Sijoittuuko (ev.lut.) pappi ammattien arvostusasteikossasi jonnekin Seiskan toimittajan alapuolelle?
Pystyisitkö helposti tuuraamaan pappia tämän maallisissa työtehtävissä? (Uskokaa tai älkää, papit tekevät muutakin kuin hoilaavat hoosiannaa. Itse asiassa perinteisten rituaalien pyörittäminen vie hyvin vähän heidämn työajastaan.)
Mitä mieltä olette papeista?
14
433
Vastaukset
- valehtelijoita
maailman turhin ammatti. pappien ammatin uskonnollisten rituaalien ulkopuolelle jäävän osan voisi muut ammattihenkilöt tehdä paremmin.
Ovat, alaarvoinen sana. Se, että on pappi, ei tee ihmisestä alaarvoinen sana. minä itseasiassa tunnen pari pappia ja he ovat ihan mukiin meneviä ihmisiä vaikka katsomuksemme on eri. voi toki johtua siitäkin, että toinen tulee "lukemaan vähän sanaa" tietokoneelleni, aina kun se alkaa vikuroimaan. Toinen taas on serkun kanssa naimisissa.
- ürpå
Nietzscheä lainaan, koska hän sanoi noista ammattivalehtelijoista osuvasti:
"Kaikki luonnonvastaisuus on rappiota. Rappeutunein ihmislaji on pappi, hän opettaa luonnonvastaisuutta."- yrbö
Nietzsche nimitteli myös naisia syöpäläisiksi ja ties miksi niljakkeiksi.
Mies joka päästelee tuollaisia suustaan on lähinnä säälittävä.
Ja lopultahan kävi niin, että Nietzsche piti asettaa sisarensa holhouksen alaiseksi...
On siinä mies arvostelemaan pappien työtä! - ürpå
yrbö kirjoitti:
Ja lopultahan kävi niin, että Nietzsche piti asettaa sisarensa holhouksen alaiseksi...
On siinä mies arvostelemaan pappien työtä!Niin, liha vanhenee ja kärsii ja kuolee...
Filosofia elää. Mutta siitähän sinä tuskin mitään ymmärrät?
Siitä missä uskonto loppuu, filosofia alkaa. yrbö kirjoitti:
On siinä mies arvostelemaan pappien työtä!Itse asiassa Nietzsche sai aivohalvauksen ja joutui siksi sirarensa hoidettavaksi. Se on tavallaan ruumiillinen vamma, ei henkinen.
- mielenkiintoisampaa
ürpå kirjoitti:
Niin, liha vanhenee ja kärsii ja kuolee...
Filosofia elää. Mutta siitähän sinä tuskin mitään ymmärrät?
Siitä missä uskonto loppuu, filosofia alkaa.ja älyllisesti haastavampaa, kuin filosofia.
- ürpå
mielenkiintoisampaa kirjoitti:
ja älyllisesti haastavampaa, kuin filosofia.
Tää trolli se jaksaa...
Mutta tällä kertaa se on ok, ainakin minä sain tosta kommentista viikon naurut. Hyvä kun kirjottaan pystyy kun mahaan sattuu.
:D Well done!
- yksi perhe
Naapurin pappismies on taloyhtiömme pj. Hän on hoitanut hommansa tosi mallikkaasti ja asiallisesti. Siksi kai hänet valitiin, tulee kaikkien kanssa juttuun. Uskonnosta en ole hänen kanssaan oikeastaan koskaan puhunut
- ...
"Pystyisitkö helposti tuuraamaan pappia tämän maallisissa työtehtävissä?"
En, enkä huumekauppiasta. Ei niin että pitäisin pappeja yhtä pahoina kuin huumekauppiaita (useimmat papit eivät taatusti tajua tekevänsä mitään pahaa). Sanonpahan vaan, ettei ammatin arvostus tai arvostettavuus kerro siitä, miten hyvin itse osaisin sitä tehdä. - beenthere
Tunnen paljon pappeja. Isäni ja isoisäni olivat pappeja. Minua hävetti, että leipä pöytään tuli kansaa huijaamalla.
Pappeja on monenlaisia. Ihmisenä suurin osa ok, mutta se työ tuo sellaisen kumman sävyn heihin, josta en pidä. Moni tapaamani pappi on sellainen tekoreipas ja teko iloinen. Se tuntuu kovin vastenmieliseltä.
Tunnen asiaa niin läheltä, etten voi olla objektiivinen. Olen nähnyt niin paljon sellaista, mitä seurakuntalaisten ei haluta tietävän.
Suurelta huijaukselta tuo koko kirkko ja uskonto tuntuu. Tuo mainitsemani kumma sävy on kai lähinnä sellaista aitouden puutetta.
En arvosta papin ammattia yhtään. Minulle papit ovat toiselta nimeltään kansan vedättäjiä.
Hirvittävin ajatus minusta on papin tehtävissä tämä sielunhoito. Se vasta on puoskarointia. - Kössönöm
ei taatusti.
Ennemmin kirjoittaisin vaikka Seiskaan Matti Nykäsen viimeisimmistä töppäilyistä, kuin alentuisin valehtelemaan ihmisille kirkkain silmin.- ja usko siihen tarvitaan
hyvä niin,vaikka kuinka suuri osa papeista uskoo todella kolmiyhteiseen jumalaan,kellään tietoa tästä
- Kössönöm
ja usko siihen tarvitaan kirjoitti:
hyvä niin,vaikka kuinka suuri osa papeista uskoo todella kolmiyhteiseen jumalaan,kellään tietoa tästä
Harva pappi kai sitä julkisesti sanoo, että kunhan tässä palkkani eteen joutavia höpisen, en usko, mutta uskokaa te jos huvittaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?
Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa1233500- 122316
En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos371945Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa
Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin4141899Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly211701Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel681527Paljonko aikaa on kulunut siitä kun viimeksi tapasit hänet?
Päiviä? Viikkoja? Kuukausia? Vuosia?301463- 1241418
En muuttaisi sinusta mitään
Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul101291- 141236