Silti minusta on mukava syödä noita lääkkeitä. Piristää aamua kummasti kun saa kahvin jälkeen toisen tai oikein hitaana aamuna molemmat.
Sittenhän niitä meneekin päivän aikana n 6- 8 kpl codeja ja siihen kaksi..kolme 150mg tramalinia.
Illalla katselen kympin uutiset iltapalan kanssa ja käyn tyytyväisenä nukkumaan. Ellen ole ottanut paria kaljaa, jolloin ei meinaa malttaa nukkua ollenkaan.
Näin on mennyt noin vuoden verran ja ei kummoista valittamista.
Onhan noita parin kolmen viikon pakkotaukoja välillä, kun ei kehtaa lisää lääkkeitä pyytää, mutta ei paria ensimmäistä päivää voi kovin hankaliksi sanoa...vähän kuin krapula....ei noita nyt voi vierotusoireiksi sanoa.
Onko minussa jotain vialla?
Panacod / tramal abuser
31
2172
Vastaukset
Olet lääkkeiden väärikäyttäjä.Varohan vähän munuaisias!!
- pian sanoa
poks? Parasetamol kun ei ole mikään maksaystävällinen lääke....
- -----------
pian sanoa kirjoitti:
poks? Parasetamol kun ei ole mikään maksaystävällinen lääke....
Söin 2 vuotta panacodeja määrät koko ajan kasvaen, loppuvaiheessa saattoi mennä 50kpl päivään. Maksa-ja munuaisarvot oli hyvät. Mutta jokaisella on erilainen maksa...
- kirjoittaja
Voikos niitä käyttää sitten jotenki oikein. Ihan on lääkärin määräämät lääkkeet ja annostus on ollu sama melkein alusta lähtien.
- ettei kipuja
kirjoittaja kirjoitti:
Voikos niitä käyttää sitten jotenki oikein. Ihan on lääkärin määräämät lääkkeet ja annostus on ollu sama melkein alusta lähtien.
mut silti mukava vetää troppeja?Miks si helvetis?Ja noi annostukset sitä luokkaa ja lääkkeet sen verran kovaa kamaa,etten ny ihan usko lääkäri määränneen annostukset.tai si kusetat.
- kirjoittaja
ettei kipuja kirjoitti:
mut silti mukava vetää troppeja?Miks si helvetis?Ja noi annostukset sitä luokkaa ja lääkkeet sen verran kovaa kamaa,etten ny ihan usko lääkäri määränneen annostukset.tai si kusetat.
enään sen jälkeen kun lääkkeet määrättiin. Kodeista täytyy tunnustaa, että olen itse ottanut selvää, kuinka paljon niitä uskaltaa lääkärin luvalla syödä eli siis parasetamolin ehdoton suositusyläraja on 4000mg / vrk, eli 8 kodia. Alkuperäinen resepti oli paljon vähempi.
Tramaliinit toimii niinkuin ei toimisikaan, kuten tiedät, paitsi jollet ole itse kokeillut.
Harvempi on nimenomaan siihen kiinni jääny.
Oon kuiteski aika paljon ottanu selvää, ihan alusta lähtien, et mitkä on minkäkin lääkkeen ylärajat ja että voiko niitä käyttää päällekäin.
Luulisin veriarvoni olevan ihan kunnossa ( tarkastettu tammikuun lopulla) edelleen.
Minulla on siis hyvä olla ja olen varsin tyytyväinen tilanteeseeni.
Olen siis väärinkäyttäjä kirjoittaja kirjoitti:
enään sen jälkeen kun lääkkeet määrättiin. Kodeista täytyy tunnustaa, että olen itse ottanut selvää, kuinka paljon niitä uskaltaa lääkärin luvalla syödä eli siis parasetamolin ehdoton suositusyläraja on 4000mg / vrk, eli 8 kodia. Alkuperäinen resepti oli paljon vähempi.
Tramaliinit toimii niinkuin ei toimisikaan, kuten tiedät, paitsi jollet ole itse kokeillut.
Oon kuiteski aika paljon ottanu selvää, ihan alusta lähtien, et mitkä on minkäkin lääkkeen ylärajat ja että voiko niitä käyttää päällekäin.
Luulisin veriarvoni olevan ihan kunnossa ( tarkastettu tammikuun lopulla) edelleen.
Olen siis väärinkäyttäjäkyselet sitten onko jotain vialla?Pharmaca sanoo codista että pitkäaikaiskäytössä munuaisvauriota ei voi pois sulkea.Ja tramalonikin kyllä koukuttaa.ÄH,mitä mä selitän,paina menemään..
