Oletko vapaa?

sinä ateisti

Jokiu heitti tuolla alempana huumoripläjäyksen:
ateisti on vapaa uskonnoista ja uskovista.

MIten esim. kössönöm selittää vapauden ko. asioista koska tehdas suoltaa koko ajan uusia aloituksia uskovista ja kotimaa lehteä luetaan

18

524

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sinä ateisti

Kuinka jotkut voivat väittää olevansa uskonnoissa vapaana, kun Jeesus täyttää heidän ajatuksensa?

Jeesus sydämmessä, on paha hölkätä.

• sinä ateisti

"uskovista ja kotimaa lehteä luetaan"
      Mutta pääasiassa tarkoitin, että uskovaiset lukee Raamattua.

Heidän mielilehdelleen, kotimaalle, ei jää aikaa

t: sinä ateisti

• myös minä kyselin

tuolla alenpana.Yksikään johonkin ryhmään kuuluva ei voi olla vapaa,turha edes alkaa väitellä asiasta.

• Kössönöm

Se että on vapaa uskonnoista ja uskovista ei tarkoita sitä, etteikö seuraisi mitä maailmassa tapahtuu.

Eikä se tarkoita myöskään sitä, etteikö kirjoittaisi epäkohdista joita näkee.

Kotimaa-lehti on hyödyllinen siinä suhteessa, että niistä artikkeleista saa usein aika hyvän kuvan pappien ja blogistien ajatusmaailmasta ja siitä missä valtionkirkossa nyt mennään.

Katsos kun minun mielestäni on tarpeellista ja suotavaa, että ihmiset ymmärtäisivät minkälaisessa yhteiskunnassa he elävät. Minä ainakin haluan tietää.

Selvensikö?

• ajattelevia tuttavia

että he osaavat päätellä itselleen parhaan tien ilman minun asiaan puuttumista.En kuvittele olevani arvollinen heitä opettamaan.Uskon myös heidän ymmärtävän epäkohdat aivan yhtä hyvin kuin minäkin,enenmänkin.Kuvitelmat omasta erinomaisuudestani toisiin nähden olen haudannut jo aikoja sitten.

• piikkitin

Viha sitoo kohteeseensa vähintään yhtä tiukasti kuin rakkaus.

Joten siinähän luet pappien jaarituksia ja piispojen pölinöitä. Olet kiinni kirkossa lujemmin kuin moni uskovainen kirkon jäsen.

Suosittelen meditaatiota aiheesta "mitä kirkko minulle oikeasti merkitsee".

• turhuuteen

Miksi ihmeessä halveksimaasi joukkoa seurailet?voit
        senkin ajan käyttää uskontovapaaseen tietoisuuteesi.

• ..sitten..

Se siitä vapaudesta, sinällään on huvittavaa, että jumala tuskin olemassa ja kuitenkin luet kotimaata

maallisesta näkökulmasta katsottuna kaikessa hengellisyydessä on vikaa, siksi tuo luetun ymmärtämisen hedelmä on yleensä aika karvas ja kypsymätön näin uskovan näkökulmasta. Maallinen
        mieli poteroituu helposti omiin ennakkoluuloihin,
        tiedän sen ihan omasta kokemuksestakin, koska oma mieli pyrki näkemään kaikki hengelliset asiat horisontaalisesti vain yksilön, persoonan ja aineellisuuden, rahan näkökulmasta. Siksi sanonta; luonnollinen ihminen ei voi ymmärtää hengellistä on täysin totta.

• ajattelevia tuttavia kirjoitti:

että he osaavat päätellä itselleen parhaan tien ilman minun asiaan puuttumista.En kuvittele olevani arvollinen heitä opettamaan.Uskon myös heidän ymmärtävän epäkohdat aivan yhtä hyvin kuin minäkin,enenmänkin.Kuvitelmat omasta erinomaisuudestani toisiin nähden olen haudannut jo aikoja sitten.

Minä ihan oikeasti koen olevani vapaa kaikista ajatuksia kahlitsevista opeista. pyrin lukemaan kaikkea ja lukemaan kaikkea ilman ennakko käsityksiä. Niin, pyrin lukemaan jopa raamattua sillä silmällä, josko sieltä lötytyisi jotain minulle. Ei ole löytynyt. ja koska olen eronnut, niin minä jopa elän vapaasti. Kukaan ei tule sanomaan missä lokerossa lusikat pitäisi olla ja mitenpäin. no. täysin vapaa en ole. Riioissa pitää hypätä säännöllisesti, mutku mä tykkään siitä naisesta, niin pakko tinkiä vähän vapaudesta.
        Vapautta ei ole se, että esimerkiksi joku jumala sanoo sinulle että saat vapaasti olla niin kuin minä sanon ja käsken, tai muuten ei hyvä heilu..

