Olen jonkin verran lueskellut uskontoaiheista palstaa, ja monta kertaa on tehnyt jopa mieli kirjoittaakin tänne, no nyt sen sitten tein. Haluaisin uskoa Jumalaan, mutta joskus se on vaan valitettavasti vaan vaikeaa.
Elämässäni on ollut jonkin verran vastoinkäymisiä. Olen joutunut vähän Jobin tavoin kokemaan ihmisten hylkäämistä ja panettelua. Olen kääntänyt toisenkin poskeni, koska uskoin, että Jumala "kostaa" panettelijoilleni. Vaikka sanotaan, että kärsimyksen palkka on sitä ja tätä, niin vähän alkaa kuullostamaan kuluneelta sanonnalta. Olen rukoillut, että Jeesus tulisi elämääni. Eipähän ole tullut...ja jos on mielestään tullut, niin en ole ainakaan sitä huomannut. Rukouksiini ei vastata, joten olen harkinnut rukousten lopettamisen. Jos Jumala on olemassa, niin todennäköisesti on hylännyt minut. Niinhän monet ihmisetkin tekivät.
On aika turhauttavaa rukoilla asioita, joihin ei tunnu löytyvän Jumalaltakaan ratkaisua. Millainen minun Jumalani on, liekö häntä edes olemassakaan? Entäpä sitten kun kuolen...millainen paikka on henkimaailma, toivottavasti aika paljon parempi, kuin tämä maanpäällinen helvetti.
On minulla toki elämässä ollut hyviäkin aikoja. Elin hyvän lapsuuden, vaikka isäni olikin hiukan tiukka. Olin myöhemmin sitten koulukiusattu, mikä ei sinänsä nykyään ole enää mikään uusi juttu. Olen henkisesti kuitenkin kesvivertoa vahvempi ihminen (kiitos lapsuuden), että minua on hyvin vaikea siinä mielessä nujertaa. En ole mielestäni tehnyt elämässäni sellaista virhettä, josta minua olisi syytä rangaista yms. Joskus tuntuu, että Jumala suorastaan suojelee näitä vihamielisiä mustamaalaajia. Antaa heille lapsia, ja muutenkin hyvän elämän. Palkinnoksi siitä, mitä tekivät minulle? Jumala on epäoikeudenmukainen, jos näin kieroutuneesti ajattelee. Jumala palkitsee niitä, jotka kertovat väärää totuutta lähimmäisestä. Siltä vähän tuntuu.
Kun kirjoittelette kommentteja, niin olisi kiva, jos välttäisitte näitä Raamatun lainauksia. Olisi mielekkäämpää lukea vapaamuotoisia vastauksia. Kiitos.
Sen päivän haluan nähdä, kun oikeus toteutuu. Ja paha saa palkkansa. Epäilenpä, että sitä päivää ei tule. Jumala ei rankaise väärintekijöitä vaan palkitsee heidät. On jotenkin helppo samaistua Raamatun Jobiin. Varmaan olenkin hänen kaksoisolentonsa.
Onko Jumalaa edes olemassa?
86
2229
Vastaukset
- että...
Toivon, että saat rukouksiisi vastauksen, jos joskus on tuntunut vaikealta. Minullakin on ollut joskus mittavia vaikeuksia. Muista, että et ota liikaa taakkkaa kantaaksesi ja että olet vain yksi ihminen.
Toivotan hyvää ja jatkoa ja toivottavasti löydät jonkun valon elämääsi.- turvamerkintäinen
Jumala on minulle jokaisen päivän suola. Hän sen elämisen tarkoitus. Hän on rakkaus,joka ympäröi minut ja maailmani. Hän on myös piiskan sivallus sielussani, tuska askeleissani. Hän turvani ja iloni.
Minulle Hän on olemassa. Aina.
-
Universaaleja ( esimerkiksi kauneutta) ei myöskään voi todistaa, koska ne ovat itsestään selviä: kiivaat keskustelut niistä ovat enemmänkin älyllistä saivartelua. Useimmat meistä ovat samoin kohdanneet ihmisiä, jotka sanovat: miten todistat että Jumala on olemassa? Kuinka voisi todistaa, että hän EI ole olemassa? Jokainen tietää, että Hän on, sen todistaminen on tarpeetonta. Kuinka voisi todistaa, että todellisuus on olemassa? Röyhkeytensä vuoksi ihminen suistaa itsensä helposti älylliseen liejukkoon, jossa käydään keskustelua, joka on perusteiltaan epärehellistä.
(Norberto Keppe)- Jumala ei vastaa rukouksiin
No maalaisjärjellä on helpompi todistaa, ettei Jumalaa ole olemassa. En ole saanut ainuttakaan todistusta vielä tähän päivään mennessä siitä, että Hän olisi olemassa. Raamattu on ihmisten kirjoittama kirja. Niin on monta romaaniakin tai novellia. Aika hatara todiste, että joku kirjoitti Raamatun, johon sitten kaikki perustaa koko Jumaluuden.
Kun henkilökohtaisesti kokee jonkun asian, niin on helpompi uskoa myös kokemaansa. Kyllä on vaikea uskoa johonkin, mistä ei ole henkilökohtaista kokemusta. Uskovaisia on paljon, mikä tietysti on ihailtavaa, etenkin, jos he tietävät mihin uskovat. Ehkäpä he ovat kokemuksensa kautta tajunneet koko jujun, ja sitä kautta uskominen on helpompi juttu. - tiedä ,että
Jumala on olemassa ,mikäli asia perustuu tietoon.Miksi Jumala ei päivitä Raamattua tämän päivän kielelle niin ettö se olisi SELKOKIELTÄ.Ei tartteis tapella eri uskonnot ja lahkot ,kuka on oikeassa,sodat ja paljon turhaa kärsimystä jäisi pois.Nytkö hän katsoo taivaasta ja huvittuneena seuraa kun kansat tappelee ,kuka uskoo oikein?Raamattu on perimätietoa,samanlaista tarustoa kuin Kalevala,ihmisten kirjoittama,kukin lahko tulkitsee sitä itselleen eduksi.Ei oikea Jumala olisi tuollainen
- näkevä
tiedä ,että kirjoitti:
Jumala on olemassa ,mikäli asia perustuu tietoon.Miksi Jumala ei päivitä Raamattua tämän päivän kielelle niin ettö se olisi SELKOKIELTÄ.Ei tartteis tapella eri uskonnot ja lahkot ,kuka on oikeassa,sodat ja paljon turhaa kärsimystä jäisi pois.Nytkö hän katsoo taivaasta ja huvittuneena seuraa kun kansat tappelee ,kuka uskoo oikein?Raamattu on perimätietoa,samanlaista tarustoa kuin Kalevala,ihmisten kirjoittama,kukin lahko tulkitsee sitä itselleen eduksi.Ei oikea Jumala olisi tuollainen
"Jumala on olemassa, mikäli asia perustuu tietoon."
Jumalan olemassaolo perustu tietoisuuteen, joka on enemmän kuin tieto. Tietoisuus Jumalasta on jokaisesa ihmisessä halusi tai ei. - minäkää
tiedä onko hän olemassa, mutta kun uskonnollinen aivopesu aloitetaan jo pentuna niin siinä kyllä tulee aatos jos vaikka olis ,mut kun sitä ei oo olemassa kuin mielikuvituksessa. kailli uskonnot vaan vaan kehuu omaa "jumalaa"parhaaksi vaikka eivät ole nähneetkään vaan kaikki on aivopesty jonuorena tiettyyn uskoon jonk nojalla sitte voidaan vaikka tappaa
- valehtele
näkevä kirjoitti:
Jumalan olemassaolo perustu tietoisuuteen, joka on enemmän kuin tieto. Tietoisuus Jumalasta on jokaisesa ihmisessä halusi tai ei.Miksi kaikilla ei sitten ole sama jumala? Kyllä Suomessakin kirkolla on kiire opettaa lapsille jumalsatujaan, muutenhan lapsi ei tietäisi mitään Luther-jumalasta.
- näkevä
valehtele kirjoitti:
Miksi kaikilla ei sitten ole sama jumala? Kyllä Suomessakin kirkolla on kiire opettaa lapsille jumalsatujaan, muutenhan lapsi ei tietäisi mitään Luther-jumalasta.
Ihminen antaa hahmon Jmalalle, joka on siis ihmisenluomus.
Aristoteleen mukaan Jumala on puhdasta toimintaa = toimintaa totuudessa, kauneudessa, hyvyydesaä
Kristinuskon mukaan Jumala on rakkaus. - Jalmari Juurikka
näkevä kirjoitti:
Jumalan olemassaolo perustu tietoisuuteen, joka on enemmän kuin tieto. Tietoisuus Jumalasta on jokaisesa ihmisessä halusi tai ei.Jumalatietoisuus on olemassa vain ihmisten korvien välissä, se ei voi olla missään muualla, koska muualla ei ole tuota ihmisen tietoisuutta. Tämähän tarkoittaa sitä, että maailmassa on noin viisi- kuusimiljardia Jumalaa.
Eikä siinä ole mitään pahaa, että jokaisella ihmisellä on juuri sellainen Jumala, kuin hän kuvitella osaa.
- luovuta
Älä luovuta uskossasi äläkä kuuntele jumalattomien panettelua. Jeesukseen Kristukseen uskovia tullaan vainoamaan ja pilkkaamaan, mutta voit antaa kaikki huolesi Hänelle, joka on taivaissa. Jos ei vielä tässä maailmassa, niin pahuus tulee saamaan palkkansa viimeistään tuomiopäivänä.
Sinun täytyy vain pysähtyä ja kuunnella itseäsi. Ymmärtää mitä on totuus ja oikeaoppisuus. Lue Raamattua, sillä Jumalan Sana parantaa. Muista että tämä maailma ei ole kotimme, vaan se on vasta edessäpäin, Jumalan valtakunnassa.
Itselläni on ollut myös monia vastoinkäymisiä. Niitä pitääkin olla, että luottaisimme Jumalaan emmekä tähän maailmaan. Uskossani aion pysyä ja toivon että sinäkin pysyt. Jeesuksen armo ja rauha olkoon kanssasi, Aamen.- näkevä
Jumala on olemasa vaikka Raamatua ei olisi. Raamattu on ihmisen tuote.
- Mutta niin on
näkevä kirjoitti:
Jumala on olemasa vaikka Raamatua ei olisi. Raamattu on ihmisen tuote.
Jumalakin ihmisen keksimä.
- näkevä
Mutta niin on kirjoitti:
Jumalakin ihmisen keksimä.
Asetut Jumalan yläpuolelle, eli haluat itse olla Jumala. Tällaista omnaisuutta sanotaan teomaniaksi, eli todellisuuden yläpuolelle asettumiseksi.
- Jtrucci
näkevä kirjoitti:
Asetut Jumalan yläpuolelle, eli haluat itse olla Jumala. Tällaista omnaisuutta sanotaan teomaniaksi, eli todellisuuden yläpuolelle asettumiseksi.
Asetutko itse Lentävän Spagettihirviön yläpuolelle?
Luulen, että alistut myös samaiselle manialle.
Kyse on yksilöllisesti aivan samasta ilmiöstä.
- -..-.-.-
Ihmisellä on luontainen halu tutkia ja selvittää ympäröiviä ilmiöitä. Koska kaikkiin kysymyksiin ei saatu vastauksia, keksittiin uskonnot.
Maailmassa on tällä hetkellä luultavasti satoja tai tuhansia eri uskontoja. Yleensä ne leimaavat toiset uskonnot vääriksi. Jäljelle jää siis kaksi vaihtoehtoa:
1. Yksi näistä kaikista uskonnoista on oikeassa.
2. Kaikki uskonnot ovat väärässä.
Itse olen vahvasti 2. vaihtoehdon puolella. Jos maailmalla olisi luoja, ei se olisi keskittynyt keksimään yhdelle luomalleen lajilleen pikkumaisia sääntöjä, jotka on löydettävissä lähes jokaisen uskonnon pyhistä "säännöistä". - _Mervi_
Kirjoitat, että: "On jotenkin helppo samaistua Raamatun Jobiin. Varmaan olenkin hänen kaksoisolentonsa."
Niin, Job koki kovia ja valitti niin kuin sinäkin. Job väitti, että Jumala kohtelee häntä väärin. Ja ihmetteli miksi Jumala edes antaa sellaisten ihmisten syntyä, joiden osana on kärsimys ja vaiva. Job koki, että Jumala on saartanut hänet pimeydellä ja kauhuilla ja suorastaan vainoaa häntä.
Sitten Jumala puhutteli häntä, ja kyseli muutamia kysymyksiä esim. tietääkö Job miten luodaan jokin eläin, tai mitkä ovat hyvät mitat maalle ja taivaankappaleiden radoille. Jonkin aikaa keskusteltuaan näistä Jumalan kanssa Job joutui myöntämään, että Jumala tietää enemmän, ja on viisaampi kuin hän. Job tajusi, että voi olla, että hän ei tiedä kaikkia asioihin vaikuttavia tekijöitä, miksi asioiden täytyy mennä niin kuin ne menevät. Job laittoi kätensä suullensa, peruutti puheensa ja häpesi niitä, kun tajusi sen, että Jumalan ajatukset menevät korkeammalla - ei matalammalla - kuin hänen.
Jumala rakastaa enemmän kuin me, näkee syvemmälle kuin me, ja on oikeudenmukaisempi kuin me. Meistä ei ole muutaman kymmenen vuoden elämänkokemuksella eikä edes hyvällä koulutuksella Jumalan tekojen tuomariksi. Voimme tietysti valittaa ja tuskailla asioita, jotka tapahtuvat, ja siihen mun käsittääkseni Raamattu rohkaiseekin. Jumalalle saa valittaa ja huutaa kipujansa ja elämänsä vaivoja. Jeesus koki tämän maailman kivut, häpeät ja pilkat, joten hän ymmärtää ruoskaniskuja myöten mitä se on. Jumala kärsii meidän kanssamme tämän syntisen maailman kipuja.
Tämä maailma on kuoleman varjon mukaan, eikä Jumala tätä varmaan turhaan sillä nimellä Raamatussa nimitä. Kuoleman varjon maa ei kuulosta paikalta, jossa koetaan hienoja asioita, vaikka niitäkin voi joskus tulla. Jeesus ei luvannut, että hänen seuraajiltaan loppuis ahdistukset tässä maailmassa. Hän lupasi itse asiassa päin vastoin. Mutta hän lupasi olla jokaisen päivän meidän kanssamme ja kuulla jokaisen huokauksemmekin. Uskallan suositella, että valita ja pura pahaa oloasi Jumalalle, mutta älä käänny Hänestä pois! Sittenkin siinä on parempi olla, koska Raamattu lupaa, että joka turvautuu Jeesukseen, loppujenlopuksi voittaa.
