Kirjoitin artikkelin aiheesta: Kuinka koota vararahasto? ( http://www.sijoitus.org/saastaminen/vararahasto.php )
Joka tuutista toitotetaan, että jokaisella tulisi olla parin kuukauden palkka sivussa, mutta harvoin niitä keinoja kerrotaan. Minä esitän artikkelissa ihan käytännön toimivaksi todettuja keinoja, käy lukemassa!
Pahan päivän varalle
2
1064
Vastaukset
- asiallinen kirjoitus
Vararahasto pitäisi olla jokaisella. Vararahaston avulla olen itse säästänyt vuosien mittaan paljon. Saan sen avulla hoidettua monta juttua edullisemmin kuin ilman sitä.
Tässä pari esimerkkiä kirppikseltä. Osui kohdalle siisti hieno sohva, hinta 120 euroa. Mistä muualta saat sohvan tuohon hintaan. Kirppiksillä nuo löydöt vaan pitää ostaa välittömästi jos osuu kohdalle. Ilman vararahasstoa tuollainen menisi sivu suun.
Sama oli pesukoneen kanssa. Sekin löytyi 120:llä. Oli ollut käytössä pari vuotta. Kaikki paperitkin, ohjekirjat ja ostokuitit löytyivät. Ei olisi tuokaan ostos onnistunut ilman vararahastoa.
Jokainen osaa laskea kuinka paljon säästin normaalihintoihin nähden, puhumattakaan siitä jos olisin ostanut ko. tuotteet osamaksulla tai pikavipillä.- kalle 33
Juuri näin. Monet köyhät sanovat että kun rahat eivät edes riitä ruokaan, niin miten voi olla pankkitilillä esimerkiksi 1000euroa.
No siitä se juuri johtuukin ettei tilillä ole yhtään rahaa, kun ei pysty hyödyntämään vararahastoa jolla voi säästää isojakin summia.
Eli kun saa vararahaston kerättyä niin ei tarvitse pikavipeillä ostella, niin jatkossa on sitäkin isompi vararahasto.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 893298
- 623057
Kuoleman pelko katosi
Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä4332550- 802333
- 802313
- 962066
Toiselle puolikkaalleni
Sinulla ei taida olla kaikki nyt ihan hyvin? Minua itketti eilen kauheasti, sinunko itkuja itkin? Kyllä kaikki selviää j371945- 121656
Kuhmolainen on selvästi kepun lehti
Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan201653Ei mun tunteet
ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil311509