Olen ehdottanut Alfa-Omegalle, että perustaisimme ateistisen nettilehden. Täällä on monia hyvin teräviä kirjoittajia ja voisimme saada aikaan jotain uutta alalla, koska se ei olisi minkään virallisen organisaation ylläpitämä, vaan kirjoituksia otettaisiin vastaan kaikenlaisilta kirjoittajilta. Tiedän, että lehden toimittaminen on vaativaa työtä, koska itsekin toimin median parissa nimenomaan kirjoittajana, mutta ei siitä tarvitsisi mitään joka päivä ilmestyvää sanomalehteä tehdä.
Ateistinen nettilehti nyt!!!!
37
908
Vastaukset
Retrolta ;) Kiitos
- Retrohetero
Teotwawki kirjoitti:
niinhän minä sen ajattelinkin:-)
Sehän passaa... Odotan mielenkiinnolla lehteä...
- Retrohetero
Teotwawki kirjoitti:
kiinnostunut.:-)
Kyllähän tuo kiinnostaisi... Itseasiassa aika paljonkin...
Pitääkin kaivaa koneen kätköistä esiin keskeneräiset
pakinat ja katsoa keksisikö niihin jatkoa... Retrohetero kirjoitti:
Kyllähän tuo kiinnostaisi... Itseasiassa aika paljonkin...
Pitääkin kaivaa koneen kätköistä esiin keskeneräiset
pakinat ja katsoa keksisikö niihin jatkoa...materiaalia kannattaa säästää ja miettiä, jos niille saisi jatkoa myös. Tosin en tiedä, milloin voimme aloittaa mutta se selviää kyllä, kunhan ensin selvitän resurssit, joita siihen tarvitaan.
Mielestäni aivan loistava idea.
sillä minulla voisi olla siihen kyllä mahdollisuus. Voisin toimia päätoimittajana ja toimitussihteerinä, mutta muotoa on vielä mietittävä ja hiottava. Minulla on kyllä sen verran kokemusta, että tiedän kuinka sen voisi tehdä, mutta asiaa on harkittava siltäkin kannalta, että saisimmeko ehkä sen kannattamaan. Harrastupohja on eräs mahdollisuus, sillä tuskin sillä mitään rahaa pystyy tekemään. Emme varmasti saisi mainostajia lehtemme palstoille niin paljon, että siitä mitään rahasampoa tulee. En minä tätä kuitenkaan vitsiksi tarkoittanut.
Mielenkiintoinen ajatus.
- tekisi siitä samalla tavalla
toimivaa mallia kuin valtionkirkolla on omia kunnallisia seurakuntalehtijulkaisujaan eri paikkakunnilla...voitte pyytää täältä atteseurakuntalaisilta vakaumuksen nimissä yhteistä aloitetta attelaisten atteveron keräämiseksi ja veron maksamista vastaan voi saada attelehden kotiin toimitettuna...
- korkeella
kun sinne pääsee puusilmä,bubastis.tmi,TarkastajaX ja retrohetero ja kuses sää silmää jotain
kirjoittelee laatuluokan sepustuksia... korkeella kirjoitti:
kun sinne pääsee puusilmä,bubastis.tmi,TarkastajaX ja retrohetero ja kuses sää silmää jotain
kirjoittelee laatuluokan sepustuksia...vain lukutaitoisille. Puskista huutelijat eivät pääse siellä elämöimään.
- lukihäiriöisille
Teotwawki kirjoitti:
vain lukutaitoisille. Puskista huutelijat eivät pääse siellä elämöimään.
etkös sinä voisi opettaa sit lukemaan ettei tulisi noita lukihäiriöisiä oireita....yksi innokas attealku - halukas pääsemään tavaamaan
- ateistien ABC opus
lukihäiriöisille kirjoitti:
etkös sinä voisi opettaa sit lukemaan ettei tulisi noita lukihäiriöisiä oireita....yksi innokas attealku - halukas pääsemään tavaamaan
aloitetaas....
A=Ateismi...
B=Böbipää...
C=Cus...Cus...Custa silmään
D=Darwin - joilla pärjää
ateistien ABC opus kirjoitti:
aloitetaas....
A=Ateismi...
B=Böbipää...
C=Cus...Cus...Custa silmään
D=Darwinvuosittainen pyhiin vaelluskohde
Darwin
Uruguay
- 5 kertaa rukousta/päivä siteeraten attelaisten uskontuunnustusta...pyllistysharjoituksia Uruguayn Darwinin suuntaan
Maanantai ei mittään,
Tiiistai ei mittään,...
- kaksi kalaa
Loistava idea!
