"Kyttäys"

*stalkkaaja*

Luin eräästä julkaisusta stalkkaajien(nettivakoilijoiden) juttuja. tässä muutama:
"Kerran huolellinen nettivakoiluni pelasti elämäni. sain selville että muutaman kuukauden tiiviisti tapailemallani miehellä oli pitkäaikainen naisystävä toisessa kaupungissa."
"Kaverini löysi vihjeiden perusteella alastonsuomi.com -sivustolta kuvia samasta kylästä asuvasta perheellisestä miehestä."

Mitä tällä koitan kertoa, no sen että kannattaa googlettaa ja muillakin tavoin tutkia nettiystävän taustat/tiedot. onko tämä sitten oikea palsta tälle...?

Palataan ajassa hiukan taaksepäin..aloin deittailla runsas viisi vuotta sitten netissä. tuli kirjoiteltua monenkin miehen kanssa, muutaman kanssa jopa vuosia. ja muutamaa miestä tapasin livenäkin.

Ensimmäinen oli ihan rehellinen, kertoi kaiken, senkin että on onnellisesti naimisissa mutta kaipaa seksiseuraa, emme tavanneet koskaan(en halunnut) mutta kirjoittelimme vuosia.
Toinen oli tosi mukava, kertoi kotiasioista, senkin että on naimisissa mutta eroamassa(en tiedä tänä päivänäkään oliko eroamassa), ja että vaimo henkisesti sairas. kirjoittelimme kuukausia, tapasimme noin viisi kertaa. menin perkele ihastumaan siihen, ja sitten vain jossain vaiheessa aloin onkimaan tietoja siitä. perhejutut jo tiesinkin mutta jotenkin hälytyskellot soi. olimme kirjoitelleet niin kauan että kirjoitustyylinsä tunsin. aloin selata deitti- ja keskustelupalstoja. siellä se niljake etsi samaan aikaan kun tapailimme muita naisia, seksi- ja elämänkumppaneita (olin kuvitellut että välillämme oli tunteita). ja erilaisia anonyymejä sähköpostiosoitteita sillä oli lähes kymmenen! tiedä sitten kuinka monta treffi-ilmoa.
Seuraava herra oli jokseenkin samanlainen, tapailtiin jo mutta se kirjoitteli netissä muiden kanssa ja valehteli minkä ehti, hävisi sitten elämästäni yhtäkkiä kertomatta mitään, jälkeenpäin kuulin että toisen naisen luo.
Sitten oli taas perheellinen mies, kirjoiteltiin vain muutaman viikon ja se halusi tavata justheti, tapailtiin muutaman kerran. jätin sen koska ei kiinnostanut salaiset tapaamiset mitä hullummissa paikoissa, varatun miehen kanssa. vieläkin tällä herralla on alastonsuomi-sivuilla kalunsa kuvat näytillä, mies on hyvässä virassa(silti sillä ei ollut 'varaa' esim hotellihuoneeseen vaan piti tapailla jossain soramontun reunoilla pikaisesti autossa), kotona sillä on vaimo ja kaksi pientä lasta. 'löysin' tämän miehen joltain deittipalstalta.

Olin pitemmän aikaa deittailematta kunnes taas 'sorruin'..on ollut lyhytaikaisia deittikavereita, paria olen tavannut ja melkein voisin väittää että täysin rehellistä miestä ei ole. lähes jokaisella on jossain profiili, treffi-ilmoitus(tai monta), vaikka jo tapailisikin jotain naista (minua)

Ja nyt siihen asiaan:
Nykyään on erittäin helppo saada tietoja ihmisistä, googlettamalla, kännykällä...
Kun tietää suurinpiirtein missä asuu, joskus pelkkä etunimi riittää, auton rek.numero, työpaikka..sitten vaan hommiin..kun nimi ja osoite on saatu selville samalla voi selvittää asuuko osoitteessa muita(puoliso). nimen perusteella voi googlettaa netistä paljonkin asioita. samoin lempinimen, sähköpostiosoitteen, kännynumeron perusteella jne. pikkaisen vain käyttää aivojaan ja saa paljonkin selville.
On irc-galleria, facebookit, koulukaverit jne.

Viime viikolla sai eräs nettikaveri lempat, sain selville että sillä oli uudempikin treffi-ilmoitus(laadittu meidän seurusteluaikana), ja pari muuta 'vanhaa' joista olen ollut tietoinen kokoajan ja jotka pysyvät sitkeästi netissä. samalla selvisi kaverin oikea sukunimikin ja pari muuta asiaa.
Ja tämä olikin viimeinen nettituttuni, mielummin elän loppuikäni luostarissa kuin tutustun/tapailen/ihastun/rakastun luusereihin, joita on netti täynnä!
Minulla on luottamus mennyt miehiin. tiedän että kohta tulee miehiltä vastauksia samanlaisista naisista, toki niitäkin on, en väitä vastaan! itse en vaan kuulu niihin, vaan olen aina ollut rehellinen, hakenut ns kunnon miestä joita ei tässä maassa ole, ainakaan netistä niitä ei löydä.
enkä ole katkera..kohti kevättä mennään iloisin mielin, ja yksin. :)

32

3657

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • N27+

"...kun nimi ja osoite on saatu selville samalla voi selvittää asuuko osoitteessa muita(puoliso)"

Mitenkäs tuon saa selville? Jos samassa osoitteessa asustaa toinen, jolla on eri sukunimi, niin eihän se näy ainakaan osoite/numerohaussa.
      Portakäytäviin tuota asiaa on "vähän" ikävä mennä omin päin selvittämään. Suoraan sanottuna se olisi oikeasti kipeetä.

