellä merkityksen. Narahtavat lattiaritilät tuovat vain lisämaustetta, kodikkuutta.

..sen verran ylhäällä, että hissiremontti nostais kuntoa kummasti.:)
        Etunsa molemmissa, asua ylhäällä tai helppokulkuisesti alhaalla.

• TizaNova kirjoitti:

..sen verran ylhäällä, että hissiremontti nostais kuntoa kummasti.:)
        Etunsa molemmissa, asua ylhäällä tai helppokulkuisesti alhaalla.

kuudennessa kerroksessa ja lapset pieniä. Kerran sitä tuli laskettua vauvanvaunuilla sieltä ylhäältä alas;) Hissi oli rikki aika usein, ainakin silloin kun molemmissa käsissä painavat kauppakassit!

• TizaNova

kuudennessa kerroksessa ja lapset pieniä. Kerran sitä tuli laskettua vauvanvaunuilla sieltä ylhäältä alas;) Hissi oli rikki aika usein, ainakin silloin kun molemmissa käsissä painavat kauppakassit!

..ilmaista punttisalitreeniä sitten?
        Jotkut hissit vielä niin pieniä, ettei mahdu lastenvaunut eikä rollaattorikaan. :)

• TizaNova kirjoitti:

..ilmaista punttisalitreeniä sitten?
        Jotkut hissit vielä niin pieniä, ettei mahdu lastenvaunut eikä rollaattorikaan. :)

Meillä osui kerran vaunujen se työntöosa hissin oveen sillä seurauksella, että vaunut hajosivat matalaksi malliksi.Kyllä hissin pitää olla sen kokoinen, että sinne mahtuu rattaat ja rollaattorit.

• Adria

Punssipöytä pitäisi ainakin olla ja pari tuolia. Niin ja sitä punssia.

• punssipöytä, ihan oma mallistonsa? Taitaa kuitenkin se punssi olla se juttu:))Ei siinä sitten paljoa enää patsastella...*hihittää*

• Adria

punssipöytä, ihan oma mallistonsa? Taitaa kuitenkin se punssi olla se juttu:))Ei siinä sitten paljoa enää patsastella...*hihittää*

On sellanen aika pieni ja pyöreä ja usein kolmijalkainen.

• Adria kirjoitti:

On sellanen aika pieni ja pyöreä ja usein kolmijalkainen.

sellaisia pöytiä kutsutaan myös muillakin nimityksillä. Mikä tekee sen juuri punssipöydäksi, onko värillä väliä tai muita erityipiirteitä?

• Adria

sellaisia pöytiä kutsutaan myös muillakin nimityksillä. Mikä tekee sen juuri punssipöydäksi, onko värillä väliä tai muita erityipiirteitä?

Rokokoojuttu on se juttu.

• Adria kirjoitti:

Rokokoojuttu on se juttu.

arvasin, että se ei ole ihan arkipäiväinen pöytä.

• Adria

arvasin, että se ei ole ihan arkipäiväinen pöytä.

On sellainen rautainen malli.

• Adria kirjoitti:

On sellainen rautainen malli.

rookoota raaskii parvekkeelle laittaa.

• nyt helpommalla kun ei tarvitse tuskailla sen oman pihan kanssa. Itse tuskailin pihan kanssa vuosikausia. Nyt on helppoa.

Oma parvekkeeni on pieni, just ja just mahtuu kaks tuolia ja pöytä. Pöytä on sellanen pieni pitkulainen tuolien edessä. Siinä on helppo syödä, juoda aamukahvit ja juoda vaikka siiderilasillinen ja katsella kadun vilinää. Lattialla on puulaatat. Kukka-amppeli roikkuu katossa. Muuta sinne ei sitten mahdukaan.

• sulle vastaamatta:(

Todellakin olen helpottunut, pihanhoito on vaativaa ja aikaa vievää. Käsipelillä kun yrittää kaikista selvitä. Pahus, yhtä kaipaan, pihlajapuuta.
        Kun olin koneella näin sen ikkunasta lintulautoineen. Pääasiassa siinä istui kissa;D

Onko ne puulaatat hyvät, mä jotenkin vielä epäilen?

Pienen parvekkeesi etu on kuitenkin näkymä vilkkaalle kadulle.

