Hei,
Kertokaas nyt Janakkalassa asumiset risut ja ruusut ja eritoten Turenki paikkana kiinnostaa. Ollaan ajateltu muuttaa perheen kanssa ja rakentaa sinne.
Ite ainakin pidetään siitä, että on lapsille koulut lähellä. Palveluja on ja onhan Hämeenlinna ihan siinä vieressä. Julkiset yhteydet Helsinkiin vailla vertaa.
Ajateltu rakentaa Turenkiin.
11
979
Vastaukset
- mahtuu.
lisää asukkaita.
- juupajuuu
Tätä kohtaa en kyllä allekirjoittaisi: "Julkiset yhteydet Helsinkiin vailla vertaa." Kyllä totuus ainakin VR:n suhteen on jotain ihan muuta ja kiertoajelubussillakaan et kovin monta kertaa pääse, viikonloppuna et lainkaan (ainakaan ilman vaihtoja).
Kyllä tää muuten on niin lapselliselle kuin lapsettomallekin ihan hyvä, pieni ja rauhallinen paikka. Ok-tontit ovat rauhallisilla alueilla ja valmiita talojakin on myynnissä ihan päiväkotien ja koulujen lähellä. Peruspalvelut löytyy kylän keskustasta - pari pankkia, kauppaa ja Alko.
Tervetuloa! :)- ja lisään
että täällä ei sitten tarvitse omista asioista huolta kantaa sen puolen hoitavat ja tietävät kyllä muut.
- hullumpi ratkaisu
Hämeenlinna tosiaan lähellä ja jos veneilystä tykkää, niin pääsee veneellä Hiidenjokea pitkin pitkällekin.
- popopoppois
miettikää ja tarkkaan,ja jos teillä on muita paikkakuntia mielessä, niin vaikka kajaaninkorpeen mutta älkää janakkalaan. Itse tyhmä muutin sinne ja onneksi pääsin pois. Ihmiset niin kyräileviä jos varsinkin teillä on omaisuutta tai pärjäätte hyvin elämässänne. Voi jos voisin laittaa tähän nimeni ja puh numeroni, niin voisin oikeasti jutella kanssanne, Olen nimittäin nyt lähtöni jälkeen jututtanut sinne muuttaneitan ja kirjottanut ylös ja teen kirjaa. Koitan selvittää miksi niin epäsosiaalinen ihmiskansa on suomeen ja janakkalaan sijoittunut. Ja virkamiesten töppäyksista.ja muuttovirta vastaisuudesta. Ja en puhu nyt pakolaisista vaaan siellä ei suvaita ihmisiä jotka muuttavat sinne muualta maasta. Kun itse olin muuttamassa niin asuntotoimistosta kysyttiin "että onko teidan pakko muuttaa tänne, ettekö vois muuttaa vaikka riihimäkeen tai hämeenlinnaan jos kerta hämeeseen haluatta."silloin en tienny ja arvannut mitä tuo lause tarkoitti mutta nyt kyllä tiedän. Jos teillä on vielä lapsia niin ei tämän kunnan maalaisidylli ole oikea. Miettikäää ennen kun alatte rakentaa. Mutta tietenkin jos teillä on tuttavapiiri ja sukulaiset täältä niin silloin osaatte olla jo niin kun kuntalaiset. Enkä kirjoita tätä provona. vaan koitan säästää teidät siltä mitä meidän 4 henkinen perhe sai tuta
- oikeinperseestä
popopoppois kirjoitti:
miettikää ja tarkkaan,ja jos teillä on muita paikkakuntia mielessä, niin vaikka kajaaninkorpeen mutta älkää janakkalaan. Itse tyhmä muutin sinne ja onneksi pääsin pois. Ihmiset niin kyräileviä jos varsinkin teillä on omaisuutta tai pärjäätte hyvin elämässänne. Voi jos voisin laittaa tähän nimeni ja puh numeroni, niin voisin oikeasti jutella kanssanne, Olen nimittäin nyt lähtöni jälkeen jututtanut sinne muuttaneitan ja kirjottanut ylös ja teen kirjaa. Koitan selvittää miksi niin epäsosiaalinen ihmiskansa on suomeen ja janakkalaan sijoittunut. Ja virkamiesten töppäyksista.ja