- kirjoittaja
minttupuu kirjoitti:
kyselet sitten onko jotain vialla?Pharmaca sanoo codista että pitkäaikaiskäytössä munuaisvauriota ei voi pois sulkea.Ja tramalonikin kyllä koukuttaa.ÄH,mitä mä selitän,paina menemään..
ymmärrän tuskasi....voit aloittaa sille oman keskustelun..
Ajattelin alunperin löytyykö täältä ketään kenellä on samoja ajatuksia tai kokemuksia.
Kun lukee näiden palstojem kirjoituksia, tulee joskus väkisin mieleen, unohtaako immeiset kokonaan oman ajattelun arvon, varsinkin terveysasioissa, kun on olemassa "netti", jolta kysyä. Joissain ääritapauksissa kirjoittaja tuskin tajuaa ,mitä on kysymässä/ vastaamassa.
Ja se on vaarallista, koska joku oikeasti voi ottaa nämä nimettömät *seinäkirjoitukset* tosissaan. - Mutta on
kirjoittaja kirjoitti:
Olen siis väärinkäyttäjäJonkun kerran repsahtanut yli 8gr/16t parasetamoolia, sillai olo kuralla mennyt nukkumaan, etta heraakohan, mutta viela on, mutta enaa en stekkaa enka suosittele kokeilla kestokykya.
- ihan purematta niellä
----------- kirjoitti:
Söin 2 vuotta panacodeja määrät koko ajan kasvaen, loppuvaiheessa saattoi mennä 50kpl päivään. Maksa-ja munuaisarvot oli hyvät. Mutta jokaisella on erilainen maksa...
Minkähänlaisisa codeja olet popsinut jo 50 päivässä. OISKOHAN HIEMAN LAPIN LISÄÄ. Sähän joutuisit käymään joka toinen päivä apteekissa jos satasen paketteja haet. Isompia ei tietääkeseni ole.......
- --------------
ihan purematta niellä kirjoitti:
Minkähänlaisisa codeja olet popsinut jo 50 päivässä. OISKOHAN HIEMAN LAPIN LISÄÄ. Sähän joutuisit käymään joka toinen päivä apteekissa jos satasen paketteja haet. Isompia ei tietääkeseni ole.......
hakemassa terveyskeskuksesta ja yksityislääkäreiltä, minulla oli todella monta reseptiä ja mieheni antoi myös lääkkeensä minulle. Kävimme lisäksi vielä päivystyksessä. En minä joka päivä 50kpl syönyt, yleensä vkloppuisin. Käyn töissä, joten oli vara käydä yksityisillä.
En mitenkään ylpeile asialla, olen uudestaan koukussa. Ja nyt on vielä pahempi juttu, olen aina halunnut kokeilla huumeita ja törmäsin sitten vähän aika sitten exään. Hän välittää huumeita ja nyt pössyttelen päivittäin. Tilauksessa on kasa erilaisia särkylääkkeitä ja vihreetä. Siitä kovempiin huumeisiin en lankea, toivottavasti. - -------------
-------------- kirjoitti:
hakemassa terveyskeskuksesta ja yksityislääkäreiltä, minulla oli todella monta reseptiä ja mieheni antoi myös lääkkeensä minulle. Kävimme lisäksi vielä päivystyksessä. En minä joka päivä 50kpl syönyt, yleensä vkloppuisin. Käyn töissä, joten oli vara käydä yksityisillä.
En mitenkään ylpeile asialla, olen uudestaan koukussa. Ja nyt on vielä pahempi juttu, olen aina halunnut kokeilla huumeita ja törmäsin sitten vähän aika sitten exään. Hän välittää huumeita ja nyt pössyttelen päivittäin. Tilauksessa on kasa erilaisia särkylääkkeitä ja vihreetä. Siitä kovempiin huumeisiin en lankea, toivottavasti.Niin, ihmettelette varmaan miksi syön lääkkeitä. Minulta löydettiin 2 prolapsia selästä ja kulumia. Ensi viikolla menen sairaalaan reumatesteihin. Kipuni ovat ilman lääkkeitä sietämättömät. Ylikäyttö alkoi, kun huomasin miten hyvä olo tulee ja ujona ihmisenä minusta tulee todella sosiaalinen ja puhua pälpätän töissä työkavereiden kanssa. Haluaisin lopettaa mutta olin vieroituksessa ja vielä 3 kk:n jälkeen kipuni olivat niin kovat, että pystyin vaan itkemään. Buranat ja Panadolit ei siinä auttaneet!
