Me ihmiset olemme tehneet itsestämme Jumalan, pidämme itseämme viisaampana kuin mikään tai kukaan koko universumissa. Oikeasti me ei tiedetä eikä tajuta paskan vertaa, emme hallitse säätä emme avaruutta emmekä edes omaa planeettaamme. Ateistit kieltää Jumalan jos kerran olette varmoja ettei jumalaa ole niin kertokaa mulle sitten että mitä kaikkea avaruudessa on, mihin se loppuu ja mistä se alkaa ja miten kaikki pysyy hallinnassa ettei planeetat syöksy ympäriinsä. mikä ne pitää jäjestyksessä ja minkä takia? Miten te voitte ajatella että me ihmiset olemme niin fiksuja ettei jumalaa voi olla olemassa? Minkä takia meillä on enemmän tietoisuutta kuin muilla maailmassa asuvilla eliöillä? mikä saa meidät erottamaan hyvän pahasta? Minä ainakin joudun kieltämään itseni, minun tietoni on erittäin rajallinen, enkä minä hallitse muutakuin itseäni, ja sekin on joskus vaikeaa.
Haluaa vastauksia!
26
751
Vastaukset
ihmisparka.
Miksei jumalia voi olla olemassa?
Kyllä voi olla.
Hyvän ja pahan erottamisesta voisit kysyä
arkkipiispa Paarmalta.
Oletko jo 16?- Pieni ihminen
Olen jo 16, ja olen myös ihmisparka. Pidätkö itseäsi parempana kuin minä? Jos niin minkä takia?
Pieni ihminen kirjoitti:
Olen jo 16, ja olen myös ihmisparka. Pidätkö itseäsi parempana kuin minä? Jos niin minkä takia?
hyvänä sinä minua pidät. Siitä olen aika varma
ainakin, että en pääse kuoltuani taivaaseen.
- asdfg,
koko maailmankaikkeudessa, hänen täytyy olla hyvin merkittävä ja tärkeä. Kuitenkin ihmiset voivat tappaa itsensä sukupuuttoon, eikä se vaikuta mitään muihin avaruuden osiin. Se on kummallista. Vaikka maailmankaikkeuden viisain kuolee, kaikki pyörii silti entisellään.
- HattiWatti
Eihän tällainen pieni ja mitätön ateisti tiedä kaikkia vastauksia kaikkeen. Mutta lähdemme tästä taas tutkmaan asiaa. Palaamme asiaan kun tiedämme lisää..
Sillä välin voit rukoilla jumalaasi antamaan jonkun konkreettisen merkin itsellesi, vaikkapa leijuva tietokone, yms äärettömän helppoa kaikkivaltiaalle.- Pieni ihminen
Onhan minulla jo elämä ja tietoisuus, siihen kylkeen vielä raamattu ja pyhän hengen kokeminen, se riittää minulle todistukseksi Jumalasta. Olen myös ollut pahan hengen läsnäolossa, se oli sen verran jäätävä kokemus että uskon myös saatanan ja helvetin olemassa oloon.
- HattiWatti
Pieni ihminen kirjoitti:
Onhan minulla jo elämä ja tietoisuus, siihen kylkeen vielä raamattu ja pyhän hengen kokeminen, se riittää minulle todistukseksi Jumalasta. Olen myös ollut pahan hengen läsnäolossa, se oli sen verran jäätävä kokemus että uskon myös saatanan ja helvetin olemassa oloon.
Eli siis sinulla ei ole todisteita. On vaan luuloja.
Sinä LUULET tietäväsi että jumala on. Tosiasiassa epäilet sitä suuresti, siksi teit tuon avauksenkin. - Pieni ihminen
HattiWatti kirjoitti:
Eli siis sinulla ei ole todisteita. On vaan luuloja.
Sinä LUULET tietäväsi että jumala on. Tosiasiassa epäilet sitä suuresti, siksi teit tuon avauksenkin.En tehnyt alotusta sen takia että epäilisin jumalan olemassa oloa, vaan sen takia että edes yksi ateisti alkaisi epäilemään omia olettamuksiaan.
- HattiWatti
Pieni ihminen kirjoitti:
En tehnyt alotusta sen takia että epäilisin jumalan olemassa oloa, vaan sen takia että edes yksi ateisti alkaisi epäilemään omia olettamuksiaan.