• Jermuxi tms.

Se heittää läppää ohikulkijoille ja osaa v...lla vaikka kontinkielellä, jos haluat. Mikäs sen hauskempaa olla siinä aamukahvilla ja katsella ohikulkijoiden ilmeitä, kun tonttu näyttää keskaria ja aukoo päätään ohikulkeville luusereille. Kjäh!

• Suuri vaara kuitenkin, että menis aamukahvit väärään kurkkuun, olis se vaan niin eksoottista se v..lu kontinkielellä;D Hih!

• Masse setä

De va de katten... Tee kissalle uima-allas ja opeta sille nykyaikaista 5-ottelua.
      Sillä tavalla voisi esittää esimerkiksi viisi kehitysideaa pienelle partsille.
      Tai ei ne sovi sinne. Muuten ehkä kyllä, mutta ne hevoset ei sovi, koska siellä on liian vähän esteitä.

• viikset, mita ihmetta?

Kyyl mä yhden uima-altaan voin rakentaa, mutt esteenä on hevoset, jotka haluavat viis-otella.
        Kissa siitä tietty pistoksissa..:0

• mayanna

varmaan ratkaisis parvekkeen viherryksen melko lailla. Entä onko katettu vai kattamaton?

Itellä itku ja hammastenkiristys, kun on hehtaarin tonttia joskus rakastaen rakentanut ja nyt pitää tyytyä rivitalon neliöön :( Se on sentään onneks etelään.

• jo kevätilmaa ja tulihan sieltä tuulahdus sinustakin. Moikkelis koikkelis pitkästä aikaa:)

Parveekkella on katto, ei lasitusta, joten ei mitään "tuulen viemää" ainakaan voi laittaa.
        Kehittelin seinille tauluja...ja pah, sade iskee sadoin pisaroin kuitenkin:D
        Näyttää tämä partsi antavan etelän suuntaan, mitäs ehdottaisit, oi neliöön tyytyvä viherihminen? Meidän intressit meni ristiin, aika vekkuli juttu, mutta ongelmat ovat nyt yhteiset!

• mayanna

jo kevätilmaa ja tulihan sieltä tuulahdus sinustakin. Moikkelis koikkelis pitkästä aikaa:)

Parveekkella on katto, ei lasitusta, joten ei mitään "tuulen viemää" ainakaan voi laittaa.
        Kehittelin seinille tauluja...ja pah, sade iskee sadoin pisaroin kuitenkin:D
        Näyttää tämä partsi antavan etelän suuntaan, mitäs ehdottaisit, oi neliöön tyytyvä viherihminen? Meidän intressit meni ristiin, aika vekkuli juttu, mutta ongelmat ovat nyt yhteiset!

En mä muista mitään risti-intressejä :o

Eteläiselle parvekkeelle paahdetta kestäviä kasveja, EI siis esim. ahkeraliisaa, sateenkaaipalsamia tai muita juoppoja. Ite olen aatellu käydä varastelemassa ja 'varastelemassa' perennoja tohon takaneliöön ja sen lisäks kesäkukista ja yrteistä rakennella jotain. Niitä vois partsillakin harrastaa. Tykkään väreistä, erityisesti sini-lila oranssi-keltainen yhdistelmät, vastavärejä kun ovat, antavat runsaan vaikutelman. Oranssinsävyjä löytyy tutuista tylsistä samettikukista aika monta. Niitä on pienikukallisia ja suurikukallisia, matalia ja korkeita, syötäviä ja ei-syötäviä... kiitollisia kukkijoita, ei tarvii nyppiä eikä hyysätä. Laventeli liloine kukkineen tulee puutarhaneliööni, salvia harmaine lehtineen, rosmariini tuoksunsa vuoksi, timjamia ruukuista roikkumaan. Luultavasti samoin jotain hopeista lankaa, siniviuhka kestää aika kuumaa ja on helppohoitoinen.. Johonkin kylvän perinteistä kehäkukkaa - matalakasvuinen menestyy partsillakin. Ehkä pienikukallista roikkuvaa petuniaa (= miljoonakelloa) lilana.. Eh.. minkä kokoinen sun parveke on :D Montaks kuutiota multaa sinne mahtuu? Jotain köynnöstä voisit kans koittaa, kelloköynnös on hyvä.. suuret lilat kukat (jotka kyllä tulee aika myöhään), näyttävä lehdistö. Juu ja tomaatti, ainakin yks, juurelle vaikka basilika ja persiljapuska..

