Mieheni ei muistanut minua mitenkään naistenpäivänä...ei edes hyvää naistenpäivää-toivotusta, paitsi seuraavana päivänä, kun olin maininnut asiasta, . Laittoi tekstiviestin töistä...En todellakaan ole mikään tiukkapipo-niuhottaja, mutta jotenkin tuntuu, ettei mieheni arvosta naistaan niin paljon, että viitsisi edes antaa suukon ja naistenpäivän toivotuksen. Olemme olleet yhdessä 7 vuotta, ja vielä pari vuotta sitten tuli ruusupuskaa ja hellyyttä...Nykyään teen aina aloitteen läheisyyteen ja seksiinkin...Kun puhun asiasta, mieheni suuttuu, kun valitan pikkuasioista...ja hän on väsynyt töiden vuoksi, joten vaadin häneltä liikaa...Käyn itsekin töissä ja teen pitkää päivää, mutta haluan silti läheisyyttä ja hellyyttä. Kertokaa, vaadinko liikoja arjessa? Miten teillä muilla on läheisyyden/hellyyden/seksin laita? Miten naiset miehenne muisti teitä naistenpäivänä/ Miten miehet muistitte naistanne?
Mieheni "unohti" naistenpäivän
220
34641
Vastaukset
- .....
Kuulostaa pahasti siltä, että miehesi on stressantunut, eikä ihan taida tajuta miten paljon hän sinulta todella vaatii. Itse naisena tiedän, että naisten päivä on tärkeä päivä meille, eikä tarvitse olla nipottaja, mutta jos mies sitä ei muista se nyt vaan sattuu loukkaamaan tai ainakin pettynyt olo siitä tulee. Seksin- ja läheisyyden kaipuu on jokaisella olemassa ja voisit kauniisti ja provosoimatta kertoa miehellesi miltä sinusta tuntuu ja kertomisen jälkeen antaa joku pieni vastalahja miehellesi, vaikka vain kiitokseksi siitä, että hän kuunteli. Sillä jos miehesi on vielä muutama vuosi sitten muistanut sinua ihanasti, tuskin hän läpeensä paha on;) Stressi vie voimat ja vaikka työnsä ja arjen jaksaa hoitaa, suhdetta usein unohdetaan hoitaa.
- Tarvii sitten kitistä..
On sinulla kitinän aihe.
Sanoin juuri omalle miehelleni (joka luki naistenpäivästä lehdestä) ja mietti ääneen että haluaisinko jotain erityistä tänään, että minusta minulla on joka päivä naistenpäivä.
Mieheni ei roudaa kotiin kukkapuskia tai muuta eikä oikeastaan ole pussaustyyppiä, mutta muuten kyllä oloni on kuin naistenpäivänä. Hän käy työssä, minä opiskelen puoliteholla, mutta silti viitsii laittaa ruokaa, tiskaakin ja joskus jopa siivoaa.
Hänellä on erittäin stressaava työ, mutta ymmärtää sen, että itse on alansa valinnut ja työsopimuksensa allekirjoittanut, että minua ei siitä stressistä rankaista kiukuttelulta. Jos ei jaksa "panna" niin sitten nukutaan.
Aloittajalle: Mitä niillä kukkapuskilla? Kukat vain kuihtuvat ja kauniimpia olisivat, jos saisivat rauhassa kasvaa ja elää. Koko leikkokukkakulttuuri on jotenkin typerä. Oletko tosiaan niin materialistinen ja turhien eleiden kannattaja, että jollain ruusupuskalla kuitataan muutan hankala elo. Tai, no pitäisi varmaan sanoa Sinua onnekkaaksi, jos noin vähään tyydyt.
Minusta jokapäiväiset teot puhuvat enemmän kuin yksi päivä vuodessa, joka on kyllä YK:n perustama, mutta jälleen yksi tekosyy kaupalliselle toiminnalle.
Naistenpäivällä on muutakin ideaa kuin naisille kiristää miehiltään kiukuttelemalla kukkapuskia ja tyhjänpäiväisiä lahjoja! - Muikkeli
Tarvii sitten kitistä.. kirjoitti:
On sinulla kitinän aihe.
Sanoin juuri omalle miehelleni (joka luki naistenpäivästä lehdestä) ja mietti ääneen että haluaisinko jotain erityistä tänään, että minusta minulla on joka päivä naistenpäivä.
Mieheni ei roudaa kotiin kukkapuskia tai muuta eikä oikeastaan ole pussaustyyppiä, mutta muuten kyllä oloni on kuin naistenpäivänä. Hän käy työssä, minä opiskelen puoliteholla, mutta silti viitsii laittaa ruokaa, tiskaakin ja joskus jopa siivoaa.
Hänellä on erittäin stressaava työ, mutta ymmärtää sen, että itse on alansa valinnut ja työsopimuksensa allekirjoittanut, että minua ei siitä stressistä rankaista kiukuttelulta. Jos ei jaksa "panna" niin sitten nukutaan.
Aloittajalle: Mitä niillä kukkapuskilla? Kukat vain kuihtuvat ja kauniimpia olisivat, jos saisivat rauhassa kasvaa ja elää. Koko leikkokukkakulttuuri on jotenkin typerä. Oletko tosiaan niin materialistinen ja turhien eleiden kannattaja, että jollain ruusupuskalla kuitataan muutan hankala elo. Tai, no pitäisi varmaan sanoa Sinua onnekkaaksi, jos noin vähään tyydyt.
Minusta jokapäiväiset teot puhuvat enemmän kuin yksi päivä vuodessa, joka on kyllä YK:n perustama, mutta jälleen yksi tekosyy kaupalliselle toiminnalle.
Naistenpäivällä on muutakin ideaa kuin naisille kiristää miehiltään kiukuttelemalla kukkapuskia ja tyhjänpäiväisiä lahjoja!Minun puolesta koko naistenpäivää ei tarvitsisi olla ollenkaan. Maailmani ei siihen kaadu jos mies ei silloin muista onnitella..synttärit tms. on eri asia,silloin voi jollakin tavalla toista muistaa.
- tollasta
Mun ukko ei muistanut millään muotoa ja kun asiasta sanoin sain rehevät naurut kaupan päälle..
Koskaan en ole kukkia tms häneltä saanut vaikka aina sanoo et "joku päivä kyllä"...
Mut ei me kuitenkaan olla ku 2vuotta kohta yhdessä, eli ajan kanssa sit kait...
Ystävänpäivät yms saan unohtaa, kiva ku jouluna jotain ja sitten kun on syntymäpäivä...
Onnellisia ollaan,harmikseni mieheni ei vaan ole mikään romantikko vaikka aina odotan "et jos vaikka tänään..." - Mies mutta
On sinulla kitinän aihe.
Naistenpäivällä on muutakin ideaa kuin naisille kiristää miehiltään kiukuttelemalla kukkapuskia ja tyhjänpäiväisiä lahjoja!Luulisi naisten nauttivan kun muistetaan , sanoisin että naiset on ajaneet oman asemansa parantamista pitkään ja arvostusta tekemälleen työlle mutta sanoisin että kuset niin sanotusti omaan koriin.
Se on kyllä totta että muistaa voi useampanakin päivänä vuodessa ja jakaa niitä kotitöitä.
Kyllä minä ainakin pidän isäpäivästä kun muistetaan - planeetalta
Mies mutta kirjoitti:
Luulisi naisten nauttivan kun muistetaan , sanoisin että naiset on ajaneet oman asemansa parantamista pitkään ja arvostusta tekemälleen työlle mutta sanoisin että kuset niin sanotusti omaan koriin.
Se on kyllä totta että muistaa voi useampanakin päivänä vuodessa ja jakaa niitä kotitöitä.
Kyllä minä ainakin pidän isäpäivästä kun muistetaanSorry nyt vaan, mutta en ymmärrä mitä tarkoitat. Tuntuu sille, että luulet naisten olevan jokin yhtenäinen sorrettu "kansa" jotka tekevät samoja asioita ja joiden pitäisi kaikkien olla onnellisia jostain helvetin naistenpäivästä.
Mut sorry vaan, ajatuksenjuoksu on niin erilainen, että en varmaan koskaan tule ymmärtämään mitä tarkoitat.
En ole tuo nainen, jolle vastasit, mutta hänen teksti oli lähes 100%:sti omaa mielipidettäni vastaava. - Oma mieheni
tollasta kirjoitti:
Mun ukko ei muistanut millään muotoa ja kun asiasta sanoin sain rehevät naurut kaupan päälle..
Koskaan en ole kukkia tms häneltä saanut vaikka aina sanoo et "joku päivä kyllä"...
Mut ei me kuitenkaan olla ku 2vuotta kohta yhdessä, eli ajan kanssa sit kait...
Ystävänpäivät yms saan unohtaa, kiva ku jouluna jotain ja sitten kun on syntymäpäivä...
Onnellisia ollaan,harmikseni mieheni ei vaan ole mikään romantikko vaikka aina odotan "et jos vaikka tänään..."ei muistanut edes syntymäpäivääni! Ekana vuonna hän sanoi että ystävänpäivä on rakastavaisten eikä ystävänpäivä. Nyt koko päivä on hänen mielestään turhanpäiväistä vouhotusta...
- Miten vaan
planeetalta kirjoitti:
Sorry nyt vaan, mutta en ymmärrä mitä tarkoitat. Tuntuu sille, että luulet naisten olevan jokin yhtenäinen sorrettu "kansa" jotka tekevät samoja asioita ja joiden pitäisi kaikkien olla onnellisia jostain helvetin naistenpäivästä.
Mut sorry vaan, ajatuksenjuoksu on niin erilainen, että en varmaan koskaan tule ymmärtämään mitä tarkoitat.
En ole tuo nainen, jolle vastasit, mutta hänen teksti oli lähes 100%:sti omaa mielipidettäni vastaava.En tarkoittanut että joku naistenpäivä asiaa lopullisesti ratkaisee mutta on se kumminkin monta naista tehnyt onnelliseksi kun työnantaja saattaa jakaa ruusun vaikka niitä ei oma ukko muista koskaan tuodakkaan. Kyllä se niin on että kyllä nämä asiat pitäisi olla joka päivä mielessä mutta tiedän monia perheitä vieläkin missä nainen on edelleen nyrkin ja hellan välissä .
- Höpön löpöä
Kaupat vaan hyötyy jos joku mies naisten päiväksi vielä ostaa jotakin.
Ollaanpas siellä tosi lapsellsia, ihan sama miehen muistaminen, me naiset olemme niin vahvoja, ettei olla miesten muistamisista riippuvaisia.
Paras neuvo jonka olen joskus saanut:
ÄLÄ ITKE KOSKAAN YHDENKÄÄN MIEHEN TAKIA, NIITÄ RIITTÄÄ, OLET PALJON ONNELLISEMPI!
Jos mies muistaiskin se olis vain naisten päivän ansiota, eikä sydämestä!
Nainen ei oikeesti koko miestä tarvitsekaan, kuin apuna lasten kanssa. Kun lapset alkavat itsenäistyä, on korkein aika erota, VAPAAKSI! - hitsinpimpula999
Mies mutta kirjoitti:
Luulisi naisten nauttivan kun muistetaan , sanoisin että naiset on ajaneet oman asemansa parantamista pitkään ja arvostusta tekemälleen työlle mutta sanoisin että kuset niin sanotusti omaan koriin.
Kyllä minä ainakin pidän isäpäivästä kun muistetaanIsänpäivällä ei ole mitään tekemistä jonkin kaupallisen naistenpäivän kanssa. Jos isää haluat korostaa niin sitä vastaava päivä on äitienpäivä.
- laskdfjlkadsjf
On sinulla kitinän aihe.
Naistenpäivällä on muutakin ideaa kuin naisille kiristää miehiltään kiukuttelemalla kukkapuskia ja tyhjänpäiväisiä lahjoja!JOS sinä et saa kiksejä suukoista ja kukkakimpuista, niin älä hyvä ihminen kuvittele, että se on joku maailmantotuuts. Jotkut saavat.
- JUST-
Muikkeli kirjoitti:
Minun puolesta koko naistenpäivää ei tarvitsisi olla ollenkaan. Maailmani ei siihen kaadu jos mies ei silloin muista onnitella..synttärit tms. on eri asia,silloin voi jollakin tavalla toista muistaa.
Turha koko päivä "naistenpäivä" en ole sen vertaa kiinnostunut edes, mistä on lähtöisin. 48 v NAINEN. Eiköhän niitä pusuja pitäisi vaihdella ihan joka päivä. Meillä ainakin!!
- naistenpäivää
JUST- kirjoitti:
Turha koko päivä "naistenpäivä" en ole sen vertaa kiinnostunut edes, mistä on lähtöisin. 48 v NAINEN. Eiköhän niitä pusuja pitäisi vaihdella ihan joka päivä. Meillä ainakin!!
On vain erilaisia kauppiaiden keksintöjä, millä saadaa myyntiä nostettua. Ystävänpäivä, naistenpäivä, isänpäivä, jne
- Tarvii sitten kitistä
laskdfjlkadsjf kirjoitti:
JOS sinä et saa kiksejä suukoista ja kukkakimpuista, niin älä hyvä ihminen kuvittele, että se on joku maailmantotuuts. Jotkut saavat.
Kirjoitukseni ydin oli siinä, että eikö sillä jokapäiväisellä suukottelulla ja huomioimisella ole enemmän väliä kuin yhden päivän kukkasilla.
- voi mitään :)
Miten vaan kirjoitti:
En tarkoittanut että joku naistenpäivä asiaa lopullisesti ratkaisee mutta on se kumminkin monta naista tehnyt onnelliseksi kun työnantaja saattaa jakaa ruusun vaikka niitä ei oma ukko muista koskaan tuodakkaan. Kyllä se niin on että kyllä nämä asiat pitäisi olla joka päivä mielessä mutta tiedän monia perheitä vieläkin missä nainen on edelleen nyrkin ja hellan välissä .
Se on niiden naisten oma vika jos ovat nyrkin ja hellan välissä. Kenenkään ei ole pakko olla. Laki suojaa jokaista ja oman elämän voi viritellä mieleisekseen. Jos ei naiset tässä tilanteessa, jossa meidänkin valtio nyt on, osaa elämäänsä järjestää sellaiseksi kuin haluaa, niin ei heitä kyllä kukaan pysty auttamaan.
Ei työnantajan jakama ruusu korvaa oman miehen suosionosoitusta!
Ruusuja tosin en itse kaipaa enkä muitakaan lahjoja. Kiukuttaa aina jos toinen laittaa rahaa johonkin turhaan mikä ei oikeasti hyödyllistä ole.