- tartti
------------- kirjoitti:
Niin, ihmettelette varmaan miksi syön lääkkeitä. Minulta löydettiin 2 prolapsia selästä ja kulumia. Ensi viikolla menen sairaalaan reumatesteihin. Kipuni ovat ilman lääkkeitä sietämättömät. Ylikäyttö alkoi, kun huomasin miten hyvä olo tulee ja ujona ihmisenä minusta tulee todella sosiaalinen ja puhua pälpätän töissä työkavereiden kanssa. Haluaisin lopettaa mutta olin vieroituksessa ja vielä 3 kk:n jälkeen kipuni olivat niin kovat, että pystyin vaan itkemään. Buranat ja Panadolit ei siinä auttaneet!
ekaks lähettää tollanen tyhmä provo?
- -------------
tartti kirjoitti:
ekaks lähettää tollanen tyhmä provo?
Tarkoitin sillä vaan että kaikkien meidän maksat kestää eri tavalla "aineita". Minulla on alkoholisti-isä, joka on juonut kohta 40v. Jos jotain olen siltä perinyt niin "vinkumattoman maksan" vissiin. Ja jos pitää keksiä joku hyvä puoli tässä asiassa, en juo alkoholia eli yksi myrkyistä pois...
- ranssi
Mitäs sitten popsit, jos tulee oikein kova kipu?
- +00++
Minulla Panacod sama määrä kuin sinulla ja rinnalla eri lääkkeet koska Tramal ei sovi. Kerran vuodessa maksa ja munuaiskokeet. Alkoholi ei sovi niiden kanssa.
Oletko kokeillut lämmön vaikutusta kipuihisi. Minä pääsen lämpimässä eroon koko lääkearsenaalista.- alk
Mulla annokset codia määrätty 8 porea plus kaks 150mg tramalia depottina ja oishan niistä päästä eroon 7 vuoden jlk mutta paremmin sanottu kuin tehty. Keho koetuksella lääkärien kustannuksella..
- alk
alk kirjoitti:
Mulla annokset codia määrätty 8 porea plus kaks 150mg tramalia depottina ja oishan niistä päästä eroon 7 vuoden jlk mutta paremmin sanottu kuin tehty. Keho koetuksella lääkärien kustannuksella..
Neuvoja tramalin lopettajilta jos löytyy?? Pystyn laskemaan annoksen tosi pieneksi mutta en kokonaan sit alkaa tutista siihen malliin että EI USKALLA oireet ja kivut menee yli ymmäryksen
- ice66
en ole ikinä ymmärtänyt,että miks ei sais vetää lääkkeitä tai huumeita jos niistä on apua ja saa hyvänolon,tosin keinotekoisen(euforia)itselleen..noista panacodeista kannattaa muuten ns."vesierotella"se maksalla vaarallinen parasetamoli pois,silloin jäljelle jää vain se itse vaikuttava aine eli kodeiini,joka kuuluu muuten opiaatteihin.Miten olet onnistunut tramalia saamaan lääkäristä,kerro mullekin?itse käytän satunnaisesti panacodeja.Mutta enemmän bentsoja(rauhoittavia)lähinnä xanoreita,ja joskus rivatrileja.X:iin mulla on jatkuva 100 lätkän resepti,eli saan uusia sen aina 2kk välein..
tulis varmaan ihan jees kombo santuilla ja tramalilla..ja siihen vielä sitä kodeiinia..aaah;-)- ja kiilautuneet nikamat
Helposti niitä saa niinkuin mitä vaan mutta valitsen mielummin kivut kuin koukun, ollut tramal joskus yli tuhattaa millii ja Ortonit käyty läpi. Kaks vuotta sitten 8mg X, Dormicum 30mg, Tramal 1200mg, Doxal 25mg ja jotain muutakin benstoja ja usko millä työllä olen edes olemassa nyt.
- Tramaleista
ja kiilautuneet nikamat kirjoitti:
Helposti niitä saa niinkuin mitä vaan mutta valitsen mielummin kivut kuin koukun, ollut tramal joskus yli tuhattaa millii ja Ortonit käyty läpi. Kaks vuotta sitten 8mg X, Dormicum 30mg, Tramal 1200mg, Doxal 25mg ja jotain muutakin benstoja ja usko millä työllä olen edes olemassa nyt.
Tramalit on käyttäjälleen sama kuin patterit duracell pupulle!!! Jos loppuu sinä loput käymästä ja se on fakta en suosittele edes kipuun viikkoa kauempaa!