Omalta osaltani kantaisin mielelläni korteni kekoon jossakin muodossa. Seuraan englanninkielisillä foorumeilla suht aktiivisesti mitä hölmöykiä maailmalla tapahtuu ja voisin kääntää ja raportoida uutiskoosteita maailmalta.
Ehkä lehden muoto voisi olla sellainen ettei se varsinaisesti ilmesty uutena lehtenä tietyin väliajoin vaan uusia juttuja voisi postailla pitkin päivää.
Tulisiko lehden yhteyteen foorumia?- valmiina ottamaan
osaa katupartioon,mistäs saa asiaan kuuluvan attepartiopuvun ja säihkeän kiiltävät nahkasaappaat...jonkuslainen huivikin koristeltuna atteikonilla
http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Ateist_ost.png
olisi omiaan lujittamaan sitä yhteenkuuluvuuden tuntua ja omistautumista aatteen taakse - äänenä erämaassa
valmiina ottamaan kirjoitti:
osaa katupartioon,mistäs saa asiaan kuuluvan attepartiopuvun ja säihkeän kiiltävät nahkasaappaat...jonkuslainen huivikin koristeltuna atteikonilla
olisi omiaan lujittamaan sitä yhteenkuuluvuuden tuntua ja omistautumista aatteen taakseateistien lehden vastaäänenä ja vastakkaisen näkemyksen tutkimiseen
http://www.rkk-sansa.net/ - fghjklö
äänenä erämaassa kirjoitti:
ateistien lehden vastaäänenä ja vastakkaisen näkemyksen tutkimiseen
http://www.rkk-sansa.net/vitun raamattus
- uskontunnustus
valmiina ottamaan kirjoitti:
olisi omiaan lujittamaan sitä yhteenkuuluvuuden tuntua ja omistautumista aatteen taakseMaanantai ei mittää, tiistai ei mittää,
keskiviikko, torstai ei mittää.
Perjantai ei mittää, lauantai ei mittää.
Sunnuntai ei sitäkään mittää.
Tammikuu ei mittää, helmikuu ei mittää,
maalis-, huhti-, toukokuu ei mittää.
Kesä-, heinä-, elo-, syys- ja lokakuu ei mittää,
marraskuu ja joulukuu ei mittää.
Elämä ei mittää, Jumalaa ei mittää,
Tyhjyys ei mittää.
200 kertaa 0 ei oo mittää,
kun jumalkaan eikä mikään ole mittään... - 24h/7 auttava puhelin
uskontunnustus kirjoitti:
Maanantai ei mittää, tiistai ei mittää,
Tyhjyys ei mittää.
kun jumalkaan eikä mikään ole mittään...-hei minulla on tosi depris nytten...
-Ateistien 24h auttava puhelin.Kuinka voin palvella ?
-Nokun elämässä ei ole mittään merkitystä?
-Ootas hetkonen...lukasee Lajien synnystä katkelman....
Halusit tai et niin tässä maailmassa vallitsee vahvimman laki, eikä siihen tosiasiaan ole varmastikaan koskaan tulossa muutosta. En voi juuri nyt sinua lohduttaa muulla. - ***.*.*.*.***
24h/7 auttava puhelin kirjoitti:
-hei minulla on tosi depris nytten...
Halusit tai et niin tässä maailmassa vallitsee vahvimman laki, eikä siihen tosiasiaan ole varmastikaan koskaan tulossa muutosta. En voi juuri nyt sinua lohduttaa muulla._Teotwakin idea on erinomainen! minä kannatan! :)
- ja atteapostoleiksi julista...
uskontunnustus kirjoitti:
Maanantai ei mittää, tiistai ei mittää,
Tyhjyys ei mittää.
kun jumalkaan eikä mikään ole mittään...pää apostolina Teotwawki,retrohetero...yms...milloinkas koittaa attelaisten helluntai,jolloinka Darwinin opusta pläräämällä laskeutuu Darwinin henki tulilieskain muodossa attelaisten päälle ja kukin attelainen saa yksinoikeuden/monopolimaisen,ihmeellisen maailman viisauksien tulkitsemisen taidon
- Thronos
24h/7 auttava puhelin kirjoitti:
-hei minulla on tosi depris nytten...
Halusit tai et niin tässä maailmassa vallitsee vahvimman laki, eikä siihen tosiasiaan ole varmastikaan koskaan tulossa muutosta. En voi juuri nyt sinua lohduttaa muulla.-hei minulla on tosi depris nytten...
-Ateistien 24h auttava puhelin. Kuinka voin palvella?
