Hei! Rakastan laulamista ja olen siinä aika hyvä, mutta ongelmanani on se, etten osaa laulaa nuoteista. Voisiko joku siis kertoa miten tämän voisi opetella? Tai onko olemassa joitain kirjoja tai jokin nettisivu, missä opetetaan laulamaan nuoteista? kiitos:)
Laulaminen nuoteista
4
3172
Vastaukset
- alliikka
Kannattaa aloittaa jonkin soittimen kanssa aluksi, ja opetella nuotit. Jotta voi laulaa suoraan nuoteista, tulee osata kuulla mitä säveltä laulaa.
- Claviaatti
Paras tapa on ensin opetella nuotit ja pianon säestyksellä aloittaa laulaminen. Lisäksi tarvitaan opetusta sekä soittamisen ja laulun tekniikkaan.
Onnea yritykselle ja varaudu vuosia kestävään harjoitteluun. - Pitkä linja
Esimerkiksi työväenopisto tarjoaa hyvän mahdollisuuden nuoteista laulamisen opiskeluun. Itsekin voi oppia, mutta kyllä suosittelen ohjattua opiskelua, mieluiten porukassa !
- tiinakaroliina
Hei!
Kannattaa tsekata asuinpaikkakuntasi musiikkioppilaitokset ja yksityiset musiikkikoulut. Meillä ainakin Jyväskylässä yksityisistä musiikkikouluista saa sekä alkeis että pidemmällä olevien teoriaopetusta sekä pop&jazz että klassisella puolella. Itse annan myös laulunopettajana teoriaopetusta sitä tarvitseville:) Kannattaa siis tsekata vaikka yksityisiltä laulunopettajiltakin että antaako ne teoriaopetusta/ apua nuottien lukemisessa:)
Tiina
http://www.laulutunti.com
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut
Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/1911304Miettimisen aihetta.
Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.1221128- 48854
- 70850
Just nyt mä
En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman53780Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle
Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva50725- 33692
- 60689
- 50665
- 52657