Ei miehillekääm anneta ruusuja. Ei kukaan kuvittele, että he siitä tulisivat tyytyväiseksi :) Sen takia jopa raivostuttaa nämä ruusut sun muut. Kuka niitä kaipaa???? - ei näin!
voi mitään :) kirjoitti:
Se on niiden naisten oma vika jos ovat nyrkin ja hellan välissä. Kenenkään ei ole pakko olla. Laki suojaa jokaista ja oman elämän voi viritellä mieleisekseen. Jos ei naiset tässä tilanteessa, jossa meidänkin valtio nyt on, osaa elämäänsä järjestää sellaiseksi kuin haluaa, niin ei heitä kyllä kukaan pysty auttamaan.
Ruusuja tosin en itse kaipaa enkä muitakaan lahjoja. Kiukuttaa aina jos toinen laittaa rahaa johonkin turhaan mikä ei oikeasti hyödyllistä ole.
Ei miehillekääm anneta ruusuja. Ei kukaan kuvittele, että he siitä tulisivat tyytyväiseksi :) Sen takia jopa raivostuttaa nämä ruusut sun muut. Kuka niitä kaipaa????Mikäs naistenvihaaja siellä oikein on? "se on niiden naisten oma vika"???... oikeasti, pitäisi tehdä jo täyttä päätä töitä, mutta tähän on pakko vastata: se EI ole kenenkään oma vika, että joutuu elämään vähemmän tyydyttävässä suhteessa kuin sinä. Tsekkaas kadulla naisia: ovatko he kaikilta ominaisuuksiltaan ja taustoiltaan tasa-arvoisia? eli onko lähtökohdat ihanan kumppanin hakuun samat kaikilla? jos on vanhanaikasesti sanottuna ihan hyvästä kodista, kauniilla ulkonäöllä ja kohtalaisilla henkisillä kyvyillä varustettu niin takaan että unelmasuhteen löytyminen onnistuu helpommin. (Onnittelut jos kuulut tähän hemmoteltuun ryhmään... -koita tajuta että kyse on nimenomaan onnesta, ei omasta valinnastasi) Ja sitten on naisia, joilla ei oikeasti olekaan samoja mahiksia, eivätkä he hitto soikoon itse valinneet sitä millään tavoin. Se ei siis ole heidän "oma vikansa". haluaisivat kait hekin kuitenkin perustaa perheen, ja jos kaikesta huolimatta vihdoin löytyy mies joka ei niin ihmeellinen olekaan mutta ihan ok kuitenkin, niin ei liene ihmeellistä että siitä sitten pidetään kiinni, vaikka ajan kanssa ukon käytös muuttuisikin. Alkuun saatiin eri kuva kuin mitä arki sitten onkaan. Ja syy miksi nainen ei vain lähde (kuten varmaan sinä tekisit) on yksinkertaisesti se, että hän ei saa ketään parempaakaan. -Mutta hei.. nyt en jaksa enää kertoa aikuiselle ihmiselle elämän aakkosia.Jos et tämän vertaa ole älynnyt ihan itse, niin tuskinpa vastaanottokyky on parhaimmillaan nytkään. Mikään tuon toisen naisen elämässä ei ole sinun ongelmasi joten jatka toki vain kuvitelmaa että oma ihana elämäsi on yksinomaan omaa "ansiotasi", ja kaikki onnettomat ihmiset ovat vaan laiskoja ja tyhmiä ja saamattomia kun eivät pysty saavuttamaan samanlaista elämää. Toivotaan että oma elämäsi ei heitä missään vaiheessa hiton ikäviä ylläreitä polullesi, ja jos niin kävisikin niin tiedätpä ainakin ettei kannata suomi24:ssä hakea ymmärrystä osaksesi. Kyllä joku täällä aina osaa sanoa että kyseessä on oma vikasi...
- Kaikilla naisilla
hitsinpimpula999 kirjoitti:
Isänpäivällä ei ole mitään tekemistä jonkin kaupallisen naistenpäivän kanssa. Jos isää haluat korostaa niin sitä vastaava päivä on äitienpäivä.
Siis naistenpäivä vaan on kaikille naisille, mutta kaikilla kun ei ole lapsia ja ei edes mahdollista saada......vietä siinä sitten äitienpäivää...
- Moni kuitenkin tykkää
voi mitään :) kirjoitti:
Ei miehillekääm anneta ruusuja. Ei kukaan kuvittele, että he siitä tulisivat tyytyväiseksi :) Sen takia jopa raivostuttaa nämä ruusut sun muut. Kuka niitä kaipaa????Moni nainen kuitenkin tykkää joten annetaan heille se mahdollisuus....
- Ei merkityksetön minulle-Ty...
JUST- kirjoitti:
Oletko koskaan miettinyt, miksi naistenpäivää vietetään? Mielestäni me hyvinvoivat länsimaiset naiset emme tarvitse kyseistä päiväää, mutta maailman köyhissä ja kurjissa olosuhteissa eläviä naisia on hyvä muistaa. No nii, joku skeptinen voi tietenkin tähän todeta, että eihän se ongelmia poista, mutta on hyvä muistuttaa itseään siitä tosiasiasta, että naisilla on kautta aikojen ollut huono asema, ja on tänäkin päivänä joissakin maissa. Minulle siis henkilökohtaisesti naistepäivä ei merkitse kukkien tai pusujen vaihtoa, vaan sitä, että muistettaisiin niitä naisia, jotka tämän muistamisen todella ansaitsevat.
- vähän faktoja
ei näin! kirjoitti:
Mikäs naistenvihaaja siellä oikein on? "se on niiden naisten oma vika"???... oikeasti, pitäisi tehdä jo täyttä päätä töitä, mutta tähän on pakko vastata: se EI ole kenenkään oma vika, että joutuu elämään vähemmän tyydyttävässä suhteessa kuin sinä. Tsekkaas kadulla naisia: ovatko he kaikilta ominaisuuksiltaan ja taustoiltaan tasa-arvoisia? eli onko lähtökohdat ihanan kumppanin hakuun samat kaikilla? jos on vanhanaikasesti sanottuna ihan hyvästä kodista, kauniilla ulkonäöllä ja kohtalaisilla henkisillä kyvyillä varustettu niin takaan että unelmasuhteen löytyminen onnistuu helpommin. (Onnittelut jos kuulut tähän hemmoteltuun ryhmään... -koita tajuta että kyse on nimenomaan onnesta, ei omasta valinnastasi) Ja sitten on naisia, joilla ei oikeasti olekaan samoja mahiksia, eivätkä he hitto soikoon itse valinneet sitä millään tavoin. Se ei siis ole heidän "oma vikansa". haluaisivat kait hekin kuitenkin perustaa perheen, ja jos kaikesta huolimatta vihdoin löytyy mies joka ei niin ihmeellinen olekaan mutta ihan ok kuitenkin, niin ei liene ihmeellistä että siitä sitten pidetään kiinni, vaikka ajan kanssa ukon käytös muuttuisikin. Alkuun saatiin eri kuva kuin mitä arki sitten onkaan. Ja syy miksi nainen ei vain lähde (kuten varmaan sinä tekisit) on yksinkertaisesti se, että hän ei saa ketään parempaakaan. -Mutta hei.. nyt en jaksa enää kertoa aikuiselle ihmiselle elämän aakkosia.Jos et tämän vertaa ole älynnyt ihan itse, niin tuskinpa vastaanottokyky on parhaimmillaan nytkään. Mikään tuon toisen naisen elämässä ei ole sinun ongelmasi joten jatka toki vain kuvitelmaa että oma ihana elämäsi on yksinomaan omaa "ansiotasi", ja kaikki onnettomat ihmiset ovat vaan laiskoja ja tyhmiä ja saamattomia kun eivät pysty saavuttamaan samanlaista elämää. Toivotaan että oma elämäsi ei heitä missään vaiheessa hiton ikäviä ylläreitä polullesi, ja jos niin kävisikin niin tiedätpä ainakin ettei kannata suomi24:ssä hakea ymmärrystä osaksesi. Kyllä joku täällä aina osaa sanoa että kyseessä on oma vikasi...
"Tsekkaas kadulla naisia: ovatko he kaikilta ominaisuuksiltaan ja taustoiltaan tasa-arvoisia?"
Miksi juuri naisia? Miksei yleisesti ihmisiä? Sama pätee myös miehiin.
"Ja sitten on naisia, joilla ei oikeasti olekaan samoja mahiksia"
Niin kuin miehiäkin.
"syy miksi nainen ei vain lähde (kuten varmaan sinä tekisit) on yksinkertaisesti se, että hän ei saa ketään parempaakaan"
Eli hän valitsee yksin olemisen ja epätyydyttävän suhteen välillä = oma valinta = oma vika.
Tässäkin sama pätee myös miehiin, ei se ole mitenkään sukupuolisidonnaista. Myös miehiä elää epätyydyttävissä (jopa väkivaltaisissa) suhteissa, ja myös heidän kohdallaan on kyse heidän omasta valinnastaan.
Parisuhteessa ei ole pakko elää.
Jos mies/nainen lyö ja silti päätät jäädä suhteeseen, on se sinun oma vikasi. Ei se lyöminen hyväksyttävää ole, mutta valinta jäädä suhteeseen on silti yksinomaan sinun - ei kenenkään muun. - ---
vähän faktoja kirjoitti:
"Tsekkaas kadulla naisia: ovatko he kaikilta ominaisuuksiltaan ja taustoiltaan tasa-arvoisia?"
Miksi juuri naisia? Miksei yleisesti ihmisiä? Sama pätee myös miehiin.
"Ja sitten on naisia, joilla ei oikeasti olekaan samoja mahiksia"
Niin kuin miehiäkin.
"syy miksi nainen ei vain lähde (kuten varmaan sinä tekisit) on yksinkertaisesti se, että hän ei saa ketään parempaakaan"
Eli hän valitsee yksin olemisen ja epätyydyttävän suhteen välillä = oma valinta = oma vika.
Tässäkin sama pätee myös miehiin, ei se ole mitenkään sukupuolisidonnaista. Myös miehiä elää epätyydyttävissä (jopa väkivaltaisissa) suhteissa, ja myös heidän kohdallaan on kyse heidän omasta valinnastaan.
Parisuhteessa ei ole pakko elää.
Jos mies/nainen lyö ja silti päätät jäädä suhteeseen, on se sinun oma vikasi. Ei se lyöminen hyväksyttävää ole, mutta valinta jäädä suhteeseen on silti yksinomaan sinun - ei kenenkään muun.No tuossapa viestissäsi tuli hyvin yksinkertaisettua asia: valitse oletko yksin vain elätkö kehnossa suhteessa. Nyt kun kuitenkin on niin että moni heikoilla lähtökohdillakin varustettu haluaa sen perheen ja lapsia, eivätkä pysty koko sirkusta hoitamaan yksin niin todellisuudessa valinnan mahdollisuudet eivät ole niin selvät. Sinun mielestäsi tällaisen ihmisen pitäisi kait vaan elää ennemmin yksin ja yksinäisenä, ja unohtaa perheenperustamiset, koska on vahvempaa ja ylevämpää tyytyä yksinäisyyteen kuin tyytyä huonoon suhteeseen.
- verrata
hitsinpimpula999 kirjoitti:
Isänpäivällä ei ole mitään tekemistä jonkin kaupallisen naistenpäivän kanssa. Jos isää haluat korostaa niin sitä vastaava päivä on äitienpäivä.
äitien- ja isänpäivää keskenään. Molemmat on kyllä aikoinaan lähteneet Yhdysvalloista, mutta merkitys eri. Ota selvää ennen kuin niitä vertaat. Suomessa ensimmäistä äitienpäivää vietetty vuonna 1918 ja isänpäivää 1970. Yhtenäistä isänpäivää ehdotti ruotsalaiset kauppiaat vietettäväksi pohjoismaissa samanaikaisesti vuonna 1949. Isänpäivä on alkujaankin kauppiaiden muokkaama päivä täällä pohjolassa. Mutta yhtä kaikki........... Yhdysvalloista kaikki lähtee ja dollari kiiltää......
- Poistetaan kaikki juhlapäivät
Tarvii sitten kitistä kirjoitti:
Kirjoitukseni ydin oli siinä, että eikö sillä jokapäiväisellä suukottelulla ja huomioimisella ole enemmän väliä kuin yhden päivän kukkasilla.
Mitä väliä on sitten millään juhlapäivillä, kun kerran enemmän on merkitystä arjella. Sun logiikka ei kertakaikkiaan pelitä.
- vieras nainen
on kehissä - tiedän sen omasta kokemuksesta. Ei jaksa oma muija enää kiinnostaa...
- vieras mies jossain
Joka muistaa sen naistenpvän, ym pvät missä ihan luonnostaan antaa lahjaa, mitä milloinki...ilman mitää syytäkään...Se tuo arkeenki piristystä...ja seksiä antaa naiselleen vieraalle, naiselle jolla ei kotona minkäänl lähestymisiä miehensä kanssa..ym sexiä...Sitä hän saa 'rakastajaltaan' ain kun ne sopivat tapaamisia....jne
- Mies1985
Naista mistä kertoa mutta en ole kuullut että kukaan ottaisi tuota naistenpäivää vakavasti. Olen ymmärtänyt että se on jonkinlainen nuorehko feministinen erikoispäivä jolloin pohditaan naisten asemaa (teoriassa,joku organisaatio julkaisee jotain jossain) kuten on monia muita merkkipäiviä joita kukaan ei muista,kuten joku Runebergin tai sodassa kaatuneiden päivät jne.
Ja miesten päiväähän ei samassa mittakaavassa ole ollenkaan. Muutamissa maissa juhlitaan mutta esim.Suomessa ei.- Historiaa-73
Päivä ei tosiaankaan ole mikään uusi juttu vaan periytyy 1900-luvun alusta Amerikasta. Ja sillä on juhlittu naisten osallistumista yhteiskunnalliseen vaikuttamiseen yms.
- vaan naistenpäivä
Historiaa-73 kirjoitti:
Päivä ei tosiaankaan ole mikään uusi juttu vaan periytyy 1900-luvun alusta Amerikasta. Ja sillä on juhlittu naisten osallistumista yhteiskunnalliseen vaikuttamiseen yms.
taas ovat asiat sekoitettu.
- huomioi
Mies tarjoili juhla-aterian ruusukimpun kera.
- Justiina
Niin se pitääkin todella ihanasti huomioitu. Olen todella katellinen sinulle. Minun mies taisi rapulaa sairastaa miten semmoinen örveli muistaa. Alkoholi on tärkeämpää kun jokin toisen huomioiminen.
- hölynpölyä
koko päivä.
