Jonkun päivittäistavaratuotteen hintaa tulee seurattua syystä tai toisesta.
Minä olen havainnoinut läheisessä Prismassa Chiquita Jr banaanin hinnan kehitystä.
Ennen joulua ne maksoivat noin 1,1 € /kg ja sitten tuotteen hinta on kivunnut pikku hiljaa ylöspäin ja eilen se oli jo 1,59 €/kg, eli hinta on noussut noin 45% muutamassa kuukaudessa.
Tutkittu juttuhan se on, että Suomessa elintarvikkeet ovat kallistuneet, kun muualla Euroopassa niiden hinnat ovat laskeneet.
Onkohan tämäkin yksi esimerkki siitä.
On se vaan kauppiaiden hyvä odotella rauhassa tuota Alv:n muutosta.
Näin vedätetään hintoja
4
234
Vastaukset
- Satoaika
Ei niitä banaanejakaan saada aina niilläkin on valmistumis aika, silloin kun suuret sadot kypsyy saadaan varmasti tarjouksia niistä.
Jossain vaiheessa vuotta on kalliimpia jossain halvempia.- Jopel+nk
Vaan miksi eivät nuo normaalin kokoiset ole kallistuneet. Ne ovat keikkuneet kokoajan siina 2€ tuntumassa?
Juuri nähdyssä taloustieteilijöiden haastattelussa, kerrotiin pelon vallassa inflaation vastakohdasta, deflaatiosta.
Ovatkohan suomalaiset niin juonia, että nostavat hintoja ostajien innostamiseksi ostamaan. Onhan niin, että nousevien hintojen odotuksessa kiirehditään.
Minkäänlaista hintasäännöstelyä ei liene olemassakaan vaan hintoja saa nostaa niin paljon kuin sielu´sietää.
Ostajat itse voivat sentään pienentää ruokalaskujaan ostamalla halvempia raaka-aineita. Lenkkimakkaran myynti on kuulemma kummasti lisääntynyt.
Aniharva voi enää mennä ravintolaan juhlimaan, hinnat kun ovat nousseet niin ruoka-annosten kuin drinkkien osalta kymmeneiä prosentteja.- vähenevät...
On siitä luonnollinen seuraus hintojen korotus.
Vakio menot kun ovat pysyviä,vuokrat henkilökunta,sekä raaka-aineet ruokiin.
Tietysti se tuntuu kuluttajan lompakossa,varsinkin jos usein käyttää mainittuja palveluita.
Lähinnä on sääli monen yrittäjän joutuvan supistamaan henkilökunnan määrää,selvitäkseen yli
vaikeiden aikojen!
Vaan aina se on joka alalla,toiset lopettavat ja
uusia tulee!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1113607
- 643232
Kuoleman pelko katosi
Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä4342714- 832533
- 852458
Toiselle puolikkaalleni
Sinulla ei taida olla kaikki nyt ihan hyvin? Minua itketti eilen kauheasti, sinunko itkuja itkin? Kyllä kaikki selviää j422154- 972113
Ei mun tunteet
ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil501752Kuhmolainen on selvästi kepun lehti
Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan221730- 121716