Tässä maailmassa on usein niin, että jumalaton ja toisia sortava menestyy tämän maailman asioissa ja Jumalaan uskova kärsii. Mutta Raamattu kertoo, että silloin kun Jeesus tulee takaisin, koittaa tuomiopäivä. Silloin jokainen ihminen joutuu Jumalan edessä tekemään tiliä siitä miten on elänyt. Silloin tapahtuu ehdoton oikeus. Me elämme vain muutaman kymmnen vuotta, ja sitten tulee tuomio. Raamattu kertoo, että silloin kun Jeesus tulee takaisin ja kaikki kansat kootaan hänen eteensä, ihmiset sanovat, että sittenkin on olemassa Jumala, joka tekee oikeuden.
Kirjoitat, että haluaisit uskoa Jumalaan. Olet onniteltava! Tuo halu on sinussa Jumalan aikaan saamaa, sitä ei ole ihmisessä jotenkin luonnostaan.
Raamattu kertoo, että me joudumme täällä uskomaan ilman näkemistä. Joudumme uskomaan, vaikka emme näe mitään todisteita, tai vaikka koko maailma ja oma kokemus huutaisi päivänvastaista. Se pelastava usko, josta Raamattu kertoo, ei synny kokemuksista! Se usko syntyy siitä, kun ihminen kuulee mitä Jumala lupaa Raamatussa: syntiselle kurjalle ihmiselle Jumala lupaa ikuisen ilon Taivaan Kodissa sillä perusteella, että Jeesus on sovittanut meidän syntimme. Muunlainen usko ei kestä Taivaaseen saakka. Se usko tulee siitä kun luet tai kuulet mitä Jeesus opetti, ja mitä hänen ristinkuolemansa tarkoittaa sinulle.
Kun ihminen ymmärtää, että hän on itse rikkonut monissa asioissa rakastavan Jumalan tahtoa vastaan, silloin hänelle vasta voi alkaa kelvata pelastava usko. Se on usko siihen, että Jeesus on ottanut minun pahat ajatukseni, sanani, tekoni, itsekkyyteni ja hyvän tekemättä jättämiseni omalle kontolleen ja ottanut vastaan niistä Jumalan oikeudenmukaisen tuomion ja rangaistuksen. Kun ihminen alkaa turvautua, vaikka heikostikin, Jeesuksen meille tuomaan syntien anteeksiantamukseen, niin se on se usko, jonka kautta Jumala vie hänet kerran Taivaan Kotiin.
Millainen se Taivaan Koti sitten on? Siellä ei ole enää yhtäkään kyyneltä eikä kukaan tee enää toiselle pahaa. Kaikki entinen on mennyt. Sorto, hylkääminen ja vääryys on hävitetty siitä Jumalan valtakunnasta. Jumala sanoo, että Hän luo kaiken uudeksi, ja että Hän asuu silloin meidän keskellämme ja näemme Hänet kasvoista kasvoihin.
Sitä odottaessa, sinua siunaten.- jokainen ei tiedä....
olen samaa mieltä kirjoittajan kanssa,miksi ei Jumala päivitä sanomaansa
- Jumala ei vastaa rukouksiin
Kiitos Merville hienosta vastauksesta, ja toki muillekin. Kieltämättä osaat hyvin perustella kantojasi, mutta silti hiukan vaivaa eräs asia.
1. Kun Jumala kuitenkin hallitsee ympäröivää maailmaa täysin, ja monet rukoilevat, niin miksi Jumala ei voisi antaa vaikka jotain selkeää merkkiä siitä, että Hän on olemassa? Eihän se ole Häneltä pois, jos näyttää vähän vihreää valoa, että rukoukset ei mene ihan hukkaan. Minusta se ei ole paljon vaadittu, jos kuitenkin ihminen yrittää ottaa yhteyttä saamatta sitä. Jos Jumala leikkii vaikeasti tavoiteltavaa, niin on onnistunut siinä oikein hyvin.
2. Vaikka uskovan elämään ei kuulu ennustukset, niin olen käynyt kuitenkin pariin otteeseen ennustajalla. Molemmat kertoivat minun olleen aikaisemmissa elämissä hyvin uskonnollinen. Eli se on minussa ollut "aikaisemminkin" vahvasti mukana. Kristinuskohan ei vissiin perusta näihin aikaisemmat elämät-juttuihin, mutta itse uskon siihen (karman laki). Turha kait kysyä, että uskooko Mervi karmaan?
3. Eli nyt minun vaan pitää odotella, että Jumala alkaa puhuttelemaan minua kuten Jobia? Siihen menee varmaan vielä tovi, koska olen odottanut tuota hetkeä jo reilut muutaman kymmenen vuotta. Sitä odotellessa varmaan jatketaan kärsimysnäytelmää, missä nytkin ollaan.
p.s. 2 kpl Raamattuja löytyy kotoa, joten kirjallisuutta on. En kuulu kirkkoon, koska mielestäni uskoon ei sitä vaadita. Ja suurempi syy on se, ettei tarvitse maksaa kirkollisveroa. - _Mervi_
Jumala ei vastaa rukouksiin kirjoitti:
Kiitos Merville hienosta vastauksesta, ja toki muillekin. Kieltämättä osaat hyvin perustella kantojasi, mutta silti hiukan vaivaa eräs asia.
1. Kun Jumala kuitenkin hallitsee ympäröivää maailmaa täysin, ja monet rukoilevat, niin miksi Jumala ei voisi antaa vaikka jotain selkeää merkkiä siitä, että Hän on olemassa? Eihän se ole Häneltä pois, jos näyttää vähän vihreää valoa, että rukoukset ei mene ihan hukkaan. Minusta se ei ole paljon vaadittu, jos kuitenkin ihminen yrittää ottaa yhteyttä saamatta sitä. Jos Jumala leikkii vaikeasti tavoiteltavaa, niin on onnistunut siinä oikein hyvin.
2. Vaikka uskovan elämään ei kuulu ennustukset, niin olen käynyt kuitenkin pariin otteeseen ennustajalla. Molemmat kertoivat minun olleen aikaisemmissa elämissä hyvin uskonnollinen. Eli se on minussa ollut "aikaisemminkin" vahvasti mukana. Kristinuskohan ei vissiin perusta näihin aikaisemmat elämät-juttuihin, mutta itse uskon siihen (karman laki). Turha kait kysyä, että uskooko Mervi karmaan?
3. Eli nyt minun vaan pitää odotella, että Jumala alkaa puhuttelemaan minua kuten Jobia? Siihen menee varmaan vielä tovi, koska olen odottanut tuota hetkeä jo reilut muutaman kymmenen vuotta. Sitä odotellessa varmaan jatketaan kärsimysnäytelmää, missä nytkin ollaan.
p.s. 2 kpl Raamattuja löytyy kotoa, joten kirjallisuutta on. En kuulu kirkkoon, koska mielestäni uskoon ei sitä vaadita. Ja suurempi syy on se, ettei tarvitse maksaa kirkollisveroa.Ykköseen: Oli aika, jolloin Jumala ja ihminen elivät suorassa yhteydessä toisiinsa ilman mitään mutkia. Jumala puhui ihmiselle ja ihminen puhui Jumalalle ilman mitään ongelmia. Mutta sitten ihmiskunnan historiassa tapahtui jotakin ikävää, ja se yhteys rikkoutui. Tuon tuhoisan tapahtuman seurauksena ihmiset kohtelevat toisiaan pahasti, kapinoivat Luojaansa vastaan, ja maailmaan tuli myös sairaudet ja kuolema. Ihminen alkoi tekemään pahoja, rakkaudettomia asioita, ja yhteys Jumalaan meni poikki. Senkin jälkeen Jumala on kutsunut ihmistä eri tavoin, mutta ihminen on kääntänyt selkäänsä sille. Ihmiset ovat juurtuneet niin syvälle pahuuteen, etteivät oikein tajuakaan sitä. Jeesus sanoi, että me olemme suorastaan sokeat siinä suhteessa.
Jeesus tuli korjaamaan sen yhteyden, minkä me olimme rikkoneet. Mutta se yhteys ei tule vielä tässä elämässä olemaan suora "kasvoista kasvoihin -yhteys". Mutta tämän elämän jälkeen tulee tuomio, ja Jeesukseen turvansa laittaneet saavat elää sitä elämää, johon meidät oli alunperin tarkoitettu: elämään Jumalan rakkauden kohteina ja rakastaen Jumala. Mutta täällä maan päällä Jeesuksen uskovan yhteys Jumalaan on vielä "vain" uskon kautta yhteys.
Jumala pelastaa ihmisen uskon kautta Jeesukseen, ei antamalla merkkejä - se on hänen viisautensa mukaista. Jeesukseltahan ihmiset tulivat tivaamaan, että annapas joku merkki, niin sitten uskomme sinuun. Hän vastasi merkin vaatijoille, että ainut merkki, joka tälle pahalle sukukunnalle annetaan, on se, että hän nousee kolmantena päivänä kuolleista. Onkin muuten niin, että koko kristinusko seisoo tai kaatuu siihen onko Jeesuksen ylösnousemus totta vai ei.
Mutta selviä merkkejä olemassaolostaan Jumala on antanut historian aikana ihmisille vaikka miten paljon. Jo koko tämän maailmankaikkeuden, luonnonlakien, avaruuden ja luomakunnan ihmeelliset ominaisuudet suorastaan huutavat sitä, että tällä kaikella on viisas Luoja.
Jeesus paransi lukuisien ihmisten läsnäollessa esim. syntymästä saakka sokean ihmisen ja herätti kuolleen haudasta takaisin elämään.
Mutta Jeesus opetti, ettei ihmeet ja merkit saa aikaan sitä, että ihminen alkaisi uskoa sillä pelastavalla uskolla, mistä Raamattu puhuu. Uskossa turvautuminen Jeesukseen on jotakin muuta kuin uskoa Jumalan pelkkään olemassaoloon. Raamatussa sanotaan, että jopa riivaajat uskovat Jumalan olemassaoloon ja vapisevat, mutta ei sellaisesta uskosta ole niille mitään hyötyä!
Niin se menki, että aina osa niistä ihmisistä, jotka todistivat omilla silmillään Jeesuksen tekemiä ihmeitä, eivät silti alkaneet uskoa häneen Vapahtajanaan. Jopa niin, että kun jotkut vallanpitäjät näkivät Jeesuksen parantavan jonkun halvaantuneen käden, he alkoivat sen jälkeen suunnitella Jeesuksen murhaamista, koska heidän lakiensa mukaan se oli väärä päivä parantaa.
Jeesus opetti, että vaikka joku nousisi kuolleista ja tulisi varoittamaan elossa olevia omaisiaan, että Jumala on olemassa, ja Jeesuksen ristintyössä on tie taivaaseen, niin ei ihmiset sen perusteella uskoisi. Ihminen uskoo jos uskoo sen perusteella, että hän kuulee evankeliumin Jeesuksen ristintyöstä. Jos hän ei usko sitä, ei hän usko, vaikka mitä merkkejä tulis taivaasta.
Jumala on valinnut sen, että hän julistaa tässä maailmassa "hullutusta", eli sitä, että ihminen saa uskoa syntinsä anteeksi Jeesuksen ristintyön vuoksi. Joka kuulee sen, ja uskoo sen ja on kastettu, ei joudu itse vastaamaan Jumalan tahdon vastaisesta elämästään viimeisellä tuomiolla, sillä Jeesus on jo vastannut niistä. Jumala on viisaudessaan valinnut uskon tien taivaaseen.
Kakkoseen ja kolmoseen: Jumala ei todennäköisesti tulisi koskaan puhuttelemaan sinua kuten Jobia, vaikka odottaisit kuolemaasi saakka. Me elämme nyt sitä aikaa, jolloin sinulla on Jumalan puhuttelu kirjallisena, kahtenakin kappaleena kotonasi. Voisit avata sen vaikka Johanneksen evankeliumin alusta ja lukea läpi. Jumala on rakastanut sinuakin niin paljon, että Hän on kirjoituttanut antamansa lupaukset mustaa valkoisella niin, että se on joka päivä luettavissa ja varmistettavissa. Ennen lukemista kannattaa pyytää Jumalalta, että Hän lukemiesi sanojen kautta puhuttelisi sydäntäsi. Kun Jumala saa kertoa sinulle kuka Hänen Poikansa on, ja miksi Jeesus tuli maailmaan ja kuoli ristillä, silloin alkaa loksahdella paikoilleen myös muut asiat. Usko tulee evankeliumin kuulemisesta. Evankeliumi tarkoittaa sanomaa siitä, mitä ristillä tapahtui ja miksi. Kuuntele sitä sydän avoimena. - Jumala ei vastaa rukouksiin
Mervi, monille voi olla ongelma se, etteivät he jaksa odottaa luonnolliseen kuolemaansa asti, että Jumala suorittaa tuomion oikeudenmukaisesti. Tämä ei tarkoita nyt sitä, että suunnittelisin mitään itsemurhaa. Ei ole syytä. Mutta tarkoitan sitä, että moni ei välttämättä jaksa, ja sortuu oman käden oikeuteen. Se on surullista.
Kysynkin, että mitä mieltä on elämässä, jos paha saa palkkansa vasta kuoltuaan? Tämä, jos mikä on epäoikeudenmukaista.
Sanoit, että Jumala rakastaa enemmäin kuin me, mutta miksi Jumala ei rakkaudessaan auta, kun kerran on samalla puolella meidän kanssa? Väärintehneet saavat mellastaa miten huvittaa. Eihän tässä ole järjenhiventä. Anteeksi, että kyseenalaistan hieman näitä asioita, mutta yritän vain selvittää tätä elämän mysteeriä.
Mervi, olet todella hyvin perehtynyt ja vihkiytynyt tähän asiaan, ja siitä lähtee vilpittömät rispektit. Ihailtava asenne Sinulla.
Saatanpa tässä lukeakin tuota Raamattua vielä, koska pidit niin hyvän mainospuheen kirjan puolesta :) - _Mervi_
Mervi, monille voi olla ongelma se, etteivät he jaksa odottaa luonnolliseen kuolemaansa asti, että Jumala suorittaa tuomion oikeudenmukaisesti. Tämä ei tarkoita nyt sitä, että suunnittelisin mitään itsemurhaa. Ei ole syytä. Mutta tarkoitan sitä, että moni ei välttämättä jaksa, ja sortuu oman käden oikeuteen. Se on surullista.
Kysynkin, että mitä mieltä on elämässä, jos paha saa palkkansa vasta kuoltuaan? Tämä, jos mikä on epäoikeudenmukaista.
Sanoit, että Jumala rakastaa enemmäin kuin me, mutta miksi Jumala ei rakkaudessaan auta, kun kerran on samalla puolella meidän kanssa? Väärintehneet saavat mellastaa miten huvittaa. Eihän tässä ole järjenhiventä. Anteeksi, että kyseenalaistan hieman näitä asioita, mutta yritän vain selvittää tätä elämän mysteeriä.
Mervi, olet todella hyvin perehtynyt ja vihkiytynyt tähän asiaan, ja siitä lähtee vilpittömät rispektit. Ihailtava asenne Sinulla.