- sään armoilla
Itse nauran ja välitän piun paut koko naistenpäiväst
mutta mies on kaavoihinsa kangistunut konservatiivi
ja toi tulppaaneja.En tuntenut itseäni koko naisten
päivänä mitenkään "puhutelluksi."En välitä kuin syn-
tymäpäivistä.Mitä rakkauteen ja hellyyteen tulee,pi
tää sanoa että se on kuin sää:lämmintä,poutaa,koleaa
ukkosta joskus hellettäkin.Avioliittoa sen verran ta
kana ettei tätä laivaa pienet tuulet hetkauta.Yhdes-
sä päätettiin elämä viettää vaikka elo on välillä
kuin vastatuuleen polkis. - mies -58
on moinen päivä,samaan ryhmään kuuluu nää Kiven-päivä ym. Joulu ja Juhannus riittäis.
- aina näin
Tähän se menee...ihan hölynpölyä turha oli sitt naistenpvä tai miestenpvä...Hohhhoijaa
- Karin
sään armoilla kirjoitti:
Itse nauran ja välitän piun paut koko naistenpäiväst
mutta mies on kaavoihinsa kangistunut konservatiivi
ja toi tulppaaneja.En tuntenut itseäni koko naisten
päivänä mitenkään "puhutelluksi."En välitä kuin syn-
tymäpäivistä.Mitä rakkauteen ja hellyyteen tulee,pi
tää sanoa että se on kuin sää:lämmintä,poutaa,koleaa
ukkosta joskus hellettäkin.Avioliittoa sen verran ta
kana ettei tätä laivaa pienet tuulet hetkauta.Yhdes-
sä päätettiin elämä viettää vaikka elo on välillä
kuin vastatuuleen polkis.Oletpas harvinaisen tervejärkinen nainen, jota ei tunnu pienet puhurit viskovan! Syntymäpäivät on hyvä muistaa- puolin ja toisin. Tosin ne päivät muuttuu aina vaan tylsemmiksi, kun ikävuosia kertyy. Tsemppiä!
- fwecddcs
aina näin kirjoitti:
Tähän se menee...ihan hölynpölyä turha oli sitt naistenpvä tai miestenpvä...Hohhhoijaa
Onhan noita kaikenlaisia "juhlapäiviä" jo muutenkin liikaa: ystävänpäiviä, nimipäiviä, syntymäpäiviä, isäinpäiviä, äitienpäiviä ja joulunakin pitää lahjoa. Sitten on kaikenlaiset ikiomat juhlapäivät, kuten tapaamisen, kihlajaisten, naimisiinmenon yms. vuosipäivät... jne. Varmasti paljon jäi puuttumaan. Kaikkiin liittyy se, että naiset vaativat jotain (isäinpäivä lienee poikkeus? En tiedä, mutta ainakaan meillä "äiti" ei ole sitä huomioinut koskaan millään tavalla).
- ensivuonna
naistenpäivään heittämällä sua kengällä otsaan niin olisi varmasti ikimuistoinen naistenpäivä ja koskettava.
- ...
koko naistenpäivä on aivan turha, vaikka itse nainen olenkin. Ei meillä ja meidän perheessä ole koskaan juhlittu naistenpäivää. Voin hyvin ymmärtää ettei miehesi tehny koko asiasta mitään numeroa. Tosi harva tekee, sen mitä minä tiedän. Syntymäpäivä ja hääpäivä on jo eri asia.
- mielestäni-..
naisten päivä on turha ja keino rahastaa kaikenmaailman hömpötyksillä. Mieheni soitti ja toivotti heti aamusta hyvää naistenpäivää. Itseasiassa toivotti ensimmäisen kerran lauantaina hyvää naistenpäivää :D Samaan hengenvetoon pahoitteli, ettei ole ostanut lahjaa. Tarviiko naistenpäivänä mitään lahjoja edes saada? Ei minun mielestäni.
- Marjo27
Meillä mies sano vaan ohi mennessään, että ainii naistenpäivää. Joho vastasin Joo joo. Ja siinä oli mein naistenpäivän juhlimiset :D :D. Eikö ollu juhlallista? Toki mies teki ruoan (ranskalaiset ja nakit uuniin [tekee aina ko tota syyvään]) ja totes sitä tehessään, et sie teet ruoat viikolla.
Mut miusta näyttäs et enempi on tuo läheisyyden vähyys siulle ongelma ko joku naistenpäivä. Millos on miestenpäivä?? Kalenterin mukaan ei millokaan, erikseen mainittuna päivänä.- on sitten
loput 364 päivää vuodesta....
- Marjo27
on sitten kirjoitti:
Jaa jaa...ei kuitekaa erikseen kalenterissa sitä asiaa lue.
- puhut asiaa
Mut koita miestäs houkulella seuraavalla kerralla laittamaan lohkoperunoita,net on makosia ja vaihtelua.
Kev ät ter M37 syksyinen - miestenpvä
Marjo27 kirjoitti:
Jaa jaa...ei kuitekaa erikseen kalenterissa sitä asiaa lue.
jos se on mukamas 364 päivää vuodessa,missä viipyvät onnittelut???kukkia yms yms...
- metsäkankaan murre
on sitten kirjoitti:
noh, noh
- Ei tarvitse tyytyä vähään
Naistenpäivä on maailmanlaajuinen juhlapäivä ja vaikka se onkin keksitty, niin mitä sitten? Toki kaikilla naisilla ei ole herrasmiestä, joten sitten panetellaan täällä niitä, jotka vaativat hyvää kohtelua ja pieniä yllätyksiä. Happamia sanoi kettu pihlajanmarjoista.
Suomalaisjuntit eivät vain voi piiruakaan joustaa, sillä kaikki hömpötyshän on turhuutta ja materialisimia, ja elämässähän ei voi sellaista olla kuin hyvällä syyllä. Suomalaiset ovat niin arkisia ja niin tylsiä. Periaatteista pidetään kiinni vaikka hampaat irvessä. "Ja minähän en naistenpäivää muista" on sellainen periaate, että se on rakkaampi kuin nainen itse ja sen takia kannattaa vaikka pysyä sinkkuna. Onhan se ihan kamalaa, jos joutuisi joskus tekemään jotakin sellaista, mikä on turhuutta. Autonäyttelyt, pelit ja kavereiden kanssa sovitut illanvietot ja matsit ovat tietenkin AIVAN eri asia, herrajumala sentään. Sehän on tärkeää tekemistä, se on rentoutumista eikä missään nimessä mitään hömppää.
Niin kauan kuin naiset kärsivät joka ikinen kuukausi kuukautisita, niiden loputtua vaihdevuosista, kantavat lasta monta kuukautta ja synnyttävät, hoitavat kotia jne. niin niin kauan meitä voidaan edes jotenkin muistaa.- Sitten kun
Ps. kaikille täällä palstalla kitiseville miehille (jotka puolustautuvat silä, ettei miestenpäivääkään ole) sanon, että sellainen päivä miehille on saatava sitten, kun miehet alakavat synnyttää ja kärsiä kuukautsista sekä vaihdevuosista. Se naisten päivän muistaminen lienee kevyempi vaatimus kuin jokakuukautinen "verikausi" ja kivulias synnytys.
- naurettavaa sakkia
no yhyy..mun mies unohti naistenpäivän!! No voi herran jumala! Koita kestää!
Missäs on miesten päivä? Koska femakot ottavat asiakseen ajaa myös miesten tasa-arvoa? Järjestäisi mielenterveystukea vain ja ainoiastaan miehille? Puuttuisi siihen,että yo opiskelee kohta 90% vain naisia? Tulevaisuudessa naiset valtaavat tämän maan. En halua olla näkemässä sitä. Tulee olemaan helvettiä kun naiset kilpaa puukottaa toisiaan ja teeskentelee.
Kuka oikeasti aikuinen nainee jaksaa parkua jostakin vitun päivästä?? - ihan saa kuule
Sitten kun kirjoitti:
Ps. kaikille täällä palstalla kitiseville miehille (jotka puolustautuvat silä, ettei miestenpäivääkään ole) sanon, että sellainen päivä miehille on saatava sitten, kun miehet alakavat synnyttää ja kärsiä kuukautsista sekä vaihdevuosista. Se naisten päivän muistaminen lienee kevyempi vaatimus kuin jokakuukautinen "verikausi" ja kivulias synnytys.
ite valita. Naurettava ajattelutapa sulla. Mun mielestä on etuoikeus synnyttää.
- T-Arvo
Sitten kun kirjoitti:
Minusta on kummallista että tavallisesti tasa-arvon perusta on juuri se että miehen ja naisen pienistä fyysisistä eroista huolimatta heillä on samat oikeudet ja velvollisuudet. Jostain syystä kuitenkin aina kun naiset haluavat saada jotain lisää (tai perustelevat sitä miksi miehiä koskevat tasa-arvo-ongelmat eivät ole yhtä pahoja kuin naisia koskevat) vedotaankin äkkiä taas noihin eroihin eli synnyttämiseen yms. Minusta naisten pitäisi lopulta päättää haluavatko he olla ihan oikeasti tasa-arvoisia vai haluavatko he aina tilaisuuden tullen vedota kaikkin naiseuden vaikeuksiin jonka takia heidän pitää aina välillä saada erikoiskohtelua.
- nuorinainen88
naurettavaa sakkia kirjoitti:
Missäs on miesten päivä? Koska femakot ottavat asiakseen ajaa myös miesten tasa-arvoa? Järjestäisi mielenterveystukea vain ja ainoiastaan miehille? Puuttuisi siihen,että yo opiskelee kohta 90% vain naisia? Tulevaisuudessa naiset valtaavat tämän maan. En halua olla näkemässä sitä. Tulee olemaan helvettiä kun naiset kilpaa puukottaa toisiaan ja teeskentelee.
Kuka oikeasti aikuinen nainee jaksaa parkua jostakin vitun päivästä??Kaiken maailman erikoispäivät on monille naisille todella tärkeitä, jotkut ajattelevat että päivämäärien muistaminen on merkki välittämisestä. Itse haluan tuntea oloni parisuhteessa rakastetuksi joka päivä, pienillä arkisilla eleillä toinen voi parhaiten osoittaa miten tärkeänä pitää kumppaniaan. Mielestäni juuri toisen jatkuva huomioon ottaminen on paras osoitus kiintymyksestä, kukkapuskat ja lahjat ei merkitse mitään.
- VAI leikitkö vain?
Sitten kun kirjoitti:
Sinä et asuisi siinä talossa ilman MIESTÄ joka sen on rakentanut. Sinä et kulkisi töihin ilman autoa tai bussia jonka MIES on suunnitellut ja rakentanut. Sinä et kävelisi sitä asfalttikatua pitkin ilman MIESTÄ joka sen on tuskanhiessä tehnyt. Jos sinulle tulee hätä niin miten sinä selviäisit ilman sitä MIESTÄ joka poliisilaitokselta lähetetään sinua auttamaan. Sinä et olisi kirjoittanut tuota viestiäkään ilman sitä MIESTÄ joka sen tietokoneen on keksinyt. Miten kehtaat väittää että naisia pitää muistaa mutta miehiä ei kun jumalauta MIEHET ovat kaiken tässä maailmassa raataneet ja tehneet! Olet hullu
- synnyttäneitä
Sitten kun kirjoitti:
varten on äitienpäivä...
- flapparette
VAI leikitkö vain? kirjoitti:
Sinä et asuisi siinä talossa ilman MIESTÄ joka sen on rakentanut. Sinä et kulkisi töihin ilman autoa tai bussia jonka MIES on suunnitellut ja rakentanut. Sinä et kävelisi sitä asfalttikatua pitkin ilman MIESTÄ joka sen on tuskanhiessä tehnyt. Jos sinulle tulee hätä niin miten sinä selviäisit ilman sitä MIESTÄ joka poliisilaitokselta lähetetään sinua auttamaan. Sinä et olisi kirjoittanut tuota viestiäkään ilman sitä MIESTÄ joka sen tietokoneen on keksinyt. Miten kehtaat väittää että naisia pitää muistaa mutta miehiä ei kun jumalauta MIEHET ovat kaiken tässä maailmassa raataneet ja tehneet! Olet hullu
Hieman ehkä liioittelet tuota miten miehet on saaneet kaiken aikaan.
Mutta totta se on että suurimman osan noista asioista mitä mainitsit, nykyäänkin tekevät miehet. Mutta esim. Oma äitini on raksalla.
Naiset joutuvat kyllä kestämään menkat, mutta miehet sitten kestävät kiukuttelun emännältään. Se on melkein jo tasa-arvoa. - olen minäkin
Sitten kun kirjoitti:
nainen enkä kaipaa minkäänlaisia onnitteluja naistenpäivänä. pitäskö sitä olla sitten ylpeä kuukautisista ja synnytyksestä jotta saa juhlia naistenpäivää? HUOH...
- parkua kyrvän pvästä sulle ...
naurettavaa sakkia kirjoitti:
Kuka oikeasti aikuinen nainee jaksaa parkua jostakin vitun päivästä??Sinä tässä parkuat ja valitat...Mene muualle ääliö juntti..Ei noin sanottu, vaa todetaan se..Painu kyrpään ja pysy siellä valittaja, ei me tarvita tällasia nössöveikkoja jne!!!
- senkin torvelo,,, miesten t...
olen minäkin kirjoitti:
nainen enkä kaipaa minkäänlaisia onnitteluja naistenpäivänä. pitäskö sitä olla sitten ylpeä kuukautisista ja synnytyksestä jotta saa juhlia naistenpäivää? HUOH...
Miesten pvänä, on impotenttien, suurentunut eturauhanen,ym ongelmien mieskö sillo ylpeä, kun miesten pvä joskus tulee...huoh samoin tähän
- Asiallisesti
parkua kyrvän pvästä sulle ... kirjoitti:
Sinä tässä parkuat ja valitat...Mene muualle ääliö juntti..Ei noin sanottu, vaa todetaan se..Painu kyrpään ja pysy siellä valittaja, ei me tarvita tällasia nössöveikkoja jne!!!
kielikurssille, jotta voisit ilmaista itsesi ymmärrettävällä tavalla.
- ...............
kaipa juu miehet on rakentanu ja keksiny sitä ja tätä kun on naisia pidetty sillä välin nyrkin ja hellan välissä ja lapsia paapomassa,mutta katsotaan uudelleen parinsadan vuoden päästä kun oikeasti päästään siihen tasa-arvoon
Lukiessani näitä vastauksia voin siis koko sydämestäni sanoa, etten tajua miten nämä naiset ovat miestensä kanssa. Oikein käy sääliksi, kun lukee, miten naiset puolustelevat miehiään, kun nämä eivät huomioi heitä ja näiden junttiutta.
Minulle on aina ollut täysin käsittämätön ajatus, mitä pahaa suomalaiset miehet näkevät naistensa huomioimisessa ja muistamisessa? Ihan oikeesti jokainen, joka haluaa itselleen romanttisen hyvän parisuhteen tulisi olla vain onnellinen, jos voi tehdä toisen ihmisen mielen hyväksi ja osoittaa huomiotaan, vaikka kyse olisi "vain" naistenpäivästä.
