VBA koodi ymmärtämään rivien lisäys?

bitteihinkadonnut

Minulla on comboboxin koodissa rivi

Sheets("data").Range("J105") = ComboBoxVaruste1.Column(2)

Kaikki toimii hyvin siihen asti kunnes itse data taulukkoon joutuu lisäämään rivin. Sen jälkeen tulee tuo käydä käsin muuttamassa J106:ksi. Eihän tämä yksinään olisi ongelma mut näitä tulisi useita, ja täten hallittavuus kärsisi koska joskus on pakko lisätä rivi toisen yläpuolelle.

Tai onko tämänkaltaiseen ongelmaan jotain muuta keinoa hallita?

3

1005

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Sheets("data").Range("J105").End(xlDown).Offset(1, 0) = ComboBoxVaruste1.Column(2)

• bitteihinkadonnut

Sheets("data").Range("J105").End(xlDown).Offset(1, 0) = ComboBoxVaruste1.Column(2)

Eli mikäli itse tajusin tuota niin xlDown tarkoittaa sitä kun excelin taulukkoon lisää rivin, ja tuo offset(1,0) sitä että se sitten muuttaa tuota J105:sta J106:een? Olenko oikeilla jäljillä.

Eli mikäli ja kun tuleekin tarvetta poistaa rivejä tuleeko koodiin lisätä End(xlUp).Offset(-1,0) tai jotain tähän suuntaan? Että koodi pysyisi oikealla rivillä poistettaessa ja lisätessä rivejä?

• bitteihinkadonnut kirjoitti:

Sheets("data").Range("J105").End(xlDown).Offset(1, 0) = ComboBoxVaruste1.Column(2)

Eli mikäli itse tajusin tuota niin xlDown tarkoittaa sitä kun excelin taulukkoon lisää rivin, ja tuo offset(1,0) sitä että se sitten muuttaa tuota J105:sta J106:een? Olenko oikeilla jäljillä.

Eli mikäli ja kun tuleekin tarvetta poistaa rivejä tuleeko koodiin lisätä End(xlUp).Offset(-1,0) tai jotain tähän suuntaan? Että koodi pysyisi oikealla rivillä poistettaessa ja lisätessä rivejä?

Sheets("data").Range("J105").End(xlDown)
        etsitään viimeinen tietoa sisältävä solu solusta J105 alaspäin
        .Offset(1, 0) taas valitsee yhden solun alaspäin aktiivisesta solusta
        eli

Sheets("data").Range("J105").End(xlDown).Offset(1, 0)

valitsee aina ensimmäisen tyhjän solun solusta J105 alaspäin

voit poistaa ja lisätä rivejä ihan vapaasti ja tuo ylläoleva koodi pitää huolen oikeasta ekasta tyhjästä solusta...

nyt mennään alaspäin ja jos välissä on tyhjä solu tyssää siihen eli pitää olla yhtenäinen alue tota käytettäessä.
        Jos välissä saa olla tyhjiä rivejä ja silti haluat aina viimeisen tyhjän solun sarakkeessa niin koodia pitää muuttaa
        Sheets("data").Range("J65536").End(xlUp).Offset(1, 0)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?

Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa
      Sinkut
      170
      4701
    2. Ei ole kyllä mennyt

Kovin hyvin kun alussa pieni sekoaminen hänestä 😏
      Ikävä
      12
      3286
    3. En rehellisesti usko et oisit

Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos
      Ikävä
      40
      2203
    4. Näin sinusta taas unta!

Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly
      Ikävä
      26
      1984
    5. Paljonko aikaa on kulunut siitä kun viimeksi tapasit hänet?

Päiviä? Viikkoja? Kuukausia? Vuosia?
      Ikävä
      47
      1906
    6. Se oli siinä sitten

Yhdysvaltain presidentti Donald Trump on määrännyt kaiken maan Ukrainalle toimittaman sotilaallisen tuen tauolle, kertoo
      NATO
      664
      1837
    7. Mikä sinua ja kaivattuasi

Yhdistää?
      Ikävä
      116
      1796
    8. Olet muutenkin tyhmä

Ja käyttäydyt epäasiallisesti siinä työssäsi.
      Ikävä
      137
      1727
    9. Ajelen varmaan siellä suunnalla

taas yöllä, vahingossa käyn sun pihalla. 😏 m
      Ikävä
      45
      1485
    10. En muuttaisi sinusta mitään

Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul
      Ikävä
      10
      1421
    Aihe