Onhan se niin, että netissä liikkuu monenlaista vipeltäjää. Mutta aika monet noista kertomuksistasi sopii myös osaan niistä miehistä, ketä itse olen tapaillut ja heihin kaikkiin olen tutustunut IRL.
      Olen tutustunut mm. yhteisten perhetuttujen välityksellä mieheen, joka oli kovin aloittamassa suhdetta kanssani ja olihan siinä sitä yhteydenpitoa puolin ja toisin. Sitten yksi kaunis kerta kysyin suoraan, että miksi tämä puhelimitse tavoittaminen on niin kauhean vaikeaa. Ja sitten kaveri myönsi, että juu, häneltä on UNOHTUNUT kertoa, että hänellä on jo tyttöystävä.
      Aivan käsittämätöntä, että tuollaiseen edes lähtee, erityisesti kun on yhteisiä tuttujakin. Eihän tuossa tilanteessa voi olla jäämättä kiinni. Ja ennenkaikkea käytös on ikävää muita kohtaan. (ikävä on turhan pliisusti sanottu)

"Ja tämä olikin viimeinen nettituttuni, mielummin elän loppuikäni luostarissa kuin tutustun/tapailen/ihastun/rakastun luusereihin, joita on netti täynnä!"

Epärehellisiä ihmisiä on valitettavan paljon, niin netissä kuin tosielämässäkin.
      Itse olen kokeilemassa nettiä parinhaussa, kun en jaksa tuolla baareissakaan juosta ja harrastuksetkin on sellaisia, että ei niissä paljon miehiä tapaa ;-(

• vaan....

yhteydenotto väestörekisteriin antaa sulle tiedon ketä asuu samassa osoitteessa. Ja joissakin numeropalveluissakin saa osoitteen perusteella tietää muutkin asustajat.

• muunmuassa..

hakukenttään osoite ja sieltä tulee kaikki samassa osoitteessa asuvat vaikka olisi mikä sukunimi, tosin jos on salainen puhnumero sitten ei onnistu, paitsi väestörekisteristä.
        eniron haku toimii netissäkin ja on ilmaista. ja kannattaa laittaa toiseen kenttään pelkkiä ******** ja siihen toiseen se osoite niin tärppää, muuten haku ei onnistu.

• N27+
        muunmuassa.. kirjoitti:

hakukenttään osoite ja sieltä tulee kaikki samassa osoitteessa asuvat vaikka olisi mikä sukunimi, tosin jos on salainen puhnumero sitten ei onnistu, paitsi väestörekisteristä.
        eniron haku toimii netissäkin ja on ilmaista. ja kannattaa laittaa toiseen kenttään pelkkiä ******** ja siihen toiseen se osoite niin tärppää, muuten haku ei onnistu.

vaan en osaa käyttää :-)
        Kokeilin hakua neuvomallasi tavalla, mutta eihän se onnistunut edes omalla osoitteella ilman omaa nimeä. Oma numeroni/osoite ei ole salainen.

On tää elämä huvittavaa, kun ja jos ihmisten sanaan ei voi yhtään luottaa.
        Kaikkien muiden kelpoisuusvaatimusten lisäksi pitäis olla vielä näppärä stalkkeri.

• mies24v.
        N27+ kirjoitti:

Kokeilin hakua neuvomallasi tavalla, mutta eihän se onnistunut edes omalla osoitteella ilman omaa nimeä. Oma numeroni/osoite ei ole salainen.

Kaikkien muiden kelpoisuusvaatimusten lisäksi pitäis olla vielä näppärä stalkkeri.

Rehellinen ja kunnioitettava mies ei pyri miellyttämään ja liehittelemään naista, vaan kunnioittamaan tätä ja edellyttämään tältä sitä, että hän on hieno ihminen jos mies sitä itsekin on.

Siispä etsi mies joka edellyttää sinulta ihmisenä sitä mitä miespuolisiltakin kavereiltaan? Tai ehkä paremminkin sitä mitä naispuoliset ystäväsi edellyttävät sinulta, en tiedä.

• mies24v.
        mies24v. kirjoitti:

Rehellinen ja kunnioitettava mies ei pyri miellyttämään ja liehittelemään naista, vaan kunnioittamaan tätä ja edellyttämään tältä sitä, että hän on hieno ihminen jos mies sitä itsekin on.

Siispä etsi mies joka edellyttää sinulta ihmisenä sitä mitä miespuolisiltakin kavereiltaan? Tai ehkä paremminkin sitä mitä naispuoliset ystäväsi edellyttävät sinulta, en tiedä.

Veikkaisin, etta vain hitaasti edeten ja itseäsi kunnioittaen voit luottaa ennalta tuntemattomaan.