Ainahan sitä tulee epäillä olettamuksiaan. Ja ympäristöään. Ihan kaikkea. Se on todellakin tervettä. Nyt kun on vähän kertynyt ikää, olen havainnoinut että maailma on melko tarkkaan juuri täysin erilainen mitä minulle on opetettu. Ja nämä ovat omia havaintojani, eivät välttämättä totuuuksia.
Sinunkin kannattaisi epäillä omia olettamuksiasi. Suosittelen lämpimästi Sinulle. Toisaalta se kyllä vaatii todella suurta rohkeutta alkaa kysymään että mitä jos sitä jumalaa ei olekkaan. Uskovaisilla kun on päähän kasvanut kielto päässään, se on kuin automaatti. Tämä automaatti taas tulee siitä pelosta mikä on iskostettu uskovaisten päähän. He pelkäävät todella paljon rangaistusta.
Mistäkö tämän tiedän ? Omakohtaisesta kokemuksesta. Mutta nyt elämä on upeaa, olen vapaa uskontojen ikeestä. nam ! Pieni ihminen kirjoitti:
En tehnyt alotusta sen takia että epäilisin jumalan olemassa oloa, vaan sen takia että edes yksi ateisti alkaisi epäilemään omia olettamuksiaan.
sehän juuri ateistin erottaa uskovaisesta.
ateisti pyrkii olettamaan mahdollisimman vähän.
Oletus on aina töppäyksen äiti..- NineStar
Pieni ihminen kirjoitti:
Sinun pelleilysi takia ainakin 3-ihmistä menetti uskonsa!
- bluetitan
Pieni ihminen kirjoitti:
Eli ei yhtään konkreettista todistetta???
Elämä ja tietoisuus ovat sähköimpulsseja aivoissa -> ei tarvita jumalaa.
Raamattu on ihmisen kirjoittama, ristiriitainen ja loukkaa rationaalista ajattelua, sekä ihmisälyä.
Pyhän hengen kokemus -> ei todiste!!! Omat tuntemukset eivät ole todiste mistään. Ovatko vilunväreet todisteita siitä, että on kylmä???
Planeettoja, tähtiä, galakseja, paikallisia galaksi ryhmiä, galksijoukkoja, jotka muodostuvat eri galaksi ryhmistä, paikallisia super joukkoja, jotka taasen muodostuvat galaksiryhmistä. on myös pimeää ainetta ja pimeää energiaa, joita ei voida suoraan havaita mutta joiden vaikutus kappaleiden liikkeisiin voidaan todeta. Ja se miten kaikki pysyy kasassa? siihen syynä sama ilmiö joka pitää sinut lattialla, eli gravitaatio, vetovoimaksi sitä myös kutsutaan. tunnettu kaikkeus on noin 15 miljardin valovuoden kokoinen, sen taakse ei toistaiseksi nähdä. Noihin muihin kysymyksiisi filosofit ovat etsineet vastausta pitkään, mutta se ei välttämättä ole jumala.
- asdfg,,
On myös mikrokosmos ja ihmisen koko on näiden keskipaikkeilla. Kokonaisuus on siis järjestyksessä oleva systeemi pienimmästä suurimpaan.
Materia koostuu pinnoista ja narunpätkistä. Niin minä sain kuulla yöllä unessa.
- Mielestäni
"Miten te voitte ajatella että me ihmiset olemme niin fiksuja ettei jumalaa voi olla olemassa?" Siihen johtopäätökseen päätyy hyvin helposti, kun lukee raamatun ajatuksella ja ilman mitään mystisiä väristyksiä. Raamatun jumala ei ole mikään valopää. Kuvaavaa on, että vaadit vastauksia, kun et viitsi itse ajatella.
- ....
"Ateistit kieltää Jumalan jos kerran olette varmoja ettei jumalaa ole niin kertokaa mulle sitten että mitä kaikkea avaruudessa on, mihin se loppuu ja mistä se alkaa ja miten kaikki pysyy hallinnassa ettei planeetat syöksy ympäriinsä. mikä ne pitää jäjestyksessä ja minkä takia?"
En voi olla täysin varma, ettei mitään jumalaa ole, mutta koska tällaisen olemassaololle ei ole perusteita, kieltäydyn uskomasta.
Nykytiedon perusteella maailmankaikkedesta noin 72% on pimeää energiaa, 23% pimeää ainetta sekä jäljelle jäävä osa atomeja ja neutriinoja (pääosin tähtisumua).
