paljonko paino noussut?

rv20

hei!

Eli kyselisin paljonko paino on noussut muilla rv20 mennessä? itsellä paino ei nimittäin ole noussut edes puolta kiloa. Tosin olen ollut pikkasen tukeva jo muutenkin, olen lyhyt mutta pieni vatsakumpu löytyy jo ennestäänkin. Vatsa on kuitenkin kasvanut paljon raskauden aikana, mutta kiloja ei ole tullut (neuvolan mukaan ihan hyvä juttu ja sanoivat että yrittäisin kiloja haalia alle 10 koko raskausaikana) mutta miten se on mahdollista että maha kasvaa mutta kiloja ei tule??

12

1099

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • =)=)

Mulla on nyt menossa 20 5 ja ei ole tullut painoa kun noin puol kiloa...Maha on nyt just ruvennut hiukan näkymään ja ihan normaalipainonen olen ollut ennen raskautta ja siis edelleen :)
      Jos ei syö enempää kun ennenkään niin lapsi kai vie ravintoa eikä sitä painoakaan sitten ihan hirveästi vielä tässä vaiheessa tule..
      Voisin niin ajatella ainakin :)

• vauva ottaa

syömistäsi ruuista osan,ja niin vauva kasvaa:)jos et lisää syömisisäsi voit jopa olla laihempi raskauden loputtua,itse en lihonut yhtään koko aikana,vaikka tietty maha kasvoi

• puolivälissä

tällä kertaa mulla on tullut painoa parisen kiloa ja puoltamatkaa mennään (lauantaina on 20vkoa takana).
      Viime raskaudessa tuli vajaat kuusi kiloa koko raskauden aikana ja oli ihan normikokoinen tyttö. Aika sirppana ja hoikka olen muuten, että kyllä se vaan on mahdollista että maha ja vauva kasvaa vaikkei painoa tulisi kuin muutama kilo. Hän tosiaan ottaa sinulta sen minkä tarvii, joten syö monipuolisesti ja juuri sen verran kuin susta tuntuu sopivalta niin vauva saa kaiken tarvitsemansa.

• LA lähestyy

noilla viikoilla oli tullut pari kiloa ja viikoilla 35 oli tullut yhteensä 8 kiloa. Olen normaalipainoinen ja painonnousu on neuvolan mukaan ihanteellinen.

Jos on hiukan ylipainoa, niin ei ole niin vaarallista vaikka se paino ei nousekaan (ts. äidin oma paino tippuu), koska äidin elimistössä rasvavarastoja on kuitenkin riittävästi tulevaa imetystäkin ajatellen.

Raskauden aikana energian tarve lisääntyy ja jos syöt ja liikut kuten ennen, niin tod.näk. laihdut (nimenomaan kehoon varastoitunutta ylimääräistä energiaa palaa).

• LA lähestyy

"...niin tod.näk. laihdut..."
        Paino voi lisääntyä raskauden aikana jonkin verran, vaikka sinä laihtuisit. Ts. synnytyksen jälkeinen paino on pienempi kuin lähtöpaino.

Hyvä ystäväni on selkeästi ylipainoinen ja hänellä tippui paino useita kiloja raskausaikana (joka punnituksessa oli paino tippunut edeltävään). Hän oli koko raskausajan seurannassa lihavuuden takia. Hänellä oli mm. tiukka ruokavalio.

Laihduttaminen raskausaikana ei kuitenkaan ole suositeltavaa, ellei odottavan äidin/sikiön hyvinvointi sitä edellytä.

• Pläski79

Olen 19 viikolla ja paino on noussut jo 7 kiloa. Itkettää ja masentaa. Musta tulee varmaan ihan hirveä valas. Ruoka ei maistu kunnolla ja sitten tulee syötyä mitä sattuu. Herkkuja en ole syönyt sen enempää kuin ennenkään.
      Aika/energia ei riitä työn ja koulun lisäksi vielä keskittymään kauhean tarkkaan ruokavalioon - mitä mä teen?

• djfhöljöldfjh

nyt viikkoja 22 ja painoa tullut 5kg...toivottovasti en sit ole ihan järjettömän kokoinen lopussa..