Saatanpa tässä lukeakin tuota Raamattua vielä, koska pidit niin hyvän mainospuheen kirjan puolesta :)Nuorena toimin Amnestyssa ja siinä tulee luettua mitä kaikkea pirullista ihminen voi keksiä toisen kiduttamiseksi. Nyt Stefanus-lähetyksen kautta saa tietoja miten ihmisiä hakataan ja kidutetaan uskonsa vuoksi jatkuvasti tietyissä osissa maailmaa. Kun lukee ihmisoikeusjärjestöjen raportteja, on aika järkyttävää tajuta miten syvä ihmisen pahuus on. Itse olen nähnyt läheltä myös koulu- ja työpaikkakiusaamista ja perheväkivaltaa. Siinä näkee, mitä tapahtuu, jos ihmisen turmeltuneesta sisimmästä pulppuavaa pahuutta ei hillitä ja rajata. Tottakai minäkin toivoisin, että se pahuus loppuisi jo nyt! Että Jumala asettaisi rajat jo nyt.
Muutamia näkökulmia tuohon "miksi paha ei saa palkkaansa jo tässä ajassa?" tai "miksi Jumala ei poista pahaa maailmasta jo nyt?"
Yksi välttämättömistä vastauksista tuohon on se, että en tiedä. Vain Jumala tietää. Lipsahdan suoran lainauksen puolelle: "Salatut asiat ovat vain Herran, meidän Jumalamme, tiedossa, mutta ne asiat, jotka hän on ilmoittanut, ovat tarkoitetut meille ja lapsillemme". Jotkut asiat ovat salattuja meiltä. Emme tiedä kaikkea niin kuin Jumala tietää. Siitä huolimatta, että sielujemme vihollinen lupasi, että tulisimme tietämään asiat niin kuin Jumala, jos lähdemme kapinaan Luojaamme vastaan.
Yksi näkökulma asiaan on se, että jos Jumala poistaisi pahuuden maailmasta ensi yönä, niin aamun valjetessa täällä ei olisi meistä ketään.
Onko Jumala välinpitämätön ihmisten kärsimystä kohtaan? Eikö Hän rakasta? - Siitä ei lie kysymys, koska Jumala antaa selvät käskyt meille auttaa ja tukea kärsiviä ja sorrettuja. Se, että sorrettu pääsee irti sortajastaan on Jumalan tahto. Jumalan käskyissä pahuuden raja menee matalammamme kuin meidän asteikossamme. Jeesus opetti, että jos joskus on haukkunut toista tyhmäksi tai hulluksi - se on vakava ja raskas asia Jumalan silmissä. Siitä voi päätellä jotakin Jumalan rakkaudesta. Hänen luomansa ihmiset ovat Hänen silmäteriään. Minuakin koskee, jos jotakuta läheistä ihmistä nimitellään.
Siitäkään ei voi olla kyse, etteikö Jumala tajuaisi miten kamalaa kärsimys on. Jeesus kävi sen kaiken läpi, ja siksi hän kyllä tietää mitä se on. Hän lohduttaa niitä, jotka ovat pilkan ja kärsimyksen keskellä. Jumalaa sanotaan Raamatussa lohdutuksen Jumalaksi, ja monet sanovat saavansa suurta lohdutusta sen kautta kun lukevat Jumalan sanoja.
Yksi asia on sitten se, että joskus Jumala todella auttaa hyvin konkreettisesti jossain tilanteessa. Raamatussa joskus Jumala pelasti ihmisen vankilasta ihmeellisellä tavalla. Toisinaan Hän ei tehnyt niin, ja joku Jeesuksen seuraaja joutui kärsimään marttyyrikuoleman. Nykyäänkin - joskus ihminen rukoilee ja saa Jumalalta terveyden, joskus sairaus jatkuu. Raamatussa kerrotaan, että yksi Jumalan palvelija rukoili kolme kertaa, että joku tuskallinen asia hänen elämästään lähtisi. Mutta Jumala vastasi: "Minun armossani on sinulle kyllin."
Oikeudenmukaisuus kuitenkin tulee joka tapauksessa tapahtumaan joskus, se on varma, vaikka se ei jostain syystä voi toteutua vielä maan päällä.
Psalmi 73 - keskellä Raamattua - muuten puhuu suoraan tuosta sinun kysymyksestäsi. Siinä jonkun sieluun pisti, niin kuin itse kunkin sieluun nämä salatut asiat joskus pistävät. Hän näki miten jumalattomat mellastaa ja menestyy, mutta hän, Jumalan palvelija, kärsii. Hän mietti ja mietti ymmärtääkseen kaiken tämän, mutta se oli hänelle liian vaikeaa. Mutta sitten hän tajusi asioita. Siinä todetaan, että Jumala johdattaa meidät tahtonsa mukaan (ei meidän tahtomme mukaan) mutta viimein nostaa meidät kunniaan. Kuitenkin me saamme aina olla Jumalaa lähellä. Jumala pitää kädestämme kiinni. Jeesus sanoi, että hän tulee asumaan sen ihmisen sydämeen, joka ottaa hänen sanansa todesta. Sellaisesta Jumalan lähellä elämisestä huokuu onnea kaiken kurjan keskelle jo tämän elämän aikana, ja lopulta saamme nähdä oikeuden toteutuvan.
Usko auttaa tarttumaan siihen, että siltikin on olemassa oikeudenmukainen, rakastava Kaikkivaltias Jumala. Se usko voittaa lopulta koko maailman.
Olisihan se omasta mielestä hyvä, jos Jeesus tulisi pian, jotta tämä kaikki pahuus saataisiin loppumaan. Raamattu sanoo, että Jumala ei viivyttele sitä, vaan Hän on kärsivällinen ihmiskuntaa kohtaan, koska ei halua kenenkään tuhoutuvan, vaan tahtoo, että kaikki kääntyisivät. Lopputuloksen kannalta ilmeisesti on parempi, ettei Jeesus ole tullut vielä.
Mutta miten meidän itsemme silloin käy, kun Jumala luo katseensa sanoihimme ja tekoihimme? Ruokimmeko nälkäisiä niin kuin Hän käski? Kävimmekö katsomassa yksinäisiä ja sairaita? Annoimmeko vaatteita köyhille? Puolustimmeko me sorrettuja? Näitäkin on hyvä kysyä.
Silloin voi tulla ikävä Jeesusta, joka suostuu meidän puolustajaksemme. - Jumala ei vastaa rukouksiin
_Mervi_ kirjoitti:
Nuorena toimin Amnestyssa ja siinä tulee luettua mitä kaikkea pirullista ihminen voi keksiä toisen kiduttamiseksi. Nyt Stefanus-lähetyksen kautta saa tietoja miten ihmisiä hakataan ja kidutetaan uskonsa vuoksi jatkuvasti tietyissä osissa maailmaa. Kun lukee ihmisoikeusjärjestöjen raportteja, on aika järkyttävää tajuta miten syvä ihmisen pahuus on. Itse olen nähnyt läheltä myös koulu- ja työpaikkakiusaamista ja perheväkivaltaa. Siinä näkee, mitä tapahtuu, jos ihmisen turmeltuneesta sisimmästä pulppuavaa pahuutta ei hillitä ja rajata. Tottakai minäkin toivoisin, että se pahuus loppuisi jo nyt! Että Jumala asettaisi rajat jo nyt.
Muutamia näkökulmia tuohon "miksi paha ei saa palkkaansa jo tässä ajassa?" tai "miksi Jumala ei poista pahaa maailmasta jo nyt?"
Yksi välttämättömistä vastauksista tuohon on se, että en tiedä. Vain Jumala tietää. Lipsahdan suoran lainauksen puolelle: "Salatut asiat ovat vain Herran, meidän Jumalamme, tiedossa, mutta ne asiat, jotka hän on ilmoittanut, ovat tarkoitetut meille ja lapsillemme". Jotkut asiat ovat salattuja meiltä. Emme tiedä kaikkea niin kuin Jumala tietää. Siitä huolimatta, että sielujemme vihollinen lupasi, että tulisimme tietämään asiat niin kuin Jumala, jos lähdemme kapinaan Luojaamme vastaan.
Yksi näkökulma asiaan on se, että jos Jumala poistaisi pahuuden maailmasta ensi yönä, niin aamun valjetessa täällä ei olisi meistä ketään.
Onko Jumala välinpitämätön ihmisten kärsimystä kohtaan? Eikö Hän rakasta? - Siitä ei lie kysymys, koska Jumala antaa selvät käskyt meille auttaa ja tukea kärsiviä ja sorrettuja. Se, että sorrettu pääsee irti sortajastaan on Jumalan tahto. Jumalan käskyissä pahuuden raja menee matalammamme kuin meidän asteikossamme. Jeesus opetti, että jos joskus on haukkunut toista tyhmäksi tai hulluksi - se on vakava ja raskas asia Jumalan silmissä. Siitä voi päätellä jotakin Jumalan rakkaudesta. Hänen luomansa ihmiset ovat Hänen silmäteriään. Minuakin koskee, jos jotakuta läheistä ihmistä nimitellään.
Siitäkään ei voi olla kyse, etteikö Jumala tajuaisi miten kamalaa kärsimys on. Jeesus kävi sen kaiken läpi, ja siksi hän kyllä tietää mitä se on. Hän lohduttaa niitä, jotka ovat pilkan ja kärsimyksen keskellä. Jumalaa sanotaan Raamatussa lohdutuksen Jumalaksi, ja monet sanovat saavansa suurta lohdutusta sen kautta kun lukevat Jumalan sanoja.
Yksi asia on sitten se, että joskus Jumala todella auttaa hyvin konkreettisesti jossain tilanteessa. Raamatussa joskus Jumala pelasti ihmisen vankilasta ihmeellisellä tavalla. Toisinaan Hän ei tehnyt niin, ja joku Jeesuksen seuraaja joutui kärsimään marttyyrikuoleman. Nykyäänkin - joskus ihminen rukoilee ja saa Jumalalta terveyden, joskus sairaus jatkuu. Raamatussa kerrotaan, että yksi Jumalan palvelija rukoili kolme kertaa, että joku tuskallinen asia hänen elämästään lähtisi. Mutta Jumala vastasi: "Minun armossani on sinulle kyllin."
Oikeudenmukaisuus kuitenkin tulee joka tapauksessa tapahtumaan joskus, se on varma, vaikka se ei jostain syystä voi toteutua vielä maan päällä.
Psalmi 73 - keskellä Raamattua - muuten puhuu suoraan tuosta sinun kysymyksestäsi. Siinä jonkun sieluun pisti, niin kuin itse kunkin sieluun nämä salatut asiat joskus pistävät. Hän näki miten jumalattomat mellastaa ja menestyy, mutta hän, Jumalan palvelija, kärsii. Hän mietti ja mietti ymmärtääkseen kaiken tämän, mutta se oli hänelle liian vaikeaa. Mutta sitten hän tajusi asioita. Siinä todetaan, että Jumala johdattaa meidät tahtonsa mukaan (ei meidän tahtomme mukaan) mutta viimein nostaa meidät kunniaan. Kuitenkin me saamme aina olla Jumalaa lähellä. Jumala pitää kädestämme kiinni. Jeesus sanoi, että hän tulee asumaan sen ihmisen sydämeen, joka ottaa hänen sanansa todesta. Sellaisesta Jumalan lähellä elämisestä huokuu onnea kaiken kurjan keskelle jo tämän elämän aikana, ja lopulta saamme nähdä oikeuden toteutuvan.
Usko auttaa tarttumaan siihen, että siltikin on olemassa oikeudenmukainen, rakastava Kaikkivaltias Jumala. Se usko voittaa lopulta koko maailman.
Olisihan se omasta mielestä hyvä, jos Jeesus tulisi pian, jotta tämä kaikki pahuus saataisiin loppumaan. Raamattu sanoo, että Jumala ei viivyttele sitä, vaan Hän on kärsivällinen ihmiskuntaa kohtaan, koska ei halua kenenkään tuhoutuvan, vaan tahtoo, että kaikki kääntyisivät. Lopputuloksen kannalta ilmeisesti on parempi, ettei Jeesus ole tullut vielä.
Mutta miten meidän itsemme silloin käy, kun Jumala luo katseensa sanoihimme ja tekoihimme? Ruokimmeko nälkäisiä niin kuin Hän käski? Kävimmekö katsomassa yksinäisiä ja sairaita? Annoimmeko vaatteita köyhille? Puolustimmeko me sorrettuja? Näitäkin on hyvä kysyä.
Silloin voi tulla ikävä Jeesusta, joka suostuu meidän puolustajaksemme."Muutamia näkökulmia tuohon "miksi paha ei saa palkkaansa jo tässä ajassa?" tai "miksi Jumala ei poista pahaa maailmasta jo nyt?"
Yksi välttämättömistä vastauksista tuohon on se, että en tiedä. Vain Jumala tietää. Lipsahdan suoran lainauksen puolelle: "Salatut asiat ovat vain Herran, meidän Jumalamme, tiedossa, mutta ne asiat, jotka hän on ilmoittanut, ovat tarkoitetut meille ja lapsillemme"."
Ei ole oikein Jumalan etujen kannalta hyvä vedättää uskovaa koko elämän ajan, jos kuitenkin on palvellut Häntä koko tämän ajan. Tarkoitan sitä, että paha saa palkkansa vasta kuoleman jälkeen. Jumala tekee uskomisen ihmisen kannalta hankalammaksi. Ja ehkä uskossaan vahvimmat jaksavat vielä kuolinvuoteellaan uskoa tähän, että oikeus toteutuu kuoleman jälkeen. Mielestäni kovin ristiriitaista. Ihminen tekee hyviä asioita maan päällä, mutta joutuu kärsimään koko elämänsä hyvänä ihmisenä. Samalla ihmisen pitäisi vaan luottaa koko elämänsä (mikä on pitkä aika ihmiselämässä) vaan siihen, että kyllä tässä vielä hyvin käy.
Pahuus on kasvanut ihmisen elon myötä, mutta Jumala ei tee mitään. Ihmettelen valtavasti, koska Hän on kaiken luonut, mutta yhtäkkiä on täysin kädetön asian suhteen. Ehkäpä syy on se, että Jumala haluaa välttää ihmiskunnan tuhon, kuten Mervi sanoit. Joskus kyllä harmittaa, etten syntynyt aikaisemmin. Ihmiset kunnioittivat toisiaan, ja materia ei hallinnut ihmistä kuten nykyaikana. Henkisyys on vähentynyt, ja voin kuvitella sitä Jumalankin tuskaa kaiken tämän keskellä. Yritän omalta osaltani elää niin, etten kulje tämän suuren massan mukana.
Luin muuten eilen illalla Raamattua Johanneksen evankeliumista lähtien. Projekti jatkuu joskus myöhemmin tänään vielä...toivon mukaan. - Jumala ei vastaa rukouksiin
"Muutamia näkökulmia tuohon "miksi paha ei saa palkkaansa jo tässä ajassa?" tai "miksi Jumala ei poista pahaa maailmasta jo nyt?"
Yksi välttämättömistä vastauksista tuohon on se, että en tiedä. Vain Jumala tietää. Lipsahdan suoran lainauksen puolelle: "Salatut asiat ovat vain Herran, meidän Jumalamme, tiedossa, mutta ne asiat, jotka hän on ilmoittanut, ovat tarkoitetut meille ja lapsillemme"."