"Koossa" maailmankaikkeutta pitävät erilaiset vuorovaikutukset. Planeetat pysyvät radallaan gravitaatiovuorovaikutuksen vuoksi. Gravitaatiovoima tarkoittaa, että kaikki maailmankaikkeuden kappaleet vetävät toisiaan puoleensa. Vetovoiman on suoraan verrannollinen kappaleiden massaan ja kääntäen verrannollinen kappaleiden etäisyyden neliöön, mikä tarkoittaa että etäisyyden kasvaessa vetovoima heikkenee ja kappaleiden massan kasvaessa vetovoima voimistuu.
"Miten te voitte ajatella että me ihmiset olemme niin fiksuja ettei jumalaa voi olla olemassa?"
Ellei mielikuvitusjumalista puhuta, en ajattele, että minkään jumalan olemassaolo olisi millään tavalla riippuvainen ihmisen älykkyydestä.
"Minkä takia meillä on enemmän tietoisuutta kuin muilla maailmassa asuvilla eliöillä?"
Koska aivomme ovat kehittyneet monimutkaisemmiksi kuin muilla lajeilla. Ihmisen fyysiset ominaisuudet eivät ole ylivertaisia muihin eläinlajeihin nähden ja tällöin ankarasta luonnosta selviytymiseen on vaadittu neuvokkuutta.
"mikä saa meidät erottamaan hyvän pahasta?"
Edelleen vastaus löytyy aivoistamme ja evoluutiohistoriastamme. Moraalikäsityksemme on kuitenkin subjektiivinen ja mielestäni ei ole olemassa todellista hyvää ja pahaa. - bluetitan
"Me ihmiset olemme tehneet itsestämme Jumalan" - Tarkoitit kai: me ihmiset olemme keksineet jumalan.
"Pidämme itseämme viisaampana kuin mikään tai kukaan koko universumissa. Oikeasti me ei tiedetä eikä tajuta paskan vertaa, emme hallitse säätä emme avaruutta emmekä edes omaa planeettaamme." - Itse en pidä ihmistä viisaainpana eliönä universumissa. On niin monta aurinkokuntaa, galaksia ja ehkä jopa universumia, ettei ihminen voi olla älykkäin.
En myöskään puhu "meistä", kun kyseessä on ihmisen älykkyys. Tiedemiehet ja tutkijat ovat älykkäitä, kun taas tavallinen, mukavuudenhaluinen ja yksinkertainen harmaa massa on täysin toinen asia. Suurin osa ihmiskunnasta on käsittämättömän tyhmää.
"Ateistit kieltää Jumalan jos kerran olette varmoja ettei jumalaa ole niin kertokaa mulle sitten että mitä kaikkea avaruudessa on, mihin se loppuu ja mistä se alkaa ja miten kaikki pysyy hallinnassa ettei planeetat syöksy ympäriinsä. mikä ne pitää jäjestyksessä ja minkä takia?"
Mitä kaikkea avaruudessa on? taitaa tulla aika pitkä luettelo, rajaatko vähän?
Mihin se loppuu? Universumillamme on rajat, mutta ei se välttämättä lopu siihen. Itse uskon teoriaan, jonka mukaan universumeitakin on useita. Sitten kun mennään eri ulottuvuuksiin ja lanka-teorioihin, niin myönnän oman tyhmyyteni ja rajoittuneisuuteni enkä vain ajattele asiaa. Jätän 11 ulottuvuutta, ajan olemuksen ja avaruuden taivuttamisen, sitä tutkiville teoreetikoille ja fyysikoille.
Mistä se alkaa? Keskeltä
Miten kaikki pysyy hallinassa, ettei planeetat syöksy ympäriinsä? Painovoima!!??
Mikä ne pitää järjestyksessä? Määrittele järjestys.
Miten te voitte ajatella että me ihmiset olemme niin fiksuja ettei jumalaa voi olla olemassa?
Jälleen!!! Miten niin me??? Steven Hawkin on "fiksu", Einstein oli "fiksu", me muut olemme tyyliä george bush (toiset enemmän kuin toiset).
Ero on siinä, että me jotka edes pyrimme kohottamaan käsitystämme, vaadimme todisteita asioista. Me emme ala heittämään hatusta vastauksia kysymyksiin, joihin emme valmiiksi tiedä vastauksia.