• vielä..
        N27+ kirjoitti:

siinä on kaksi kenttää, toiseen tulee nimi/puhnumero, toiseen osoite.
        laita kokeeksi oma osoitteesi ja nimikenttään vaikkapa kahdeksan tähteä (********), mulla ei onnistunut parilla tähdellä, tai sitten laitat nimikenttään yhden tai useamman kirjaimen, minkä vaan, voi olla että sieltä tulee joitain nimiä.

• Joenparras
        vielä.. kirjoitti:

siinä on kaksi kenttää, toiseen tulee nimi/puhnumero, toiseen osoite.
        laita kokeeksi oma osoitteesi ja nimikenttään vaikkapa kahdeksan tähteä (********), mulla ei onnistunut parilla tähdellä, tai sitten laitat nimikenttään yhden tai useamman kirjaimen, minkä vaan, voi olla että sieltä tulee joitain nimiä.

Toihan oli näppärä vinkki, en tiennytkään että tuo todella toimii noin. Kiitos!

• alottelijat

menemme vielä noihin samoihin ansoihin. :) Ajan kanssa sitä sitten oppii huomaamaan miten tämä nettielämä toimii. Minäkin aloin vähän tutkiskella asioita erään kanssa kun ensin ihan vahingossa huomasin että hänellä oli uusi profiili treffeissä vaikka kirjoitteli kanssani ja antoi ymmärtää että olin ainoa. Sitten huomasin että nämä profiilit vaihtui silloin tällöin aina uuteen.

Ensin oli kirjoittelumme vilkasta. Sitten alkoi tulla viikkojen taukoja yhä useammin. Kesti aikansa ennen kuin ymmärsin että näitten taukojen aikana oli aina mielenkiintoisempi uusi tuttavuus meneillään ja minulle ei näin ollen jäänyt aikaa. :) Selityksenä milloin työpaineet, milloin kone rikki, milloin mitäkin. Jokaisen pitäisi ymmärtää että jossakin mättää jos ei ehdi pientä viestiä laittamaan moneen viikkoon vaikka istuu tietokoneella päivät pitkät ja kännykkäkin on taskussa.

Olihan tämäkin kokemus. Kaikkea on kokeiltava, mutta se kyllä riittää.

• hätävarjelun liioittelulle

"Minäkin aloin vähän tutkiskella asioita erään kanssa kun ensin ihan vahingossa huomasin että hänellä oli uusi profiili treffeissä vaikka kirjoitteli kanssani ja antoi ymmärtää että olin ainoa. Sitten huomasin että nämä profiilit vaihtui silloin tällöin aina uuteen."

Kertokaapas nyt tyhmälle kolmekymppiselle sinkkumiehelle, mikä on oikea aika poistaa oma ilmoitus ?! Itse poistan profiilini siinä vaiheessa, jos alkaa tulla liiaksi vastauksia / yhteydenottoja, mikä on erittäin harvinaista. Toinen vaihtoehto on se, että olen löytänyt naisen, joka kiinnostaa ja joka on myös minusta aidosti kiinnostunut. Ikävä kyllä, jälkimmäinen vaihtoehto toteutuu vasta silloin, kun olen tavannut naisen vähintään kerran, ja suhde alkaa kehittymään.

Jos profiili pitäisi poistaa heti, kun naiselta tulee ensimmäinen yhteydenotto, saisi omaa ilmoitusta olla poistamassa vähän väliä, kunnes sen taas muutaman päivän jälkeen saa laittaa takaisin, kun nainen häviää langoilta mystisesti.

Mitä aloittajan tekstiin tulee, mielestäni kannattaa jättää deittailu kokonaan, jos on noin vainoharhainen. Tietty varovaisuus deittailussa ei ole koskaan pahaksi, mutta silti, kohtuus kaikessa.

Sitä myös ihmettelen suuresti, mikä yksinoikeus naisilla on tähän varovaisuuteen. Yhtä hyvin myös mies saa olla nettideiteissä varuillaan, sillä netistä löytyy petollisia naisia siinä missä miehiäkin.

Kaikesta huolimatta, en ole luopunut nettideitistä vielä kokonaan, vaikka nyt tuntuu jo epäilyttävästi siltä, että ainakaan netin kautta elämäni nainen ei tule löytymään.

Osalla naisista tuntuu olevan myös varsin vilkas mielikuvitus. Miehestä ollaan tekemässä pitkälle vietyjä päätelmiä, vaikka nainen ei olisi häntä kertaakaan edes tavannut.

• niin omituista porukkaa
        hätävarjelun liioittelulle kirjoitti:

"Minäkin aloin vähän tutkiskella asioita erään kanssa kun ensin ihan vahingossa huomasin että hänellä oli uusi profiili treffeissä vaikka kirjoitteli kanssani ja antoi ymmärtää että olin ainoa. Sitten huomasin että nämä profiilit vaihtui silloin tällöin aina uuteen."

Kertokaapas nyt tyhmälle kolmekymppiselle sinkkumiehelle, mikä on oikea aika poistaa oma ilmoitus ?! Itse poistan profiilini siinä vaiheessa, jos alkaa tulla liiaksi vastauksia / yhteydenottoja, mikä on erittäin harvinaista. Toinen vaihtoehto on se, että olen löytänyt naisen, joka kiinnostaa ja joka on myös minusta aidosti kiinnostunut. Ikävä kyllä, jälkimmäinen vaihtoehto toteutuu vasta silloin, kun olen tavannut naisen vähintään kerran, ja suhde alkaa kehittymään.