Ei ole oikein Jumalan etujen kannalta hyvä vedättää uskovaa koko elämän ajan, jos kuitenkin on palvellut Häntä koko tämän ajan. Tarkoitan sitä, että paha saa palkkansa vasta kuoleman jälkeen. Jumala tekee uskomisen ihmisen kannalta hankalammaksi. Ja ehkä uskossaan vahvimmat jaksavat vielä kuolinvuoteellaan uskoa tähän, että oikeus toteutuu kuoleman jälkeen. Mielestäni kovin ristiriitaista. Ihminen tekee hyviä asioita maan päällä, mutta joutuu kärsimään koko elämänsä hyvänä ihmisenä. Samalla ihmisen pitäisi vaan luottaa koko elämänsä (mikä on pitkä aika ihmiselämässä) vaan siihen, että kyllä tässä vielä hyvin käy.
Pahuus on kasvanut ihmisen elon myötä, mutta Jumala ei tee mitään. Ihmettelen valtavasti, koska Hän on kaiken luonut, mutta yhtäkkiä on täysin kädetön asian suhteen. Ehkäpä syy on se, että Jumala haluaa välttää ihmiskunnan tuhon, kuten Mervi sanoit. Joskus kyllä harmittaa, etten syntynyt aikaisemmin. Ihmiset kunnioittivat toisiaan, ja materia ei hallinnut ihmistä kuten nykyaikana. Henkisyys on vähentynyt, ja voin kuvitella sitä Jumalankin tuskaa kaiken tämän keskellä. Yritän omalta osaltani elää niin, etten kulje tämän suuren massan mukana.
Luin muuten eilen illalla Raamattua Johanneksen evankeliumista lähtien. Projekti jatkuu joskus myöhemmin tänään vielä...toivon mukaan.Olen joskus kuullut, että ihminen on kokenut ihmeparantumisia, kun Pyhä Henki on koskettanut. Kävin aikoinaan kirkossa pariinkin otteeseen alttarin edustalla kahden parantajan luona, jotka otsaa koskettamalla yrittivät parantaa. Monet kaatuivat, ja itsekin horjahdin, mutta se johtui siitä, että parantaja työnsi aika lujaa taaksepäin. En kokenut ihmeparantumista. Olen usein rukoillutkin, että saisin kokea edes osaparantumisen. Minulla nimittäin soi korvat kroonisesti, mikä häiritsee välillä hyvinkin paljon elämää.
Onko tämä ihan humpuukkia, vai valitseeko Jumala ne, jotka saa kokea tai ovat ansainneet ihmeparantumisen?
Jos näin kävisi kohdallani, niin uskoni vahvistuisi takuuvarmasti. - _Mervi_
Olen joskus kuullut, että ihminen on kokenut ihmeparantumisia, kun Pyhä Henki on koskettanut. Kävin aikoinaan kirkossa pariinkin otteeseen alttarin edustalla kahden parantajan luona, jotka otsaa koskettamalla yrittivät parantaa. Monet kaatuivat, ja itsekin horjahdin, mutta se johtui siitä, että parantaja työnsi aika lujaa taaksepäin. En kokenut ihmeparantumista. Olen usein rukoillutkin, että saisin kokea edes osaparantumisen. Minulla nimittäin soi korvat kroonisesti, mikä häiritsee välillä hyvinkin paljon elämää.
Onko tämä ihan humpuukkia, vai valitseeko Jumala ne, jotka saa kokea tai ovat ansainneet ihmeparantumisen?
Jos näin kävisi kohdallani, niin uskoni vahvistuisi takuuvarmasti.Niin, Jumala parantaa silloin tällöin jonkun, mutta näyttää siltä, että se on enemmänkin harvinainen poikkeus kuin automaatio. Jumalan Henki jakaa kullekin omat lahjansa niin kuin tahtoo, sanoo Raamattu. Ja se ei usein ole niin kuin me tahdomme.
Mutta Raamatun mukaan se ei ole ainakaan ihmisen ansioista kiinni kenet Jumala näkee hyväksi parantaa, kenet ei. Jumala synnyttää pelastavan uskonkin ihmisen sydämeen Sanansa kuulemisen kautta ihan vain armosta, ilman mitään ihmisen omia ansioita. Sama pätee varmasti parantumisen lahjaan: kun joku paranee, se on silkasta armosta, ilman mitään omia ansiota.
No, vaikka jostain taudista paranisikin, joka tapauksessa tulee joskus joku toinen tauti tai onnettomuus, koska kaikki me kuolemme kerran. Yleensä kai ihmisellä on useampi sairaus kerralla. Tää on se kuoleman varjon maa, josta ei sairauksia puutu, nääs.
Niin, helposti ajattelee niin, että sitten olisi helpompi uskoa Jeesukseen, jos olisi kokenut jonkin ihmeellisen parantumisen. Jeesus kylläkin väittää ettei nämä ihmekokemukset auta uskomaan, ja nostan hattua, ja uskon, että hän tietää enemmän näistä asioista kuin minä. Käytännössä se meni niin, että kerran Jeesus paransi 10 ihmistä vaikeasta kuolemaan johtavasta sairaudesta. Heistä vain yksi palasi kiittämään Jeesusta. Muut ilmeisesti olivat kiinnostuneita vain lahjasta, ei lahjan antajasta. Yks hailee kuka paransi, kunhan paransi - terveyshän on monille tärkeintä elämässä. Jeesus opettaa etsimään ensin sielun pelastusta.
Mutta aina voi ja saa pyytää. Jumala sanoo Raamatussa, että tuokaa rukoillen hänelle kaikki asiat, jotka painaa mieltä. Hän sitten tekee asioille niin kuin tekee. Kannattaa rukoilla siten, että vetoaa siihen, että Jeesus on kärsinyt syntiemme rangaistuksen. Sillä perusteella Jumala kuulee meitä. Vastaus voi olla käytännössä "ei, et saa", "kyllä", "odota", tai jotain muuta. Jumala on elävä persoona, ja Hän muistuttaa hirmuisen vähän mitään automaattia, vaikka jossain "parantamiskokouksessa" sellainen vaikutelma saatetaan antaakin. - Jumala ei vastaa rukouksiin
_Mervi_ kirjoitti:
Niin, Jumala parantaa silloin tällöin jonkun, mutta näyttää siltä, että se on enemmänkin harvinainen poikkeus kuin automaatio. Jumalan Henki jakaa kullekin omat lahjansa niin kuin tahtoo, sanoo Raamattu. Ja se ei usein ole niin kuin me tahdomme.
Mutta Raamatun mukaan se ei ole ainakaan ihmisen ansioista kiinni kenet Jumala näkee hyväksi parantaa, kenet ei. Jumala synnyttää pelastavan uskonkin ihmisen sydämeen Sanansa kuulemisen kautta ihan vain armosta, ilman mitään ihmisen omia ansioita. Sama pätee varmasti parantumisen lahjaan: kun joku paranee, se on silkasta armosta, ilman mitään omia ansiota.
No, vaikka jostain taudista paranisikin, joka tapauksessa tulee joskus joku toinen tauti tai onnettomuus, koska kaikki me kuolemme kerran. Yleensä kai ihmisellä on useampi sairaus kerralla. Tää on se kuoleman varjon maa, josta ei sairauksia puutu, nääs.
Niin, helposti ajattelee niin, että sitten olisi helpompi uskoa Jeesukseen, jos olisi kokenut jonkin ihmeellisen parantumisen. Jeesus kylläkin väittää ettei nämä ihmekokemukset auta uskomaan, ja nostan hattua, ja uskon, että hän tietää enemmän näistä asioista kuin minä. Käytännössä se meni niin, että kerran Jeesus paransi 10 ihmistä vaikeasta kuolemaan johtavasta sairaudesta. Heistä vain yksi palasi kiittämään Jeesusta. Muut ilmeisesti olivat kiinnostuneita vain lahjasta, ei lahjan antajasta. Yks hailee kuka paransi, kunhan paransi - terveyshän on monille tärkeintä elämässä. Jeesus opettaa etsimään ensin sielun pelastusta.
Mutta aina voi ja saa pyytää. Jumala sanoo Raamatussa, että tuokaa rukoillen hänelle kaikki asiat, jotka painaa mieltä. Hän sitten tekee asioille niin kuin tekee. Kannattaa rukoilla siten, että vetoaa siihen, että Jeesus on kärsinyt syntiemme rangaistuksen. Sillä perusteella Jumala kuulee meitä. Vastaus voi olla käytännössä "ei, et saa", "kyllä", "odota", tai jotain muuta. Jumala on elävä persoona, ja Hän muistuttaa hirmuisen vähän mitään automaattia, vaikka jossain "parantamiskokouksessa" sellainen vaikutelma saatetaan antaakin.Niinpä niin. Elikkäs olen yrittänyt "mielistellä" Jumalaa, ja elää niin, että Hän voisi olla ylpeä minusta. Luulin, että sitäkautta voisi saada myös avun omiinkin ongelmiin. Okei, sanot varmaan niin, että en voi laatia Jumalalle ehtoja. En niin, mutta tuo oli pettymys, että ansioiden mukaan tää homma ei pelitä. Toisinsanoen turhaa työtä omalta osaltani.
Nyt vaan odotellaan vähän kuin lauantain lottoarvontaa, että napsahtaako se 7 oikein, tietäen kuitenkin, että se on silkka mahdottomuus. Lottokone voi armosta antaa sen 7, mikä kuitenkaan tuskin toteutuu. Samoin Jumala saattaa jonain kauniina päivänä ajatella, että vastaanpa rukouksiin ihan vaan armosta, tai jos en sittenkään. Antaa tuon vielä kitua. Kyllä se näyttäs sen kestävän.
Nyt sitten ootellaan seuraavat 25-40 vuotta, mitä lienee elinaikaa jäljellä, jos vaikka napsahtais pääpotti, ja Jumala vastaisi rukouksiin. Hyvää onnea vaan muillekin :)
Toivottavasti olin tekstissäni väärässä, koska Jumala ei siis näe minussa kehityskelpoista, jonka voisi esim. korvien soimisesta parantaa. Jumala ei nähtävästi halua, että uskoisin Häneen, kun ei vastaa rukouksiin. Tai sitten leikkii kissahiiri leikkiä. Katsoo, että kuinka kauan jaksan pelata Hänen peliään. Synti on kuoleman palkka vai miten se meni. Vai oliko se niin, että kärsivää Jumala rakastaa. Nuo tekstithän suorastaan ruokkii tekemään syntiä.
- iwelnsdvn
Maapallolla on vieraillut avaruuden sivilisaatioiden edustajia. Takapajuiset ihmiset on sitten kirkon voimallisella painostuksella saatu uskomaan 'Jumalaan'.
Siinä koko historia. - kuolematon sielu
Maan ulkopuolella olevaa persoonaa tai henkiolentoa.
Hindut uskovat maailmansieluun, jotenkin sen kaltaista on jumala.
Oikeastaan jumala ilmenee kaikessa, kasvikunnasta eläinkuntaan, eläinkunnasta ihmiskuntaan, koko universum kaikkine muotoineen...
eli jumala on kaikki. - Mouna
Jumala (jos haluaa käyttää sitä nimieä) on Rauha. Heti kun mieli vaikenee, kysymykset lakkaavat, loputon dialogi pysähtyy, jää jäljelle Rauha. Se on Jumala. Aina Läsnäoleva. Ihmisen mieli vain peittää sen itse itseltään.
Sanotaan, että ei se ole auringon syy, jos et sitä näe. Sinun tulee itse katsoa sen suuntaan ja siellä se on kirkkaana.
Rauha on kaikkialla. Se ei ala eikä lopu. Se On. Eikä sillä ole nimeä.- Ihmisen oma mieli
Joka muodostaa Jumalakuvan ja siten rauhoittaa. Toisella nimellä sitä tilaa kutsutaan itsesuggestioksi!
Rukouksiin konkreettisen vastauksen uskovat saaneensa ne joiden toive toteutuu, se on taas pelkkää sattumaa. Tuhansia kertoja useammin aneluun (rukouksiin) ei tule minkäänlaista vastausta, jolloin ihminen lohduttautuu uskottelemalla itselleen, että Jumala tietää mikä on oikein!
Kaikki uskonnot ovat taikauskoa ja ihmisen omaa kuvittelua jostain korkeammasta voimasta. - rauhasittenkään
olen kovin usein nähnyt ihmisiä joilla on täysi rauha päällä vaikka he surmaavat, väijyvät, valehtelevat ja tuhoavat. Siksi en Jumalaa sotkisi tähänkään määritelmään.
- Kärsivällisyys
Rauhan tervehdys kaikille myös epäilijöille. Voin käsi sydämellä totisesti vakuuttaa, että kyllä Jumala on olemassa. Hänellä on myös suurin valta suhteessa ihmiseen. Kärsivällisyys ja luottamus juuri vaikeana aikana punnitaan onko uskoa Jumalaan. Olen itse elänyt 64v. eikä nämä vuodet ole olleet ruusuilla tanssimista, vaan paremminkin erämaa vaellusta. Uskoni olen säilyttänyt juuri noina aikoina ja kun Jumalan tahto saa tapahtua, ei voi kuin kiittää, mutta myös on joutunut toteamaan, että näinkö Jumala tämän ratkaisikin ja aina jäkeenpäin saan huomata, että murhe tai suru onkin vaihtunut siunaukseksi.Uskon ja Jumalan olemassaoloon ei ole oikotietä, vaan nöyrä odottaminen kärsivällisesti tämän ajan kiireen ja melun keskellä. Jumala on olemassa. Siunausta kaikille.
- Ennen kuin näkee
Eikä hevin sittenkään.
Se joka luulee jumalan näkevänsä tai hänen kanssaan puhuvansa on lievästi sanoen jakomielitautinen.
Olemattomia kuulevia ja näkeviä sanottiin minun nuoruudessani hulluiksi, olen nyt 70 vuotias.
Jos uskot jumalaan niin sinun täytyy uskoa myös kummituksiin ja maahisiin.
Luulenpa kuitenkin että kiistät kummitusten olemassaolon, samoin maahiset satuolentoina? Miksi, eihän niitäkään ole kukaan nähnyt, ei myöskään jumalaa! - Kärsivällisyys
Ennen kuin näkee kirjoitti:
Eikä hevin sittenkään.
Se joka luulee jumalan näkevänsä tai hänen kanssaan puhuvansa on lievästi sanoen jakomielitautinen.
Olemattomia kuulevia ja näkeviä sanottiin minun nuoruudessani hulluiksi, olen nyt 70 vuotias.
Jos uskot jumalaan niin sinun täytyy uskoa myös kummituksiin ja maahisiin.
