Saatanahan haluaakin riitoja. Siitähän hän saa voimansa, että saa ihmiset riitelemään keskenään.
Olen lukenut muutamia tällä palstalla olevia tekstejä, niin ne ovat täynnä riitoja. Miksi? Minne se rakkaus katosi??
Vajavaiset ihmiset eivät milloinkaan ole täydellisiä ja siitä huolimatta pitää väitellä ja riidellä Raamatusta tai jostain muusta. Miksi? Eikö ole tärkeämpääkin tekemistä?
Esimerkiksi rakastaminen ja rohkaiseminen olisi viisaampaa.. Menkääpä kaikki itseenne ja rohkaiskaa seuraavaksi toisianne.
Raamatun kohdista riiteleminen ei vie asioita eteenpäin. Kaikki väittävät olevansa oikeassa ja kaikki tulevat huomaamaan, että ainoa, joka on oikeassa, on ... kuka?
Lopettakaa jo hyvän sään aikana tuo jatkuva väittely ja riitely!!!
Riitelyjä
24
451
Vastaukset
- Ollaanhan
tekemisissä kristillisen keskusteluforumin kanssa!
Samoja ajatuksia olen aika ajoin laittanut palstalle....
Kyllä kaikenlaisella riitelyllä ja epäsovulla tehdään nimenomaan palvelus juuri sille sielujen "salametsästäjälle".
"Suuri eksytys" on niin suuri, että jopa valitutkin
erehtyvät käyttämään aikansa joutavanpäiväiseen riitelyyn ja opillisista kysymyksistä väittelemiseen, mikä ei todellakaan vie evankeliumia eteenpäin, vaan juuri päinvastoin.
RAKASTAKAAMME JA SIUNATKAAMME NIITÄKIN, JOTKA EIVÄT OLE KANSSAMME SAMAA MIELTÄ!
Saakoon Totuuden ihana valo paistaa tänään jokaiseen sydämeen!- benedi= siunattu
" Kun Israelin kuningas oli lukenut kirjeen, repäisi hän vaatteensa " Olenko minä Jumala, joka ottaa elämän ja antaa elämän, koska hän käskee minua päästämään miehen hänen pitalistansa? Ymmärtäkää ja nähkää, että hän etsii aihetta minua vastaan" 2 Kuning 5: 7
"Mutta ylösnousemisensa jälkeen hän varhain aamulla viikon ensinmmäisenä päivänä ilmestyi ensiksi Maria Magdaleenalle, josta hän oli ajanut ulos seitsemän riivaajaa" Mark 16:9
Ajatelkaapa kuinka kaunis riidan lopputulos!!
" Riidaksi ja toraksi minä olen tullut" Jeesus
Mutta on myös kirjoitettu: " kärsikää toinen toistanne, ja antakaa toisillenne anteeksi, jos kenellä on moitetta toista vastaan. Niinkuin Herrakin on antanut teille anteeksi. niin myös te antakaa" Kol 3: 13 - benedi= riitelijä
benedi= siunattu kirjoitti:
" Kun Israelin kuningas oli lukenut kirjeen, repäisi hän vaatteensa " Olenko minä Jumala, joka ottaa elämän ja antaa elämän, koska hän käskee minua päästämään miehen hänen pitalistansa? Ymmärtäkää ja nähkää, että hän etsii aihetta minua vastaan" 2 Kuning 5: 7
"Mutta ylösnousemisensa jälkeen hän varhain aamulla viikon ensinmmäisenä päivänä ilmestyi ensiksi Maria Magdaleenalle, josta hän oli ajanut ulos seitsemän riivaajaa" Mark 16:9
Mutta on myös kirjoitettu: " kärsikää toinen toistanne, ja antakaa toisillenne anteeksi, jos kenellä on moitetta toista vastaan. Niinkuin Herrakin on antanut teille anteeksi. niin myös te antakaa" Kol 3: 13sinä aina riitelet ja herjaat kaikkia ja haluut vain osoittaa raamatuntuntemuksesi. jos sä edes keskustelisit mutta kun sun kommentit on aina nolaavia etkä vaivaudu kuuntelemaan toista.