Jos profiili pitäisi poistaa heti, kun naiselta tulee ensimmäinen yhteydenotto, saisi omaa ilmoitusta olla poistamassa vähän väliä, kunnes sen taas muutaman päivän jälkeen saa laittaa takaisin, kun nainen häviää langoilta mystisesti.

Mitä aloittajan tekstiin tulee, mielestäni kannattaa jättää deittailu kokonaan, jos on noin vainoharhainen. Tietty varovaisuus deittailussa ei ole koskaan pahaksi, mutta silti, kohtuus kaikessa.

Sitä myös ihmettelen suuresti, mikä yksinoikeus naisilla on tähän varovaisuuteen. Yhtä hyvin myös mies saa olla nettideiteissä varuillaan, sillä netistä löytyy petollisia naisia siinä missä miehiäkin.

Kaikesta huolimatta, en ole luopunut nettideitistä vielä kokonaan, vaikka nyt tuntuu jo epäilyttävästi siltä, että ainakaan netin kautta elämäni nainen ei tule löytymään.

Osalla naisista tuntuu olevan myös varsin vilkas mielikuvitus. Miehestä ollaan tekemässä pitkälle vietyjä päätelmiä, vaikka nainen ei olisi häntä kertaakaan edes tavannut.

että ei voi olla kyllin varovainen. Hyvä esimerkki on tuo jatkokertomus tuolla Järki ja tunteet-palstalla. Varmaan on näitä tapauksia sekä miehissä että naisissa. Aloittaja puhuu tietenkin miehistä koska hänellä ei naisena voi olla kokemusta naisista. (Kertoohan hän tapaamistaan miehistä joten ei herneitä nenuun ei-heteroille.)

• ...NiinpÄ
        niin omituista porukkaa kirjoitti:

että ei voi olla kyllin varovainen. Hyvä esimerkki on tuo jatkokertomus tuolla Järki ja tunteet-palstalla. Varmaan on näitä tapauksia sekä miehissä että naisissa. Aloittaja puhuu tietenkin miehistä koska hänellä ei naisena voi olla kokemusta naisista. (Kertoohan hän tapaamistaan miehistä joten ei herneitä nenuun ei-heteroille.)

Nii-in. Mutta silti joku tolkku pitää olla kyttäyksessäkin. Minuun ei tee ainakaan vaikutusta se, jos nainen penkoo taustoja vainoharhaisesti, mutta ei kykene itse pelaamaan samoilla korteilla. Kyllä minäkmin haluan tietää, millainen on naisen historia. Katsos, kun kaikkiin naisten sanomisiin ei voi luottaa, kun joillakin muisti on valikoiva, ja on taipumusta antaa valkoisia valheita. Ikävä kyllä, totuudella on taipumusta tulla ilmi aina silloin, kun sitä vähiten odottaa...

Mutta, jossain menee aina myös raja siinä, että toisen ihmisen puheisiin on pakko luottaa.

Mulle on ihan se ja sama, millaista salapoliisityötä te teette. Mutta ei kannata ihmetellä, jos myös ne normaalit miehet kiertävät kaukaa...

• sitten..
        ...NiinpÄ kirjoitti:

Nii-in. Mutta silti joku tolkku pitää olla kyttäyksessäkin. Minuun ei tee ainakaan vaikutusta se, jos nainen penkoo taustoja vainoharhaisesti, mutta ei kykene itse pelaamaan samoilla korteilla. Kyllä minäkmin haluan tietää, millainen on naisen historia. Katsos, kun kaikkiin naisten sanomisiin ei voi luottaa, kun joillakin muisti on valikoiva, ja on taipumusta antaa valkoisia valheita. Ikävä kyllä, totuudella on taipumusta tulla ilmi aina silloin, kun sitä vähiten odottaa...

Mutta, jossain menee aina myös raja siinä, että toisen ihmisen puheisiin on pakko luottaa.

Mulle on ihan se ja sama, millaista salapoliisityötä te teette. Mutta ei kannata ihmetellä, jos myös ne normaalit miehet kiertävät kaukaa...

parempi niin että "mitä ei tiedä se ei satuta" ?

kun nyt kuitenkin tällaisia tapauksia on ja paljon missä toiseen ei voi luottaa, parempi vähän penkoa ettei tarvi ehkä vuosien päästä katua. jos toinen on pettänyt tai valehdellut tms.

• kirjoitus
        hätävarjelun liioittelulle kirjoitti:

nimenomaan vaikuttaa. Vainoharhaiselta. Mitähän kautta hän urkkii mahdollisen livenä tapaamansa miehen taustat ja miten hän rakentaa luottamuksen mieheen mahdollisessa suhteessa. Myönnän olevani mustasukkainen nainen, mutta en ole koskaan alentunut urkkimaan suhteen aloitus vaiheessä enkä sen kestäessäkään tuolla tavoin. Tulishan siinä ihminen vähemmästäkin hulluksi, jos koko ajan pitäis epäillä toisen tekemisiä. Mielestäni nettituttavuuden kanssa kannattais tavata naamatusten mahd nopeasti. Ja järkeä voi käyttää siten, et jos tuttavuudesta ei kuulua tarpeeksi usein, niin ei hän kyllä ole susta tosi mielessä edes kiinnostunut. Ja jos varattujen kanssa pelleilee, niin ei oo varaa tulla tänne urputtamaan.