Luulenpa kuitenkin että kiistät kummitusten olemassaolon, samoin maahiset satuolentoina? Miksi, eihän niitäkään ole kukaan nähnyt, ei myöskään jumalaa!Sinulle rakas lähimmäinen, joka uskot maahisiin ja kummituksiin, on täysi oikeus niihin, sillä Jumala on niin rakastava,että Hän ei pakoita ketään, vaan antaa vapaan valinnan. Minua Jumala on koskettanut jo äidinmaidossa ja olen ihan terveälyinen neljän aikuisen tyttären ja kohta kahdeksan lastenlapsiaan rakastava mummo, joista kiitän Jumalaa. Jumala ei ole järkeilyä, mutta ihminen on luonnostaan itserakas, ylpeä ja ahne omaan itsensä tuijottava. Onneksi ei sentään kaikki. Jumala valitsee itse, kenet haluaa palvelemaan hänen antamia tehtäviä. Hän näkee ihmisen sydämeen ja sydämen tilan. kopeaa sydäntä ei saa taipumaan, eikä Hän voi tehdä tällaisesta ihmisestä omansa kaltaista. Minutkin hän ensin laittoi koville koetuksille ja kun en hylännyt häntä, alkoi Jumala rakentamaan minusta , kuin uutta saviruukkua. Tuhansia rukouksia olen rukoillut ja sinunkin puolesta, sillä Suomi on nyt ajettu ahtaalle ahneudessaan ja Jumala katsoo tätä hetken aikaa, mutta vielä Hän näyttää, kuinka suuret ovat Hänen tekonsa. Ihminen täällä maapallolla on kuin laiva ilman peräsintä, ainakin omalla ja perhekuntani kohdalla, jollei meillä olisi Jumalaan yhteys.Jokaisen soisin löytävän Hänen tiensä. Siinä on rakkaus, että Jeesus kuoli jokaisen maailman ihmisen puolesta, että kerran pelastuisimme. Tämä maailma on vain välietappi. Rauhaa ja Rakkautta sydämiinne.Raamattu on paras Jumalan sanaan tuntemiseen.
- arjuuna
Kärsivällisyys kirjoitti:
Sinulle rakas lähimmäinen, joka uskot maahisiin ja kummituksiin, on täysi oikeus niihin, sillä Jumala on niin rakastava,että Hän ei pakoita ketään, vaan antaa vapaan valinnan. Minua Jumala on koskettanut jo äidinmaidossa ja olen ihan terveälyinen neljän aikuisen tyttären ja kohta kahdeksan lastenlapsiaan rakastava mummo, joista kiitän Jumalaa. Jumala ei ole järkeilyä, mutta ihminen on luonnostaan itserakas, ylpeä ja ahne omaan itsensä tuijottava. Onneksi ei sentään kaikki. Jumala valitsee itse, kenet haluaa palvelemaan hänen antamia tehtäviä. Hän näkee ihmisen sydämeen ja sydämen tilan. kopeaa sydäntä ei saa taipumaan, eikä Hän voi tehdä tällaisesta ihmisestä omansa kaltaista. Minutkin hän ensin laittoi koville koetuksille ja kun en hylännyt häntä, alkoi Jumala rakentamaan minusta , kuin uutta saviruukkua. Tuhansia rukouksia olen rukoillut ja sinunkin puolesta, sillä Suomi on nyt ajettu ahtaalle ahneudessaan ja Jumala katsoo tätä hetken aikaa, mutta vielä Hän näyttää, kuinka suuret ovat Hänen tekonsa. Ihminen täällä maapallolla on kuin laiva ilman peräsintä, ainakin omalla ja perhekuntani kohdalla, jollei meillä olisi Jumalaan yhteys.Jokaisen soisin löytävän Hänen tiensä. Siinä on rakkaus, että Jeesus kuoli jokaisen maailman ihmisen puolesta, että kerran pelastuisimme. Tämä maailma on vain välietappi. Rauhaa ja Rakkautta sydämiinne.Raamattu on paras Jumalan sanaan tuntemiseen.
ihmisen yhteisminä antaa alitajunnan kautta viestejä ja vinkkejä sekä näkyjä joita on alettu pitämään jumalallisina
tuo yhteisminä on yksilöistä syntynyt ja sen ominaisuudet ovat samat kuin ihmisellä
tosin sillä on paljon enemmän tietoa kuin yksilöllä koska illä kokemus jo ihmise alkuajoista lähtien
vaikka eri uskonnoilla on eri nimisiä jumalia
niin kuitenkin tämä sama on niiden lähtökohta
totuus on kuitenkin kaikkien uskontojen ja aatteiden tuolla puolen - Japanilaisten ainoa
arjuuna kirjoitti:
ihmisen yhteisminä antaa alitajunnan kautta viestejä ja vinkkejä sekä näkyjä joita on alettu pitämään jumalallisina
tuo yhteisminä on yksilöistä syntynyt ja sen ominaisuudet ovat samat kuin ihmisellä
tosin sillä on paljon enemmän tietoa kuin yksilöllä koska illä kokemus jo ihmise alkuajoista lähtien
vaikka eri uskonnoilla on eri nimisiä jumalia
niin kuitenkin tämä sama on niiden lähtökohta
totuus on kuitenkin kaikkien uskontojen ja aatteiden tuolla puolenJumala oli keisari vielä vajaa satavuotta sitten.
Varmasti oli helppoa palvella kolmiulotteista jumalaa, koska hänet näki omin silmin.
Moniko nykyajan uskovaisista kristityistä on valmis kuolemaan uskonsa tähden. Veikkaampa että sinäkin isoäitiseni vetäytyisit kunniasta kipin kapin. - Kärsivällisyys
Japanilaisten ainoa kirjoitti:
Jumala oli keisari vielä vajaa satavuotta sitten.
Varmasti oli helppoa palvella kolmiulotteista jumalaa, koska hänet näki omin silmin.
Moniko nykyajan uskovaisista kristityistä on valmis kuolemaan uskonsa tähden. Veikkaampa että sinäkin isoäitiseni vetäytyisit kunniasta kipin kapin.Rakas Japanilaisten lähimmäinen. Haluan korjata, että en ole teidän isoäitinne, vaan lastenlapseni. Kunnioitan teitä ihmisenä ja siihen, mitä tulee kuoleminen Jeesuksen puolesta, siitä ette tiedä mitään, enkä tiedä minä. Kaikki on viime kädessä Jumalan tahdossa.Minä taas rukoilen, että Jumala vetää teitä ristin äären, kipin, kapin.
Jumalan sana ei tyhjänä palaa. Sinunattua yötä ja Jumalan rauhaa sydämeenne. Sen olen nyt sanonut, minkä olen sanonut ja aamen.
- ...onko olemassa?
Kun kirjoitustasi lukee, ei ihmettele, jos Jumala ei rukouksiisi vastaa. Sinähän et edes tosissasi usko Häneen saatikka Jeesukseen!
¨¨Olen rukoillut, että Jeesus tulisi elämääni. Eipähän ole tullut...¨¨
Tuo lausahdus todistaa kirjoitukseni alun.
Usko on lahja Jumalalta. Hän antaa sen, kelle Hän tahtoo, ja kuka sitä sydämestään pyytää, voi sen saada. JEESUS on avain kaikkeen!
Kenellä on Poika/Jeesus, hänellä on myös Isä. Itsestä ja asenteesta, paljolti riippuu, kuuleeko Jumala.....
Toteat:
**En ole mielestäni tehnyt elämässäni sellaista virhettä, josta minua olisi syytä rangaista yms.**
Olet siis mielestäsi ns. 'hyvä ihminen'?
SINUN asenteessasi on parantamisen varaa....myös suhtautumisessa Jumalan sanaan/Raamattuun.
Sinä olet VIIMEINEN, josta voi sanoa, että olisi 'Jobin kaksoisolento'! Job USKOI Jumalaan, eikä luopunut Jumalasta, vaikka sai kärsittäväkseen kaikki ne karseat koettelemukset ja menetykset.
Siis, asenteeseesi muutosta!
Jumala on rakastanut sinuakin niin paljon, että antoi ainoan poikansa sovittamaan kuolemallaan syntisi. Hän odotta, että otat sen vastaan!
Hyvää illanjatkoa sinulle, ja jääköön nämä sanat askarruttamaan mieltäsi.- Jumala ei vastaa rukouksiin
Kirjotin ehkä kiireessä vähän huonosti, mutta olen eri mieltä siitä, ettenkö omisi Jobin kaltaisia piirteitä. En tässä ala erittelemään, että mitä elämässäni on tapahtunut, mutta hyvin ikäviä asioita.
Eli mielestäsi on minun syy, ettei Jeesus ole tullut elämääni. No kait tässä pitää sitten peiliin katsoa, koska Sinähän tässä asiantuntija olet. Minähän vain haluaisin uskoa, kun Sinä jo uskot.
Olen mielestäni hyvä ihminen. Ja uskon vahvasti, että Jumala on samaa mieltä. Mutta kuten Mervi totesi, niin Jumala vastaa armosta, ei ansioista.
Hyvää illanjatkoa Sinullekin. Ja toki askarrutti kommenttisi, positiivisessa mielessä :) - näkevä
Jos rukoilet Jumalalta jotain määrättyä asiaa, asetut neuvomaan Jumalaa. Et luota sihen, että Jumala tietää parhaiten, mikä on hyvä sinulle. Rukous ei ole pyytämistä, vaan antautumista jumalalliselle rakkausenergialle. Jeesus rukoili juuri näin.
"Jumala ei rankaise väärintekijöitä vaan palkitsee heidät. On jotenkin helppo samaistua Raamatun Jobiin. Varmaan olenkin hänen kaksoisolentonsa."
Väärä käsityksesi elämästä saa sinut ajattelemaan näin. Yksikään ihminen ei voi tehdä pahaa ilman, että hän joutuu siitä vastuuseen.
Ymmärrän, että ei ole kysymys rangaistuksesta, mikä on ihmisen keksintö, vaan ihmisen kehittymisestä rakkaudellisemmaksi.
Tähän ei yksi elämä maan päällä riitä, vaan synnymme uudelleen maan päälle korjaamaan virheitämme ja näin kehittymään rakkaudessa. Ota selvää asiasta!- Jumala ei vastaa rukouksiin
Kaikella kunnioituksella Lette, mutta mikä Sinä olet minut tuomitsemaan vääristä ajatuksistani. Tiedän varsin hyvin, että olen epätäydellinen ihmisenä Jumalan edessä. Täydellisyyteen on kuitenkin ihanteellista pyrkiä.
Ja tosiaan olen tietoinen siitäkin, että maanpäällinen elämä jatkuu niin kauan, kuin "virheet" on korjattu. Aikoinaan käydessäni ennustajalla hän sanoi minulle, että olen vanha sielu, ja etten välttämättä enää synny uudelleen. Jää nähtäväksi. Alan kirjallisuutta olen lukenut sen verran paljon, että tästä voidaan ihan mielellään jatkaa keskustelua, jos haluat.
Mutta ihan rakentavassa hengessä. Hyviä kirjoituksia monilta, mutta voisi tuon tuomitsemisen jättää ihan Jumalan tehtäväksi, kiitos silti. - Lähinnä sielunvaellusoppiin
Kaikella kunnioituksella Lette, mutta mikä Sinä olet minut tuomitsemaan vääristä ajatuksistani. Tiedän varsin hyvin, että olen epätäydellinen ihmisenä Jumalan edessä. Täydellisyyteen on kuitenkin ihanteellista pyrkiä.
Ja tosiaan olen tietoinen siitäkin, että maanpäällinen elämä jatkuu niin kauan, kuin "virheet" on korjattu. Aikoinaan käydessäni ennustajalla hän sanoi minulle, että olen vanha sielu, ja etten välttämättä enää synny uudelleen. Jää nähtäväksi. Alan kirjallisuutta olen lukenut sen verran paljon, että tästä voidaan ihan mielellään jatkaa keskustelua, jos haluat.
Mutta ihan rakentavassa hengessä. Hyviä kirjoituksia monilta, mutta voisi tuon tuomitsemisen jättää ihan Jumalan tehtäväksi, kiitos silti.Joka on itämaista alkuperää ja oikeastaan aika loogista, verrattuna johonkin taivaisiin tempaamisiin.
- Jumala ei vastaa rukouksiin
Lähinnä sielunvaellusoppiin kirjoitti:
Joka on itämaista alkuperää ja oikeastaan aika loogista, verrattuna johonkin taivaisiin tempaamisiin.
Kyllä, uskon siihen, että edellisten elämien virheet "korjataan" seuraavien elämien aikana. On olemassa ns. karmallinen ikä, jolloin tämän "tehtävän" pitäisi tapahtua ihmisen elämässä. Oma karmallinen ikäni päättyi lähempänä 40 vuoden ikää tässä elämässä. Pyrkimys on päästä täydellisyyteen, johon ei muutama elämä riitä. Yleensä synnytään vuoronperään mieheksi ja naiseksi. Kun tämä täydellisyys on saavutettu, niin elämme henkimaailmassa sieluina, eli elämä ei todellakaan pääty ruumiilliseen kuolemaan.
Tämä ei kuitenkaan tarkoita sitä, etteikö Jumala olisi olemassa. Uskon vahvasti, että on. Mutta yritän saada todisteita uskomukseni vahvistukseksi. En tyrmää toisten ajatuksia. En tuomitse niitä, mutta yritän selvittää elämän mysteeria, ja sitä, että miksi ihminen on niin paha lajitoverilleen. Miksi emme voisi elää olotilassa, jota rakkaudeksi kutsutaan. - ..rukouksiin,,,,,,,,,
Mutta ihan rakentavassa hengessä. Hyviä kirjoituksia monilta, mutta voisi tuon tuomitsemisen jättää ihan Jumalan tehtäväksi, kiitos silti.Tartun pariin kertomaasi asiaan, nimittäin:
¨¨¨Ja tosiaan olen tietoinen siitäkin, että maanpäällinen elämä jatkuu niin kauan, kuin "virheet" on korjattu. Aikoinaan käydessäni ennustajalla hän sanoi minulle, että olen vanha sielu, ja etten välttämättä enää synny uudelleen. Jää nähtäväksi¨¨¨
Ensinnäkin, ei ole Jumalan tahdon mukaista käydä ennustajilla.
Toiseksi, mistä tiedät, että maanpäällinen elämä jatkuu, kunnes 'virheet on korjattu'?
Täydellisyys on ihanteellista, mutta VAIN Jumala on täydellinen. - arjuuna
..rukouksiin,,,,,,,,, kirjoitti:
Tartun pariin kertomaasi asiaan, nimittäin:
¨¨¨Ja tosiaan olen tietoinen siitäkin, että maanpäällinen elämä jatkuu niin kauan, kuin "virheet" on korjattu. Aikoinaan käydessäni ennustajalla hän sanoi minulle, että olen vanha sielu, ja etten välttämättä enää synny uudelleen. Jää nähtäväksi¨¨¨
Toiseksi, mistä tiedät, että maanpäällinen elämä jatkuu, kunnes 'virheet on korjattu'?