"Minkä takia meillä on enemmän tietoisuutta kuin muilla maailmassa asuvilla eliöillä?" - Korotatkohan nyt itsesi muita ylemmäs? Mistä tiedät etteivät pingviinit laske ydinfysiikkaa tai ettei syvällä merenpohjassa asu meitä älykkäämpiä olentoja. Ehkä maapallon keskustassa elää tuli-olentoja, jotka oikeasti pyörittävät tellusta. Ajatuskin tuli-olennoista ja superälykkäistä pingviineistä on naurettava, miksi jumala olisi yhtään mahdollisempi???? Todisteita kummastakin on tasan nolla.
Mikä saa meidät erottamaan hyvän pahasta? - Hyvä ja paha on erittäin suhteellisia käsitteitä. Esim. nykyään vegetaristi käsittävät lihan syömisen pahaksi, mutta 1000 vuotta sitten tällainen nirsoilu olisi ollut sulaa hulluutta.
Nämä käsitteet ovat sidoksissa kulttuuriin, alueeseen ja yhteiskunnan paineeseen.- ja paha
suhteellisia käsitteitä? Etkai ole tosissasi.
Mitä tulee ympäristön ja kulttuurin paineeseen
heikompien yksilöiden osalta olet varmaankin
oikeassa. Maailmahan näyttää tältä koska
massahypnoosi on uponnut hyvin mattiteikäläisiin.
Ihminen uskoo seuraavaa: minun pitää olla paras,
minun pitää tienata paljon, minun pitää loistaa,
minun pitää omistaa, minun pitää näyttää
hyvältä, minun pitää sitä ja tätä hinnasta välit
tämättä.
Kun taas kaikki pyhät kirjoitukset ohjaavat
juurikin päinvastaiseen suuntaan.
Tyytymään siihen mitä tarvitsee, perustarpeisiin.
Tuhansien vuosien takaiset kirjoitukset
peilattuna nykymaailmaan kertovat erittäin
paljon. Nyt näkyvissä on se mitä tapahtuu
arvoköyhille yhteiskunnille. Ne syövät itse
itsensä, vuosisadoista toiseen. Vuosituhansista
toiseen.
Rahan orjat väittävät Jumalaa olemattomaksi,
ja käyttävät aikansa turhuuteen. Tyhjän
hamuamiseen.
Mitä tulee viisauteen; jokainen eläinkunnan
edustaja, ihmistä lukuunottamatta, ymmärtää olla
syömättä oksaa altaan. Näinollen ihminen lienee
eläinkunnan vähä-älyisin olio.
Eläinten ei tarvitse keksiä/matkia luontoa,
niille riittää että kaikki on kerran luotu.
Ihmisen "viisaus" on riittänyt planeetan
tuhoamiseen. Ja nyt kun hälytysmerkit ovat
tulipunaisia sitä viisautta tuhojen korjaamiseen
ei ole. ja paha kirjoitti:
tämättä.
toiseen.
hamuamiseen.
ei ole.On eri asia kuin ateisti.
- bluetitan
ja paha kirjoitti:
tämättä.
toiseen.
hamuamiseen.
ei ole."Kun taas kaikki pyhät kirjoitukset ohjaavat
paljon."
Eikö raamattu anna selvät ohjeet orjien ostamiseen ja kohteluun??? Etkö käsittäisi orjuuttamista pahaksi? Käsitys hyvästä ja pahasta muuttuu aikojen saatossa, nähdäänhän se jo raamatusta.
Ja minulla on aika selvä käsitys siitä, että ilmastonmuutos on kytköksissä auringon aktiivisuuteen, eikä hiilidioksidipäästöihin. Tähänkin sinut heikkomielisenä on aivopesty. Ei planeetta ole kuolemassa, tai jos on niin se ei ole ihmisen syy. - Thronos
ja paha kirjoitti:
tämättä.
toiseen.
hamuamiseen.
ei ole."Ja Herra siunasi Jobin elämän loppupuolta vielä enemmän kuin sen alkua, niin että hän sai neljätoista tuhatta lammasta, kuusi tuhatta kamelia, tuhat härkäparia ja tuhat aasintammaa."
Job 42:12
Perustarpeita.
