Jos

dinosaurukset

luotiin, niin mihin tarkoitukseen?

Miksi niitä ei ole enää?

9

505

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Maamme johtavat tieteellisen kreationismin alalla touhuilevat huippukoulutetut tutkijat (www.kreationismi.fi) pyrkivät aina korostamaan, että Luoja on yksittäinen persoona aivan kuten kuka tahansa meistä ihmisistäkin. Hänellä on omat mieltymyksensä. Hän voi tehdä jotain vain siksi, että se on jännää tai näyttää kivalta.

Dinosaurusten valmistuksessa ja niiden hukuttamisessa jättitulvalla oli varmasti taustalla jokin Jumalan persoonaan liittyvä tekijä. Kuten siinäkin, että omenia ravinnoksen mutustelevalle T-rexille luotiin pienen henkilöauton kokoinen pää ja jättimäiset raateluhampaat. Eturaajoista tehtiin vieläpä lyhyet tapit, joten omenat oli pakko napata puusta suoraan valtavaan suuhunsa. Nämä tosiasiat siis vain korostavat Jumalan persoonallisuutta.

• Älkyäs_Suunitelia

gdi because he can tai siis suomeksi jts koska pystyy.

Loistava selitys kaikkeen, tai siis ehkä ei kuitenkaan.

• sshbshbs

Oletko ihan oikeasti tosissaan kun kirjoitat tollasta??? Kukaan yli 6 vuotias ei voi olla noin tynnyrissä kasvanut!!! Tai onko joku pilleri jäänyt ottamatta yleensä en välittäisi, kukin uskokoon mihin lystää mutta vaarana on se että tällaiset uskomukset SAASTUTTAVAT lapsemme. Olkaa hyvät ihmiset varovaisia että kreationismi ei leviä näiden muutamien tollojen ulkopuolelle..

• onnenpuiston.oraakkeli
        sshbshbs kirjoitti:

Oletko ihan oikeasti tosissaan kun kirjoitat tollasta??? Kukaan yli 6 vuotias ei voi olla noin tynnyrissä kasvanut!!! Tai onko joku pilleri jäänyt ottamatta yleensä en välittäisi, kukin uskokoon mihin lystää mutta vaarana on se että tällaiset uskomukset SAASTUTTAVAT lapsemme. Olkaa hyvät ihmiset varovaisia että kreationismi ei leviä näiden muutamien tollojen ulkopuolelle..

Toivottavasti huomasit sarkastisen sävyn: Vanellus nimittäin on ehta kreationismin kritisoija. Mutta se seikka mihin itse asiassa noin voimakkaasti reagoit, on ollut vuosituhansia vallalla ollut käsitys. Jumala on persoona vaikka onkin kolmiosainen, josta yksi osa on ihmispoika, mutta jonka hän tappoi - eli teki osittaisen itsemurhan. Aika ambivalentti persoona. Koko tarinassahan ei ole järjen hiventäkään.

• näin sen on oltava..

Miten oikeasa oletkaan :)

Kuten KT-raja, joka on selvä todiste tulvasta, joka raamatun mukaan tapahtui, tehtiin kiusaksi niille jotka etsivät vastauksia muualtakin kuin uskonnollisista teoksista

• Turkana
        näin sen on oltava.. kirjoitti:

Miten oikeasa oletkaan :)

Kuten KT-raja, joka on selvä todiste tulvasta, joka raamatun mukaan tapahtui, tehtiin kiusaksi niille jotka etsivät vastauksia muualtakin kuin uskonnollisista teoksista

että tulva olikin n.66 miljoonaa vuotta sitten, kauan ennen ihmisiä ja nuo lukuisat muut kerrostumat erilaisine faunoineen K/T-rajan päällä?

• Hilma Junttari

Omituiset töpöt tosiaan on t-reksin etukintut olleet, mitähän himputin virkaa niillä edes on ollut kun ei näyttäisi niiden ylettyvän mihinkään eikä niillä voi esim. siirtää murkinaa suuhun?