• ... vastaus
        kirjoitus kirjoitti:

nimenomaan vaikuttaa. Vainoharhaiselta. Mitähän kautta hän urkkii mahdollisen livenä tapaamansa miehen taustat ja miten hän rakentaa luottamuksen mieheen mahdollisessa suhteessa. Myönnän olevani mustasukkainen nainen, mutta en ole koskaan alentunut urkkimaan suhteen aloitus vaiheessä enkä sen kestäessäkään tuolla tavoin. Tulishan siinä ihminen vähemmästäkin hulluksi, jos koko ajan pitäis epäillä toisen tekemisiä. Mielestäni nettituttavuuden kanssa kannattais tavata naamatusten mahd nopeasti. Ja järkeä voi käyttää siten, et jos tuttavuudesta ei kuulua tarpeeksi usein, niin ei hän kyllä ole susta tosi mielessä edes kiinnostunut. Ja jos varattujen kanssa pelleilee, niin ei oo varaa tulla tänne urputtamaan.

"Ja jos varattujen kanssa pelleilee, niin ei oo varaa tulla tänne urputtamaan"

Samaa mieltä. Tutustuttaessa minua kiinnostaa ensiksi, onko nainen vapaa. Varatut naiset kierrän kaukaa, koska halua mihinkään kinky-3pyörä-suhteeseen.

Ja edelleen, varattuun sotkeutumisen seuraukset jokainen saa kokea täysin omalla vastuullaan. Jos nainen sanoo olevansa "eroamassa", minulle se tarkoittaa edelleen samaa kuin varattu.

• ......
        kirjoitus kirjoitti:

viesti "se pointti".Vaikkapa kahteen kertaan, jos asia valkenisi.

• itseäsi kohdeltavan ?
        sitten.. kirjoitti:

parempi niin että "mitä ei tiedä se ei satuta" ?

kun nyt kuitenkin tällaisia tapauksia on ja paljon missä toiseen ei voi luottaa, parempi vähän penkoa ettei tarvi ehkä vuosien päästä katua. jos toinen on pettänyt tai valehdellut tms.

"parempi niin että "mitä ei tiedä se ei satuta" ?"

Mun mielestä yksi suhteen perusedellytyksiä on avoimmus. Sitä joko on, tai ei ole. Mielestäni on parempi, että asioista (myös vaikeista) kyetään keskustelemaan. Nimittäin, se ei ole kivaa, että joitakin tiettyjä asioita tulee ilmi myöhemmässä vaiheessa enemmän ja vähemmän sattumalta. En tarkoita sitä, että toisen pitää kertoa kaikki asiat juurta jaksaen heti ensitreffeillä. Ei sentään...

Asiaa voisi lähestyä siitä näkökulmasta, että kohtele toista siten kuin haluaisit itseäsi kohdeltavan. Kyllä parisuhteen pitää perustua molemminpuoliselle luottamukselle ja siihen, että toiseen voi luottaa.

Nettideiteissä(kään) ei ole tarkoitus se, että kaikki tapahtuu sormia napsauttamalla 7 minutissa. Toinen on opittava ensin tuntemaan, eikä siihen riitä yksi tai kaksi tapaamiskertaa...

"kun nyt kuitenkin tällaisia tapauksia on ja paljon missä toiseen ei voi luottaa, parempi vähän penkoa ettei tarvi ehkä vuosien päästä katua. jos toinen on pettänyt tai valehdellut tms. "

Penkoa ja penkoa. Mistä ja mitä ajattelit penkoa ? Mitä pettämiseen tulee, luuletko löytäväsi netistä listan, johon kaikki pettämiset on merkitty ? Entä oletko koskaan tullut ajatelleeksi, että on olemassa myös ihmisiä, jotka osaavat elää oman elämänkatsomuksensa mukaisesti - pettämättä ?! Elämänkatsomuksella en tarkoita uskontoa enkä (teko)uskovaisuutta.

Kannattaa opetella tulkitsemaan toista ihmistä. Joskus pienet eleet kertovat enemmän kuin tuhat sanaa...

• voi olla jotain vikaa
        ...... kirjoitti:

viesti "se pointti".Vaikkapa kahteen kertaan, jos asia valkenisi.

koska näen tuon kirjoituksen pointtina kehoituksen penkoa nettituttavuuden taustat tarkoin. Toisin sanoen langetat epäluottamuksen tuttavuutta kohtaan heti alkumetreillä. Ei mikään hyvä alku. Netissä on varmasti paljon epärehellistä porukkaa, mutta itse lähden siitä, että selvitän miehen luotettavuuden sitä kautta, miten hän suhtautuu minuun. Jos ihastun mieheen ja hän minuun, en varmasti tyydy siihen, että ollaan yhteydessä satunnaisesti. Ja netissä on myös rehellisiä ihmisiä, esim. sinä ja minä, niin miksei silloin muitakin.