- Saag Paneer
>>kertokaa mulle sitten että mitä kaikkea avaruudessa on, mihin se loppuu ja mistä se alkaa ja miten kaikki pysyy hallinnassa ettei planeetat syöksy ympäriinsä. mikä ne pitää jäjestyksessä ja minkä takia?>Miten te voitte ajatella että me ihmiset olemme niin fiksuja ettei jumalaa voi olla olemassa?>Minkä takia meillä on enemmän tietoisuutta kuin muilla maailmassa asuvilla eliöillä?>mikä saa meidät erottamaan hyvän pahasta?
>> Ateistit kieltää Jumalan jos kerran olette varmoja ettei jumalaa ole niin kertokaa mulle sitten että mitä kaikkea avaruudessa on, mihin se loppuu ja mistä se alkaa ja miten kaikki pysyy hallinnassa ettei planeetat syöksy ympäriinsä. > Miten te voitte ajatella että me ihmiset olemme niin fiksuja ettei jumalaa voi olla olemassa?> Minkä takia meillä on enemmän tietoisuutta kuin muilla maailmassa asuvilla eliöillä? > mikä saa meidät erottamaan hyvän pahasta?> Minä ainakin joudun kieltämään itseni, minun tietoni on erittäin rajallinen, enkä minä hallitse muutakuin itseäni, ja sekin on joskus vaikeaa.
- Keskikokoinen ihminen
"Arvioiden mukaan ehkä 99,99 % maailmassa eläneistä lajeista on kuollut sukupuuttoon historian vuosimiljoonien aikana"
http://fi.wikipedia.org/wiki/Joukkosukupuutto
Siis mitä? Eikös Noan pitänyt ottaa kaikkia arkkiinsa? Miksi Noa unohti 99,99 prosenttia?
Maailmankaikkeus on ollut olemassa miljardeja vuosia, samoin kuin maapallo. Ihmiskunnan ikä on mitattavissa muutamissa kymmenissä vuosituhansissa. Mitä virkaa oli niillä miljardeilla vuosilla ennen ihmistä, jos ihminen on tämän kaiken keskipiste ja tarkoitus?
http://fi.wikipedia.org/wiki/Maailmankaikkeus
Mitä virkaa on niillä miljardeilla muilla galakseilla, joissa ei ole ihmisiä ja joita ihminen ei tarvitse mihinkään, jos ihminen on kaiken tämän keskipiste ja mittari? Pelkkä oma galaksimme Linnunrata on jo ihmiselle liikaa, noista muista sadasta miljardista galaksista nyt puhumattakaan.
http://fi.wikipedia.org/wiki/Galaksi
Dinosaurukset hallitsivat maailmaamme 150 miljoonaa vuotta, joka on hyvin hyvin hyvin pitkä aika verrattuna ihmisen vuosituhansiin.
Mikä oli dinosaurusten ja sen 150 vuosimiljoonan tarkoitus, jos ihminen on kuitenkin kaiken tarkoitus ja keskipiste ja mittari? Miksi piti olla ensin 150 miljoonaa vuotta dinosauruksia, miksei menty suoraan asiaan eli ihmiseen?
http://fi.wikipedia.org/wiki/Dinosaurukset
"Minkä takia meillä on enemmän tietoisuutta kuin muilla maailmassa asuvilla eliöillä?"
Mikä saa sinut kuvittelemaan, että meillä olisi enemmän tietoisuutta kuin muilla eliöillä, esim. delfiineillä, joilla on suuremmat aivot kuin meillä ja jotka ovat hyvin älykkäitä, sosiaalisia ja käyttävät kieltä. Niillä vain ei ole käsiä joilla voisi rakentaa ja käyttää työkaluja. Mitä sinä mukamas tiedät delfiinien tietoisuudesta?
http://fi.wikipedia.org/wiki/Ihmisen_evoluutio Helppoa tuo elämä.
Paskaako sinun tyhmänä ihmisenä tarvitset tuollaisia tietoja.
Ja jos tarvitset niin mene kirjastoon muutamaksi vuodeksi lukemaan kirjoja aiheesta.
Mistä sä tämän päättelit?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?
Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa1233460- 122286
En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos371935Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa
Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin4141889Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly211701Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel681517Paljonko aikaa on kulunut siitä kun viimeksi tapasit hänet?
Päiviä? Viikkoja? Kuukausia? Vuosia?301423- 1241418
En muuttaisi sinusta mitään
Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul101281- 141236