muuttovirta vastaisuudesta. Ja en puhu nyt pakolaisista vaaan siellä ei suvaita ihmisiä jotka muuttavat sinne muualta maasta. Kun itse olin muuttamassa niin asuntotoimistosta kysyttiin "että onko teidan pakko muuttaa tänne, ettekö vois muuttaa vaikka riihimäkeen tai hämeenlinnaan jos kerta hämeeseen haluatta."silloin en tienny ja arvannut mitä tuo lause tarkoitti mutta nyt kyllä tiedän. Jos teillä on vielä lapsia niin ei tämän kunnan maalaisidylli ole oikea. Miettikäää ennen kun alatte rakentaa. Mutta tietenkin jos teillä on tuttavapiiri ja sukulaiset täältä niin silloin osaatte olla jo niin kun kuntalaiset. Enkä kirjoita tätä provona. vaan koitan säästää teidät siltä mitä meidän 4 henkinen perhe sai tuta
tekstiä.........kylä on täysin perseestä ollut aina.--
- Useampaan kertaan
Sosiaalitoimen palvelut olleet kuralla koko 2000-luvun. Eli jos teillä on lapsia tai meinaatte hankkia, valitkaa joku muu paikkakunta.
- muualta muuttanut
Lapsiperheenä olemme kyllä saaneet hyvin palveluita,sitä ei voida kiistää.Kunnallinen päivähoito järjestynyt/toiminut moitteettomasti.Henkilöstöpula ajoittain siellä uhkaa...Lääkärille olemme lapsinemme päässeet suht ongelmitta ajallaan,päivystystoiminta toiminut,kun on ollut oikeesti kiire!Kaikki lak.sääteiset esim. vanhempainvapaat ovat hoituneet.Ja meistä vanhemmista toinen on kunnan,toinen yksityisen palveluksessa.Ja se kunnan palvelu on aina ollut joustavampi,joka suhteessa.Tervetuloa Janakkalaan!Täällä on suuri osa asioita paljon paremmin,kuin muualla!
- Liian kauan asunut
Ei tänne kannata muuttaa. Siis tämä on SE PAIKKAKUNTA missä ei saa veroeuroille mitään vastinetta.
Jos aiotte rakentaa paikkaan, missä ihmiset merkitsevät jotain muutakin, kuin säästölukuja. Muuttakaa johonkin kunnon kaupunkiin. Jos taas todella haluatte muuttaa maalle niin muuttakaa Sallaan. Siellä ihmisilläkin on vielä jotain merkitystä.- Nuori Perhe.
Morjesta,
Tuntuu, että jokaikisestä paikasta mistä on kyselty samoja asioita on käynnissä ihan sama virsi. Täällä ei taida aitoja kommentteja ollakkaan:) Nuori Perhe. kirjoitti:
Morjesta,
Tuntuu, että jokaikisestä paikasta mistä on kyselty samoja asioita on käynnissä ihan sama virsi. Täällä ei taida aitoja kommentteja ollakkaan:)No nyt olen noin vuoden asunut Janakkalassa. ja hyvin olen viihtynyt,olenko sitten niin "maalainen vai mikä.
Asukkaat ovat pääosin mukavia,kaupassa henkilökunta hymyilee ja on avuliasta.
Jokaiseen Suomen kuntaan mahtuu ns. änkyröitä,myös Janakkalaan.
Mutta kuten edellä sanottiin ,tämä on keskellä kaikkea.Tunnissa pääsee Helsinkiin,Tampereelle, Lahteen,ja jopa Turkuun.
Se on kai sellainen juttu että sitä saa mitä tilaa.
Miksi et osta valmista ok- taloa,niitä kun on myynnissä vaikka kuinka ja paljon.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih496315Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j6422611Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens831209- 821123
Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.791087Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä3011074Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä601068- 78983
- 66951
- 228854