Pahan päivän varalle

SSV12

Kirjoitin artikkelin aiheesta: Kuinka koota vararahasto? ( http://www.sijoitus.org/saastaminen/vararahasto.php )

Joka tuutista toitotetaan, että jokaisella tulisi olla parin kuukauden palkka sivussa, mutta harvoin niitä keinoja kerrotaan. Minä esitän artikkelissa ihan käytännön toimivaksi todettuja keinoja, käy lukemassa!

2

1064

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • asiallinen kirjoitus

Vararahasto pitäisi olla jokaisella. Vararahaston avulla olen itse säästänyt vuosien mittaan paljon. Saan sen avulla hoidettua monta juttua edullisemmin kuin ilman sitä.
      Tässä pari esimerkkiä kirppikseltä. Osui kohdalle siisti hieno sohva, hinta 120 euroa. Mistä muualta saat sohvan tuohon hintaan. Kirppiksillä nuo löydöt vaan pitää ostaa välittömästi jos osuu kohdalle. Ilman vararahasstoa tuollainen menisi sivu suun.
      Sama oli pesukoneen kanssa. Sekin löytyi 120:llä. Oli ollut käytössä pari vuotta. Kaikki paperitkin, ohjekirjat ja ostokuitit löytyivät. Ei olisi tuokaan ostos onnistunut ilman vararahastoa.
      Jokainen osaa laskea kuinka paljon säästin normaalihintoihin nähden, puhumattakaan siitä jos olisin ostanut ko. tuotteet osamaksulla tai pikavipillä.

• kalle 33

Juuri näin. Monet köyhät sanovat että kun rahat eivät edes riitä ruokaan, niin miten voi olla pankkitilillä esimerkiksi 1000euroa.

No siitä se juuri johtuukin ettei tilillä ole yhtään rahaa, kun ei pysty hyödyntämään vararahastoa jolla voi säästää isojakin summia.

Eli kun saa vararahaston kerättyä niin ei tarvitse pikavipeillä ostella, niin jatkossa on sitäkin isompi vararahasto.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oletko tyytyväinen viime tapaamiseemme?

Vai toivoitko sen menevän toisella tavalla? Miten?
      Ikävä
      89
      3298
    2. Nyt se sit loppuu

Et ei enää nähdä ja yhteyttä pidetä.
      Ikävä
      62
      3057
    3. Kuoleman pelko katosi

Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä
      Hindulaisuus
      433
      2550
    4. Myötähäpeä kun näkee sut,

tekisit jotain ittelles. Ihan hyvällä tämä!
      Ikävä
      80
      2333
    5. Viikonloppu terveiset kaivatulle

tähän alas ⬇️⬇️⬇️
      Ikävä
      80
      2313
    6. Jos sitä keittelis teetä

Ja miettis mitä mies siellä jossain touhuilee... ☕️
      Ikävä
      96
      2066
    7. Toiselle puolikkaalleni

Sinulla ei taida olla kaikki nyt ihan hyvin? Minua itketti eilen kauheasti, sinunko itkuja itkin? Kyllä kaikki selviää j
      Ikävä
      37
      1945
    8. Huomenta ........

Huomenta 💗 Tiedän, että tuntuisit hyvälle.
      Ikävä
      12
      1656
    9. Kuhmolainen on selvästi kepun lehti

Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan
      Kuhmo
      20
      1653
    10. Ei mun tunteet

ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil
      Ikävä
      31
      1509
    Aihe