Täydellisyys on ihanteellista, mutta VAIN Jumala on täydellinen.ihminen ei opi virheistä mitään vaan toistaa niitä jatkuvasti
jos hän oppisi niin kaikki sodat ja väkivalta olisi päättynyt jo tuhansia vuosia sitten
3000 vuotta sitten eräs sotapäälikkö julisti
joukkojensa edessä että olkoon tämä viimeinen sota maanpäällä
sodat jatkuvat edelleenkin
ei auta virheiden korjaaminen vaan virheiden tekijän ajattelijan on kuoltava
ns.psykologinen kuolema ainut kuolema joka on olemassa
fyysinen kuolema on vain elämän vetäytymistä pois
kehosta eikä sillä ole ihmiselle mitään merkitystä
vain yksilön vallankumoukseellinen muuttuminen
psykologisesti on ainut pysyvä muutos ja
se muuttaa koko maailman Jumala ei vastaa rukouksiin kirjoitti:
Mutta ihan rakentavassa hengessä. Hyviä kirjoituksia monilta, mutta voisi tuon tuomitsemisen jättää ihan Jumalan tehtäväksi, kiitos silti.En tuomitse sinua, tuomarin asenne elämässä on patologinen asenne. Ettet vaan itse tuomitse itseäsi, se ei auta mitään. Puhun siitä mitä itse näen hyväksi. Keskustelussa kai on aiheelista sanoa mitä ajattelee, muuten ei tule keskustelua.
Eihän kukaan tiedä kuinka usein tulemme maan päälle kehitymään rakkaudessa. Täydellistä meistä ei tule koskaan, vain Jumala on täydellinen.- PSYKOLOOGINEN??????????
arjuuna kirjoitti:
ihminen ei opi virheistä mitään vaan toistaa niitä jatkuvasti
jos hän oppisi niin kaikki sodat ja väkivalta olisi päättynyt jo tuhansia vuosia sitten
3000 vuotta sitten eräs sotapäälikkö julisti
joukkojensa edessä että olkoon tämä viimeinen sota maanpäällä
sodat jatkuvat edelleenkin
ei auta virheiden korjaaminen vaan virheiden tekijän ajattelijan on kuoltava
ns.psykologinen kuolema ainut kuolema joka on olemassa
fyysinen kuolema on vain elämän vetäytymistä pois
kehosta eikä sillä ole ihmiselle mitään merkitystä
vain yksilön vallankumoukseellinen muuttuminen
psykologisesti on ainut pysyvä muutos ja
se muuttaa koko maailmanTiedätkö mitä, olet todella 'hauska' ja kuitenkin, samalla, on surullista lukea kaikkea sitä, mitä kirjoitat!
Uskotko itse tuon kaiken kirjoittamasi? Jos uskot, 'Pity You'!
Jonain päivänä sinäkin olet siirtymässä täältä ajasta ikuissuuteen, ja voi sinua, jos Jeesus ei ole vierelläsi silloin.
Sinun, omasta mielestäsi, 'hienot' ajatuksesi eivät silloin merkitse mitään.
Ehkäpä Jumala 'ottaa kiinni' sinut, suuressa armossaan, ennenkuin sinun aikasi täällä päättyy.
Uskon, että monet rukoilevat sitä.
Hyvää päivänjatkoa sinullekin! - Ettei ennustajalla
Täydellisyys on ihanteellista, mutta VAIN Jumala on täydellinen.Käynti ole Jumalan tahdon mukaista?
Onka hän sinulle sellaista ilmoittanut?
Mistä sinä tiedät etteikö elämä jatkuisi, kunnes virheet on korjattu. Sinä et siis antaisi toista mahdollisuutta?
Oletko aivan varma Jumalan täydellisyydestä? - Jumala ei vastaa rukouksiin
Täydellisyys on ihanteellista, mutta VAIN Jumala on täydellinen.Olet oikeassa siinä, että ei ole Jumalan tahdon mukaista käydä ennustajilla. Ja en ole käynytkään enää viimeisen kymmenen vuoden ajan.
Mistä tiedän, että synnytään uudelleen? Niin pitkään synnytään kunnes sielu on päässyt täydellisyyteen. Käytännön esimerkkinä kerrottakoon pari mieleen tulevaa. Elikkä koska sukupuoli vaihtelee aina syntyessä, niin on ihmisiä jotka ovat kiinnostuneita samasta sukupuolesta. Tämä johtuu siitä, että edellisen elämän sukupuoli on vielä niin vahvasti mukana, että mieltymys sen aikaiseen vastakkaiseen sukupuoleen on tavallaan jäänyt päälle. Homous selittyy siis pitkälti tällä.
Jos satuit näkemään jokunen vuosi teeveestä ohjelman, jossa käsiteltiin ihmisen aikaisempia elämiä ohjelmassa "Aikaisemmat elämät". Ohjelmaa näytettiin myös Suomessa, jossa kohdehenkilöt asetettiin hypnoosiakin syvempään tilaan, ja muisteltiin aikaisempaa elämää. Lopulta sitten kohdehenkilö sai tutustua käymällä itse paikalla tuotantotiimin kanssa, ja hämmennys oli yleensä aika suuri, kun tunnusmerkit täyttyivät. Tässä ei siis ole kyseessä mikään aistiharha.
Paljon on tullut kirjoituksia eilisen jälkeen, joten pitääkin lukasta nekin. Olen yllättynyt siitä, miten paljon aihe sai keskustelua aikaan. - Ja mukauskovaisen
PSYKOLOOGINEN?????????? kirjoitti:
Tiedätkö mitä, olet todella 'hauska' ja kuitenkin, samalla, on surullista lukea kaikkea sitä, mitä kirjoitat!
Jonain päivänä sinäkin olet siirtymässä täältä ajasta ikuissuuteen, ja voi sinua, jos Jeesus ei ole vierelläsi silloin.
Ehkäpä Jumala 'ottaa kiinni' sinut, suuressa armossaan, ennenkuin sinun aikasi täällä päättyy.
Hyvää päivänjatkoa sinullekin!Tekstit ovat todella ikävää luettavaa. Ikävää siksi, että on surkeata havaita millä sivistystasolla te liikutte.
Toisaalta, eikös raamatussa sanota että vähämieliset ja lapsenuskoiset ovat pelastettuja, joten lienet oikeassa.
Psygologinen kirjoitetaan muuten yhdellä o:lla ja yhdellä g:llä.
Koeta muistaa tämä sääntö Mohikaani.
Mahtaneeko Jeesus seisoskella sinun vierelläsi kun olet lähtötouhuissasi, anteeksi mutta rohkenen epäillä, että aivan turhaa on sinun odotuksesi! - arjuuna
PSYKOLOOGINEN?????????? kirjoitti:
Tiedätkö mitä, olet todella 'hauska' ja kuitenkin, samalla, on surullista lukea kaikkea sitä, mitä kirjoitat!
Hyvää päivänjatkoa sinullekin!en usko sillä totuus ei ole uskon asia
totuus on kaikkien uskontojen ja niiden jumalien tuolla puolella
anteeksi vaan mutta ne eivät ole ajatuksia
vaan se mikä on
ei sellaisella joka on kuollut jo eläissään ole enään pahasta suntynyttä sielua
silloin kun olet kuollut niin on se mikä ei ole
milloinkaan syntynyt ei myöskään milloinkaan kuole
mutta ette te sitä ymmärrä sillä mielentaustanne estää sen - arjuuna
Ja mukauskovaisen kirjoitti:
Tekstit ovat todella ikävää luettavaa. Ikävää siksi, että on surkeata havaita millä sivistystasolla te liikutte.
Toisaalta, eikös raamatussa sanota että vähämieliset ja lapsenuskoiset ovat pelastettuja, joten lienet oikeassa.
Mahtaneeko Jeesus seisoskella sinun vierelläsi kun olet lähtötouhuissasi, anteeksi mutta rohkenen epäillä, että aivan turhaa on sinun odotuksesi!hän saattaa olla kaikkea tuota ja vielä enemmänkin mutta hän ei loukkaannu koska ei ole yhtään mitään eikä kukaan
- ..JOKA EPÄILLEN KYSELET
Ettei ennustajalla kirjoitti:
Käynti ole Jumalan tahdon mukaista?
Onka hän sinulle sellaista ilmoittanut?
Mistä sinä tiedät etteikö elämä jatkuisi, kunnes virheet on korjattu. Sinä et siis antaisi toista mahdollisuutta?
Oletko aivan varma Jumalan täydellisyydestä?Kun luet Uutta Testamenttia, loydät jokaiseen kysymykseesi vastauksen.
- RUKOUKSIIN----
Olet oikeassa siinä, että ei ole Jumalan tahdon mukaista käydä ennustajilla. Ja en ole käynytkään enää viimeisen kymmenen vuoden ajan.
Mistä tiedän, että synnytään uudelleen? Niin pitkään synnytään kunnes sielu on päässyt täydellisyyteen. Käytännön esimerkkinä kerrottakoon pari mieleen tulevaa. Elikkä koska sukupuoli vaihtelee aina syntyessä, niin on ihmisiä jotka ovat kiinnostuneita samasta sukupuolesta. Tämä johtuu siitä, että edellisen elämän sukupuoli on vielä niin vahvasti mukana, että mieltymys sen aikaiseen vastakkaiseen sukupuoleen on tavallaan jäänyt päälle. Homous selittyy siis pitkälti tällä.
Jos satuit näkemään jokunen vuosi teeveestä ohjelman, jossa käsiteltiin ihmisen aikaisempia elämiä ohjelmassa "Aikaisemmat elämät". Ohjelmaa näytettiin myös Suomessa, jossa kohdehenkilöt asetettiin hypnoosiakin syvempään tilaan, ja muisteltiin aikaisempaa elämää. Lopulta sitten kohdehenkilö sai tutustua käymällä itse paikalla tuotantotiimin kanssa, ja hämmennys oli yleensä aika suuri, kun tunnusmerkit täyttyivät. Tässä ei siis ole kyseessä mikään aistiharha.
Paljon on tullut kirjoituksia eilisen jälkeen, joten pitääkin lukasta nekin. Olen yllättynyt siitä, miten paljon aihe sai keskustelua aikaan.''Mistä tiedän, että synnytään uudelleen? Niin pitkään synnytään kunnes sielu on päässyt täydellisyyteen.''
Tuota et Raamatusta löydä.....Homoutta taas selitellään milloin milläkin. Se ei kuitenkaan selityksistä muutu. Syntinä pysyy!
Se elokuva oli tehty, jotta todisteltaisiin kyseinen asia siksi, mitä haluttiin, ja näköjään onnistuttiin.
'Maailman hallitsija', saatana, tekeee kaikkensa harhauttaakseen ihmiset. Hänhän on kaiken valheen isä.
Valitettavasti hän onnistuu siinä monen kohdalla. - PSYKOLOOGINEN??????????
Ja mukauskovaisen kirjoitti:
Tekstit ovat todella ikävää luettavaa. Ikävää siksi, että on surkeata havaita millä sivistystasolla te liikutte.
Mahtaneeko Jeesus seisoskella sinun vierelläsi kun olet lähtötouhuissasi, anteeksi mutta rohkenen epäillä, että aivan turhaa on sinun odotuksesi!Kaksi oo'ta on tarkoituksella. En näe sanassa KAHTA g'tä.
- Nimetön
Jumalan siunaus ilmenee myös ihmisen kärsimyksessä. Kärsimys on se mikä yrittää pakottaa ihmisen hereillä totuuteen. Kärsimys on elämän(Jumalan) keino asettaa ihminen elämän auraan. Ei elämä oikesti ole kärsimystä, jos näin koet, se on silloin oman mielesi heijastumaa. Jumalaa et voi tavoittaa järjellä, heitä järki romukoppaan ja ala tuntea. Kohtaa heikkoutesi ja ole totuudellinen itsellesi. Ihmisen ego(ylpeys) on suurin muuri ihmisen ja Jumalan välillä. Kun ihminen kohtaa heikkoutensa, kohtaa hän myös Jumalan ja syntyy omaksi, aidoksi persoonaksi.
(Nämä ovat minun omakohtaisia kokemuksia joiden puolesta puhun.)- Jumalan tarkoitus
Kun hyvin menestyvä kopea miljonääri saarnaaja viettää joutilasta ja mukavaa elämää, harrastellen hauskoja asioita, nauttien hyvästä terveydestä ja kaltaisistaan ystävistä.
Samalla hänen lapsuustoverinsa kituuttaa työttömyysturvan varassa ja sairastelee kaikki kivuliaat taudit, saamatta niihin apua. Ystävät ovat ajat sitten hänet hylänneet, ettei köyhyys tarttuisi heihinkin, rikkaisiin, kuten Jari Sarasvuo niin ihanasti opettaa.
Miksi Jumala kiusaa tuota sairasta raukkaa ja antaa tuon rikkaan saarnamiehen pöyhkeillä omaisuuksillaan? Erikoinen on oikeamielisen Jumalan tahto. Ei tilanne korjaannu sillä, että uskotellaan tuon köyhän saavan sitten taivaissa yltäkylläisen osan. Tuosta toisesta maailmasta ei ole edes siellä käyneiden kuulopuheita on vain pappien maalailemia kuvitelmia.
Tämä elämä on ainutkertainen, realistinen ja munaskuissa tuntuva!
- joku olli vaan
Hei, selailin näitä saamiasi vastauksia hetken ja huomasin miten paljon omat ongelmani muistuttavat sinun ongelmia, korkeampivoima / jumala on aina kiinnostanut minua jossain määrin, ja olen kahlannut läpi monet enemmän ja vähemmän uskonnoliset eepokset ja dokumentit vastauksia etsiessä, itselläni tämä kissa-hiiri leikki on kestänyt vasta vajaat 6 vuotta, käynyt eri kristinuskon edustajien tilaisuuksissa, haastatellut jehovia 8kk opetellen samalla raamatun sisältöä, tunnen baha'ita ja olen saanut mahdollisuuden osallistua heidänkin menoihin ja kuulla heidän näkemyksiään, tarkastellut maailmanlopun saarnaajien sanomia ja melkein hukkunut eri mielipiteisiin, tutkinut scientologian aatteita ja raapaissut pintaa islaminuskon tietämyksessä ja jopa mennyt niin pitkälle että joogan filosofiat kiinnostavat.
Mitä tulee vastauksiin, niitä minulla ei ikävä kyllä ole tarjota, mielipiteitä löytyy, ja vähäpätöisiä ajatuksia. Voisinkin osan sinulle tähän kirjoittaa toivoen että saat siitä jotain positiivista, jos et muuta niin ajan kulumaan.
Kuten minullakin, monilla on mielipiteitä, mutta jotkut kirjoittavat niistä eepoksen. Näistä eepoksista löytyy usein, ohjeita joilla saa eväät "parempaan elämään" "turvapaikan jonkun kaamean paikan sijasta"
Raamattu ja monet muutkin uskonnolliset / yliluonnolliset tekstit jakavat keskenään hyvin usein, myös positiivisia ilmauksia tästä suuresta voimasta , kaikenluojasta jne jne,
mutta turhan usein sen merkitys on hyvin vähäinen koska ne eroavaisuudet peittävät sen, ja se joka niin helposti olisi ollutkin yhdistävä tekiä, positiivinen asia, se uppoaa negatiivisten erojen alle.