• niin monella tapaa
        ... vastaus kirjoitti:

"Ja jos varattujen kanssa pelleilee, niin ei oo varaa tulla tänne urputtamaan"

Samaa mieltä. Tutustuttaessa minua kiinnostaa ensiksi, onko nainen vapaa. Varatut naiset kierrän kaukaa, koska halua mihinkään kinky-3pyörä-suhteeseen.

Ja edelleen, varattuun sotkeutumisen seuraukset jokainen saa kokea täysin omalla vastuullaan. Jos nainen sanoo olevansa "eroamassa", minulle se tarkoittaa edelleen samaa kuin varattu.

Hyvä, kun ajattelet noin! Tässä muutama viikko sitten ravintolassa ollessani, varattu mies iski silmänsä minuun. Sain kuulla perinteiset jutut, kuinka ollaan ihan eron partaalla yms. Kysyin tältä mieheltä, että mitä hänellä on mulle tarjota noin niin kuin tuttavuus mielessä ja luuleeko hän, että alkaisin oleen joku toinen nainen. Siihen hän ei osannut sanoa mitään. Suurimmassa osassa tällaisista tapauksista, mies tahtoo vain liiton ulkopuolista seksiä. Näin uskon.

• ... vastaus
        niin monella tapaa kirjoitti:

Hyvä, kun ajattelet noin! Tässä muutama viikko sitten ravintolassa ollessani, varattu mies iski silmänsä minuun. Sain kuulla perinteiset jutut, kuinka ollaan ihan eron partaalla yms. Kysyin tältä mieheltä, että mitä hänellä on mulle tarjota noin niin kuin tuttavuus mielessä ja luuleeko hän, että alkaisin oleen joku toinen nainen. Siihen hän ei osannut sanoa mitään. Suurimmassa osassa tällaisista tapauksista, mies tahtoo vain liiton ulkopuolista seksiä. Näin uskon.

No, minä(kin) tahtoisin seksiä, mutta ongelma on vain siinä, että silloin pitää jo olla kyse parisuhteesta tai vakavalle asteelle edenneestä seurustelusta. Tiedän olevani poikkeus, sillä en ole kiinnostunut irtosuhteista tai yleensä ottaen suhteista vailla päämäärää (seurustelusta vain seurustelun vuoksi).

Mutta, jos on hyvää, niin on huonoakin. Tämän periaatteen hinta on vain se, että seksi on meikäläisen elämässä täysin tuntematon osa-alue, jos nyt omaa kättä ei lasketa. Ei paljon naurata,... Mutta, se hinta on nähtävästi maksettava, kun ei halua ottaa irtosuhteiden tuomaa riskiä, että saisi alkaa maksella vahinkolaukauksista aiheutuneita elatusmaksuja...

• ymmärryksessäsi oli vikaa
        voi olla jotain vikaa kirjoitti:

koska näen tuon kirjoituksen pointtina kehoituksen penkoa nettituttavuuden taustat tarkoin. Toisin sanoen langetat epäluottamuksen tuttavuutta kohtaan heti alkumetreillä. Ei mikään hyvä alku. Netissä on varmasti paljon epärehellistä porukkaa, mutta itse lähden siitä, että selvitän miehen luotettavuuden sitä kautta, miten hän suhtautuu minuun. Jos ihastun mieheen ja hän minuun, en varmasti tyydy siihen, että ollaan yhteydessä satunnaisesti. Ja netissä on myös rehellisiä ihmisiä, esim. sinä ja minä, niin miksei silloin muitakin.

Ketjun aloittajan tekstistä voi päätellä lievää, ellei jopa todellista vainoharhaisuutta. Sen sijaan minä vain totesin, että kannattaa pitää tolkku tässäkin asiassa.

Ainakaan minuun ei tee vaikutusta se, että jo alkumetreillä lähdetään siitä oletuksesta, että kaikki miehet ovat pettäjiä tms.

Tosiasia on se, että mikään ihmissuhde ei tule etenemään, jos toinen ei ole valmis tulemaan vastaan. Jos kerran deittailun tarkoitus on tutustua ja löytää itselle sopiva kumppani, silloin luottamuksen syntyminen jo alkumetreillä on a ja o, ja myös keskustelun pitää toimia puolin ja toisin. Ikävä kyllä, kaikki ei tätä ymmärrä, vaan ollaan kaivautuneena omiin bunkkereihin olettaen, että toinen kertoo itsestään kaiken...

• ulalla
        ymmärryksessäsi oli vikaa kirjoitti:

Ketjun aloittajan tekstistä voi päätellä lievää, ellei jopa todellista vainoharhaisuutta. Sen sijaan minä vain totesin, että kannattaa pitää tolkku tässäkin asiassa.

Ainakaan minuun ei tee vaikutusta se, että jo alkumetreillä lähdetään siitä oletuksesta, että kaikki miehet ovat pettäjiä tms.

Tosiasia on se, että mikään ihmissuhde ei tule etenemään, jos toinen ei ole valmis tulemaan vastaan. Jos kerran deittailun tarkoitus on tutustua ja löytää itselle sopiva kumppani, silloin luottamuksen syntyminen jo alkumetreillä on a ja o, ja myös keskustelun pitää toimia puolin ja toisin. Ikävä kyllä, kaikki ei tätä ymmärrä, vaan ollaan kaivautuneena omiin bunkkereihin olettaen, että toinen kertoo itsestään kaiken...