- sitä itseään..
ja kiilautuneet nikamat kirjoitti:
eli subua
- höpön
Tramaleista kirjoitti:
Tramalit on käyttäjälleen sama kuin patterit duracell pupulle!!! Jos loppuu sinä loput käymästä ja se on fakta en suosittele edes kipuun viikkoa kauempaa!
käytin tramalia päivittäin reumakipuihin ..annos oli 50-200mg per päivä ja tosiaan pävittäin noin kolme vuotta. sitten tein päätöksen, että lopetan käytön, koska kipuja ollut vähemmän. ajoin astettain alas niin että käytin viimeisen viikon 25mg päivä (laitoin 100mg neljään osaan pillerihalkaisijalla) Ja kas kummaa...ei mitään vieroitusoireita..ei niin mitään. Olin tosiaan ihmeissään, että pääsin näin helpolla. Nyt tiedän, että kun taas joskus joudun sitä käyttämään, pääsen siitä myös eroon.
- että........
höpön kirjoitti:
käytin tramalia päivittäin reumakipuihin ..annos oli 50-200mg per päivä ja tosiaan pävittäin noin kolme vuotta. sitten tein päätöksen, että lopetan käytön, koska kipuja ollut vähemmän. ajoin astettain alas niin että käytin viimeisen viikon 25mg päivä (laitoin 100mg neljään osaan pillerihalkaisijalla) Ja kas kummaa...ei mitään vieroitusoireita..ei niin mitään. Olin tosiaan ihmeissään, että pääsin näin helpolla. Nyt tiedän, että kun taas joskus joudun sitä käyttämään, pääsen siitä myös eroon.
jos oot pilkkonu depot- pillerin 4 osaan se ei vastaa alkuperäistä tarkoitusta. Jos pillerin saa puolittaa tahi muuten jakaa siinä on viivat sitä varten. Kokonaisena tarkoitetut pilsut tulee syödä kokonaan, jotta se sulaa oikeaan aikaan oikeassa paikassa.
- ice66
sitä itseään.. kirjoitti:
eli subua
että 8mg xanoreita vastaa vaikutukseltaan subutexia,vai mitä?
- Mutta en
ice66 kirjoitti:
että 8mg xanoreita vastaa vaikutukseltaan subutexia,vai mitä?
heti tajunnu, että kyse oli santuista. Näytti oudolta kun oli 8mg x:ää, muistaakseni subuissa on sama annoskoko..väärinymmärrys...sorry
- ice66
Mutta en kirjoitti:
heti tajunnu, että kyse oli santuista. Näytti oudolta kun oli 8mg x:ää, muistaakseni subuissa on sama annoskoko..väärinymmärrys...sorry
jaa joo:-)niin taitaa olla..
- höpöhöpökin
ice66 kirjoitti:
jaa joo:-)niin taitaa olla..
Minä myös vähensin tramalin.
Aluksi puolitin ja sitten 1/4osa ja hyvin toimi, ilman minkäänlaista sivuvaikutusta.
SUOSITTELEN kokeilemaan. - kyllä mä
että........ kirjoitti:
jos oot pilkkonu depot- pillerin 4 osaan se ei vastaa alkuperäistä tarkoitusta. Jos pillerin saa puolittaa tahi muuten jakaa siinä on viivat sitä varten. Kokonaisena tarkoitetut pilsut tulee syödä kokonaan, jotta se sulaa oikeaan aikaan oikeassa paikassa.
tiesin..mutta noissa debot tabuissa on lisäaineena..monesti pillerin päällä kalvo/aine, joka estää nopean imeytymisen. jos laitoin pillerin neljään osaan, sain vaikuttavaa ainetta ainaskin se 25mg ja lopetin käytön alenevasti ja homma toimi. voi olla, että että ei mulla vieroitusoieita olis edes tullut, vaikka olisin lopettanut pystyseinään.
- opiskelet
farmagologiaa ja samalla vedät ite kaksin käsi lääkkeitä!?Mulle lekurit suorastaan tyrkytää tramadolia,no thanks!!
- joilla
lekurin saa ymmärtämään, et tramalia tarvitaan. Jotkut vakuutusyhtiöiden lekurit työntävät niitä melkein väkisin, kun taas yleisellä puolella ei sitten millään. Mistä kiikastaa eri mielipiteet. Suoraan sanottuna vituttaa joskus kuunnella, miten änkyttämiseksi se menee, kun yrittää itse keroa mikä auttaa. Ihan kuin omista lääkkeistään joutuisivat luopumaan. Yksityispuolella tätä ongelmaa ei ole....
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih577260Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j7243446Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.1601741Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.3351723- 841385
Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens841361- 911260
Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä631237Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä2571228- 811144