Olen hyvin pahoillani, mutta minä ainakin haluan mieheni arvostavan naisia ja myös osoittavan sen. Toki myös itse haluan arvostaa miehiä(ainakin muita kuin näitä ikuisia ruikuttajia) ja näutää kumppanilleni tämän arvostuksen. Ja minulle se on täysin normaalia ja itsestäänselvyys(kuten naistenpäivän muistaminen, tai ainakin pahoittelu, jos on jostain syystä sen unohtanut).- naistenpäivänkauppias
Kauppiaitten kuten ystävänpäivä postin sponsoroima. On kivaa kun saadaan päiviä nimeämällä kaupan ovi käymään ja postikortteja lentelemään.
- KERRANKIN JOKU
KIRJOITTAA ASIAA! KIITOS SIITÄ.
- assss
Sitten kun kirjoitti:
näillä asenteilla sitten morsiot ovat kaikki jatkossa itäisiltä mailta: Thaimaasta, Filippiineiltä, Kiinasta jne. Suomen naiset valittavat jo naisille luoduista asioista. Enhän minäkään valita alin omaa että ohoh, nyrjäytin munani jossain aamukiireissäni.
- tunnevammako
siinä taas kirjoitti , yksi keisari joka on elämästään katkera kulkija, eikä ole saanut tai ei ole hänelle voinut antaa hellyyttä, kun on noin patoutunut, onneksi sinun laisia, ei ole hirveästi.
siis ehkä säälittävä. toivottavasti et omista vaimoa tai lapsia. - ja sitte
Sitten kun kirjoitti:
sitte ku te kitisevät akat rupeette ajamaan partaa joka ikinen aamu ja ilta, ni tulkaa sitte sanomaan että ette oo miestenpäiväänne ansainnu!!!! synnytys/raskaus kestää korkeintaan 10kk ja tämän ajan MYÖS mies joutuu kärsimään kaiken näköstä paskaa, entä kuukautiset.. muutama päivä kuukaudesta.. mut toi parran ajaminen vie keskivertomiehellä sen 5min aamuin illoin ja n.50vuotta.
- blaa blaa blaa
Sitten kun kirjoitti:
Mulla takana kolme ns. normaalia synnytystä ja koen olevani etuoikeutettu että olen saanut ne kokea. Sen sijaan että naisille pitäisi korvata kuukautis- ja synnytyskivut, Vaadin että miehet saavat korvaukseksi synnyttymättömyydestään juhlapäivän.
- ei oo totta...!
Ei hyvää päivää... EI muistanut naistenpäivää!!!!
Kuka tuota edes viettää? Minä en ainakaan välitä tuon taivaallista moisesta päivästä. Enkä tosiaan odota, että miehenikään noista ihme rituaaleista perustaisi...
Läheisyyden ja hellyyden puute taas on ihan eri asia ja vakavasti otettava ongelma, mutta sillä ei ole mitään tekemistä tuon naisten päivän kanssa! - pojuwrawg
harmi! :(
- vai niin
En mä ainakaan valittanut kun avokki unohti koko päivän.Enkä suuttunut koska en välitä edes koko päivästä.Olen toki saanut isohkoja kukkakimmpuja ko.päivänä,minulle kyllä riittää se että mies välittää ei sen tarvitse tuhlata rahojaan kukkiin yms.hömpötyksiin.Koita kestää.
- vaikka olen nainen
minäkin sivuutin naistenpäivän ilman erityistä huomiointia. Ei siihen kiinnitetty mitään huomiota mies enkä minä. Mitäs siitä, eihän se ole henkilökohtainen merkkipäivä eikä edes pitkä perinne. en edes ajatellut että minua pitäisi siitä onnitella tai lahjoa. Olen ymmärtänyt naistenpäivän jonkinlaisena naistenoikeuksien muistamisena, ja että se koskee lähinnä maita joissa naisen asema on huono - että sitä muistettaisiin parantaa.
- asdfasdfasfdfsa
Naistenpäivä.. onko turhempaa olemassa? Jos tajuaisit mistään mitään, ymmärtäisit että kaikki vtun xyz-päivät on ahneiden & rikkaitten keksintöjä saada ihmiset kuluttamaan. Materialismi on perseestä - joku päivä sen tajuat, ehkä.
- katsoisit
ensin peiliin ja kysyisit itseltäsi hiljaa,miten voisin parantaa vuorovaikutustaitojani? Ja jos peilistä pilkistää ylipainoinen mätisäkki,eipä silloin miestä seksi kiinnosta,hyvä jos viitsii edes samassa huoneessa nukkua. Nämä pari asiaa kun muutat,silloin suhteesi paranee huomattavasti.Parisuhteessa on aina kaksi osapuolta,turha on aina toista syytellä.
- ....en ole edes sanonut....
...asiasta.
Tosin minä ymmärrän häntä: Hänen perheensä ei ole ikinä juhlinut naistenpäivää eikä oikeastaan edes syntymäpäiviä kunnolla. Hyvä jos kakun saivat pojat.
Mutta ei minunkaan perheeni ole ikinä naistenpäivää juhlistanut, se on yksi juhla kymmenien vuoden aikana juhlittavien joukossa.. Mutta keräämme kaiken varan, lahjat ja rahat sitten jouluun, sekä syntymäpäiviin jotka vietetään ravintolassa useiden lahjojen kera.
Myös kesälomareissuun säästellään, joku vuosi jopa NIISTÄ säästellään, eikä esim. tyhmiä pääsiäisiä vietellä suklaamunien keskellä, eikä kirkkoon ajella tuollaisten humpuukien vuoksi.
Vappukin menee missä menee, samoin kun nimipäivät.
Mutta kaikkein hirvein kokemus on tapahtunut entisen miesystäväni kanssa, kun kysäisin häneltä kerran vuosia ja vuosia sitten että mikä päivä oli (silloin oli naistenpäivä). Hän sanoi päivämäärän ja viikonpäivän, ja sitten nopeasti sanoi hetken mietinnän jälkeen "Ja virallinen naistenpäivä".
Kysyin hetken päästä (ihan vitsillä), että onko hänellä minulle mitään sanottavaa tai annettavaa ja hän sanoi: "Minulta ei saa kehuja pyytämällä, ne tulee automaattisesti. Ja lahjatkaan eivät tule pyytämällä". Minusta SE oli ajattelematonta ja hyvin naurettavaa käytöstä.
Mutta oles sinä huoleti. Kaikki eivät vain ole tottunut juhlistamaan jokaikistä pientä juhlapäivää mitä nyt kalenteriin on saatu mahtumaan! :)- Muuan Vaeltaja
kuinka vietät Joulua, mutta et Pääsiäistä. Molemmat ovat yhtä suuria juhlia.
Jouluna Jumala syntyi ihmiseksi ja Pitkänäperjantaina hänet tuomittiin ja ristiinnaulittiin meidän pahojen tekojemme tähden. Pääsiäisenä hän nousi kuolleista, koska hän oli synnitön, eikä kuolema voinut häntä pitää. Pääsiäinen on suurin voiton ja ilon päivä maailmankaikkeudessa.
Jumalan edessä olemme kaikki tasa-arvoisia sukupuoleen, kansallisuuteen tai ikään katsomatta.
- maybekide
niin minäkin, ei vaarallista. T:yx nainen
- ja ihmettele
Ei ole ihme, ettei tuollaiselle marisijalle satele huomionosoituksia.
- KOKEMUSTA ON
Ensin unohdetaan nimipäivä, sitten tulee syntymäpäivä, sen jälkeen hääpäivä jne. Olen itse huomannut, jos ei odota mitään, voi joskus yllättyä iloisesti. Ota asia rennosti ja väännä siitä vitsiä ja voihan ne kukat ostaa itsekin. Siinäpä on siten miehelle ihmettelemistä... keneltä olet ne saanut.
- huvituttaa
Että oikein unohti naistenpäivän,no voi pyhä sylyvi.
- neiti25
Ei meilläkään huomioitu mitenkään, enkä siitä mitään ajatellut. En perusta muutenkaan kukista tai siitä, että "okei, kerran vuodessa teen jonkun palveluksen koska on naistenpäivä", kyllä sitä tarvii muulloinkin nähdä vaivaa toisen hyvinvoinnin eteen :) Joten ei yksi päivä haittaa, ja mikä estää teitä pitämästä omaa naistenpäivää silloin kun mieskin jaksaa? Voihan sitä viettää muuten vaan hemmottelupäivän...
Huomasin muuten kymppiuutisten kevennyksessä kyseisenä päivänä, että siinä haastateltiin miehiä, jotka oli siivonneet ja hoitaneet lapsia paapoakseen naistaan. Sen takia varmaan moni nainen kiukustui, kun ei se oma mies tehnytkään samaa :D Näin se media meitä ohjailee ;)- relaa hieman
Törkeitä ja tylyjäkin viestejä olet näemmä saanut vastaukseksi.
Jos kyseinen päivä OIKEASTI (etkä ole median vietävissä) on sinulle tärkeä niin puhu asiallisesti ja syyllistämättä miehellesi..
Seuraile mieluummin miehen pieniä tekoja arjessa (365päivää vs 1), onko hän yleensäkin huomaavainen ja rakastava sinua kohtaan. Jos on niin älä hyvä nainen vaahtoa yhdestä kaupalliseen tarkoitukseen kehitellystä päivästä.
=)
- päpsy
voi voi sentään.. naistenpäivä on turha päivä,sillä mielestäni naisten päivä on jokapäivä. eikä mikään kerran vuodessa oleva kaupallinen päivä
- lily marleen
no voi kamalaa,mun mies ei ole edes syntymäpäivääni muistanut,ei edes 10v hääpäivää enkä tajua miks pitäs muistaakaan liikemiesten keksintöjä koko päivät.
- raaka-arska
Kuulin jo keskiviikkona uutisen naistenpäivästä. Jutusta ei käynyt selville milloin ko päivä on. Painuin heti kauppaan. Ostin tohvelit, kukan ja suklaata. Annoin ne heti kotona vaimolle. Kannatti.
- mites muuten
Mitäpä naistenpäivästä, kun yli 40v.yhteiseloa, eikä tuo mies vieläkään muista edes syntymäpäivää eikä hääpäivääkään, mutta kahvit kyllä laittaa joka aamu. Että sillee
- muistaa!
Naistenpäivä on feminististä soopaa ja niissä merkeissä tapahtuva puolison muistaminen olisi alistumista taas yhteen typerään kotkotukseen vain tavan vuoksi. Meillä kotona riittää, että osoitan huomaavaisuutta henkilökohtaisina merkkipäivinä sekä sellaisten asioiden johdosta, jotka liittyvät elämänkumppanini yksityishenkilöön muulta kuin siltä osin, että hän on nainen. Muuta ei minulta odoteta ja sen enempää olisi turha vaatiakaan.
- Mieltä
samaa mieltä kanssasi..
- ei Suomessa vietetä
kuten ei Leninin syntymäpäivääkään
- äökoaerg
Kyllä minusta herrasmies muistaa tuollaiset asiat.. Eikö se olisi mukava syy kerrankin jollain tapaa juhlistaa harmaata arkea, mikäli sitä ei muuten tule niin tehtyä..?
Kyllä miehiäkin kohdellaan epätasa-arvoisesti, eikä ole miestenpäivää, mutta on siihen syynsä miksi on naistenpäivä. Sitä voi jokainen miettiä itse, mikä se perimmäinen tarkoitus on, enkä tarkoita kaupallisuutta nyt. Naisen asema on ollut lähes aina heikompi kautta maailman, ja näkyyhän se Suomessakin mm. palkoissa vielä..
Olishan se kivaa jos viettäisi jotain spesiaaliaikaa muulloinkin kuin yhtenä päivänä vuodessa, mutta ei minusta nyt ole liikaa vaadittu siitä, että mies haluaa ilahduttaa naistaan edes silloin kun siihen on "hyvä syy". - hääpäivämme
mitenkä huonosti naisemme kohtelee miehiään!! Vaimoni ei muistanut mitenkään minua hääpäivänämme.
- paavali 2
Onpas ikävästi tehnyt,mut jos ajattelen mitä kerroit että teet alotteet ise kaikkeen ja miehesi vaan suuttuu,minusta tuntuu et kannattas kysyä suoraan että onko sillä toinen,koska kaikki kuvastaa samanlaiselta,kuin minun suhteessani oli,ex.ä ei ottanut naistenpäivänä kukkia eikä onnitteluja vastaan ja muutenkin aina kun ehotin niin suuttui kaikesta,valitti väsymystä...mutta todellisuus paljastui ja oli pettänyt minua ja suhteen lopetin,minusta ei kannata riutua suhteessa jos toinen ei välitä,,,,
- Mun mies
unohti lapsiltaan joulun/joulut.
Aikoinaan hääpäivät.
Pienet ovat murheesi,ettäs ehtaat. - 14 vuotta
Mieskaverini muisti naistenpäivän mainita, mutta ei meillä sitä ihmeesti muuten vietetä, en ole koskaan silloin saanut erityisesti mitään, meillä ok. Molempi aloittaa sexjutun, vaikka 14- vuotta suhdetta, mielestäni hyvä. Sama meillä, pitkiäkin päiviä on,tosin eri aikaan vuodesta, mutta silti petipuuhat kiinnostaa. (en edes tajua, miten ne voi jäädä pois, elämän suolaa) Syitä on varmasti monia, eikä ole synti niitä pähkäillä, päinvastoin. Harmi, ettei miehesi ymmärrä, ettei ilman keskustelua välttämättä asia selviä. Et vaadi liikaa, me jokainen tarvitaan läheisyyttä. Yritä puhua edelleen ja yritä saada ymmärtämään... vaikeaa.. onnea matkalle kuitenkin!
- Äitienpäivä on lännessä
Toi Naistenpäivähän on väkisin ajettu tänne Suomeen entisestä Neukkulasta.
Lännessä vietetään äitienpäivää, joka on Jenkkilän hapatusta ja Suomessakin ja muualla lännessä juhlittu pvä.
Itä-Euroopan piti vetää jotain vastinetta ja kehittivät tämän Naistenpäivän.
Tässä päiville taustaa, jos aloittaja ei tiedä. Ehkä miehesi ei ole kommari, eikä siksi välitä viettää ko. pvää :DDD - herää pahvi
Te narsistiset omaan napaan tuijottavat tantat voisitte herätä!!!