Koska nyt kumminkin puhutaan asioista joita ei voi näyttää toteen ja ovat niin sanottuja "uskonasioita" on hyvä pitää mielessä että kommentit kuten "tottakai jumala on olemassa, jos kyseenalaistat sen silkan totuuden, se on sinun omaa typeryyttä ja älykästä panettelua" ovat aika jyrkkiä, koska eri uskontoja , ja uskomuksia ja ,kultteja ja lahkoja on tuhansia, useat , hyvin useat niistä myös rekisteröityjä uskontoja.
Mutta jos nyt yhtään ymmärsin mitä olit kokenut, uskon että sinun ja minun tapauksessa se kysymys ei niinkään ole onko korkeampaa voimaa, vaan mikä näistä tuhansista kirjoista on se oikea , jos mikään.
Se uskontojen ja uskomuksien paljous, mennyttäkin tutkaillessa, oisoittaa sen että jokainen kulttuuri joka ikisessä maailmankolkassa omaa jonkunlaisia uskomuksia yliluonnolliseen, tämä osoittaa joko sen että ihminen luonnostaan haluaa selitää jokaisen ympärillään tapahtuvan asian ,että niinkauan kuin ei voi todeta mikä ilmiö on kyseessä, täytyy siihen "keksiä vastaus" , taikka sitten sen , että ihmisellä on hengellinen elämä iskostettuna meihin.
Helpompi on ristiä kädet ja toivoa ihmettä, rupatella jumalan kanssa, kuin nousta ylös vaikka olet heikoimmillasi, ja tehdä asioille muutos.
Usein siihen voi onnekkaat saada ystäviä avuksi, nämä uskonnollisissapiireissäkin arvostetut olemukset ovat toiselta nimiltään enkeleitä :)
Ehkei sillä tule olla liikaa arvoa mikä kirja on kädessä, vaan mitä poimit siitä elämänoppaaksi,
se korkeampivoima johon mun ajatukset menevät hyvin usein, on jotain ihan muuta kuin mitä noista eri kirjoista olen poiminut.
hyvä elämänohje mielestäni joka sopii tilanteeseen kuin tilanteeseen "Life is what you make of it".
Maailmanlopusta, vuodesta 2012 ja kaikista muista ihme enteistä voin sanoa oman näkemykseni kans, pelolla hallitaan lampaita pellolla, ei älykkäitä ajattelevia olentoja.
Melkein yhtä monta kuin on uskomusta on myös lupauksia kaiken loppumisesta.
Jos minä sanoisin jollekkin että kuolet huomenna, saisin syytteen laittomasta uhkauksesta, mutta jumalan nimeen tätä uhkausta käytetään päivittäin.
Tee elämästä sen mitä voit kunhan olet onnellinen ja nautit hetkistä jotka ovat sinulle tärkeitä.
Ilman surua ei tietäisi mitä ilo on, ja niinkin raskasta kuin se on, harvat ovat niin epäonnisia että koko elämänsä sitä joutuvat sietämään.
Uskokoot kukin kehen / mihin haluavat uskoa, siihen minä en ole sanomaan yhtään mitään.
Toivottavasti sinun etsintäsi tuottaa tulosta,
nämä kuintenkin ovat asioita joihin kukaan ei voi sinulle vastata raamatun viestittämällä tavalla "luotettavia ja tyydyttäviä" vastauksia.
Luo oma todellisuutesi, ja päätä itse , sen sijaan että annat muiden päättää puolestasi.
Näillä eväillä mennyt tähänkin asti , elämä ollut rikas, rakkautta yllinkyllin ja hyviä ja huonoja hetkiä kuin kaikilla muillakin, jos nyt toimisin sellaista voimaa vastaan, joka kaiken tämän on luonut ja joku universuminvoima ei pitäisi siitä, en näe miten ihmeessä näin pientä otusta ei vois pysäyttää ja lopettaa.
Lähetän sinulle hyvän ajatuksen ja toivon että saat kopin :)- Jumala ei vastaa rukouksiin
Otin kopin, ja luen varmasti kirjoituksesi vielä uudestaankin. Todella hyvä kirjoitus.
Yritän ammentaa jotain tästäkin. Pelkkä kirjoittaminenkin auttaa ahdistuksessa. Mutta tämä elämän mysteeri on vaan niin kiehtova, että siihen uhraa ihan mielellään aikaa.
Todella yllättynyt olen aiheen suosiosta, jos kirjoitusten määrästä voi sellaista päätellä. En väitä, että kuka on oikeassa, ja kuka väärässä. Yritän saada jokaisesta jotain irti.
- Hanna
Jos olet täysin rehellinen, Jeesusta Kristusta, koska Hän on tie Jumalan, Isän yhteyteen!
- Jos oikeasti olisi
Jumala ja hän puhuisi ihmiselle!
Henkilö joka kertoo keskustelevansa Jumalan tai Jeesuksen kanssa tai jonkun muun henkiolennon kanssa, puhelee kuitenkin tosiasiassa vain itsensä kanssa. Kyseessä on silloin jonkin asteinen psykosomaattinen häiriö.
Asiaa voitaisiin verrata ns. omantunnon ääneen, se on henkilön itsensä kehittämä sisäinen ääni joka kertoo oikean ja väärän, mutta ainoastaan henkilön oman tai opitun arvomaailman mukaan.
Ei ole maan päällä ainoatakaan ihmistä joka olisi milloinkaan keskustellut taivaallisten ihmeiden kanssa, ei, koska sellaiset ovat ihmisen mielikuvituksen tuotetta. Ovat aina olleet ja tulevat aina olemaan. - arjuuna
Jos oikeasti olisi kirjoitti:
Henkilö joka kertoo keskustelevansa Jumalan tai Jeesuksen kanssa tai jonkun muun henkiolennon kanssa, puhelee kuitenkin tosiasiassa vain itsensä kanssa. Kyseessä on silloin jonkin asteinen psykosomaattinen häiriö.
Asiaa voitaisiin verrata ns. omantunnon ääneen, se on henkilön itsensä kehittämä sisäinen ääni joka kertoo oikean ja väärän, mutta ainoastaan henkilön oman tai opitun arvomaailman mukaan.
Ei ole maan päällä ainoatakaan ihmistä joka olisi milloinkaan keskustellut taivaallisten ihmeiden kanssa, ei, koska sellaiset ovat ihmisen mielikuvituksen tuotetta. Ovat aina olleet ja tulevat aina olemaan.Se mitä ihminen luulee jumalaksi on vain ihisyksilöiden muodostama yhteisminä,jota psykologit kutsuvat arkiminäksi joka alitajunnan kautta vaikuttaa ihmiseen
Se ilmenee ääninä,vihjeinä,näkyinä,unina ja käskyinä.
silloin se on hän itse joka esiintyy luuloteltuna jumalana.
Tällaisesta ovat kaikki uskonnot saaneet alkunsa - Hanna
Jos oikeasti olisi kirjoitti:
Ei ole maan päällä ainoatakaan ihmistä joka olisi milloinkaan keskustellut taivaallisten ihmeiden kanssa, ei, koska sellaiset ovat ihmisen mielikuvituksen tuotetta. Ovat aina olleet ja tulevat aina olemaan.Et ymmärrä tätä ihmeellistä jumalayhteyttä. Olet pihalla kuin lumiukko usko nulottuvuudesta ja rukouksen maailmasta.
- arjuuna
Hanna kirjoitti:
Et ymmärrä tätä ihmeellistä jumalayhteyttä. Olet pihalla kuin lumiukko usko nulottuvuudesta ja rukouksen maailmasta.
Sillä totuus on kaikkia uskontoja ja sen jumalia
korkeampi
Sen vuoksi elän uskomatonta elämää jossa on vain autuutta
Se ihanuus jossa uskovaiset elää on vain toistamalla saatua itsehypnoosin tulosta
joka haihtuu aikanaan,ja sitä pitää rukoilemalla
pitää yllä. - Hanna
arjuuna kirjoitti:
Sillä totuus on kaikkia uskontoja ja sen jumalia
korkeampi
Sen vuoksi elän uskomatonta elämää jossa on vain autuutta
Se ihanuus jossa uskovaiset elää on vain toistamalla saatua itsehypnoosin tulosta
joka haihtuu aikanaan,ja sitä pitää rukoilemalla
pitää yllä.Jeesus Kristus on tie, totuus ja elämä! Joh. 14:6
Ilman tätä totuutta ei ole olemassa totuutta: on vain itsekunkin ykilöllisiä olettamuksia totuudesta. On yhtä monta mieltä kuin on miestäkin! - arjuuna
Hanna kirjoitti:
Jeesus Kristus on tie, totuus ja elämä! Joh. 14:6
Ilman tätä totuutta ei ole olemassa totuutta: on vain itsekunkin ykilöllisiä olettamuksia totuudesta. On yhtä monta mieltä kuin on miestäkin!Ajaton totuus on kaiken ihmise itsensä luoman
ns.psykologisen ajan tuolla tuolla puolen
Tuo psykologinen aika on ajatuksesta syntynyt ajattelija,itse,minä,sielu
Synnyttyään tuo ajattelija joutui syyn ja seurauksen lain alaiseksi,koska se sitoi ihmisen aikaan
Vain ajattomalla ei ole syytä eikä aiheuttajaa
Totuus ei ole sanassa ja uskossa niin kuin
uskonnot väittävät
Totuus kyllä ilmenee raamatun saojenki takaa
Jos ymmärrämme oikein jeesuksen tärkeimmät opetukset
Älå ole pahaa vastaan ja älkää tuomitko,ettei teitä tuomittaisi
nuo kohdat kumoavat lunastusopin
- miten uskot
Jumala ei olekkaan ihminen tai olento. Hän on enemmänkin hyvä henki tai uskomus. Se riippuu sinusta itsestäsi. Mikäli uskot vahvasti, se on sinulle todellinen, mikäli et, se ei ole. Päätä itse.
- Ääni minun
Vai jonkun henkiolennon. Minkä näköinen on omatunto, eritoten ryvettynyt omatunto?
- arjuuna
Ääni minun kirjoitti:
Vai jonkun henkiolennon. Minkä näköinen on omatunto, eritoten ryvettynyt omatunto?
Jos usko on oma asia niin silloinhan ateistikin tulee uskollaan autuaaksi,koska ateismikin on uskoa
Oman tunnon ååni on ihmisten muodostaman yhteisminän ääni ihmisessä
Tuota yhteisminää ihmiset pitävät jumalana,joten se on jumalan ääni
- perusteet uskomukseeni on
etta kaikki nayttaa toteutuvan prikulleen profetioiden ilmoitamalla tavalla.
Seuraavaksi tapahtuu vallankaappaus suomessa, vain siksi kun suomalaiset eivat valvoneet, ja olivat lahjottavissa.
Seuraavaksi suomi lahtee enemmiston mukana taistelemaan israelia vastaan.
vain Jumala voi muuttaa vasemmiston junan.
ellei, silloin Jumalaa ei ole tai han on petanyt bmeidat!- Kriteerinä on
Että se laaditaan sellaiseen sanamuotoon, että se voidaan käsittää aina kunkin lukijan intressien mukaiseksi.
Nostradamus on sellaisesta erinomainen esimerkki ja raamattu on toinen.
- *Daniel*
Jumalaton kukoistaa vain hetken ja sitten lakastuu ja Jumalattoman ihmisen loppu on paha ja armoton. Vanhurskas Jumalaa pelkäävä ihminen sen sijaan Kruunataan kunnian Kruunulla jos hän on ollut Jeesukselle Kuuliainen elämänsä aikana. Jumala pysyy sanassaan ja lupauksissaan vaikka meistä tuntuisi miltä, Jumalassa ei ole vilppiä tai valhetta ja hän on totuuden ja oikeuden puollustaja aivan viimeiseen saakka. Voimia ja jaksamista sinulle, Jeesus rakastaa sinua yli kaiken *Daniel* Eräs kaidan tien kulkija Jeesuksessa Kristuksessa
- Uskovainen Mies
Muutoma vertauskuva Jumalan olemassaolon puolesta:
Talo tarvitsee rakentajan
Auto tarvitsee valmistajan
Kello tarvitsee suunnittelijan
Looginen luomakunta ja looginen ihminen tarvitsee luojan eli Jumalan
Vielä lyhyt vertaus
Olemme lentokentällä ja meillä on kaikki lentokoneen osat laatikossa kasaamista vaille. Siivet, moottorit, penkit, lasit, mittaristot, ohjaimet, pyörät jne... nyt jos haluamme saada loogisen ja järjellisen lopputuloksen on jonkun loogisen rakennettava ja kasattava kone valmiiksi. Jos siis ajattelemme että ei ole Jumalaa on aivan sama väittää että lentokentälle tuli suuri hurrigaani joka kuin ihmeen kautta kasasi koko lentokoneen kokoon ja kaikki sen osat paikoilleen pienintä mutteria myöten. Näin epäloogista on väittää ettei Jumalaa ja loogista luojaa ole olemassa.
tiedemiesten teoriat: alkuräjähdys, evoluutio ja jääkaudet ovat vai pohdintoja ja ikäänkuin arvailuja eivät siis absoluutia totuuksia.
Jeesus on ainut totuus hänhän itse sanoo sen: minä olen tie totuus ja elämä ei kukaan tule Isän luo muuten kuin minun kauttani.
Lisäksi Jeesus todisti Jumaluutensa tekemällä ennennäkemättömiä ihmeitä, mm herätti kuolleita ja paransi kaikki sairaat ja vaivaiset, koskaa ei ihmiskunnan historiassa ole tapahtunut vastaavia ihmeitä ja nämä ihmeet Juuri todistivat sen kuten Raamattukin opettaa että Jeesus on yhtä Isän Jumalan kanssa ja lihaksi tullut Jumala.
Elä luovu uskostava vaan lue enemmän sanaa ja vahvistu Jumalan tuntemisessa, kilvoittelevien uskovien yhteys ja rukous ovat myös tärkeitä juttuva, jotta usko vahvistuisi.
Siunausta sinulle
Eräs Jeesuksen oma ja kaidan tien kulkija
Mikael - kokija
Se joka on, on olemassa. Se joka on läpäisee aivan kaikki, se on kaikki. Ihmistä ei ole olemassa muuna kuin mielikuvana. Ihminen on mielikuva, häipyvä hetkellinen meren kuohu. Jumala se joka on, on.
- arjuuna
Itsekkään tuota käsitettä jonka kirjoitit, sillä käsitteenä se ei ole mitään, mutta jos voisit
konkretisoida asiaa niin se voisi olla jotain tärkeää - kokija
arjuuna kirjoitti:
Itsekkään tuota käsitettä jonka kirjoitit, sillä käsitteenä se ei ole mitään, mutta jos voisit
konkretisoida asiaa niin se voisi olla jotain tärkeääKäsitteitä ei pidäkään ymmärtää, ne ovat harhaa. Kurkista käsitteiden alle niin ymmärrät. Käsitteideni alla ei ole mitään. Tämä ei-mitään on kaikki.
