Minulla on comboboxin koodissa rivi
Sheets("data").Range("J105") = ComboBoxVaruste1.Column(2)
Kaikki toimii hyvin siihen asti kunnes itse data taulukkoon joutuu lisäämään rivin. Sen jälkeen tulee tuo käydä käsin muuttamassa J106:ksi. Eihän tämä yksinään olisi ongelma mut näitä tulisi useita, ja täten hallittavuus kärsisi koska joskus on pakko lisätä rivi toisen yläpuolelle.
Tai onko tämänkaltaiseen ongelmaan jotain muuta keinoa hallita?
VBA koodi ymmärtämään rivien lisäys?
3
1005
Vastaukset
Sheets("data").Range("J105").End(xlDown).Offset(1, 0) = ComboBoxVaruste1.Column(2)
- bitteihinkadonnut
Sheets("data").Range("J105").End(xlDown).Offset(1, 0) = ComboBoxVaruste1.Column(2)
Eli mikäli itse tajusin tuota niin xlDown tarkoittaa sitä kun excelin taulukkoon lisää rivin, ja tuo offset(1,0) sitä että se sitten muuttaa tuota J105:sta J106:een? Olenko oikeilla jäljillä.
Eli mikäli ja kun tuleekin tarvetta poistaa rivejä tuleeko koodiin lisätä End(xlUp).Offset(-1,0) tai jotain tähän suuntaan? Että koodi pysyisi oikealla rivillä poistettaessa ja lisätessä rivejä? bitteihinkadonnut kirjoitti:
Eli mikäli itse tajusin tuota niin xlDown tarkoittaa sitä kun excelin taulukkoon lisää rivin, ja tuo offset(1,0) sitä että se sitten muuttaa tuota J105:sta J106:een? Olenko oikeilla jäljillä.
Eli mikäli ja kun tuleekin tarvetta poistaa rivejä tuleeko koodiin lisätä End(xlUp).Offset(-1,0) tai jotain tähän suuntaan? Että koodi pysyisi oikealla rivillä poistettaessa ja lisätessä rivejä?Sheets("data").Range("J105").End(xlDown)
etsitään viimeinen tietoa sisältävä solu solusta J105 alaspäin
.Offset(1, 0) taas valitsee yhden solun alaspäin aktiivisesta solusta
eli
Sheets("data").Range("J105").End(xlDown).Offset(1, 0)
valitsee aina ensimmäisen tyhjän solun solusta J105 alaspäin
voit poistaa ja lisätä rivejä ihan vapaasti ja tuo ylläoleva koodi pitää huolen oikeasta ekasta tyhjästä solusta...
nyt mennään alaspäin ja jos välissä on tyhjä solu tyssää siihen eli pitää olla yhtenäinen alue tota käytettäessä.
Jos välissä saa olla tyhjiä rivejä ja silti haluat aina viimeisen tyhjän solun sarakkeessa niin koodia pitää muuttaa
Sheets("data").Range("J65536").End(xlUp).Offset(1, 0)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?
Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa1704701- 123286
En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos402203Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly261984Paljonko aikaa on kulunut siitä kun viimeksi tapasit hänet?
Päiviä? Viikkoja? Kuukausia? Vuosia?471906Se oli siinä sitten
Yhdysvaltain presidentti Donald Trump on määrännyt kaiken maan Ukrainalle toimittaman sotilaallisen tuen tauolle, kertoo6641837- 1161796
- 1371727
- 451485
En muuttaisi sinusta mitään
Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul101421