Voi voi, kannattaisiko sinun kipittää lääkärille ja pyytää jotain tukea?? -tai lääkekuurin.. - LK:
Eipä ole ainoa mies joka tällaisen päivän kenties unohtaa. Ei se naistenpäivä nyt niin ihmeellinen ole, että siitä täytyy alkaa parkumaan, jos miehet nyt sattumalta unohtaa sen.
Kaipa te olette nykyään enemmänkin kämppiksiä. Jo 7 vuotta yhdessä. Sä olet kuin se teidän sohvanne siellä olohuoneen nurkassa. Vanha tuttu, mutta ei sitä jaksa enää katsellakaan että "onpas hieno ja tyylikäs". - naistenpäivää
Niin minusta tuntuu. Taidan olla hiukka hemmoteltu;> Vasta on oltu yhdessä 12 vuotta...
- .............
Oma mies ei muistanut..mut salarakas muisti..
- NIIN IHME MERKKIPÄIVÄ
OLE ,ETTÄ MONIKAAN MUISTAA JOS EI SATTUNUT LUKEMAAN AAMULEHDESTÄ TAI KATSELLUT TAVARA MAINOKSIA.ITSELTÄNIKIN MONI KYSELI KAUPUNGILLA ETTÄ MIKSKÖHÄN IHMISET OSTELEE KUKKAPUSKIA,EIVÄT MUISTANEET ETTÄ OLI NAISTENPÄIVÄ.IÄN MYÖTÄ KANNATTAA VÄHÄN MUISTUTELLA MYÖS KUN SYNTYMÄPÄIVÄ LÄHESTYY,EI AINA VOI KAIKKIA MUISTAA JOS EI LUE KALENTERISSA MITÄ MILLOINKIN JUHLITAAN.VARSINKIN JOS TRESSAAVA TYÖ,EI SIINÄ JAKSA ENÄÄ PANEUTUA ASIOIHIN TAI PÄIVÄÄN JOKA KERRAN VUODESSA.EIKÖHÄN TUO OLE ENEMMÄN KAUPALLINEN JO NAISTENPÄIVÄKIN.
- Ihana Mies
Mää varmaan oisin jotenkin muistanut, jos olisin tiennyt, että tuollanen päivä oli nyt. Oon kyllä kuullut, että naistenpäivä on olemassa, mutta ei mitään hajua, milloin se on. No ehkä ensivuonna, eipä tuo rouvakaan siitä ole maininnut... Piparia kuitenki tarjos illalla :D
- matti-s-k
Tääläkin meni naistenpäivä ohi korvien.
Naistenpävä ei mielestäni ole naisystävän muistamiseen tarkoitettu, vaan jokin yleinen naisten oikeuksien päivä.
Taitaa sun murheesi johtua nyt jostain muusta.
Jätä se äijä jos vaikka helpottais. - S.F.W.
päivä muitten joukossa - eikö sitä pitäisi muistaa joka päivä eikä vain yhtenä päivänä vuodessa
- talvenkaunokainen
Ehkä tämä asia ei kuulu minulle, mutta haluan vähän kertoa myös tästä täällä. :)
En oikein tiedä missä vielä juhlitaan sitä päivää, paitsi Venäjää. Mutta mikä se on? Mitä te tiedätte tästä päivästä? Jos tiedätte jotain tai mitä itse ajattelette tästä juhlasta, kirjoittakaa tässä kommenttina.
Jos kysytään multa mitä siinä on, minä vastaan näin...
Päivä on aurinkoinen, taivas on kirkas... Lumi jo sulaa. Toisin sanoen, kevät saa alkunsa. Monien ihmisten mielestä, vain 8:stä. maaliskuuta kevät alkaa, vaikka kalenterikevät alkaa 1:stä.maaliskuuta.
"Ketkä ovat kaikki nämä ihmiset? Mitähe tekevät?" - kysyin itseltäni varhaisaamulla 6.maaliskuuta, perjantaina. Näkyy sellaiselta kuin kaikki heistä tulivat ulos ostamaan kukkia. Ja kyllä, voi huomata, että paljon heistä kantaa niitä kädessään - ruusuja, mimooseja, krysanteemia jne. - kaikkien makuun mukaan. Mielestäni, on oikein kaunista katsoa sitä kaikkea, tuntuen kevään ja lämmön lähettämistä.
Kun saat kukkia, oikeesti lämpö tulee sydämeen.
On hienoa saada kukkia lahjaksi tänä päivänä.
Yleensä, 8.maaliskuuta kukat ovat tavallisia lajoja. Ostetaan myös konvehteja, kakkuja ja jotain ihn pikkulahjoja - riippuu vain iästä ja makuusta.
Miten sitä päivää vietetään? Tullaan kylään, vietetään aikaa perheen tai ystävien seurassa, laitetaan herkullista ruokaa, pidetään puheitä naisten kunniasta.
Tiedän, että Euroopassa pidetään sekä Äidin päivä että Isän päivä (Toisaalta, Venäjällä pidetään Miestenpäivä 23.helmikuuta). Venäjällä tämä perinne on laajempi, kun onnitellaan jokaista naista - riippumatta iästä ja siviilisäädystä. - tilannettanne, mutta...
usein on niin, että tällaiset yksittäiset kaupallisiksi muodostuneet juhlapäivät kuten ystävänpäivä ja naistenpäivä ajavat usein hienojen arkitekojen ohi siinä mielessä, että näinä päivinä naiset odottavat miehiltään ihan liikoja - kärjistäen suoraa ilotulitusta, yliromanttisia illallisia ja kalliita lahjoja ym. Ja arjessa vuoden aikana useastikin tapahtuneet usein todella upeat rakkaudenosoitukset jäävät autuaasti unholaan. Mikä siinä oikein on? Mikä näistä monikansallisista kaupallisista merkkipäivistä tekee niin tärkeän naisille? Ihmisillä näyttäisi yleensäkin olevan tuo massajuhliminen ja numerologia omituisen tärkeää - kaikkien pitää juhlia samaan aikaan, samoina päivinä, lasketaan vuosia ja vuosipäiviä - mitä minä en ole koskaan käsittänyt. Miksi ei voisi juhlia silloin kun huvittaa, eikä tehdä kaikesta väkinäistä massapaskaa?
- lisätä, että...
Luuletko tosiaan, että miehesi unohti/on unohtanut sinut... vai unohtiko hän VAIN naistenpäivän?
- ..jo etääntynyt...
.. Seitsemän vuoden jälkeen käy helposti niin että alkaa pitää toista itsestäänselvänä. Saman virheen tein joskus itsekin..Nyt tekisin jo toisin jos vain vielä halua olisi suhteeseen alkaa.Suhde on teillä hiipumaan päin.. Uutta koukkuun.. elämä jatkuu...Tosin keskustelemalla voitte löytää suhteeeseenne jatkuvuutta, mutta jos miehesi ei edes seksiin syty, niin ei hyvältä näytä :-( Voimia Sinulle!
- turhapäivät!!!! :(((((((((
Jos mieheni olisi uskaltanut sanallakaan mainita jotain teennäisestä, idioottimaisesta ja ääliömäisestä naistenpäivästä, olisin vetänyt kaulimella päähän - ja lujaa. Mikään muu ei saa niin etoavia tuntemuksia aikaan kuin naistenpäivä. En tarvi yhtäkään päivää oman sukupuoleni takia. Kuka helvetti sellaisen on keksinyt?
Onneksi mieheni ei ole kiinnostunut naistenpäivästä eikä ole niin tyhmä että yrittäisi kalastella irtopisteitä idioottimaisilla kukkakimpuilla tai muulla typerällä.
Meillä on juhlapäivä AINA ja helliä tunteita ja toistemme kunnioitusta löytyy vaikka maantaiaamuna klo 04.50
Hyödyttäähän nuo erilaiset päivät varmaan kansantaloutta, ok. Muuta hyötyä niistä ei sitten olekaan.- saa hautomaan
itsemurhaa
- vielä tee
saa hautomaan kirjoitti:
itsemurhaa
Itse asiassa - täräytin oman kirjoitukseni tänne suoraa päätä kun luin aloittajan viestin. Vasta sen jälkeen luin monia tässä ketjussa olevia viestejä. Ilokseni huomasin, että suuri osa naisistakin piti naistenäivää turhana. Siihen oma kiukkunikin sitten sulahti. Oma kommenttini on hieman tulinen ja asian voisi ilmaista miälyttävämminkin :)
Minä en vaan ikinä elämässäni ole kokenut että mies sortaa tai miehet sortaa, tai että minulla ei olisi samoja mahiksia kuin heillä. Siksipä en tarvitse turhaa naistenpäivääkään. Miehet enemmän miestenpäivän tarpeessa ovat. Naisia hyysätään nyt jo muutenkin ihan kylliksi. - haloo, liikkuuko siellä pää...
vielä tee kirjoitti:
Itse asiassa - täräytin oman kirjoitukseni tänne suoraa päätä kun luin aloittajan viestin. Vasta sen jälkeen luin monia tässä ketjussa olevia viestejä. Ilokseni huomasin, että suuri osa naisistakin piti naistenäivää turhana. Siihen oma kiukkunikin sitten sulahti. Oma kommenttini on hieman tulinen ja asian voisi ilmaista miälyttävämminkin :)
Minä en vaan ikinä elämässäni ole kokenut että mies sortaa tai miehet sortaa, tai että minulla ei olisi samoja mahiksia kuin heillä. Siksipä en tarvitse turhaa naistenpäivääkään. Miehet enemmän miestenpäivän tarpeessa ovat. Naisia hyysätään nyt jo muutenkin ihan kylliksi.Näitä kun lukee niin huomaa miten osa naisista jostain ehkä itsestään riippumattomasta syystä on saanut osakseen suhteen jossa hemmotellaan ja välitetään ihan joka päivä. Ihme jos naistenpäivä tuntuu turhalta kun se mies nyt vaan on niin ihana, että hellyyttä saa osakseen muutenkin. hmmm... kävikö lainkaan mielessä kehuessasi rinta pörhöllä miten sinun mielestäsi naistenpäivä on turha (varmaan onkin, onhan sinulla juhlapäivä jokainen päivä), että syyllistät nyt naista joka on elämässä ollut itseäsi huono-onnisempi? Kait jokaisesta olisi "kiva" jos jopa arkena muistettaisiin, mutta jos se arki on oikeasti sitä että nainen väsää ruoat, siivoaa, hoitaa kodin, yrittää (!) silitellä miestään ja taipuu muutenkin kaikessa ukkonsa toiveiden ja aikataulujen mukaan ettei tulisi turhia konflikteja niin ehkä viimeinen korsi joka kertoisi naiselle että huolimatta kaikesta välinpitämättömyydestä tuo mies sittenkin ehkä välittää on se että se ukko muistaisi edes naistenpäivänä vähän ryhdistäytyä. Joillekin nämä merkkipäivät on siksi niin tärkeitä, että muita päiviä ei ole. kannattaa siis juuri näitä naisia syyllistää toiveestaan kukkakimppuun, eikö vain? kun sanot että naisia hyysäätään jo muutenkin ihan kylliksi niin unohdat nyt puhuvasi vain siitä auvosta mikä itseäsi on kohdannut ja rehellisesti sanottuna yhdyn itsarin hautojaan, jos kaikista naisista sen kultaisen oksan saavat kaltaisesi oman rummun lyöjät ja enemmän ansaitseville jää luu käteen. mene itseesi.
- 30nainen myös
En meinannut huomata koko päivää, ennenkuin jossain luki. Minua ei muistettu, mutta hyvä niin olen helpottunut.
Hyvä silti arvostaa kumpaakin sukupuolta. - ---
siis minun mies ei muistanut edes minun syntymäpäivää joka on naistenpäivänä.
et sulla ei mee ees huonosti.- sanna1
Ei minullekkaa tuotu kukkasia naistenpäivänä,mutta ei se niin kovasti harmittanut,kun se että minulla on tänään syntymäpäivä ja en ole vieläkään onnitteluja saanut.Kyllä syntymäpäivä pitäisi muistaa.Muistanhan minäkin mieheni syntymäp.
- Annamunkaikkikestää
Niin, henkilökohtaisesti en alennu naistenpäivän objektiksi - käytännössä siis kaikki muut päivät vuodessa ovatkin sitten miesten - niinkö!?
Ole hyvilläsi, jos ei tiettynä päivänä muisteta, vaan rakastetaan tasaisen uskollisesti vuoden jokaisena päivänä. Jos nuo ripposetkin päivää kohden lasket yhteen, siihen mahtuu jo paljon enemmän kuin vaivaiseen naistenpäivään - lakisääteinen puolison huomioonottamispäiväkö, lahjomispäiväkö vai mistä kenkä puristaa...
Iloa elämääsi ja jokaiseen päivääsi vuodessa! - Mies30v
Meillä on oltu yhdessä 6v ja siitä osa naimisissa ja jälkikasvuakin on saatu aikaiseksi!
Yhtään kertaa en ole kukkia ostanut ja se on vaimollekin kelvannut,eikä ole aikomus ostaa tulevaisuudessakaan!en ole muistanut naistenpäävääkään mutta joskus satuin syntymäpäivänä muistamaan onnitella!Asiat menee silloin pieleen jos aletaan stressaamaan jostakin kukista ja muistamisista!Haloo!eikö ole tärkeämpää jos vaikka muistaa sanoa illalla nukkumaan mennessä hyvää yötä kulta!!!Ollaan meilläkin joskus väsyneitä töistä johtuen ja saattaa hellyys ja seksi olla joskus harvemmassakin jos on kovin väsynyt töistä johtuen!Ottakaa hyvät ihmiset vähän rennommin!!!Olen iloinen ettei naiseni ole tuollainen niuhottaja!!!Niin ainoa hely minkä olen ostanut vaimolle on sormus!!! - ihme hössötystä
ja turhia juhlapäiviä. 20-vuotiaat juhlii nimipäiviäänkin, ei herranjumala... kaikkiin kissanristiäisiin sitä pitää aina lähteä kun parempaakin tekemistä olis. miksi pitäisi edes muistaa naistenpäivänä, kun koko vuotena ei ole miestenpäivää! ;)
on se nyt jos ottaa itteensä ja stressaa jonkun naistenpäivän takia.. - Oolofi
Muistattekos te akat ukkojanne miestenpäivänä?
- Luunakki
Kyseessä on naistenpäivä, ei naisenpäivä. Päivä ei tarkoita sitä, että lähimpänä olevaa naista hemmotellaan ja kestitään, vaan edistetään sukupuolten välistä (tai tässäkin tapauksessa naisten) tasa-arvoa. Kukittaminen ja kestitseminen ei ole sitä.
Itse olen vuosittain laittanut "kukkarahat" Unicefille ja toivottanut vaimolle hyvää naistenpäivää. Se on fiksu ihminen ja osaa arvostaa sellaista elettä helvetisti enemmän kuin jotain kaukomailta tuotua rehuvalikoimaa. - joo...