- eräs benedi
Mutta on myös kirjoitettu: " kärsikää toinen toistanne, ja antakaa toisillenne anteeksi, jos kenellä on moitetta toista vastaan. Niinkuin Herrakin on antanut teille anteeksi. niin myös te antakaa" Kol 3: 13" Mutta on myös kirjoitettu: " kärsikää toinen toistanne, ja antakaa toisillenne anteeksi, jos kenellä on moitetta toista vastaan. Niinkuin Herrakin on antanut teille anteeksi. niin myös te antakaa" Kol 3: 13 "
Anteeksiantamsiessa on elettävä ja juuri siksi on
puolustettava armon evankeliumia. Joka paljon on anteeksi saanut, se paljon rakastaa, toteaa Jeesus.
Room. 5:21
että niinkuin synti on hallinnut kuolemassa,
samoin armokin hallitsisi vanhurskauden kautta
iankaikkiseksi elämäksi Jeesuksen Kristuksen,
meidän Herramme, kautta.
Jos tuomitsemme lainrikkomisesta, tuomitsemme
samalla itsemme. Siksi lain sijasta hallitkoon
armo sydämissämme. Se juuri kirkastaa totuutta,
eikä salli meidän olla toimettomina, kun totuus
koetetaan peittää totuuden nimellä kulkevien
valheoppien alle.
Jaakob 2.
10 Sillä joka pitää koko lain, mutta rikkoo yhtä kohtaa vastaan, se on syypää kaikissa kohdin.
11 Sillä hän, joka on sanonut: "Älä tee huorin", on myös sanonut: "Älä tapa"; jos et teekään huorin, mutta tapat, olet lainrikkoja.
12 Puhukaa niin ja tehkää niin kuin ne, jotka vapauden laki on tuomitseva.
13 Sillä tuomio on laupeudeton sille, joka ei ole laupeutta tehnyt; laupeudelle tuomio koituu kerskaukseksi.
1. Tim. 6:20
Oi Timoteus, talleta se, mikä sinulle on
uskottu, ja vältä tiedon nimellä kulkevan
valhetiedon epäpyhiä ja tyhjiä puheita ja
vastaväitteitä,
Yx_siunattu - benedi= siunattu
benedi= riitelijä kirjoitti:
sinä aina riitelet ja herjaat kaikkia ja haluut vain osoittaa raamatuntuntemuksesi. jos sä edes keskustelisit mutta kun sun kommentit on aina nolaavia etkä vaivaudu kuuntelemaan toista.
ihmisviisaudella teen?
Voi olla , kun kerron että on kirjoitettu : Älä tee itsellesi jeesuksesta kuvia" Älä tee Jumalan kuvaa"...ja te sanotte: Emme kuule sinua siinä asiassa jonka sanoit,...me haluamme juoksuttaa omia hevosiamme, ja istua niiden kyydissä ja antaa niiden mennä minne ne tahtovat, tai minne me tahdomme!....on ko ihme, jos kirjoitan " Tässä on tie sitä käykää...tahi juoskaa,...niin te sanotte " emme käy, emmkä juokse"
Lopputulos on riitainen! Kumman meistä pitäisi mielestäsi taipua? Ja kenen tahtoon? - benedi= siunattu
eräs benedi kirjoitti:
" Mutta on myös kirjoitettu: " kärsikää toinen toistanne, ja antakaa toisillenne anteeksi, jos kenellä on moitetta toista vastaan. Niinkuin Herrakin on antanut teille anteeksi. niin myös te antakaa" Kol 3: 13 "
Anteeksiantamsiessa on elettävä ja juuri siksi on
puolustettava armon evankeliumia. Joka paljon on anteeksi saanut, se paljon rakastaa, toteaa Jeesus.
Room. 5:21
että niinkuin synti on hallinnut kuolemassa,
samoin armokin hallitsisi vanhurskauden kautta
iankaikkiseksi elämäksi Jeesuksen Kristuksen,
meidän Herramme, kautta.
Jos tuomitsemme lainrikkomisesta, tuomitsemme
samalla itsemme. Siksi lain sijasta hallitkoon
armo sydämissämme. Se juuri kirkastaa totuutta,
eikä salli meidän olla toimettomina, kun totuus
koetetaan peittää totuuden nimellä kulkevien
valheoppien alle.