Öh.. enkä mä kyllä TYYDY tähän neliöön (joka todellisuudessa on sentään vähän isompi). Vielä mulla joskus on OMA tölli ja sillä kunnon puutarha *haaveilee*

Heräs mielenkiinto; minkälaisia tauluja?

• tintti.kotivintti*
        mayanna kirjoitti:

En mä muista mitään risti-intressejä :o

Eteläiselle parvekkeelle paahdetta kestäviä kasveja, EI siis esim. ahkeraliisaa, sateenkaaipalsamia tai muita juoppoja. Ite olen aatellu käydä varastelemassa ja 'varastelemassa' perennoja tohon takaneliöön ja sen lisäks kesäkukista ja yrteistä rakennella jotain. Niitä vois partsillakin harrastaa. Tykkään väreistä, erityisesti sini-lila oranssi-keltainen yhdistelmät, vastavärejä kun ovat, antavat runsaan vaikutelman. Oranssinsävyjä löytyy tutuista tylsistä samettikukista aika monta. Niitä on pienikukallisia ja suurikukallisia, matalia ja korkeita, syötäviä ja ei-syötäviä... kiitollisia kukkijoita, ei tarvii nyppiä eikä hyysätä. Laventeli liloine kukkineen tulee puutarhaneliööni, salvia harmaine lehtineen, rosmariini tuoksunsa vuoksi, timjamia ruukuista roikkumaan. Luultavasti samoin jotain hopeista lankaa, siniviuhka kestää aika kuumaa ja on helppohoitoinen.. Johonkin kylvän perinteistä kehäkukkaa - matalakasvuinen menestyy partsillakin. Ehkä pienikukallista roikkuvaa petuniaa (= miljoonakelloa) lilana.. Eh.. minkä kokoinen sun parveke on :D Montaks kuutiota multaa sinne mahtuu? Jotain köynnöstä voisit kans koittaa, kelloköynnös on hyvä.. suuret lilat kukat (jotka kyllä tulee aika myöhään), näyttävä lehdistö. Juu ja tomaatti, ainakin yks, juurelle vaikka basilika ja persiljapuska..

Öh.. enkä mä kyllä TYYDY tähän neliöön (joka todellisuudessa on sentään vähän isompi). Vielä mulla joskus on OMA tölli ja sillä kunnon puutarha *haaveilee*

Heräs mielenkiinto; minkälaisia tauluja?

tolla risti-intressillä sitä, että sä halusit niin palavasti, edelleenkin, ison tontin ja paaaljoon kasveja. Mä taas kaipasin jo päästä vähemmällä ja nyt pääsen. Yhteistä meille on kuitenkin rakkaus kasveihin ja suhteellisen pieni tila minne ne "rakkaudet" sijoittaa.
        Multaa en voi oikein paljoa laittaa ainakaan lattiatasolle, kissi paskoo sinne...! Jos laittaisin kuitenkin ruukkuihin ja reunoille jotain kissantorjuntakukkaa- yrttiä.
        Vastaväriasetelmat on muuten hienoja, lila ja oranssi erityisesti, vähän sävyistä riippuen.
        Roikkuva petunia ihan jees. Laatikoihin kaiteelle jotain pitäisi kehitellä..(riivatun kissa, se tasapainottelee kaiteella)
        Köynnöskasvi,se olisi valkoisen peräseinän pelastus, hyvä idea. Yrttejä myös voisi laittaa peräseinälle pöydän päälle, mulla olisi sellainen kapea puupöytä.

Usein pientä maa-alaa on helpompi laittaa, kesäkin niin lyhyt, eikä mene aika kitkemiseen. Olisko siinä yhtään lohtua? Kyllä sä vielä sen töllin saat palstoineen kun ei nuo sun odotukset mitään mahdottomia ole.