• joross
        onnenpuiston.oraakkeli kirjoitti:

Toivottavasti huomasit sarkastisen sävyn: Vanellus nimittäin on ehta kreationismin kritisoija. Mutta se seikka mihin itse asiassa noin voimakkaasti reagoit, on ollut vuosituhansia vallalla ollut käsitys. Jumala on persoona vaikka onkin kolmiosainen, josta yksi osa on ihmispoika, mutta jonka hän tappoi - eli teki osittaisen itsemurhan. Aika ambivalentti persoona. Koko tarinassahan ei ole järjen hiventäkään.

Huh... olin jo huolestunut. Sori sarkasmi meni ohi..

• joross kirjoitti:

Huh... olin jo huolestunut. Sori sarkasmi meni ohi..

"Miksi Jumala teki niin?" on aina ollut kreationisteille hyvin kiusallinen kysymys. Suunnattomaan viisaan ja kaikkitietävän teoissa pitäisi meidänkin vajaavaisten ihmisten pystyä havaitsemaan jonkinlainen järki ja logiikka.

Sitä järkeä ja logiikkaa vaan ei aina löydy. Tässä tilanteessa kreationistit yleensä fiksusti vaikenevat (kuten tässäkin viestiketjussa) mutta osa lyö "Tutkimattomat ovat Herran tiet" kortin pöytään.

Tämä on kuitenkin eräänlainen tunnustus, että ei ole haisuakaan siitä, miksi Jumala on näin toiminut. "Tutkimattomat ovat Herran tiet" kortti onkin nyt hyvää vauhtia korvautumassa vähemmän nololla ja nöyryyttävällä "Jumala on persoona" kortilla. Tällöin on (muka) pystytty antamaan vastaus kiusalliseen kysymykseen ja kaikki ovat tyytyväisiä.

Vai ovatko sittenkään? On helppo huomata, että tämä uusi kortti on vain se sama ja vahna uudessa kuoressa. Jumala on persoona, Hän voi siis toimia omien henkilökohtaisten mieltymystensä mukaan. Tehdä jotain vain siksi, että se on kaunista, jännää tai siitä saa muuten vaan kiksejä. Kuitenkaan emme voi Jumalan mieltymyksiä tietää joten.... Ei ole haisuakaan, miksi Jumala toimi niin näennäisen järjettömästi kuin toimi.

Tämä on se kreationismin uusi ilmiö, jota yritin tuossa aiemmin huonolla menestyksellä pukea sarkastiseen asuun.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen

Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.
      Maailman menoa
      656
      5710
    2. Harmi että

Pidät niin vastenmielisenä. Olen minäkin välissä ollut ihan kamala sinulle ja ihmetellyt miten voit minusta tykätä. Se o
      Ikävä
      22
      2487
    3. Trump näytti slipoveri-ukolle kaapin paikan!

Slipoveri-ukko Ukrainan presidentti Volodimir Selenskyi meni tapaamaan valkoiseen taloon Trumppia ilman kunnon tuliaisia
      Kajaani
      271
      1849
    4. Ajattele miten

Paljon ottajia sinulla olisi
      Ikävä
      114
      1737
    5. Tekisitkö jotain toisin

Kaivattusi kanssa alusta alkaen? 😍
      Ikävä
      94
      1566
    6. En rehellisesti usko et oisit

Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos
      Ikävä
      27
      1528
    7. Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?

Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa
      Sinkut
      39
      1369
    8. Näin sinusta taas unta!

Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly
      Ikävä
      12
      1325
    9. Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa

Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin
      NATO
      339
      1291
    10. Kun Zele jenkeissä kävi

Enää ei Zele saanutkaan miljardeja ilmaista rahaa niin helposti. Läksyttivät oikein kunnolla pientä miestä ja joutui poi
      Maailman menoa
      352
      1286
    Aihe