Mitä sitten?! Itse olen nainen ja minulle naistenpäivä on aivan yhdentekevä.
- Teppo
Itsekään en muistanut naistani sen kummemmin naistenpäivänä, tuskin huomasin koko päivää. Ei tullut asiasta suurta numeroa, koska n-päivä on US-markkinoiden luoma hössötys.
Mitä tulee seksiin, niin miehelläsi voi olla hormonaalinen häiriö (madaltunut testosteronitaso), joka on kyllä hoidettavissa.- MattiRampe
Yhdyn edelliseen puhujaan. 60 vuotta täytettyäni en tarvi naisia enää.
- tillityksiä
...samapa tuo. Koskas muuten onkaan miesten päivä? Muistatko häntä aina lämmöllä tuoden terästetyn kahviplörön sänkyyn, tiskaamalla astiat, siivoamalla vessan ym.
Koko naistenpäivä on neuvostovenäjän stalinin aikana perustetun vainotun, salaisen feministi puolueen perustamispäivä!
Nainen onkuin tuli:
"Hyvä renki, mutta huono isäntä"! - alkunsa
Katsotaanpa:
"Kansainvälinen naistenpäivä perustuu vuonna 1857 New Yorkissa tapahtuneeseen naisten tekstiilitehtaassa toteuttamaan lakkoon. Lakon liittyminen naistenpäivään oli keksitty 1955, jotta päivän yhteys maailman kommunistiseen liikkeeseen ja Neuvostoliittoon voidaan irrottaa ja näin parantaa naisten tasa-arvoa Länsi-Euroopassa ilman siihen siellä liittyviä ideologisia ennakkoluuloja.
Kansainvälinen naistenpäivä tuli Venäjälle vuonna 1913 helmikuun viimeisenä sunnuntaina, ensimmäistä maailmansotaa edeltäneeseen rauhaliikkeeseen liittyen. Vuonna 1914 päivää vietettiin 8. maaliskuuta. Siitä tuli vuonna 1966 kansallinen vapaapäivä Neuvostoliitossa.
Sosialistisissa maissa naisten ja miesten tasa-arvoiseen kohteluun työelämässä oli kiinnitetty suurta huomiota. Kansainvälinen naistenpäivä oli kansallinen vapaapäivä, työpaikoilla miehet muistivat naisia ruusuilla ja järjestämällä erilaista ohjelmaa. Vastaava "miestenpäivän" juhla järjestettiin Puna-armeijan päivänä 23. helmikuuta.
Kansainvälisen naisten päivän tarkoituksena on kiinnittää huomiota siihen tosiasiaan, että monissa maissa naiset ovat alistetussa tai huonossa asemassa miehiin verrattuina. Naiset esimerkiksi joutuvat edelleen tekemään suuren osan kotitöistä miesten viettäessä vapaa-aikaa. Naisille maksetaan myös vähemmän palkkaa, kuin miehille". - nainen/äiti
kukat ja muut lahjat turhia..hauska niitä tietenkin saada joskus mutta ei tärkeää.
mutta on naistenpäivä,isänpäivä,äitienpäivä,nimipäivä tai synttärit niin se huomioiminen että toivottaa toiselle esim."hyvää naistenpäivää!!"..tulee sellainen olo että toinen arvostaa minua.
oma mies ei naistenpäivänä mitään sanonut ja unohduksen piikkiin ei voi laittaa..kyllä se vähän loukkaa jos totta puhutaan mut elämä jatkuu... - nyyhh
Hei, naistenpäivä on markkinakoneiston luoma "osta joku lahja" -päivä.
Jos on aihetta, niin valita mielummin siitä, ettet ole arvostettu naisena. Siinä ei sitten paljon naistenpäivät paikkaakaan..
Itse taas olisin ollut hyvinkin huvittunut jos mieheni olisi muistanut kys. päivän. Mikä tosin johtuu siitä, että tunnen olevani rakastettu ja arvostettu joka päivä, enkä ole koskaan joutunut pelkän kodinkoneen rooliin. Miksikö? Siksi koska en ole sitä suhteen alusta asti sallinut. Meillä jaetaan työt ja huomio päivittäin, eikä näinollen tarvita kaupallisen koneiston päivää sitä juhlistamaan.
Sinulla on oikeus vaatia parempaa kohtelua, mutta myös syytä antaa sitä itsekin! - Unohdettu91
Minkäs sille voi, jos unohtaa? Hänelle se ei ehkä ole yhtä tärkee päivä ku sulle. Miks oiskaan eihän hän ole nainen. :P
Jos sä unohtasit hänen syntymäpäivänsä (niikun äitini unohti mun, kun kerran kokeilin, että muistaako kukaan, jos kerrankaan en etukäteen muistuta), niin tarkottasko se sitä, mitä sä luulet sen, ettei hän muista naistenpäivää, tarkottavan? - Miesten päivä???
Kas kun feministit ovat vahingossa unohtaneet tyrkätä miesten päivän kalenteriin.
- fefefeee
Naistenpäiviä taikka nimipäiviä ei mielestäni tarvii muistaa. Kunhan muistaa synttärit ja yhteisen vuosipäivän, niin sen pitäisi riittää. Sama homma kummallekin sukupuolelle, ei sitä itsekään jaksa aina muistaa. Harvemmin ja laadukkaammin. Suhdeongelmaa en nyt kommentoi. T. nainen
- outi
Mieheni ei muistanut minua naistenpäivänä ja ei haittaa.Hän muuten sit joka päivä osottaa rakastavansa minua.Esim.kaupassa kun käymme niin hän kantaa kassit autoon ja siteen kotia.En saa kantaa mitään vaikka haluaisin.Kahvit saan aamulla sänkyyn,pusut ja halit joka päivä ym kaikkea pientä.Olemme olleet yhdessä 4v josta 3v naimisissa.Parempi että mies huomioi joka päivä kuin että huomioisi vain naistenpäivänä,jouluna tai syntymäpäivänä
- Nainen 40 v.
http://www.kotiliesi.fi/juhla/arkisto/2009/3/2/naistenpaiva-on-kansainvalinen.aspx
Oheisesta linkistä tai googlaamalla voi lukea naisten päivän merkityksestä. Kyseessä ei siis ole mikään parisuhteen huoltopäivä vaan tarkoitus on kiinnittää huomiota naisten oikeuksiin, tasa-arvoon ja koulutukseen yms. ympäri maailmaan ja herättää keskustelua naisten asemasta yhteiskunnassa.
Tottakai on mukavaa jos oma kulta muistaa, mutta se ei ole ko. päivän perimmäinen idea. Oma mieheni ei ole tainnut koskaan sen kummemmin kiinnittää huomiota naistenpäivään, enkä ole sitä odottanutkaan. Tärkeintä on, että me naiset itse otamme osaa keskusteluun ja muistamme, että tasa-arvo ei ole vielä itsestäänselvyys Suomessakaan saati sitten esim. kehitysmaissa. - 5 vuotta yhdessä..
mut en minä hernettä nenää siitä vedä. Toinen kulkee vuorotöisä ja ei sitä kaikkee voi muistaa aina!.:) Ite oon kaupan kassa ja illan viimeinen mies asiakas toivotti oikein hyvää naistenpäivää ja kumarti. Se jos mikä piristi mieltä kyllä. Oli muuten aika inha päivä niin se muutti päivää huomattavasti paremmaksi. Kiitokset tälle miehelle kyllä suunnattomasti :) Oikeastaan menin hämilleni ihan, kun en ole tottunut moiseen huomioon.
Mieheni kyllä hellii ja halailee ei siinä, mut jos sillä on stressiä ja huolia niin ei sitä sillon tee mieli halailla ja pussailla. Ei itelläkää oo fiilis korkeella tommosissa tilanteissa.
En tiiä.. Saatanhan olla erilainen nainen joka ei vedä sitä hernettä nenää vaikka toinen ei muistaskaan. Täsä jännityksellä mietin et muistaako mies meidän vuosipäivän x) hehe.. itekään en sitä aina muista. Dementia? - bored
No eipä mitään. Eikö tuo naistenpäivä ollut taannoin kommunistimaissa suuri juhla. Ei kai tämä elämä sukupuolen mukaan suju.
Niin aloitteesta puheen ollen eipä ole tullut sellaista kuukauteen. Kun en minäkään ole tehnyt (mielenosoituksena edellisestä) eipä ole ollue muhinoita. Turha on sitten ihmetellä miksi olet niin paljon poissa kotoa. - ---------------------------...
Vaimoni toi aamiaisen sänkyyn, kahvia, lämpimiä voileipiä, kakkua ja antoi lahjan.
- Rantanplan1961
Jospa miehesi on alkanut kyllästyä suhun???
- Pitäneekö paikkansa
Yhdysvallat
Kansainvälinen naistenpäivä perustuu vuonna 1857 New Yorkissa tapahtuneeseen naisten tekstiilitehtaassa toteuttamaan lakkoon. Liliana Kandelin ja Françoise Picqin esittämässä artikkelissa Le Mythe des origines à propos de la journée internationale des femmes, joka julkaistiin La Revue d’en face:n numerossa 12, vuonna 1982, sivuilla 67-80, kuitenkin esitetään, että lakon liittyminen naistenpäivään olisi keksitty 1955, jotta päivän yhteys maailman kommunistiseen liikkeeseen ja Neuvostoliittoon voidaan irrottaa ja näin parantaa naisten tasa-arvoa Länsi-Euroopassa ilman siihen siellä liittyviä ideologisia ennakkoluuloja.
Kansainvälistä naistenpäivää pidetään merkkinä naisten järjestäytymisestä. Amerikan sosialistipuolueen julistuksen mukaisesti ensimmäinen Yhdysvaltain kansallinen naistenpäivä pidettiin 28. helmikuuta 1909. Päivää vietettiin helmikuun viimeisenä sunnuntaina vuoteen 1913 asti.
Auttaisko lakkoilu? Vois olla parempi heittää koko päivä romukoppaan, jos siitä eripuraa syntyy. - joku.?.
siinähän se kukka ki annettiin kun lapsiki tuli maailmaan samana päivänä..et et.mut kyllähän naisia pitäs muistaa sillon.. se on tärkeää naisille...
Älä revi stressiä, sehän on perussuomalainen mies...Ja kyllä sitä hellyytäkin riittää kun vuan malttaa...Tai sitten hepeniä piälle... Hyvää kevättä!!!
- Onnellinen nainen
Olen vaimo, äiti ja työssäkäyvä nainen, mutta olin unohtanut koko Naistenpäivän. Ystävältäni sain sähköpostilla viestiä päivästä ja mietin, että milloin se sellanen olikaan.
Naistenpäivänä poikani onnitteli minua ja kysyin miksi onnittelee ja hän nauroi, että nythän on se kaikkien naisten päivä. Silloin mieheni sanoi, että aijaa kuuluuko minunkin onnitella, johon sanoin, että mitäpä tuosta, kun en itsekään tiennyt, että nyt on sellanen päivä ja miksi ihmeessä sillekin pitää olla oma juhlapäivä. Pyysin perheeltä, että se nyt riittää, jos Äitienpäivän ja syntymäpäiväni muistatte. Hääpäivänkin mies tuppaa unohtamaan, mutta so what. En perusta juhlapyhistä(paitsi joulusta), koska minusta meidän arki on jo yhtä juhlaa - siis saan läheisiltäni päivittäin huomiota, läheisyyttä ja rakkautta. Olen onnellinen ilman turhia merkkipäiviä, lahjoja ja kukkapuskia. - blondeistablondein72hki
älä stressaa noin mitättömästä vai oletko miehestäs riippuvainen.
Sain hyvää naistenpäivää toivotuksen sekä ruusun mutta en ois itteeni ottanut vaikka ei ois muistanut mitenkään.
Olin töissä sen päivän.- zx6
provosoi nyt vielä lisää. Unohdit lällätellä.........lällällää,minäpäs sainkin ruusun!!
- Ylempi Säätyinen Ihminen
Muistan talonmiehenä tapauksen, kun koulun rehtori oli vienyt ruusupuskan keittiöön illalla, jolloin koulun hälytysjärjestelmä pirahti soittamaan vartiointiliikkeen paikalle. Myöhemmin selvisi, että tarkoitus oli vain akateemisen naisen ojentama ruusupuska keittiön emännälle oven raosta, mutta systeemi teki vartiohälytksen heti klo 21. Tällöin oli mielestäni jo unohtunut Naisten päivän alkuperäinen tarkoitus.
- Red Indian
Kehitys menee epätasa-arvon suuntaan. YK:n päivä 24.10. on seuraavaksi muuttumassa Rauhanmarsseista vapaaksi.
- Rommaani Porista
Tuollaista ei voisi koskaan tapahtua meikäläisten parissa. Kyllä valkolaiset opettajat on kasvatettu täysin väärin. Opetusministeriön pitäisi kouluttaa yliopiston opettajat tasa-arvon puolelle ja rasismia vastaan.
- Talibaani Kauk-Aasiasta
Rommaani Porista kirjoitti:
Tuollaista ei voisi koskaan tapahtua meikäläisten parissa. Kyllä valkolaiset opettajat on kasvatettu täysin väärin. Opetusministeriön pitäisi kouluttaa yliopiston opettajat tasa-arvon puolelle ja rasismia vastaan.
Olen samaa mieltä kuin Suomen Rommaanit. Ei mitään ylimääräisiä naisten päiviä tarvita. Huntu päähän, ettei heitä tunnista edes naisiksi.
- Akateem. nainen
Talibaani Kauk-Aasiasta kirjoitti:
Olen samaa mieltä kuin Suomen Rommaanit. Ei mitään ylimääräisiä naisten päiviä tarvita. Huntu päähän, ettei heitä tunnista edes naisiksi.
Kyllä meidän akateemisten naisten on saatava ojentaa ruusuja työläisnaisille ja sitä varten tämä päivä on. Pitäähän meidän muistaa, että olemme samaa sukupuolta. Toiset vain ovat saaneet vähemmän koulutusta. Talibaanit eivät oikein tue tyttöjensä koulutusta, se on harmi. Silloin he joutuvat itse ojentamaan ruusunsa maansa naisille.
- Kyllä Tarpeeksi
Akateem. nainen kirjoitti:
Kyllä meidän akateemisten naisten on saatava ojentaa ruusuja työläisnaisille ja sitä varten tämä päivä on. Pitäähän meidän muistaa, että olemme samaa sukupuolta. Toiset vain ovat saaneet vähemmän koulutusta. Talibaanit eivät oikein tue tyttöjensä koulutusta, se on harmi. Silloin he joutuvat itse ojentamaan ruusunsa maansa naisille.