Nyt tuli kiire mulle...ne taulut. Sellaisia kankaisia raakapuu-raameineen, kirpparilta:)

• mayanna
        tintti.kotivintti* kirjoitti:

tolla risti-intressillä sitä, että sä halusit niin palavasti, edelleenkin, ison tontin ja paaaljoon kasveja. Mä taas kaipasin jo päästä vähemmällä ja nyt pääsen. Yhteistä meille on kuitenkin rakkaus kasveihin ja suhteellisen pieni tila minne ne "rakkaudet" sijoittaa.
        Multaa en voi oikein paljoa laittaa ainakaan lattiatasolle, kissi paskoo sinne...! Jos laittaisin kuitenkin ruukkuihin ja reunoille jotain kissantorjuntakukkaa- yrttiä.
        Vastaväriasetelmat on muuten hienoja, lila ja oranssi erityisesti, vähän sävyistä riippuen.
        Roikkuva petunia ihan jees. Laatikoihin kaiteelle jotain pitäisi kehitellä..(riivatun kissa, se tasapainottelee kaiteella)
        Köynnöskasvi,se olisi valkoisen peräseinän pelastus, hyvä idea. Yrttejä myös voisi laittaa peräseinälle pöydän päälle, mulla olisi sellainen kapea puupöytä.

Usein pientä maa-alaa on helpompi laittaa, kesäkin niin lyhyt, eikä mene aika kitkemiseen. Olisko siinä yhtään lohtua? Kyllä sä vielä sen töllin saat palstoineen kun ei nuo sun odotukset mitään mahdottomia ole.

Nyt tuli kiire mulle...ne taulut. Sellaisia kankaisia raakapuu-raameineen, kirpparilta:)

sellaisen sopivan(?!) kokoisen tontin. Tosin nyt taitaa olla ihan hyvä, ettei sitä ole, kun tulee lomaton kesä. Saan sitte kesällä pitää 'omanani' erään suurehkon kunnan kolmea keskusta. *pyyhkii jo valmiiks hikeä*

Heh.. pitäisköhän sun istuttaa valkosipuleita niihin parvekkeenreunaruukkuihin? Mulla jääkaapissa olevat valkosipulit on alkaneet kasvaa ja just aattelin, että ikkunalla asuvat herneenversot on jo niin nyhdettyjä, et ne vois vaihtaa valkosipuleihin, jotka sitten myöhemmin voi istuttaa ulos..

Kirppareilta löytää kaikkee kivaa.. mulle on alkanu viime aikoina kertyä erilaisia eläinten sarvia :D

• mayanna kirjoitti:

sellaisen sopivan(?!) kokoisen tontin. Tosin nyt taitaa olla ihan hyvä, ettei sitä ole, kun tulee lomaton kesä. Saan sitte kesällä pitää 'omanani' erään suurehkon kunnan kolmea keskusta. *pyyhkii jo valmiiks hikeä*

Heh.. pitäisköhän sun istuttaa valkosipuleita niihin parvekkeenreunaruukkuihin? Mulla jääkaapissa olevat valkosipulit on alkaneet kasvaa ja just aattelin, että ikkunalla asuvat herneenversot on jo niin nyhdettyjä, et ne vois vaihtaa valkosipuleihin, jotka sitten myöhemmin voi istuttaa ulos..

Kirppareilta löytää kaikkee kivaa.. mulle on alkanu viime aikoina kertyä erilaisia eläinten sarvia :D

näytön paikka, viitaten tohon "lomattomaan" ajanjaksoon. Hikeä pukkaa, mutta anna palaa, kyllä syksy viilentää taas asiat paikalleen:)
        Sopiva on muuten aina haussa..tää tietää;)

Olen yhden kerran pistänyt maahan valkosipulia, niitä esikasvatin ja sain vastineeksi pienet kipakanmakuiset sipulit, mutta sain:)
        Luin jostain, että valkosipuli pitäisi talvehtia??

Sarvista on paha pistää asetelmaa partsille..tjaa no mikä ettei, mutt ne naapurit:D

Mitäs sarvia, hampaita löysit?

• mayanna

näytön paikka, viitaten tohon "lomattomaan" ajanjaksoon. Hikeä pukkaa, mutta anna palaa, kyllä syksy viilentää taas asiat paikalleen:)
        Sopiva on muuten aina haussa..tää tietää;)

Olen yhden kerran pistänyt maahan valkosipulia, niitä esikasvatin ja sain vastineeksi pienet kipakanmakuiset sipulit, mutta sain:)
        Luin jostain, että valkosipuli pitäisi talvehtia??