• ollenkaan...

täällä rv 36 menossa ja painoa tullut 18kg. normaalipainoinen olin alussa (painoindeksi 24). ja vielä kerkee muutama kilo tulla. aluksi ei tullut paljon painoa, mutta sitten kun jäin fyysisesti raskaasta päivätyöstä pois niin hups. syötyäkin kyllä on tullut kahden edestä, ei pitäisi, mutta kokoajan nälkä ja kai sitä itsekuria sitten ei ole. nyt vaan toivoo ettei enää montaa kiloa tule ja sitten kesällä itketään ja laihdutetaan.... kaikki kyllä muuten ollu ok. ei sokereissa mitään ym. ni jospa vauvallakin olis kaikki hyvin, sehän tässä on tärkeintä kuitenkin.

• kans
        djfhöljöldfjh kirjoitti:

nyt viikkoja 22 ja painoa tullut 5kg...toivottovasti en sit ole ihan järjettömän kokoinen lopussa..

Minulla alkoi juuri 23. viikko ja kiloja tullut 5. On kuulemma aivan normaalia, eikä ennusta "valaaksi" tuloa. Itseasiassa joidenkin viitearvojen mukaan 20.vkolla sais jo olla tullut 5kg ja todennäköinen kokonaispainonnousu raskauden aikana olisi n. 12-13kg, eli ihan normeissa mennään. Itsekin olen kyllä painonnoususta ollut huolissani, raskausdiabetes ja synnytyksen jälkeinen lihavuus huolettaa, mutta uskokaamme viisaampia, no hätä. Mahakin on kyllä jo nyt yhtä iso kuin kaverilla lähellä laskettua aikaa, mutta "kukin taaplaa tyylillään" myös tässä asiassa. Myös jokaisen kroppa :)

• Kesä-äiti_78

Minulla nyt viikkoja 25 5 ja edellisellä neuvolakäynnillä viikolla 23 2 oli painoa tullut 4,3 kiloa. Viikolle 17 mennessä oli tullut vain 600 grammaa, joten noiden viikkojen välissä olikin sitten pompsahtanut. En itse ota näistä painoasioista stressiä. Kun syö järkevästi ja liikkuu sen verran kuin hyvältä tuntuu, niin tuskin jää kamalasti ylimääräisiä kiloja roikkumaan. Esikoisesta tuli 9 kiloa lisää ja alle vuosi synnytyksestä olin jo 12 kiloa alle lähtöpainon, enkä todellakaan laihduttanut.

• Akrep

on mahdollista. Mulla 31. viikko meneillään ja kiloja tullut kaiken kaikkiaan vain 2. Maha kasvaa, olen terve. Lähtöpainonikin oli normaali. Vauva vaan ahmii kaiken :) Näin on käynyt aiemmissakin raskauksissa ja kaikki lapset syntyneet normaalipainoisina ja terveinä. Tsemppiä odotukseen:)

• joo kyllä on mahdollista et maha kasvaa , ainakin mulla. olen kans ylipainoinen ja nykyään ruoka ei oikeen maistu niin kuin ennen.. olen nyt rv 20 ja mul o raskaudenaikana paino pudonnut nyt 8kg, mikä tuntuu todella hassulta, mut kyllä se lapsi saa ravintonsa :)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oletko tyytyväinen viime tapaamiseemme?

Vai toivoitko sen menevän toisella tavalla? Miten?
      Ikävä
      67
      2801
    2. Nyt se sit loppuu

Et ei enää nähdä ja yhteyttä pidetä.
      Ikävä
      46
      2554
    3. Kuoleman pelko katosi

Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä
      Hindulaisuus
      431
      2217
    4. Viikonloppu terveiset kaivatulle

tähän alas ⬇️⬇️⬇️
      Ikävä
      79
      2128
    5. Jos sitä keittelis teetä

Ja miettis mitä mies siellä jossain touhuilee... ☕️
      Ikävä
      95
      1956
    6. Myötähäpeä kun näkee sut,

tekisit jotain ittelles. Ihan hyvällä tämä!
      Ikävä
      32
      1692
    7. Huomenta ........

Huomenta 💗 Tiedän, että tuntuisit hyvälle.
      Ikävä
      12
      1526
    8. Kuhmolainen on selvästi kepun lehti

Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan
      Kuhmo
      17
      1477
    9. Mitä nämä palautteet palstalla ovat?

Joku uusi toimintatapa rohkaista kirjoittajia vai mistä on kyse?
      Ikävä
      26
      1283
    10. Ei mun tunteet

ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil
      Ikävä
      18
      1165
    Aihe