Kymmenenkö käskyä?

9

302

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kössönöm

Ai noin siinä kävi:)

• siitäpä vaan

Taisi olle pelkkä onni ja siunaus ihmiskunnalle, että muita käskyjä ei koskaan tuotu julkisuuteen.

Minä voin helposti kuvitella pari kristinuskon käskyä lisää:

11. Älä koskaan ajattele, vaan aina usko sokeasti. Ajattelu on vain Paholaisen lähettämää eksytystä ja sitä ajattelua pitämän teidän kaikin tavoin välttää. Pohjaton tyhmyys on hyweistä jaloin.

12. Äläkätten sinä kuwittele, että edellä ollut viides käsky oikeasti tarkoittaisi jotain. Kaikkien wääräuskoisten koirien wainoaminen ja tappaminen on jokaisen kristityn pyhä welvollisuus! Ja etenkin hurmeiset joukkomurhat ja kansanmurhat sylivauvoja myöten ovat erittäin suositeltavia. Älkäätten koskaan unohtako polttaa kaikkia noitia rowioilla. (no eivät tosiaan unohtaneetkaan, valitettavasti)

13. Muistakaa aina, että sellaiset jumalattomat asiat kuten sananvapaus, uskonnonvapaus, tasa-arvo ja yleiset yhtäläiset ihmisoikeudet ovat minulle, raamatun kiivaalle Jahvelle kauhistus. Wastustakaa moisia saatanallisia ajatuksia aina wiimeiseen asti (tämänkin muistivat, ovat aina ja kaikkialla vastustaneet näiden arvojen toteutumita viimeiseen asti)

14. Kerätkäätten aina kolehti ja kaikki kymmenykset!
      Muistakaa että kristitty ei koskaan ole köyhä eikä kipeä, vaan kylän isoin talo todistaa vain jumalan armosta ja oikeudenmukaisuudesta ja kateelliset köyhät ne vain wikisee. Köyhät eivät ole Herran mieleen, vaan rikkaat ja mahtavat todistavat Herran woimasta ja wallasta. On syntiä olla saamaton köyhä ja sellainen räävitön köyhyys on vain kristinuskon Herran ja pyhän menestysteologian häpäisemistä!

• käskysi

RE:Ihan hyvä juttu
        siitäpä vaan 26.3.2009 klo 01.29

-kaikki keksityt käskysi ovat vastoin Raamatun ilmoitusta, Uuden Testamentin kaksoiskäskyä, joka on Rakkaus.

• 1. käsky
        käskysi kirjoitti:

-kaikki keksityt käskysi ovat vastoin Raamatun ilmoitusta, Uuden Testamentin kaksoiskäskyä, joka on Rakkaus.

Jahve on mustasukkainen, hän ei salli palvottavan muita kuin itseään. 1. käsky on vastoin rakkauden sanomaa.

"Minä ole Herra sinun jumalasi. Älä pidä muita jumalia minun rinnallani..."

• fdhjhkljjjdfh
        käskysi kirjoitti:

"Uuden Testamentin kaksoiskäsky"????

• fdhjhkljjjdfh

• rakastatko
        fdhjhkljjjdfh kirjoitti:

RE:Mikä on
        fdhjhkljjjdfh 26.3.2009 klo 11.55

• fdhjhkljjjdfh
        rakastatko kirjoitti:

RE:Mikä on
        fdhjhkljjjdfh 26.3.2009 klo 11.55

"Jaa,
        Kirjoittanut: fdhjhkljjjdfh 26.3.2009 klo 16.46

että oikein käsketään rakastamaan, mihin mahtaa se hihujen mainostama vapaa tahto mahtua tässä skenaariossa?"

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. En voi jutella kanssasi

tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih
      Tunteet
      52
      7080
    2. Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.

Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j
      Maailman menoa
      705
      3202
    3. Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?

Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.
      Ikävä
      117
      1413
    4. Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa

Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens
      Maailman menoa
      83
      1330
    5. Koska olet rakastellut

Kaivattusi kanssa viimeksi?
      Ikävä
      84
      1315
    6. Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen

Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.
      Maailman menoa
      221
      1221
    7. Anteeksi Pekka -vedätys

Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä
      Maailman menoa
      63
      1197
    8. Miten saisin

Sinut omakseni?
      Ikävä
      89
      1190
    9. Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.

Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä
      Idän uskonnot
      232
      1145
    10. Kumpi tästä

Teidän tilanteesta teki vaikeaa? Sivusta
      Ikävä
      79
      1081
    Aihe