Jaakob 2.
10 Sillä joka pitää koko lain, mutta rikkoo yhtä kohtaa vastaan, se on syypää kaikissa kohdin.
11 Sillä hän, joka on sanonut: "Älä tee huorin", on myös sanonut: "Älä tapa"; jos et teekään huorin, mutta tapat, olet lainrikkoja.
12 Puhukaa niin ja tehkää niin kuin ne, jotka vapauden laki on tuomitseva.
13 Sillä tuomio on laupeudeton sille, joka ei ole laupeutta tehnyt; laupeudelle tuomio koituu kerskaukseksi.
Oi Timoteus, talleta se, mikä sinulle on
uskottu, ja vältä tiedon nimellä kulkevan
valhetiedon epäpyhiä ja tyhjiä puheita ja
vastaväitteitä,
Yx_siunattu" Sinä tosin viime yönä ryöstit jalokiviliikkeen , ja sait hyötyä 500.000 e.
En kuitenkaan sinua tuomitse,...mieti itse teitkö niinkuin ne, joita vapauden laki on tuomitseva!
Jos tuomitsen sinun kultaryöstösi, tuomitsen samalla itseni...hmm..mitä siis tehdä?
Tehdäänpä niin, että ilmoitan viranomaisille, siellähän on omat syyttäjät ja omat tuomarit, ja minun ei tarvinnut syyttää eikä tuomita!!
Kiitos Herra älynväläyksestä! - Piru iski
ihmisviisaudella teen?
Voi olla , kun kerron että on kirjoitettu : Älä tee itsellesi jeesuksesta kuvia" Älä tee Jumalan kuvaa"...ja te sanotte: Emme kuule sinua siinä asiassa jonka sanoit,...me haluamme juoksuttaa omia hevosiamme, ja istua niiden kyydissä ja antaa niiden mennä minne ne tahtovat, tai minne me tahdomme!....on ko ihme, jos kirjoitan " Tässä on tie sitä käykää...tahi juoskaa,...niin te sanotte " emme käy, emmkä juokse"
Lopputulos on riitainen! Kumman meistä pitäisi mielestäsi taipua? Ja kenen tahtoon?Sinä, benedi, voisit pitää vaihteeksi suusi kiinni. Olet osoittanut monissa kommenteissasi sellaista vajavuutta, että ihan yököttää. Voisit todellakin häipyä täältä. Eikö sulla ole muuta elämää?
Jos sinä olisit oikea uskova, pitäisit leipäläppäsi kiinni, koska ...
1. Raamattua siteeraamalla et saa ainakaan kavereita.
2. Osoitat ylemmyyttä, kuten Lucifer, Raamattusiteerauksilla.
3. Et ole nöyrä, etkä tule sitä koskaan olemaankaan.
4. Et ole Jeesuksen seuraaja, koska korotat itsesi muiden yläpuolelle.
5. Sinussa ei ole mitään inhimillistä tai rakkaudellista, vaikka siteeraatkin Raamattua. Tekstivalinnoissasi olet todella kylmä ja luotaantyöntävä.
Voisin jatkaa tätä vaikka kuinka pitkälti, mutta mene itseesi ja hanki elämä itsellesi, ettei sinunkaan tarvii notkua täällä. - Toimii *
Piru iski kirjoitti:
Sinä, benedi, voisit pitää vaihteeksi suusi kiinni. Olet osoittanut monissa kommenteissasi sellaista vajavuutta, että ihan yököttää. Voisit todellakin häipyä täältä. Eikö sulla ole muuta elämää?
Jos sinä olisit oikea uskova, pitäisit leipäläppäsi kiinni, koska ...
1. Raamattua siteeraamalla et saa ainakaan kavereita.
2. Osoitat ylemmyyttä, kuten Lucifer, Raamattusiteerauksilla.
3. Et ole nöyrä, etkä tule sitä koskaan olemaankaan.
4. Et ole Jeesuksen seuraaja, koska korotat itsesi muiden yläpuolelle.
5. Sinussa ei ole mitään inhimillistä tai rakkaudellista, vaikka siteeraatkin Raamattua. Tekstivalinnoissasi olet todella kylmä ja luotaantyöntävä.