- ajattele, sinä olet voittajien sukua! Ensimmäisestä elävästä solusta alkaen sinun kaikki esi-isäsi ja -äitisi ovat olleet niin hyvässä kunnossa että ovat pystyneet jatkamaan sukua. Meteoriitit, jääkaudet, kuivuus, pedot, sodat, sairaudet - kaikesta on selvitty ja suku on jatkunut. Sinun perimässäsi ei ole yhtään heikkoa lenkkiä. Kaikki ne sukupolvet ovat tavallaan ponnistuksillaan antaneet sinulle lahjaksi elämän - eikö se muka ole merkityksellistä! Nosta pää pystyyn ja ole ylpeä perimästäsi. - ertert
ja atteapostoleiksi julista... kirjoitti:
pää apostolina Teotwawki,retrohetero...yms...milloinkas koittaa attelaisten helluntai,jolloinka Darwinin opusta pläräämällä laskeutuu Darwinin henki tulilieskain muodossa attelaisten päälle ja kukin attelainen saa yksinoikeuden/monopolimaisen,ihmeellisen maailman viisauksien tulkitsemisen taidon
Miksi ihmeessä ateistit matkisivat uskovaisten toilailuja?
- Pedagis
En haluaisi kuulostaa wannabelta, mutta jos tuo idea ottaa tulta niin mukaanhan tuohon voisi lähteä. Jos meiningissä pysyy rento ote eikä touhu mene liian ryppyotsaiseksi, niin juttu on bra.
Ateistien yhteistyöprojektit vain tuppaavat joskus olemaan kuin kissalaumaa paimentaisi :)vakiateistien aloituksia tällä palstalla, olen sitä mieltä, että kyllä täällä huumoriakin osataan viljellä. Tarvitsemme pilakuvia ja hauskoja juttuja. Fundamentalismiin en halua sortua. Ja kun itse olen aloitteentekijä ja haluan jo ammattinikin puolesta olla päätoimittaja, tulen huolehtimaan siitä, että emme ryhdy puhdasoppisuusriitoihin, niitä minä vieroksun.
- bubastis.tmi
saanko luvan?
- ja puvun kera
...vihdoinkin...uskaltaudut ulos komerosta.otas verkkosukkahousut sekä kokovartalo myötäinen mekko sieltä komerosta ja pukeudu asianmukaisesti houkutuslinnuksi attien vuosikiertueen ajaksi...houkutellen eksyneitä krisselisieluja valistustilaisuuksiimme...kiertueen paikkakunnista julkaistaan lehdessä lista
- se keskiaukeen
ja puvun kera kirjoitti:
...vihdoinkin...uskaltaudut ulos komerosta.otas verkkosukkahousut sekä kokovartalo myötäinen mekko sieltä komerosta ja pukeudu asianmukaisesti houkutuslinnuksi attien vuosikiertueen ajaksi...houkutellen eksyneitä krisselisieluja valistustilaisuuksiimme...kiertueen paikkakunnista julkaistaan lehdessä lista
kuukauden attetytsy ja tarinalla kuinka pelastauduit attelaishörhöläiseksi
- bubastis.tmi
ja puvun kera kirjoitti:
Mulla on verkkostayupit (kuka nyt sukkiksia käyttäis?) ja musta nahkainen minimekko ja tietenkin reisisaappaat. Kaulaan laitan mustan pannan jossa lukee "bitch goddess". Tarvitsen myös ympärilleni joukon palvovia kissoja (kaksihan mulla jo on) ja tietysti oman temppelin, jonne minua voi tulla palvomaan.
- nettilehteä
voisi lukea myös vammaiset tehkää esteetön nettilehti. Esim. näkövammaiset pääsisivät helpommin apuvälineillään sitä lukemaan.
tietotekninen ongelma, jonka jokainen voi omalla koneellaan itse toteuttaa. Ainakin eräs ystäväni, joka lähes sokea ja kuuro, käyttää tietokonetta aivan suvereenisti nimenomaan sellaisilla palveluilla, jotka jokainen voi itse valita.
- ***.*.*.*.***
Teotwakin hyvän idean takia täällä kävi Trolleja vääntämässä kun viimeistä päivää!
Taisi uskiksilla tulla torde housuun!välitämme. Saamme ajatuksellemme julkisuutta. Ethän vain luule, että ateistit ovat ainoita, jotka lehteä lukevat.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?
Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa1233460- 122286
En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos371935Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa
Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin4141889Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly211701Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel681517Paljonko aikaa on kulunut siitä kun viimeksi tapasit hänet?
Päiviä? Viikkoja? Kuukausia? Vuosia?301423- 1241418
En muuttaisi sinusta mitään
Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul101281- 141236