Miten Nooa poikineen kykeni lapioimaan eläinten tuottaman ulosteen pois, ollessaan arkissa?
Arkissa olleiden kymmenienmiljoonien eläinyksilöiden täytyi tuottaa kymmeniä tonneja ulostetta vuorokaudessa.
Millä Nooa poikineen selviytyi tästä paskanlapioimisurakasta?
Vai elivätkö he vain siellä paskan seassa useita kuukausia?
Nooan arkki ja kakkaongelma
7
434
Vastaukset
- sai kuin..
saikin sittemmin eläinsuojelulain rikkomisesta syytteen. Yhdyskuntapalveluksena hän joutui tanssimaan susien kanssa 2 vuotta.
Nooallahan oli luonnollisesti risteilijällään mukanaan myös kaikki ravinto elukoilleen. Kenties myös juomavesi, sillä syntisten ihmisten, puolustuskyvyttömien pikkuvauvojen ja viattomien luontokappaleiden ruumiita kuhiseva suolavesi ei ehkä ollut juomakelpoista? Miten muuten tuo kaikki ravinto pysyi tuoreena ja syömäkelpoisena koko retken ajan? Mahtoi myös olla sen ravintomäärän saamisessa jokaiseen nälkäiseen lärviin vähintään yhtä paljon hommaa kuin toisesta päästä poistuvan jätteen prosessoinnissa.
Jos elukoita ruokittiin ja lanta heitettiin yli laidan, niin paattiin syntyi valtava massavaje. Miten Nooa mahtoi huomioida risteilijänsä muuttuvan massan tarttuessaan puukkoon? Oliko paatti suunniteltu pysymään pystyssä vaikka uintisyvyys pieneni reissun aikana metrikaupalla? Vai kompensoitiinko massavaje kuten myöhemmin sukellusveneissä pumppaamalla merivettä säiliöihin painolastiksi? Kova kaveri tuo Nooa.- onnenpuiston.oraakkeli
No tästä arkin ulosteesta ja ravinnosta olen aina paasannut. Mutta ei siihen mitään vastausta kretonkeilta saa. Itse olen sitä mieltä että asia, inhorealistinen kun on, ei sovi arkki-idylliin. Arkki-idyllissä pullea pursi keikkuu vetten päällä pullollaan afrikkalaisia lasten tuntemia eläimiä. Ei mitään kakkoja eikä rehu/lihavarastoja. Omasta mielestäni arkkitarinan puolustaminen on ankara loukkaus eläintiedettä kohtaan.
- (. ) (. )
Niin kuin huomaat, turha kysellä hankalia kysymyksiä kreationisteilta. Tietävät itsekin arkkitarinan mahdottomuuden.
- ..asiaan.......
Jumala otti sen pois. Ei tartte selitellä.
- paskakasan päällä
Näin on, paska on lapioitava pois. Muuten menee tila hapettomaksi ja henki pois. Paskan seassa ei voi elää, siitähän nämä monet
eläinrääkkäysjututkin johtuu. Jos on vetoisa läävä, niin siellä pärjää pitempään tukehtumatta. Uskoisin arkin olleen kohtalaisen tiivis, koska sen pitää vettäkin pitää.
Voihan tietenkin olla, että nämä jalot baraminit kestivät hapettomuuttakin pitempään, mutta (nyky)ihminen heittää veivinsä, jos happi menee alle 19% Arkissa on täytynyt ehdottomasti olla erittäin tehokas tuuletusjärjestelmä. Jo pelkästään kosteuden ja kuumuuden vuoksi se olisi välttämätön, mutta todellakin tuo paska veisi vielä hapenkin.
Ota huomioon myös virtsakaivo. Isossa arkissa on pakko olla jotain tiloja myös vesirajan alla, joten sieltä on pumpattava tai kannettava melkoinen määrä tavaraa. Kusta tulee elukoilta yllättävän suuret määrät, sen kun paskaan sotkee, niin tulee oikein mukanaa liejua. Pahnoja voi käyttää kuivikkeena, muistikohan Nooa ne?
Sitäpaitsi luonnovaraisten eläinten kuolleisuuden huomioon ottaen, kahden yksilön varaan pantu pelastaminen sisältää merkittäviä riskejä. Saati sitten kun ne pannaan pitkäksi aikaa sisätiloihin melkein liikkumatta seisomaan paskavellissä...
Siinä ne dinosauruksetkin varmaan menivät, kun jompikumpi tai molemmat yksilöt kuolivat paskaan. - hoitaa homman
Älykäs suunnittelija on epäilemättä suunnitellut arkin. Nooa rakensi sinne tietenkin paskanpoistokoneen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.6565690Harmi että
Pidät niin vastenmielisenä. Olen minäkin välissä ollut ihan kamala sinulle ja ihmetellyt miten voit minusta tykätä. Se o222487Trump näytti slipoveri-ukolle kaapin paikan!
Slipoveri-ukko Ukrainan presidentti Volodimir Selenskyi meni tapaamaan valkoiseen taloon Trumppia ilman kunnon tuliaisia2711849- 1141727
- 941556
En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos271518Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?
Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa381336Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly121311Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa
Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin3391291Kun Zele jenkeissä kävi
Enää ei Zele saanutkaan miljardeja ilmaista rahaa niin helposti. Läksyttivät oikein kunnolla pientä miestä ja joutui poi3481277