• poistuvani paikalta
        ajattelevia tuttavia kirjoitti:

normaaleiden menojen tähden.Tästäkään asiasta ei siis voi osaltani tietynlaisia jälkipuheita pitää.Suuret kiitokset seurasta.

• Kössönöm
        piikkitin kirjoitti:

Joten siinähän luet pappien jaarituksia ja piispojen pölinöitä. Olet kiinni kirkossa lujemmin kuin moni uskovainen kirkon jäsen.

vaan minä tiedän kirkon touhuista enemmän kuin tavallinen kirkkoon kuuluva. Se on myös yksi syistä, miksi en kirkkoon kuulu.

• Kössönöm
        turhuuteen kirjoitti:

Miksi ihmeessä halveksimaasi joukkoa seurailet?voit
        senkin ajan käyttää uskontovapaaseen tietoisuuteesi.

koska kirkko lypsää rahaa valtiolta ja vaikuttaa yhteiskunnassa monella sellaisella tavalla, josta minä en pidä.

Valtionkirkkosysteemi pitää purkaa ja saada lopultakin aikaan katsomusten tasavertainen kohtelu. Näin ei nyt ole.

• Kössönöm
        ..sitten.. kirjoitti:

Se siitä vapaudesta, sinällään on huvittavaa, että jumala tuskin olemassa ja kuitenkin luet kotimaata

maallisesta näkökulmasta katsottuna kaikessa hengellisyydessä on vikaa, siksi tuo luetun ymmärtämisen hedelmä on yleensä aika karvas ja kypsymätön näin uskovan näkökulmasta. Maallinen
        mieli poteroituu helposti omiin ennakkoluuloihin,
        tiedän sen ihan omasta kokemuksestakin, koska oma mieli pyrki näkemään kaikki hengelliset asiat horisontaalisesti vain yksilön, persoonan ja aineellisuuden, rahan näkökulmasta. Siksi sanonta; luonnollinen ihminen ei voi ymmärtää hengellistä on täysin totta.

En minä jumalia pohdi vaan sitä, mitä kaikkea niiden jumaluuksien varjolla tehdään.

• ertert
        piikkitin kirjoitti:

Laitetaan vertaus, että ymmärtäisit.

Jos on onkologi, ei se tarkoita, että sairastaisi syöpää.

• piikkitin
        ertert kirjoitti:

Laitetaan vertaus, että ymmärtäisit.

Jos on onkologi, ei se tarkoita, että sairastaisi syöpää.

Jos on onkologi, ei se tarkoita sitä, että paasaisi joka päivä siitä, miten kauhea ja inhottava sairaus syöpä on.

Mutta jos jossain on sellainen onkologi, joka noin menettelee, niin voidaan ehkä todeta, että syöpä on vallannut kyseisen ihmisen ajattelun...

• Kössönöm
        piikkitin kirjoitti:

Jos on onkologi, ei se tarkoita sitä, että paasaisi joka päivä siitä, miten kauhea ja inhottava sairaus syöpä on.

Mutta jos jossain on sellainen onkologi, joka noin menettelee, niin voidaan ehkä todeta, että syöpä on vallannut kyseisen ihmisen ajattelun...

joka ei päivittäin käsittelisi ammattiinsa liittyvää asiaa? Välinpitämätön ehkä?

• ürpå

"L'homme est né libre, et partout il est dans les fers"

("Ihminen on syntynyt vapaaksi ja kaikkialla hän on kahleissa")

• Vapaa noista helvetin uskonnoista.

Yrittäjänä joudun maksamaan sille vitun huuhaalaitokselle muutaman työntekijän kuukausi palkan joka vuosi vaikka en edes kuulu koko helvetin järjestöön.

Siinä sitä uskonnon vapautta.

Enkä ole eläissäni mitään kotimaalehteä edes nähnyt.

Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?

Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa
      Sinkut
      123
      3500
    2. Ei ole kyllä mennyt

Kovin hyvin kun alussa pieni sekoaminen hänestä 😏
      Ikävä
      12
      2316
    3. En rehellisesti usko et oisit

Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos
      Ikävä
      37
      1945
    4. Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa

Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin
      NATO
      414
      1899
    5. Näin sinusta taas unta!

Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly
      Ikävä
      21
      1701
    6. Nainen, olet jotenkin lumoava

Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel
      Ikävä
      68
      1527
    7. Paljonko aikaa on kulunut siitä kun viimeksi tapasit hänet?

Päiviä? Viikkoja? Kuukausia? Vuosia?
      Ikävä
      30
      1463
    8. Olet muutenkin tyhmä

Ja käyttäydyt epäasiallisesti siinä työssäsi.
      Ikävä
      124
      1418
    9. En muuttaisi sinusta mitään

Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul
      Ikävä
      10
      1291
    10. Se sinun kaipauksen kohde

Ei todellakaan käy täällä höppänä mies.
      Ikävä
      14
      1236
    Aihe