Ei kyllä vieläkään auennut, mitä asiaa sinä kritisoit kirjoituksessani. Mutta antaa olla. Tulee ihan blondimainen olo jo muutenkin ; )

• se on......
        ... vastaus kirjoitti:

No, minä(kin) tahtoisin seksiä, mutta ongelma on vain siinä, että silloin pitää jo olla kyse parisuhteesta tai vakavalle asteelle edenneestä seurustelusta. Tiedän olevani poikkeus, sillä en ole kiinnostunut irtosuhteista tai yleensä ottaen suhteista vailla päämäärää (seurustelusta vain seurustelun vuoksi).

Mutta, jos on hyvää, niin on huonoakin. Tämän periaatteen hinta on vain se, että seksi on meikäläisen elämässä täysin tuntematon osa-alue, jos nyt omaa kättä ei lasketa. Ei paljon naurata,... Mutta, se hinta on nähtävästi maksettava, kun ei halua ottaa irtosuhteiden tuomaa riskiä, että saisi alkaa maksella vahinkolaukauksista aiheutuneita elatusmaksuja...

Juuri sen oikean löytyminen. Mun on kyllä myönnettävä, ettei mulle riitä pelkkä itsetyydytys. Ja koska sitä oikeaa ei ole löytynyt, niin mulla on rakastaja, joka on myös sinkku. Välillemme ei kehkeydy koskaan mitään muuta. Mutta usko vaan, kyllä sinä vielä arvoisesi naisen lyödät.

• taivas...

Joka leikkiin ryhtyy se leikin kestäköön!

Älkää nyt jumalauta neuvoko muutenkin vainoharhaista kansaa...

• vinkistä

Eipä nämä nettideitit toimi jos kerta siellä on sakkia jotka pelaavat useampaan pussiin samaan aikaan. Itse poistin omani koska vaikka kuinka rehellinen olen, niin jos siellä on samalla kertaa sata epärehellistä profiilia, niin ei siitä juurikaan taideta edukseen erottua vaan se hukkuu siihen paskanmassaan.

• deittailuun

Tietokone on oiva kapistus, sillä voi tehdä kaikenlaista.
      Ja sen myötä pettämiset, deittailut ja chattailut ovat lisääntyneet.
      On liian helppoa löytää kaveri ja houkutus kasvaa, nälkä kasvaa. Jos on jo löytänyt mieleisensä, seurustelee ja silti vaan etsii ja etsii uutta kokoajan samalla.
      On 'ennenvanhaanhin' osattu, petetty, mutta nyt se on siis liian helppoa. Varatut(kin) istuvat ilta- ja yömyöhään koneella, etsivät seuraa, viattomasta chattailusta saattaa kehittyä salasuhde, ja kun kerran on pettänyt on helppoa jatkaa.
      Ja niitä treffi-ilmoituksia laaditaan kuin kauppalistaa, ei ajatella sen enempää, ja kun tärppää niin silti uutta matoa vaan koukkuun. Mitä tällaiselle ihmiselle loppujen lopuksi jää? Hyvä mieli? Loppujen lopuksi yksin? (ahneella on kakkainen loppu).
      Toisaalta, ihmismieli on heikko.
      Syyttäisikö koneita vaiko ihmistä?

• "Romantikko"

minullakin kauniit juu...

Ihan hyvä näin mokattuaan jälkikäteen lukea asiallista asiaasi.
      Minä tiedän nettikaveristani vain asuinpaikkakunnan ja etunimen ja sähköpostiosoitteen,joita tietty voi olla monia.
      En ollut etukäteen ollenkaan ajatellut,että kaikki eivät näissä kuvioissa ole yhtä tyhmänrehellisiä kuin mitä itse olen ollut.
      En saa edes kerrottua,että taudin sain,kun kaveri pisti välit poikki...sinisilmätkin haalenee parkumalla :D...
      Yksin on ihan hyvä olla juu...

• oikea logiikan riemuvoitto

Nämä sinun sankarisi kertovat ihan suoraan olevansa naimisissa. Sinä sitten tunget siihen kolmanneksi pyöräksi ja ihmettelet, kuinka vaimoaan pettävät kaverit eivät yhtäkkiä muutu yksiavioisiksi ja uskollisiksi sinut tavattuaan?

Kannattaisikohan keskittyä niihin vapaisiin miehiin, jos jakamatonta huomiota haluat? Tai jos edes yrittäisi aloittaa niistä, jotka edes väittävät olevansa vapaita? Sekin olisi askel oikeaan suuntaan.

"Sitten oli taas perheellinen mies, kirjoiteltiin vain muutaman viikon ja se halusi tavata justheti, tapailtiin muutaman kerran. jätin sen koska ei kiinnostanut salaiset tapaamiset mitä hullummissa paikoissa, varatun miehen kanssa."

Ja tässä oikea helmi. Ei kiinnosta salaiset tapaamiset varatun miehen kanssa, joten... on toki luonnollista että ryhdyt tapailemaan varattua miestä salaa.