Me laitamme aina 8.3. ns. "Naisten päivänä" naisemme töihin keittiöön ja vaadimme semmoista ruokaa, etteivät he ehdi juoksentelemaan missään kaupungin houkutuksissa ja tapailemassa vääräuskoisia.
- Aito Talipali
Kyllä Tarpeeksi kirjoitti:
Me laitamme aina 8.3. ns. "Naisten päivänä" naisemme töihin keittiöön ja vaadimme semmoista ruokaa, etteivät he ehdi juoksentelemaan missään kaupungin houkutuksissa ja tapailemassa vääräuskoisia.
Älä kirjoittele tänne mitään soopaa muhamettilaisista. Me jos ketkään ollaan Naisten suurimpia valtiaita.
- Uskon n'Oton
Aito Talipali kirjoitti:
Älä kirjoittele tänne mitään soopaa muhamettilaisista. Me jos ketkään ollaan Naisten suurimpia valtiaita.
En tiedä teidän väittelystä, mutta sanon, että sadan vuoden sisällä nais-mies-tasa-arvo tulee toteutumaan paljon ennen maailmanloppua.
- Perus Suomalais
Uskon n'Oton kirjoitti:
En tiedä teidän väittelystä, mutta sanon, että sadan vuoden sisällä nais-mies-tasa-arvo tulee toteutumaan paljon ennen maailmanloppua.
Asia taitaa olla kunnossa ja saadaan jatkaa Naistenpäivän viettoa. Ja sen tarkoitus on edesauttaa (vältett. svetisismi) koko maailman tyttöjen koulunkäyntiä. Siinä onkin tehtävää.
- voiii
ku kamalaa!
- asddddddddddddddddddddddddd...
Jos tämmöne naputus jostain turhainpäiväsestä asiasta jätä äijjäs ja hyppää kaivoon
- sama mulle
Mua ei ainakaan purista pätkääkään muistaako mun syntymäpäivää tms. Kukkia tulee silloin tällöin vaikka en oikein osaa arvostaa niitäkään, kiitän toki ja olen iloinen kun muisti. Pääasia et muistaa tärkeät asiat, kuten koska on lääkäri tai mikä on mun suosikkisarja kun uusinnat alkaa tv:stä. Nämä tuo niitä kivoja fiiliksiä. Jos mäkään en paljon jaksa veuhottaa synttäreistäni, miksi ihmeessä hänen pitäisi??? Eikö se ole parempi, että toinen muistaa ne asiat mitkä on sulle tärkeitä, eikä niitä jotka on "yleisellä tasolla" naisille tärkeitä, joita toitotetaan jo viikkoa ennen joka mediassa?
- ....
oma mies muisti naistenpäivän mutta itse en muistanut.
ymmärrän mitä tarkoitat itse en naistenpäivästä voisi enempää kiinnostaa, mutta kaikki muuta päivät vuosipäivät ja sellaiset ovat tärkeitä.
itse olen sanonut miehelle että jos suhde menee arkeen että töitä töitä ja sillei etten minä saa enää haleja ja pusuja ja huomiota niin minulle riittä. minä kuitenkin huomioin miestäni laitan sille joskus aamukahvit ja laivon herkkuja. Siihen minä en suostu että minusta tulee kodinkone jokin sellainen joka on itsestään selvyytenä kotona eikä tarvitse muuta kuin vähän informatiota milloin ruuan tulisi olla valmista.
SANO SUORAAN
sanot vaikka hän suuttuisi että sinä haluat hellyyttää läheisyyttä tunnetta siitä että olet hänelle tärkeä. et alistu siihen että te elätte vaan tottumuksesta yhdessä. Parisuhteet hajoaa juuri tän takia kun suhde on itsestään selvyys eikä sen eteen tehdä mitään, toinen alkaa mahdollisesti etsimään läheisyyttä muualta.
Voimia ja onnea
kerro oikeasti miehelle mikä on sinulle tärkeää! - MIES.....
merkkipäivistä turhin
on ja kans yksi perkele turhimmista päivistä mitä suomesta löytyy.. joku perhanan akkojenpäivä. So what jos ukko unohti tai ei vain päivä kiinnostanut? Turha siitä on lähteä maalaamaan piruja seinille. Kun oman ukkoni kanssa mentiin kimppaan ja hän alussa kyseli että mitenkäs pyhäpäivinä, nimppareina ja synttäreinä, pitää aina kukilla tai jotain muistaa? Naureskeli ku simmut pyöreinä tuijotin ja sanoin "hyi-helvetti. EI kiitos ei tartte!" Satun olemaan naisellisuuden vastakohta enkä ole koskaan mitään hohtoa kalenteripäivissä nähnyt, ihan turhaa koohausta minun mielestäni.
- Turhat päivät
Turhia päiviä nuo, myös kaikenmaailman äitienpäivät, isänpäivät, nimipäivät, synttärit, joulut yms. Samanlaisia päiviä ne on muiden joukossa, miksi niitä pitäisi niin muistella.
Turhat päivät kirjoitti:
Turhia päiviä nuo, myös kaikenmaailman äitienpäivät, isänpäivät, nimipäivät, synttärit, joulut yms. Samanlaisia päiviä ne on muiden joukossa, miksi niitä pitäisi niin muistella.
en tosiaan välitä edes omasta nimpparista saati synttäreistä, koska koen asian samana kuin laivareissut: kun lapsuusikä jää taakse, meno käy kankeammaksi ja tylsemmäksi. Varsinkin kaltaiselleni joka ei viihdy kaveriporukoissa, baareissa saati biletyksissä =/
Joulun tosin vielä koen perhehenkiseksi, joten ymmärrän että silloin (ilman mitään hurjaa hurjafiilistä) muistetaan sentään vanhempiaan. Tietysti ymmärrän jos välit eivät ole hyvät että päivä on vain yksi muiden joukossa..
samaa sanoisin äitien-ja isänpäivästä. Tokihan sentään ostan aina jotain pientä tuolloin tai ainakin muistan tekstarilla tai puhelinsoitolla, mutta jälleen kerran hehkutus jää pois.
nimpparit ja synttärit. kaksi päivää joista ainakin toiselta on vaikea välttyä. Tosin täytyy nyt muistaa että teinien ja pienempien muksujen silmissä jokainen näkyvä pyhäpäivä sisältää aina jotain vänkää, oli kyse sitten lahjoista, matkoista, ruoista..jne.
Tässä mielessä en siis näe kuinka jotain naistenpäivää voi verrata henkilökohtaisiin pyhiin. Onkos muuten olemassa miestenpäivää? O_O
- minunkin mieheni
... "unohti". Tosin hän kylläkään ei ole ollenkaan sitä tyyppiä, että pitää noita päiviä minään, enkä siitä pulttia vedä. Liekkö muistanut sitten muite ympärillään olevia naisia, sitähän ei tiedä ;-). Mut jos se iloa tuottaa niin so what.
- ärjy
ei meiläkään oo mitää fakin äijien päivää turha keksintö ei ennen vanhaankaa ollu
- catumbel
Voi, voi , voi. Milloin sä muistat miestäsi.. Itserakas kun olet
- mutta sanon tämän
mikä on naistenpäivä kuka sen perusti
mikä on miestenpäivä mihin sen tarvizi
sen tietää ken
erkki anttonen - Mikä naistenpäivä?
...
- oldtrafford
kylläpä taas on pienet murheet jollain
- Kuinka ollakkaan!
Mun mies ei oo ikinä muistanu mitään päivää, puhumattakaan naistenpäivästä, herätys todellisuuteen, meillä ei olla Amerikassa!! Nainen ei suomalaisen miehen mielestä tarvi mitään huomionosoituksia, ei muuta kun melaa mekkoon!! Siispä saa äijät jäädä, pärjään vallan mainiosti ilman! Tsemppiä naiset teille!
- Unohtunut Talipää
Tarkoitus ei ole ollut ollenkaan luoda uutta äitienpäivää. Kysymys on ollut tasa-arvon toteutumisessa yhteiskunissa ympäri maailmaa. Suomessa äänioikeus naisille oli jo toisena maailmassa, joten täällä ollaan hyvin kehityksessä mukana.
- apottius
Niinkuin miestenpäiväkin.Taas tätä naisten ikuista vouhotusta.Ei mikään ihme että olen onnellinen ikipoikamies.
- päästänyt
itsesi "lösähtämään" (ylipaino ja verkkarit)kun seksi ei miestä kiinnosta.
- nfvm,dzn
ole tosiaankaan muuta tiukkaa kuin se PIPO
- Rva E
Meillä perheessä minä vaimona olen se, joka muistaa. Muistaa lasten nimipäivät, syntymäpäivät, hääpäivän ja isäinpäivän.
Puolisoni toivon muistavan minua syntymäpäivänä.. kyllä hän yleensä saman kuukauden aikana jotenkin muistaakin ja äitienpäivänä saan kakkukahvit.
Mutta että naistenpäivä.. ei oo käyny pienessä mielessäkää, että sitä jotenki muistettais. Omana merkkinpäivänä haluan minua muistettavan, mut joku naistenpäivä ei kuulu minun ajatusmaailmassani päiviin, jolloin saisi erityiskohtelua.- muistanut
vaikka vaimo olenkin,koko naistenpäivää ennenkuin sisareltani tuli tekstiviesti naistenpäivän toivotukseksi.Siivosin ja touhusin hiki päässä koko sen päivän.Ei miehenikään muistanut kuin kaverinsa ja itsensä.Illalla mainitsin sisareni kivan tekstarin miehelleni,niin silloin hän oli hieman nolona=).
- Oma napa
- naistenpäivä
- äitienpäivä
- syntymäpäivä
- nimipäivä
- joulu
- juhannus
- maanantai
- tiistai
- keskiviikko
- torstai
- perjantai
- lauantai
- sunnuntai
Just joo! Odota vaan, että sinä saat huomiota. Ruusuja ja ihania suklaita. Romanttisia ruokailuita. Miten itse huomioit miehesi tunteet, tai asiat?
Minä itse! - Alan Paskin
Mitä sä olet valinnut paskan miehen. Itsehän sen valitsit tyhmä ämmä! Sopeudu siihen, että sulla on paska mies tai jätä se paska mies. Turhaa sä täällä ruikutat. Oma valintas on ollut. Itse olet nähnyt sen paskan miehen jotenkin erikoisena aiemmin. Olet ollut tyhmä ja sokea! Tee joku ratkaisu, mutta älä täällä poraa!
- Minä Itse
jos et itseäsi kauniimmin osaa ilmaista. Älä kuule tuu tänne kiroileen ja haukkuun ihmisiä.
- Eipäsooo
no ei munkaan ukko muistanut..so what.. ei oo miestenpäivääkään olemassa.
- sinä onnitella
miestäsi kaiikina muina päivinä. Kaikki muut päiväthän ovat miesten päiviä. Hmm, anteeksi siisi Miesten päiviä. Jos olet muistanut, niin silloin närkästymisesi ymmärrän.
- vää ! Eikö ?
Kunhan kiukuttelet aina. Oikea mies viisveisaa enää näistä "naistenpäivistä", joista tulee lähinnä kuukautiset mieleen.
- taaplaaja
Tässä nyt menee puurot ja vellit sekaisin. Miehesi on ilmeisesti sanonutkin että on stressaantunut... se on huolestuttavaa, ja siitä ja suhteestanne pitäisi puhua, asiallisesti eikä valittaen ja syyttäen.
Kipinän voi saada vielä syttymään, mutta älkää päästäkö asiaa mitään tekemättä liian pitkälle.
...Naistenpäivä on minun lähipiirissäni ennenkaikkea naisten keskenäisten toivotusten päivä. Ja vain toivotuksia ja iloisia/hauskoja viestejä.
Kukin tavallaan, mutta älä jää kiinni tuollaiseen asiaan. - Kysymys aloittajalle
Milloin on miesten päivä, tai muut miehille tärkeät päivät jolloin huomioit miestä?
- olihan
enne muinoin suomen allakassa pyh.miestenpäivä (oli näet lyhennetty tollatavalla). nykyisin on jo toisella nimellä.
http://fi.wikipedia.org/wiki/Pyhäinpäivä
- kaikesta päätellen sika siis
En minäkään meinannut muistaa koko asiaa ennenkun radiosta kuulin että on naistenpäivä. Sitten kyllä toivotin hyvää naistenpäivää. Mun mielestä se on vähän niinkun sellainen naisten oma "inside juttu" tavallaan. Tietystihän täytyy anopille ja omalle kullalle jne. toivottaa hyvää naistenpäivää. Ei kai miehillä siihen muuta osaa tai arpaa ole. Sehän on kuitenkin Naistenpäivä.
- ihme niuhottaja
oot. Jos tuommosista asioista vöyhkäät ihan nettisaitilla asti, niin niuhake oot vaikka muuta väität. Mää ihtees!!
- Nainen olen minäkin
Mä en ole saanut vieläkään keneltäkään naistenpäivän toivotusta, katsos kun on tärkeempiäkin asioita mitä pitää muistaa.
- vastahan..
oli ystävänpäivä, tokkopa sitä joka kuukausi tarvitsee erikseen muistaa kukka puskalla määrättynä päivänä vaan jos haluaa voi se olla mikä päivä vaan milloin vaan.Typerää niuhottamista.
- ????
mikä teille riittää..
- joille riittää
se että mies silloin tällöin osallistuu kotitöihin! Ja nainen tekee kaiken sitten valittamatta ja onnellisena loppuviikon jos ukko on sattunut tiskaamaan viikonloppuna!! Jokaisen naisen tulisi olla feministi ja oppia vähitellen käsittämään mitä oikeasti on tasa-arvo. Ja naisten päivää juhlitaan jotta muistetaan ettei esim. siitä ole niin kauan kun nainen vasta sai äänioikeuden suomessa! Hyi teitä sovinistiset siskot. Herätkää jo ajattelemaan
- tiiä
joille riittää kirjoitti:
se että mies silloin tällöin osallistuu kotitöihin! Ja nainen tekee kaiken sitten valittamatta ja onnellisena loppuviikon jos ukko on sattunut tiskaamaan viikonloppuna!! Jokaisen naisen tulisi olla feministi ja oppia vähitellen käsittämään mitä oikeasti on tasa-arvo. Ja naisten päivää juhlitaan jotta muistetaan ettei esim. siitä ole niin kauan kun nainen vasta sai äänioikeuden suomessa! Hyi teitä sovinistiset siskot. Herätkää jo ajattelemaan
miten päin menis nää tasa-arvoasiat oikein ja jokaisen mieliksi, kun ukko tekee kuitenkin "miestentöinä" autojen huollot ja korjaukset ja katsastukset huolehtii ja hakkee halot ja lämmittää taloa ja lumityöt ja pikkurempat hoituu kotona tosta vaan ja kesällä ruohot leikkaa ja puurtaa maalaushommissa ulkona tai jotain muuta mitä omakotitalossa aina piisaa...Jos mun miestä ei olisi, niin kerrostaloon joutuisin asumaan...