Voisin jatkaa tätä vaikka kuinka pitkälti, mutta mene itseesi ja hanki elämä itsellesi, ettei sinunkaan tarvii notkua täällä.Vain tavallisena narrina. Kantolan Huumoria vaikea ymmärtää. Kantola on Hengellisesti polttanut itsensä loppuun. Hän on palstan paras Riidan aikaan saaja ja hän on tavoiltaan mestari valehtelia. Hän kuvittelee itsestään liikoja. Hän on varustettu tyhmyyden armolahjoilla samoin ideneb esittelee Tyyhmyyttään viisautena. Benedi on hyvä totuuden paljasta kuulkaa häntä, niin voitte löytää itsellenne elämän kuoleman sijaan. Benedi siunattu Benedi valittu ase Herran kädessä.
- benedi= pimee
" Sinä tosin viime yönä ryöstit jalokiviliikkeen , ja sait hyötyä 500.000 e.
En kuitenkaan sinua tuomitse,...mieti itse teitkö niinkuin ne, joita vapauden laki on tuomitseva!
Jos tuomitsen sinun kultaryöstösi, tuomitsen samalla itseni...hmm..mitä siis tehdä?
Tehdäänpä niin, että ilmoitan viranomaisille, siellähän on omat syyttäjät ja omat tuomarit, ja minun ei tarvinnut syyttää eikä tuomita!!
Kiitos Herra älynväläyksestä!Ei kuule tuossa mitään älynväläystä tapahtunut.
Sie oot pimee.
Se mitä sinulle kerrottiin aiemmassa viestissä sai todistuksensa, niittinsä, juuri sinulta.
- annettuja ohjeita noudatetaan
Vähemmän tulee riitelyjä.
Luopuminen Jumalan sanan totuuksista saa aikaan riitaa.
Raamatun ohje: Kor.1.14 Apostoli antaa ohjeita seurakunnankokouksia varten 33. SILLÄ EI JUMALA OLE EPÄJÄRJESTYKSEN, VAAN RAUHAN JUMALA.
NIINKUIN KAIKISSA "PYHIEN" SEURAKUNNISSA.
34. OLKOOT VAIMOT VAITI TEIDÄNKIN SEURAKUNNANKOKOUKSISSANNE, SILLÄ HEIDÄN EI OLE LUPA PUHUA, VAAN OLKOOT "ALAMAISIA" , NIINKUIN "LAKIKIN SANOO".
Naispastoreiden myötä monet ovat jääneet pois kirkkojen jumalanpalveluksista. Onko tämä Jumalan tahto?- että sinä vääristelet
Raamatun tekstiä.
- taitaakin olla
että sinä vääristelet kirjoitti:
Raamatun tekstiä.
erilainen tahto, miten se muistuttaakaan LUSIFERIN TAHTOA. Kirkothan ovatkin lusiferin hallinnassa.
- Eevat ovat
kun heille vallan antaa. Paratiisin systeemitkin meni aivan sekaisin EEVA EEVA.
- Yks-tämmönen
Eevat ovat kirjoitti:
kun heille vallan antaa. Paratiisin systeemitkin meni aivan sekaisin EEVA EEVA.
miehelle antanut seurakunnan kaitsian viran siksi, kun mies paratiisissa lankesi. Huomaa, että nainen ei langennut, vaan hänet petettiin. Nainen petettiin sekä käärmeen taholta, mutta myös miehen taholta. Miehenhän piti viljellä ja varjella paratiisia. Käsky annettiin jo ennen kuin naista oli olemassakaan. Mies siis laiminlöi varjelutehtävänsä vaimoaan kohtaan. Mies seisoi vaimonsa rinnalla ja katsoi, kun käärme petti vaimon. Ei tarvi ihmetellä, jos naiset on meihin miehiin monesti pettyneitä.
Jumala kutsuu langenneen aina ensin. Siksi on miehelle annettu tämä palvelutehtävä, joka ei suinkaan ole pullistelun aihe, vaan nöyrtymisen paikka meille miehille. - Piru iski
Tutkipa oma sydämesi ensin... niin huomaat, että se on samanlainen kuin toisillakin: haluaa tulla hyväksytyksi, huomatuksi, rohkaistuksi jne.
