Kävin kuukausi takaperin lääkärissä pitkään jatkuneen masennuksen takia. Lääkäri määräsi Mirtazapin-lääkettä ja sitä olen nyt sitten kuukauden verran käyttänyt. Huomasin tänään, että lääkket ovat lopussa (luulin että olisi ollut yksi levyllinen jäljellä) ja kävin terveyskeskuksessa respetiä uusimassa. Siellä sanottiin että uusiminen kestää viikon eli voin hakea resptin vasta ensi perjantaina.
Lääkkeitä on siis jäljellä 0 viikon ajaksi ja mietinkin, että jos joku paremmin tietävä osaisi kertoa onko isoakin haittaa näin pitkästä tauosta lääkkeiden otossa?
Lääke kysymys
5
569
Vastaukset
- härkä
Jos olet käyttänyt mirtatsapiiniä liikaa, johon en kyllä usko masennuslääkkeiden kohdalla. Tietysti jälkiviisaana voisin sanoa, että lääkkeet on uusittava ajoissa. Se, että sinun reseptiä ei uusita, kuulostaa ihmeelliseltä. Mene terveyskeskukseen ja vaadi tiukkaan sävyyn ongelmasi, uskon että, reseptiä alkaa löytyä. Mitä sitten tulee viikon taukoon lääkkeestä, ei sen nyt hirveästi pitäisi vaikuttaa, sillä sitä kyllä on elimistössäsi viikonkin kuluttua. Eihän se tietysti hyväkään asia ole, ja kertoo siitä miten sinuun suhtaudutaa eli mielenterveys ongelmaiset voivat odottaa. TSEPPIÄ SINULLE!
- runkkari .
saattaahan siinä tulla koettua pari tunnettakin, mutta et kuole. Uusipa seuraavalla kerralla ajoissa.
eikö se lääkäri muka kirjottanu kuin kuukauden annoksen?oletko varma ettei ollut tarkoitus että menisit vastaanotolle uudestaan ennen kui lääkkeet loppuvat,keskustelemaan esim. kuinka ovat sopineet ym?kyllä terkassa pitäis uusimisen onnistua samana päivänä.
- härkä
Moi! En tarkoittanut, etteikö reseptiä uusita vaan välillä on oltava tiukkana, että saa uuden reseptin, ettei tarvitse viikkoa olla ilman kyseistä lääkettä. Anteeksi, jos ilmaisin itseni huonosti. TSEPPIÄ ELÄMÄÄN, VAIKKA VÄLILLÄ VAIKEALTA TUNTUU!
- härkä
Minne on kadonnut minua eli härkää matkiva kiusantekijä. Kuten sanoin laitoin nuoruuden piikkiin osan, mutta rajansa kaikella. Koita nyt vale härkä pysyä ruodussa, ettei tarvitse käydä järeämpiin toimiin. Erehdyit pahasti minussa, sillä olen vanhempi hoitaja, joka haluaa auttaa hädässä olevia, jos pystyy. Tämä ei liity tähän aiheeseen, mutta ajattelin ilmoittaa asiasta. Tällä kertaa vale nimimerkkiä käyttänyt härkä pääsee vielä vähällä.
Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih577270Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j7273479Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.1621758Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.3411757- 841395
Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens841361- 911270
Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä631237Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä2611235- 811144