- kaikki viralliset
joille riittää kirjoitti:
miehiä varten tarkoitetut "miestenpäivät".
Sen jälkeen luettele kaikki naisille tarkoitetut "naistenpäivät". - ;-)
kaikki viralliset kirjoitti:
miehiä varten tarkoitetut "miestenpäivät".
Sen jälkeen luettele kaikki naisille tarkoitetut "naistenpäivät".Miehiä varten varatut "miestenpäivät" on ne jotain 25 arkipäivää kuukaudessa, kun ei oo kuukautisia naisilla..ja "naistenpäivät" on ainakin takuuvarmasti nuo kuukautispäivät!
- riitä mikään!
Naiset ovat itsekeskeisiä, naista pitää muistaa ja hyysätä, hoivata ja helliä, mutta kun mies kaipaa muistamista on se lähinnä naisen rahan pyyntö!
- miessovinisti taas
;-) kirjoitti:
Miehiä varten varatut "miestenpäivät" on ne jotain 25 arkipäivää kuukaudessa, kun ei oo kuukautisia naisilla..ja "naistenpäivät" on ainakin takuuvarmasti nuo kuukautispäivät!
Ei se kyllä noin..ole..Onhan miehilläkin 'omat vuotonsa' suurentunut eturauhanen, ett ns kusipäivät joka tunnin välein vessaan, jne...
'ne miestenpvät' ja naisilla naistenpvät, joilla on omat rakastajansa, saa peuhailla koko ajan kuin jaksaa, rakastajamiehet nuorekkaat jaksaa vaikka miten...sexissä...! Kun miehensä kärvistelevät impotentteina suurentuneina eturauhasinausein joutuvat wc ravaamaan eli 'kusipvät'....
- lahjapäivät
tulee kalliiksi nämä keksityt päivät,
mm joulu,
uusivuosi
ystävänpäivä,
naistenpäivä,
äitienpäivä,
juhannus,
nimipäivä,
toisen nimen nimipäivä,
syntymäpäivä,
hääpäivä,
kihlajaispäivä
lasten syntymislahjat
100-250€ lahja 12lahjapäivää!! 2500e minimi- opettajatar5
Kyllä sain ruusun naistenpäivänä. Mieheltä, joka on koukussa pornoon ja nettipornoon ja kaikkeen seksiin. Nuoria, vanhoja, karvaisia, isoja, pieniä, nunnia, läskejä, kunhan on vaan pilluja. Mieheltä, jolle kaikki naiset on objekteja, masturbaatiovälineitä. Mieheltä, joka kannattaa seksibisnestä, maksaa privaateista, kuvaa kaikki panonsa muisttikulle. Lähettelee niiden kuvia nettiin, pyytää kommentteja, vertailee ja arkistoi panonsa tyyliin aaaa.tiina1, aaaa.tiina2, aaa.taru, aa.hankku, aaa.minna (kimppakiva kaverin kanssa, aa.G, aaa.rl...Kiva saada ruusu näin naisia kunnioittvalta Jarilta!
- kunnioittaa
opettajatar5 kirjoitti:
Kyllä sain ruusun naistenpäivänä. Mieheltä, joka on koukussa pornoon ja nettipornoon ja kaikkeen seksiin. Nuoria, vanhoja, karvaisia, isoja, pieniä, nunnia, läskejä, kunhan on vaan pilluja. Mieheltä, jolle kaikki naiset on objekteja, masturbaatiovälineitä. Mieheltä, joka kannattaa seksibisnestä, maksaa privaateista, kuvaa kaikki panonsa muisttikulle. Lähettelee niiden kuvia nettiin, pyytää kommentteja, vertailee ja arkistoi panonsa tyyliin aaaa.tiina1, aaaa.tiina2, aaa.taru, aa.hankku, aaa.minna (kimppakiva kaverin kanssa, aa.G, aaa.rl...Kiva saada ruusu näin naisia kunnioittvalta Jarilta!
naisia, suorastaan rakastaa, koska haluaa rakastella naisten kanssa niin paljon!
Hän pitää naisia arvokkaina.
Jos hän niitä ottamiaan kuvia laittaa ilman naisten lupaa nettiin jakoon, niin sano hänelle että hän tekee siinä rikoksen. Henkilökohtaiset kuvat ovat henkilökohtaisia ja niitä voi ottaa henkilökohtaiseen käyttöön. Ilman kuvassaolijoiden lupaa, niitä ei voi julkisesti levittää nettiin vaikka kuvassaolijat olisivat suostuneet muutoin kuvattavaksi. Semmoinen on laki kuvien kanssa. - ja todella kunnioitetaan mi...
kunnioittaa kirjoitti:
naisia, suorastaan rakastaa, koska haluaa rakastella naisten kanssa niin paljon!
Hän pitää naisia arvokkaina.
Jos hän niitä ottamiaan kuvia laittaa ilman naisten lupaa nettiin jakoon, niin sano hänelle että hän tekee siinä rikoksen. Henkilökohtaiset kuvat ovat henkilökohtaisia ja niitä voi ottaa henkilökohtaiseen käyttöön. Ilman kuvassaolijoiden lupaa, niitä ei voi julkisesti levittää nettiin vaikka kuvassaolijat olisivat suostuneet muutoin kuvattavaksi. Semmoinen on laki kuvien kanssa.Tätä tehdään (salaa) on minkäl. kulli, kyrpä, on isoa ja pienempää kookasta ja ohutta ym ym..rakastellakkin joskus (vieraissa)...mitä vertaillaan kun katsellaan kuvia otetaan kuvia, ja toisen luvalla laitetaan nettiin arvioitavaksi....Voih niiden parrujen kyrpien määrää,,,mitä onkaan...ja naurettukin huumorilla jne..(ja omat miehet) ei tiedä mitään, ja ei tarviikkaan) täytyyhä jotain salaistakin olla....ja huvitusta naisellaan..Ett saa vieraitten miesten oliko se matin kullia, Eeron ym ym....peitenimet noilla kalua vertaillaan...ja luvan kanssa josta kuvia ovat ottaneet...Kyrpäkavalkadi....ja on mistä valita ja kommentoida, soittaaki joku laittanu puh..nron...ett voi ääneen asianomaiselle, kullin omistavalle kommentoida ääneenki ja ties mitä..
Ett meillä täällä näin....pornokullivertailua ja paljon..Ja netissähä paljo miesten kyrvän esittelijöitä cameineen paljon onneksi meille naisille!!!! Huumoria näihin asioihin...Ei tiukkapipoisuutta, avartava asenne...
Näin miestä arvostetaan .....
- M-76//.fi
Onneksi mun vaimo ei takerru tällaisiin tyhmyyksiin. Toki vaimoa muistan ja muistin myös naistenpäivänä... Mutta jos ei "muista" naistenpäivänä, niin onko se nyt niin paha asia, että heti nettiin kitisemään ukosta?
Olen useasti lukenut näitä naisten aloituksia ja en voi sanoa muuta ku että ON MULLA HYVÄ VAIMO!!Jos vaimosi muistaminen yleensä ja myös naistenpäivänä on niin itsestäänselvyys ja toki sinulle, mikä on ongelma, jos myös muut naiset saattavat toki haluta huomiota miehiltään?
Hei kamoon, mistä edes tiedät, miten paljon vaimosi kitisisi netissä, jos et jostain syystä naistenpäivää muistaisikaan?
Please, joku sytyttäkää nämä suomalaiset miehet.- M-76//.fi
Catariina81 kirjoitti:
Jos vaimosi muistaminen yleensä ja myös naistenpäivänä on niin itsestäänselvyys ja toki sinulle, mikä on ongelma, jos myös muut naiset saattavat toki haluta huomiota miehiltään?
Hei kamoon, mistä edes tiedät, miten paljon vaimosi kitisisi netissä, jos et jostain syystä naistenpäivää muistaisikaan?
Please, joku sytyttäkää nämä suomalaiset miehet.Ei takuulla tuu nettiin kitiseen vaan meillä puhutaan asioista kasvotusten. Ei netissä
- Mya-
sain mieheltä(ni), joka toivottavasti tuleva aviomieheni, naistenpäivälahjaksi taivaallisen hyvää seksiä! Paras naistenpäivälahja koskaan:)
- mmmaarit
Minusta koko naisten päivä on keksimällä keksitty juttu. Vain sen takia että on tussu, niin siitä pitäisi onnitella. Ei kai ! Rakkautta ja hellyyttä pitää aina olla, mutta sitähän pitäisi saada vaikka ei olisikaan juhlapäivä. Keskustele miehesi kanssa missä mättää. Ehkä pieni irtiotto arjesta, kylpyläreissu viikonloppuna tai muuten vain hotelliin hemmottelemaan toisianne. Joskus sitä ei vain arjessa jaksa olla niin romanttinen.
- jaahas.......
vai että suukkoja viellä vaaditaan
- vaan en turhaan maininnut
Markkinamiesten keksimää paskaa.
- ootko tosissasi?
ei munkaan mies muistanu koko naistenpäivää, joten mitään en saanut. mutta entäs sitten?
olen samaa mieltä osan kanssa, että koko naistenpäivä on ihan turha.
"En todellakaan ole mikään tiukkapipo-niuhottaja"
mitähän tohonki nyt sanois..... - joka
olemme olleet yhdessä vaimoni kanssa 14 vuotiaista asti nyt jo 40 vuotta eikä ole tarvittu erityisiä naisten eikä miesten päiviä .huomioikaa toisenne joka päivä
- kundi123
annoin muijalle kukkapuskan ja suklaalevyn(fazrin sinistä)pusun kera. oli viikon ihan ok tuulella. että silleen.
- ero!
mokomasta siasta!
Minun mieheni lähetti kutsun tekstiviestillä "Illalla syömään pieneen romanttiseen ravintolaan"lisäksi sain pienen kivan kaulaketjun.- järki käteen
Eipä se parisuhde kovin vahvoilla ole ,jos ero on kiinni naisten päivän muistamisesta. Eikö ne loput 364 päivää merkkaa mitään? HALOO!
- Ei kunkkuja
järki käteen kirjoitti:
Eipä se parisuhde kovin vahvoilla ole ,jos ero on kiinni naisten päivän muistamisesta. Eikö ne loput 364 päivää merkkaa mitään? HALOO!
Ei naisia; ei miehiä..
Ihmisiä. Aikuisia? Lapsia?
- Minut on jätetty!
Vaimoni on todella unohtanut olemassaoloni. olen huonekalu olohuoneen nurkassa, vaikka kuinka reippaasti koetan päästä mukaan perhe-elämään. Miksei miehille oikein löydy käyttöä enää avioliiton solmimisen jälkeen?
Et vaadi liikaa.
- En muistanut
Enkä tule muistamaan, ennenkuin on myös miestenpäivä olemassa, on räikeää sortoa unohtaa mies ja muistaa vain naista!!!
Ei käy!- Mites se miestenpäivä???
Niinpä..
Olihan se pyhäinmiesten päivä..
Nyt on pyhäinpäivä..
Mihin miehet?
Miksi?
- Miten muistat että sinulla ...
Sinullako on mies?
Et kuulosta naiselta..
Liian paljon valivalia... - mieheni ei
muista minua koskaan........... Äitienpäivän en ole hänen äitinsä, joulu on lasten juhla jne. jne.
Toista kymmentä vuotta pesin ja puunasin kodin ja pyykit, tein ruoan sekä hoidin lapset ja herra urheili ja harrasti.
Oma vikani, mutta rakkauden hiipumista ei hänen kannata sitten ihmetellä. - dsfafe
hmm... joku teidän oma juttu?
- Hannu_83
No mutta tänään voit tasa-arvon päivän kunniaksi muistaa miestäsi.
http://www.kotiliesi.fi/arki/arkisto/2009/3/19/tanaan-vietetaan-tasa.aspx- muistaa nainen miestä ett m...
Eli kummatkin muistaa toisiamme yhdessä, nainen miestään, ja mies naistaan...yhdessä vaalien..
- Lolooolollollolollooo
Kalenteriin oitis homosexuaalien päivä ja tietysti erillinen trassexuaalisten päivä... no hopi hopi.
- äly hoi
no ei kuule munkaan poikaystävä hyviä naistenpäiviä toivotellut eikä kuule tullu mieleenkään tulla tänne siitä itkemään :D voi kamaluus jos elämä hajoo siihen ettei saa jonain turhana naistenpäivänä ruusupuskaa ja suklaata ja huippuseksiä ja uutta autoa ja miljoonan euron shekkiä. nyyhkis. hajoa suruus
- Näin on
Koko päivä perustuun joihinkin 1800-luvulla tehtyihin lakkoihin ja länsimaailmassa linkitetään vahvasti sosialismiin, enkä ihmettele miksi. Täysin turha feministinen ja sosialistinen päivä. Huolehtisit mieluummin siitä, muistaako hän syntymäpäivääsi.
- tytsy40
Hei, naiselävä olen myös, mutta myös minä unohdin naistenpäivän, aust :) Kun tuota sun tekstiä lukee vika taitaa olla normaalielämässä, eli tuo naistenpäivä oli vaan jäävuoren huippu..
- M+N+5lasta vm-78
Itse ajattelen asioista näin.... Olen tavannut rakkaan vaimoni jo seitsemäntoista vuotta sitten ja olin silloin 16 vuotias (joo huokailkaa vaan!) pojankloppi, mutta aivan älyttömän rakastunut! Nykyään meillä on viisi mahtavaa lasta, talo, autot, ym ym ja stressiä vaikka muille jakaa. On ollut ylämäkiä ja paljon alamäkiä ja välillä tosi jyrkkiäkin, mutta se että haluan joka päivä edes jotenkin osoittaa vaimolleni ja myös lapsilleni, että he ovat minulle se tärkein asia maailmassa, vaikka vaimoni ei sitä aina huomaisikaan, mutta kyllä se pitkässä juoksussa huomioidaan :) . Rakkaalleen ei tarvitse olla ihmeidentekijä tai kalenteri joka muistaa päivät, vaan tuki ja turva kaikissa elämän tilanteissa puolin sun toisin. Meillä on joka päivä naistenpäivä ja aina välillä se sisältää myös kukkia, hierontaa, hyvää ruokaa, siivousta, yhteisiä kävelylenkkejä ja pulkkailua lasten kanssa. Eli ei nainen ole mikään pajatso joka toimii kukkapuskia syytämällä, vaan hellyydellä ja rakkaudella
Ketjusta on poistettu 7 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih577290Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j7333521Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.3491847Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.1641785- 841415
Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens841381- 911280
Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä631247Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä2621241- 811154