Sarvista on paha pistää asetelmaa partsille..tjaa no mikä ettei, mutt ne naapurit:D

Mitäs sarvia, hampaita löysit?

puutarhurinhikeä on varmaan luvassa - tavalla tai toisella, mut niinhän aina, ja hyvä on.

Joo, valkosipuli Periaatteessa talvehtii. Käytännössä riippuu lajikkeesta ja istutusajasta ja tietty lämpötiloista ja lumipeitteen paksuudesta ja... Ostamalla syksyllä 'talvivalkosipuli'-nimellä varustettuja sipuleita, onnistuu parhaiten. Ne on sellasia aika reilun kokosiakin. Tuurilla tosiaan talvehtii vaikka he-vi-tiskiltä ostetut.

Mulla on yhdet pienehköt hirvensarvet ja kolmet poronsarvet, eri kokoja. Hampaita ei oo siinä kallossa, jonka olen löytänyt, se lienee jonkun linnun. Saaks lehmän polvilumpionpuolikkaasta pointseja? :D

Mitä niistä naapureista välittää, jos sarvettaa, niin sarvettaa ;)

• mayanna kirjoitti:

puutarhurinhikeä on varmaan luvassa - tavalla tai toisella, mut niinhän aina, ja hyvä on.

Joo, valkosipuli Periaatteessa talvehtii. Käytännössä riippuu lajikkeesta ja istutusajasta ja tietty lämpötiloista ja lumipeitteen paksuudesta ja... Ostamalla syksyllä 'talvivalkosipuli'-nimellä varustettuja sipuleita, onnistuu parhaiten. Ne on sellasia aika reilun kokosiakin. Tuurilla tosiaan talvehtii vaikka he-vi-tiskiltä ostetut.

Mulla on yhdet pienehköt hirvensarvet ja kolmet poronsarvet, eri kokoja. Hampaita ei oo siinä kallossa, jonka olen löytänyt, se lienee jonkun linnun. Saaks lehmän polvilumpionpuolikkaasta pointseja? :D

Mitä niistä naapureista välittää, jos sarvettaa, niin sarvettaa ;)

siis mainio lyhennys:D

Hyvä se on tietää noista valkosipuleista, vaikka en itse laittaisikaan, voinhan aina opastaa tietosi eteenpäin.

Lehmän polvilumpion puolikas! Jos sen on pystynyt tunnistamaan saa mun puolestani antaa täydet pointsit:D Meidän koiralle tuotiin joskus hirven sääriluu kaluttavaksi. Ei sitä ihan päivässä purtukaan. Kesällä meille tuli sukulaislapsia käymään kylässä, sellaisia metrin mittaisia.
        Tupakalle mentiin pihalle ja huomattiin, että kellarinikkuna oli rikki ja sääriluu siinä ikkunan alla. Taapero oli yrittänyt kissaa huitasta sillä luulla;D Aikansa pyöri se luu siellä ja täällä, paiskasin sen metsään loppujen lopuksi.

Niin, ei parane miettiä mitä ne naapurit ajattelee, ajattelee ne kumminkin;)

Ketjusta on poistettu 28 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. En voi jutella kanssasi

tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih
      Tunteet
      49
      6545
    2. Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.

Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j
      Maailman menoa
      661
      2791
    3. Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa

Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens
      Maailman menoa
      83
      1239
    4. Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?

Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.
      Ikävä
      92
      1197
    5. Koska olet rakastellut

Kaivattusi kanssa viimeksi?
      Ikävä
      84
      1195
    6. Anteeksi Pekka -vedätys

Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä
      Maailman menoa
      61
      1113
    7. Miten saisin

Sinut omakseni?
      Ikävä
      89
      1100
    8. Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.

Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä
      Idän uskonnot
      236
      1089
    9. Kumpi tästä

Teidän tilanteesta teki vaikeaa? Sivusta
      Ikävä
      72
      992
    10. Kaikkia ei voi miellyttää

Eikä ole tarviskaan. Hyvää huomenta ja mukavaa perjantaita. 😊❄️⚜️✌🏼❤️
      Ikävä
      228