- Jeesuksen opetuslapsi
Ihminen ei aina ymmärrä, ainakaan luonnollinen ilman Pyhää Henkeä, miksi asiat tapahtuu niinkuin tapahtuu. Psalmeissa on noita samoja tuntoja, joita toit esille. Palkan maksu voi ja tapahtuu viimeistään kuoleman jälkeen tulevassa tuomiossa kaikille ihmisille. Jumala on luonut maailman ja ennenkaikkea ihmiset ja heidän polkunsa ja syntymänsä niinkuin on tahtonut, omistaahan hän kaikki ihmiset. Kun ihminen etsii Jumalaa, niin hän puhuu tavalla ja toisella. Lisäksi ihminen tarvitsee kestäväisyyttä, kun Herra Jeesus sanoi : "Anokaa, niin teille annetaan". Niin se anominen tarkoittaa jatkuvaa ja kestävää, ei lyhytaikaista. Lisäksi sen teho on parempi, jos se on todellista, jopa kiihkeää tai palavaa. Kun olin synnin tunnossa Raamatun sanan ja Pyhän Hengen vaikutuksesta, niin se oli niin todellista ja voimakasta, että voisipa sanoa, että oksat poissa. Elämässä ei silloin ollut mitään muuta kiinnekohtaa, kun anteeksiantamuksen saaminen. Kiitos Jumalalle sain samanaikaisesti kokea myös suurta Jumalan armoa, koska tiesin, että Raamatun sana on totuus ja Jumalan suurta ilmoitusta, olin myös uskossa ja luin sanaa rukoillen, en muista missä vaiheessa ymmärsin rukoilla Jeesuksen nimessä. Sen muistan, että luin Raamatun läpi alusta loppuun ja sain Jumalan armosta nähdä Ilmestyskirjasta, sen lopusta, että ihminen saa anoa Jumalalta Elävää Vettä, jota sitten tietysti anoinkin, olihan saanut Jumalalta armon löytää Totuuden näistä meidänkin maailman ja itseni ja Jumalan tärkeimmistä asioista. Montaa kirjaa en elämässäni ole lukenut, mutta Raamattu on Jumalan antama kirja, jota hän tahtoo ihmisen lukevan rukoillen ja Pyhä Henki tahtoo opettaa siitä ihmisille Tien, Totuuden ja Elämän, joka on yksin Herrassa Jeesuksessa Isän Jumalan yhteyteen. Lähestykää Jumalaa, niin hän lähestyy teitä, on täyttä totta, mutta meiltä vaaditaan kestäväisyyttä ja kärsivällisyyttä ja anomuksia koko sydämmestämme ilman epäilyä ja vilppiä. Jumala on se, joka vaikuttaa meissä uskon, toivon ja rakkauden.
- olemassa täällä
Kyllä Jumala on olemassa mainituin kurjuuksin, joita elämässäsi olet nähnyt. Sen Jumalan nimi on yhteiskunnat ja vallassa olevat ihmiset, jotka jakelevat oikeudenmukaisuutta.
- arjuuna
Joka puhuu, vaan ihmisen oma alitajunta, joka on ollut paratiisista pois joutumisesta lähtien, ja on kaikille yhteinen.
Sinne on kertynyt tietoa enemmän kuin yksilöllä on, ja tätä on alettu pitämään jumalana
vaikka se on vain ihminen itse
- Olemassaolo
Maailmakaikkeuden synty
Jotkut väittävät että maailmankaikkeus maa, avaruus ja ihmiset mukaan lukien olisi syntynyt sattumalta tai suuressa alkuräjähdyksessä. Esitän lyhyehkön vertauskuvan siitä miten epäloogiselta tuollainen väite kuulostaa.
Ajatellaan vaikka että olemme lentokentällä ja meillä on kaikki lentokoneen osat valmiina laatikoissa, moottorit, siivet, pellit, mittaristot, ohjaimet, penkit, sylinterit, jarrut ja jopa pienet mutterit. Kaikki osat ovat laatikoissa ja kasaamista vaille. Nyt jos haluamme saada loogisen ja toimivan lopputuloksen on jonkun loogisen rakennettava kone valmiiksi. Jos siis ajattelemme että maailmankaikkeus olisi syntynyt sattumalta, olisi aivan sama väittää että kun kaikki lentokoneen osat olivat laatikoissa tuli suuri hurrikaani joka asetti kuin ihmeen kautta kaikki osat loogisesti paikoilleen, aivan viimeistä mutteria myöten. Näin epäloogisista on mielestäni ajatella että looginen luomakunta ja looginen ihminen ja hänen loogisesti ja järjellisesti toimiva elimistönsä olisi syntynyt sattumalta. Lisäksi kun ajatellaan että aurinko on juuri sopivalla etäisyydellä ja meillä on painovoima ja fysiikan ja kemian lait jotka kaikki ovat järjellisiä kaavoja ja toimivat logiikan mukaan, on järjetöntä väittää että kaikki olisi syntynyt sattumalta.
Muutomia vertauskuvia vielä
Talo tarvitsee rakentajan
Auto tarvitsee valmistajan
Kello tarvitsee suunnittelijan
Looginen luomakunta ja looginen ihminen tarvitsee luojan eli Jumalan
Tyhjästä ja sattuman kautta ei tämänkaltaista todellisuutta synny.
Nämä tiedemiesten "teoriat": alkuräjähdys ja evoluutio ovat vain "teorioita" ikään kuin arvailuja, eivät siis absoluuttisia totuuksia.
Jeesus sanoo evankeliumissaan: Minä olen tie totuus ja elämä, ei kukaan tule Isän luo muuten kuin minun kauttani.
Siunausta päivääsi ja saakoon Herra Jeesus johdattaa sinua matkallasi.
T: eräs Jeesuksen oma ja kaidan tien kulkija - ON JUMALAN SANA
Maailmankaikkeuden synty
Jotkut väittävät että maailmankaikkeus olisi syntynyt sattumalta, suuressa alkuräjähdyksessä. Jotkut väittävät myös, että ihminen olisi kehittynyt alkueliöstä apinavaiheen kautta ihmiseksi. Esitän lyhyehkön vertauskuvan siitä, miten epäloogiselta tuollainen väite kuulostaa.
Vertauskuva:
Ajatellaan vaikka että olemme lentokentällä. Meillä on kaikki lentokoneen osat valmiina laatikoissa: moottorit, siivet, pellit, mittaristot, ohjaimet, penkit, sylinterit, jarrut ja jopa pienet mutterit. Kaikki osat ovat kasaamista vaille valmiina. Saadaksemme osista lentokoneen, jonkun täytyy kasata osat lentokoneeksi. Vai mitä?
Jos siis ajattelemme että maailmankaikkeus olisi syntynyt sattumalta, olisi aivan sama väittää, että kun kaikki lentokoneen osat olivat laatikoissa tuli suuri hurrikaani joka asetti, kuin ihmeen kautta kaikki osat loogisesti paikoilleen, aivan viimeistä mutteria myöten. Yhtä epäloogista on väittää, että luomakunta ja ihminen olisivat syntyneet sattumalta. Koko maailmankaikkeus on toimiva kokonaisuus: aurinko on juuri sopivalla etäisyydellä maasta, tähdet kiertävät radoillaan, painovoima ym. fysiikan ja kemian lait toimivat loogisten lainalaisuuksien mukaan. Onko tämä kaikki pelkkää sattumaa?
Tyhjästä tai sattuman kautta ei tämänkaltaista todellisuutta voi syntyä. Tarvitseehan talokin rakentajan, auto valmistajan ja kello suunnittelijan.
Joidenkin tiedemiesten kehittelemät teoriat ”alkuräjähdys” ja ”evoluutio” perustuvat oletuksiin, eivätkä ole absoluuttisia totuuksia.
Luomakunnalla ja ihmisellä on luoja, Jumala, josta raamattu kertoo.
Raamattu on Jumalan ilmoitus ihmisille: maailmankaikkeuden synnystä, siitä miten ihminen voi löytää yhteyden Jumalaan, millainen Jumala on ( lisää Jumalan luonteesta paperin kääntöpuolella ) ja mitä Jumala odottaa ihmiseltä
*** Luominen ***
1.Mooses 1 - 31: ” Alussa loi Jumala taivaan ja maan…”
Johanneksen evankeliumi 1. 1-5 ” Alussa oli Sana, ja Sana oli Jumalan tykönä, ja Sana oli Jumala. Hän oli alussa Jumalan tykönä. Kaikki on saanut syntynsä hänen kauttaan, ja ilman häntä ei ole syntynyt mitään, mikä syntynyt on. Hänessä oli elämä, ja elämä oli ihmisten valkeus. Ja valkeus loistaa pimeydessä, ja pimeys ei sitä käsittänyt. ”
Kolossalaiskirje 1. 1:16 ” Sillä hänessä luotiin kaikki, mikä taivaissa ja mikä maan päällä on…
*** Jeesus, Jumalan Poika, on syntien sovittaja ja ainut tie Jumalan luo ***
Johanneksen evankeliumissa Jeesus sanoo 14:6 ” Minä olen tie ja totuus ja elämä; ei kukaan tule Isän tykö muutoin kuin minun kauttani. ”
Johanneksen evankeliumi 3:16 ” Sillä niin on Jumala maailmaa rakastanut, että hän antoi ainokaisen Poikansa, ettei yksikään, joka häneen uskoo, hukkuisi, vaan hänellä olisi iankaikkinen elämä. ”
*** Mitä Jumala odottaa sinulta ***
Jumala rakastaa sinua ylenpalttisesti. Hän haluaa asettaa sinut Jumalan lapsen asemaan ja pelastaa sinut iankaikkiselta kadotukselta, Poikansa Jeesuksen ristin sovitustyön kautta. Jumala myös odottaa, että teet parannuksen tavassasi elää.
Markuksen evankeliumi: 16:16 ” Joka uskoo ja kastetaan, se pelastuu; mutta joka ei usko, se tuomitaan kadotukseen. ”
Jesajan kirja: 55:7 ” Jumalaton hyljätköön tiensä ja väärintekijä ajatuksensa ja palatkoon Herran tykö, niin hän armahtaa häntä, ja meidän Jumalamme tykö, sillä hänellä on paljon anteeksiantamusta. ”
Raamatun sanomaa opetetaan kristillisissä seurakunnissa
” Aika on täyttynyt, ja Jumalan valtakunta on tullut lähelle; tehkää parannus ja uskokaa evankeliumi ”- Kleppo82
Eli vertaat ihmisen rakentamia esineitä maailmankaikkeuteen? Oletko miettinyt ehkä kaikki vaikuttaa "täydelliseltä" siksi, että ihminen on syntynyt tämän maailmankaikkeuden johdosta? Jääkaapissakin on joskus hometta, ja tuo home voisi sanoa, että jääkaappi on tehty sitä varten, että homeella olisi siellä hyvä olla. Kaikkihan vaikuttaa homeesta täydelliseltä, siksi että tuo home on sopeutunut elämään jääkaapissa.
"Joidenkin tiedemiesten kehittelemät teoriat ”alkuräjähdys” ja ”evoluutio” perustuvat oletuksiin, eivätkä ole absoluuttisia totuuksia." Nuo teoriat perustuvat siihen että niiden puolesta on olemassa näyttöä, eivät pelkkiin oletuksiin. Maailman luominen perustuu vain siihen, että joku on joskus sanonut että niin se vain kuulkaas nyt on, piste. Tiede perustuu siihen että asioihin tutkitaan. Esim. evoluutioteoria ei käsittele sitä, miten elämä on syntynyt, vain sitä miten se on kehittynyt. Ja mitäkö mieltä minä olen siitä, miten elämä on syntynyt? Enpä kuule tiedä. Järkyttävää, eikö? Mutta tiede on sitä varten, että sitäkin asiaa voidaan tutkia, ja tutkitaan paraikaakin, ihan kyyryssä tutkitaan. Asia voidaan selvittää, ei tarvitse ottaa jotain muinaisia kirjoituksia totena. Ihan voi reilusti myöntää ettei tiedä. Ja maailmankaikkeuden syntyäkin kovasti tutkitaan. Mutta näytöt kertovat sitä, että se on alkanut joskus yhdestä pisteestä.
Eli, tutki, ota selvää, kyseenalaista, mieti. Ei tarvitse ottaa totuutena jonkun sanomisia, ikään kuin "paremman puutteessa". "Tuo sanoo tuommoisesta asiasta tuota. Enpä itse tiedä, mutta kai se sitten niin on, kun se kerran sanoo. Vaikkakin ilman mitään näyttöä".
- muikkumies
Jos joka päivä vain tuijotat mitä menee huonosti, saat vain sen mitä tilaat. Ihminen itse voi valita oman tilansa.
Mummo katkaisi jalkansa pihalla kaatuessaan, mutta iloitsi siitä että ei mennyt käsi, kun piti kovasti käsityön tekemisestä.
Ei ole olemassakaan uskovaista , joka ei keksisi jotain selityksiä joka asiaan.
ainoa totuus on se että emme tiedä onko jumala olemassa , tai ei.
Kannattaa katsoa todellisuutta silmiin ja käyttää enemmän sanaa (emme tiedä) ja elää ikäänkuin Jumala olisi olemassa.
Lue ihan kokeeksi Anthony de Mello Havahtuminen ja ne muutkin profiilissa mainitut kirjat voit yllättyä siitä mitä on todellisuus. - minävaan123
Mä pidän raamattua enemmänkin elämän ohjeena parempaan elämään. Mun on kanssa vaikeaa uskoa Jumalaan. Jumala ehkä haluaa näyttää miten me pärjätään keskenämme täällä ilman häntä. Ajattele elämää ilman Jumalaa. Minä toivon että Jumala on olemassa, mutta jos ei ole niin voin ainakin näyttää muille että he eivät ole yksin täällä maan päällä. Esim. mun mies voi luottaa minuun ja minä häneen, jotta jaksetaan elää tietäen että emme ole yksin. Mun kaveri taas tietää, että jos hän tarvitsee apua niin minä olen apuna, enkä pidä häntä sillai että emmä hyödy sinusta mitään.
Jos et usko Jumalaan enää niin usko edes hyvyyteen, joku voi tarvita juuri sinua.- arjuuna
Onko jumalaan uskominen hyvyyteen uskomista,ei ole ja historia todistaa sen, kun on uskottu, niin siitä on seurannut vain kärsimystä, tuskaa ja ahdistusta maailmassa
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.6565360Harmi että
Pidät niin vastenmielisenä. Olen minäkin välissä ollut ihan kamala sinulle ja ihmetellyt miten voit minusta tykätä. Se o212367- 1141607
Trump näytti slipoveri-ukolle kaapin paikan!
Slipoveri-ukko Ukrainan presidentti Volodimir Selenskyi meni tapaamaan valkoiseen taloon Trumppia ilman kunnon tuliaisia2321564- 931477
En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos231416Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel681175Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly91153Kun Zele jenkeissä kävi
Enää ei Zele saanutkaan miljardeja ilmaista rahaa niin helposti. Läksyttivät oikein kunnolla pientä miestä ja joutui poi3101116- 721047