• on että..

kun nämä varatut ukkomiehet parkuvat huonoa liittoaan ja "ovat just eroamassa".."ero on pantu jo vireille" jne.
        miksei sitä voisi tavata, alkaa seurustella JOS se on eroamassa, vaikkakin aluksi salaa? kerroinhan että ensimmäinen mies oli onnellisesti naimisissa enkä halunnut tavata sitä vaikka se monta kertaa ruinasi, välillä suuttui viikoiksi kun en suostunut, kirjoittelu riitti minulle. minusta ei olisi rikkomaan kenenkään liittoa.
        minäkö se roisto nyt olenkin vai nämä varatut vonkaavat ukkomiehet?
        t. ap

• Nehän on aina
        on että.. kirjoitti:

kun nämä varatut ukkomiehet parkuvat huonoa liittoaan ja "ovat just eroamassa".."ero on pantu jo vireille" jne.
        miksei sitä voisi tavata, alkaa seurustella JOS se on eroamassa, vaikkakin aluksi salaa? kerroinhan että ensimmäinen mies oli onnellisesti naimisissa enkä halunnut tavata sitä vaikka se monta kertaa ruinasi, välillä suuttui viikoiksi kun en suostunut, kirjoittelu riitti minulle. minusta ei olisi rikkomaan kenenkään liittoa.
        t. ap

eroamassa... heh! Eivät eroa ennen kun akka heittää pihalle. Sitten on hyvä olla lohduttaja valmiina.

• on että.. kirjoitti:

t. ap

JOS on eroamassa -tyypit taitavat aika harvoin kuitenkaan erota. Kokeilevat varmuuden vuoksi välillä kepillä jäätä, mutta turvanaru on vankasti kiinni kotituvan uuninnurkassa.

Käsittääkseni näillä nettideitti-saiteilla on tarjolla myös paljon aidosti ja oikeasti vapaita miehiä ja naisia, eli valitsijallakin on oma vastuunsa siitä, mihin kulloinkin ryhtyy. Tosiasia on, pelihenkilöt ja varatut vonkaajat ei koskaan lopu, sukupuoleen katsomatta.

Mikäli haluaa välttyä pettymyksiltä, tai ainakin rajoittaa niitä vähän, kannattaa selkeästi sulkea korvat ja silmat "olen eroamassa" -tyypeiltä! Suoraan parisuhteensa julkituoville on nostettava hattua rehellisyydestä, mutta sellaisiakin kannattaa vältellä, koska niissä tapauksissa sattuu aina johonkin!

Rehellisyys maan perii, sanotaan. Voi pitää paikkaansa, mutta muuten rehelliset tahtoo jäädä lehdelle soittelemaan.

• ...mieltä
        maverics kirjoitti:

JOS on eroamassa -tyypit taitavat aika harvoin kuitenkaan erota. Kokeilevat varmuuden vuoksi välillä kepillä jäätä, mutta turvanaru on vankasti kiinni kotituvan uuninnurkassa.

Käsittääkseni näillä nettideitti-saiteilla on tarjolla myös paljon aidosti ja oikeasti vapaita miehiä ja naisia, eli valitsijallakin on oma vastuunsa siitä, mihin kulloinkin ryhtyy. Tosiasia on, pelihenkilöt ja varatut vonkaajat ei koskaan lopu, sukupuoleen katsomatta.

Mikäli haluaa välttyä pettymyksiltä, tai ainakin rajoittaa niitä vähän, kannattaa selkeästi sulkea korvat ja silmat "olen eroamassa" -tyypeiltä! Suoraan parisuhteensa julkituoville on nostettava hattua rehellisyydestä, mutta sellaisiakin kannattaa vältellä, koska niissä tapauksissa sattuu aina johonkin!

Rehellisyys maan perii, sanotaan. Voi pitää paikkaansa, mutta muuten rehelliset tahtoo jäädä lehdelle soittelemaan.

"Rehellisyys maan perii, sanotaan. Voi pitää paikkaansa, mutta muuten rehelliset tahtoo jäädä lehdelle soittelemaan."

Tuo pitää paikkansa. Mutta aina voi lohduttautua sillä, että jos rehellisyys ei kelpaa, niin sille ei voi mitään. Sitä elää ennemmin yksin kuin suhteessa, jossa toiseen ei voi täysin luottaa. Mikään ei ole kuluttavampaa kuin epävarmuus / epävarmuus omista tunteista...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. En voi jutella kanssasi

tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih
      Tunteet
      57
      7250
    2. Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.

Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j
      Maailman menoa
      724
      3418
    3. Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?

Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.
      Ikävä
      158
      1719
    4. Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen

Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.
      Maailman menoa
      318
      1682
    5. Koska olet rakastellut

Kaivattusi kanssa viimeksi?
      Ikävä
      84
      1375
    6. Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa

Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens
      Maailman menoa
      84
      1361
    7. Miten saisin

Sinut omakseni?
      Ikävä
      91
      1260
    8. Anteeksi Pekka -vedätys

Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä
      Maailman menoa
      63
      1227
    9. Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.

Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä
      Idän uskonnot
      249
      1217
    10. Kumpi tästä

Teidän tilanteesta teki vaikeaa? Sivusta
      Ikävä
      81
      1144
    Aihe