Raamattua siteeraamalla saat vihamiehiä, et ystäviä. - Piru iski
Yks-tämmönen kirjoitti:
miehelle antanut seurakunnan kaitsian viran siksi, kun mies paratiisissa lankesi. Huomaa, että nainen ei langennut, vaan hänet petettiin. Nainen petettiin sekä käärmeen taholta, mutta myös miehen taholta. Miehenhän piti viljellä ja varjella paratiisia. Käsky annettiin jo ennen kuin naista oli olemassakaan. Mies siis laiminlöi varjelutehtävänsä vaimoaan kohtaan. Mies seisoi vaimonsa rinnalla ja katsoi, kun käärme petti vaimon. Ei tarvi ihmetellä, jos naiset on meihin miehiin monesti pettyneitä.
Jumala kutsuu langenneen aina ensin. Siksi on miehelle annettu tämä palvelutehtävä, joka ei suinkaan ole pullistelun aihe, vaan nöyrtymisen paikka meille miehille.Sinä näköjään haluat puhua Aatamista ja Eevasta. Tuliko sulle mieleen, että ne ajat ovat jo menneitä, vanhoja, tilalle on tullut uusia: Maria.
Eeva tunaroi ja Maria korjasi. Eevan petti saatana, mutta Maria tuli siunatuksi synnyttämällä Jeesuksen.
Siirryhän sinäkin jo sieltä VT:n puolelta UT:n puolelle, niin alat nähdä asiat "oikein". Heitin tarkoituksella sulle mietittävää:
Eeva tunaroi ja Maria korjasi. Eevaa petettiin, mutta Jumala siunasi Mariaa. MIETI, hyvä mies!!
Maria on jo korjannut Eevan aiheuttaman tunaroinnin.
Joka vanhoja muistelee sitä tikulla silmään ;D
Jätä sinäkin jo Eeva rauhaan ja muistele mitä Maria teki!!! - ovat ystävät harvassa
Piru iski kirjoitti:
Tutkipa oma sydämesi ensin... niin huomaat, että se on samanlainen kuin toisillakin: haluaa tulla hyväksytyksi, huomatuksi, rohkaistuksi jne.
Raamattua siteeraamalla saat vihamiehiä, et ystäviä.Raamatun sanomat eivät ole läheskään kaikkien ihmisten mieleen.
Ei ollut Jeesuksellakaan paikkaa mihin olisi päänsä kallistanut. Ketuilla on luolat ja linnuilla pesät, mutta Ihmisen Pojalla ei paikkaa mihin päänsä kallistaisi. - Piru iski
ovat ystävät harvassa kirjoitti:
Raamatun sanomat eivät ole läheskään kaikkien ihmisten mieleen.
Ei ollut Jeesuksellakaan paikkaa mihin olisi päänsä kallistanut. Ketuilla on luolat ja linnuilla pesät, mutta Ihmisen Pojalla ei paikkaa mihin päänsä kallistaisi.Tiedäthän, että oli vain yksi Jeesus, joka puhui totuutta. Hänellä ei ollut ystäviä. Eikä ole sellaisellakaan ihmisellä, joka siteeraa jatkuvasti vain Raamatun lauseilla. Eikö ihmisellä ole suuta ja sanoja, joilla ilmaista itseään?! Luulisi vähemälläkin järjellä varusteltu ihminen tajuavan, että Raamatun jakeet ovat jo kliseitä.
Sinäkin siteeraat Raamattua, miksi? Etkö keksinyt omia sanoja sanoa asiaasi? Kyllä olisit, kun olisit antanut itsellesi mahdollisuuden.
Ihminen, joka on rehellinen itselleen, on rehellinen myös muillekin, silläkin uhalla, että kaverit kaikkoavat. Minä puhun omin sanoin ja olen yksin. Jeesus puhui omin sanoin ja oli yksin. Mitä yhteistä minulla ja Jeesuksella on? Se, että me olemme rehellisiä!! Ja sen vuoksi vihattuja.
Osaatko sinä olla rehellinen itsellesi?
- Yks-tämmönen
Niinhän se Jumalan Sanakin kehoittaa meitä pysymään erillään vättelyistä. Monta kertaa se keskustelu meneekin väittelyksi ja siinä vaiheessa on hyvä hypätä sivuun. Se riittää, kun tuo tänne Raamatun totuutta.
Oi Timoteus, talleta se, mikä sinulle on uskottu, ja vältä tiedon nimellä kulkevan valhetiedon epäpyhiä ja tyhjiä puheita ja vastaväitteitä,
2. Tim. 2:23
Mutta vältä tyhmiä ja taitamattomia väittelyjä, sillä tiedäthän, että ne synnyttävät riitoja.
Tit. 3:9
Mutta vältä mielettömiä riitakysymyksiä ja sukuluetteloita ja kinastelua ja kiistoja laista, sillä ne ovat hyödyttömiä ja turhia.
Jumalan siunausta kaikille tasapuolisesti.
Jes. 51:1
Kuulkaa minua, te jotka vanhurskauteen pyritte, te jotka Herraa etsitte. Katsokaa kalliota, josta olette lohkaistut, ja kaivos-onkaloa, josta olette kaivetut.
Jeesus pehmittäköön meidän kovat sydämemme ja antakoon meille Rakkauden kaikkia kohtaan.Matt. 12:29
"Kuinka kukaan voi tunkeutua väkevän miehen taloon
ja ryöstää hänen tavaroitaan, ellei ENSIN SIDO
häntä? Vasta sitten hän voi ryöstää talon ja
tavarat.
Saatana pitää ensin sitoa ja heittää ulos mielistä.
Vasta sitten, puhtaaseen mieleen, voidaan siunatusti kylvää Herran Sanaa.
Täällä koetetaan tappaa kaikki väkevä todistelu.
Ap. t. 9:29
Hän puhui myös kreikankielisille juutalaisille
ja väitteli heidän kanssaan, mutta he yrittivät
tappaa hänet.
Väittely ja hampaiden kiristely on aina seurauksena evankeliumin julistuksesta siellä,
missä ollaan pitävinään laki ja sen varjolla ei
oikeasti tahdota antautua Jeesukselle:
Apt. 7:52-
52
Onko yhtäkään profeettaa, jota teidän isänne
eivät olisi vainonneet? He tappoivat ne, jotka
ennalta ilmoittivat, että Vanhurskas oli tuleva.
Ja nyt olette te kavaltaneet ja murhanneet hänet! [Luuk. 13:34; Ap. t. 3:14]
53
Te saitte enkelien tuomana lain, mutta ette ole
sitä noudattaneet." [Ap. t. 7:38 ]
54
Tämän kuullessaan neuvoston jäsenet olivat
pakahtua raivosta ja kiristelivät hampaitaan.
[Ap. t. 5:33]
Aina lainnoudattajat lietsovat riitaa evankelistoja vastaan ...
Ap. t. 14:2
Mutta ne juutalaiset, jotka eivät uskoneet,
lietsoivat suuttumusta muiden kaupunkilaisten
keskuudessa ja yllyttivät heitä veljiä vastaan.
Toki löytyy avarakatseisisakin Raamatun lukijoita ...
Ap. t. 17:11
Juutalaiset olivat täällä avarakatseisempia kuin
Tessalonikassa. He ottivat sanan halukkaasti
vastaan ja tutkivat päivittäin kirjoituksista,
pitikö kaikki paikkansa. [Joh. 5:39]
Ellensitit pyytävät apuun israelilaisille annettua
lakia - tänään tuo sanankohta sopisi niinkin
tulkita, että lain varjolla ellenistit koettavat
vastustaa evannkeliumia:
Ap. t. 21:28
ja huusivat: "Israelilaiset, tulkaa auttamaan!
Tässä on se mies, joka kaikkialla levittää
oppiaan ja puhuu meidän kansaamme ja lakiamme ja
tätä paikkaa vastaan. Nyt hän on jopa tuonut
kreikkalaisia temppeliin ja saastuttanut tämän
pyhän paikan."
[Hes. 44:7; Ap. t. 6:13, 24:6]
Kyllä väittelyäkin tarvitaan ja kumoamisia ...
Ap. t. 18:28
Sillä hän kumosi suurella voimalla julkisesti
juutalaisten väitteet ja näytti kirjoituksista
toteen, että Jeesus on Kristus.
Ei kirjoituksista tarvitse näyttää toteen
lainvoimaa tai että Jeesus olisi joku Miikael,
vaan se, että Jeesus on KRISTUS, Pelastaja.- Piru iski
Etkö sinäkään osaa tehdä muuta kuin siteerata Raamattua? Jumala loi sulle suun ja sinä käytät sitä vain Raamatun siteeraamiseen... voi voi ja lämmin leipä!! Vähänpä on sullakin sit sanottavaa tässä maailmassa, kun tyydyt vain Raamatun sanoja käyttämään.
Oletko muina aikoina vaiti? Tuskin. Luulen, että puhua pälätät kuin Runeberg. Miksi sinä tänne tulet elvistelemään, kuten benedikin?? Eikö sullakaan ole muuta elämää??
Vielähän tänne Raamatun totuutta sinun suullasi tuomaan... Raamattuahan voi kuka tahansa lukea silloin kuin haluaa. Mikä piru sinuakin riivaa, kun pitää tänne sitä tulla kirjoittamaan?? Mitä keskustelua se sellainen on, kun siteeraat vaan Raamattua?? Eihän se ole keskustelua ollenkaan, vaan kirjatiedon esilletuomista.
Olet samanlainen kuin benedi: prassaillaan kirjatiedolla, kun keskustelu omin sanoin ei onnistu.
Menisitte molemmat puhetaidon kurssille, jotta oppisitte keskustelemaan!! Olet kuivaa seuraa kenelle tahansa.. huh!
- IDENEB
### ja rohkaiskaa seuraavaksi toisianne.
Raamatun kohdista riiteleminen ei vie asioita eteenpäin. Kaikki väittävät olevansa oikeassa ja kaikki tulevat huomaamaan, että ainoa, joka on oikeassa, on ... kuka?
Lopettakaa jo hyvän sään aikana tuo jatkuva väittely ja riitely!!! ### (Piru iski)
Sitäkö sanot väittelyksi, kun kristityt laittavat
tänne Raamatun oppia ja sanovat:
näin sanoo Raamattu?
Vai sitäkö sanot väittelyksi, kun kristityt
laittavat tänne vertailun vuoksi lainauksia
E G Whitelta ja sanovat:
näin sanoo Ellen!
Takaisin Raamattuun!
Ideneb- Piru iski
Voisit ideneb opetella keskustelemaan ja kyselemään toisiltakin jotain. Sun tapasi on todella ylimielinen: siteeraat Raamattua sen minkä ennätät, etkä keskustele mistään mitään!
Etkö osaa kirjoittaa ajatuksiasi omin sanoin ja keskustella kuten ihmiset keskustelevat? Ilmeisesti et, koska pränttäät hirveän litanian Raamattua vain sen vuoksi, jotta saat suut tukittua. Millaista keskustelua sellainen on? Huonoa!!
Taitaa jäädä "keskustelujen" anti vähäiseksi, koska testautat ihmisiä vain Raamattutietoudellasi. Tuntuuko helvetin hyvältä hutkia Raamatulla ja osoittaa olevansa "muita parempi"? Yököttää tuollainen!!
Mene teologiseen tiedekuntaan väittelemään tohtoriksi, jotta pääset testaamaan omia taitojasi ammattiväittäjien kanssa. Hittoako sinä täällä väittelet... keskustellahan täällä pitäisi adventismista, eikä Raamatusta!!
Mene Raamattu-palstalle mesoamaan!! Siellä saat sit melskata niin paljon kuin haluat, koska SIELLÄ puhutaan Raamatusta.
kommentoistasi vaihtelu tekee hyvää meille kaikille.Nyt täytyy lähteä,töihin.luen illalla lisää.hyvää päivän jatkoa sinulle.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih577320Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j7393594Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.3711978Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.1651816- 861459
Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens841401- 911290
Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä631257Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä2621251- 811164