miten kiinteäksi vatsa sekä peppu?

Nimetön

Hei!

Olen aloittamassa kuntosalilla käynnin ja haluaisin tietää,miten saisin vatsan kiinteäksi sekä pepun? miten paljon sarjoja,mitä laitteita ym.Minkälainen saliohjelma olisi tähän hyvä? en ole ennen salilla säännöllisesti käynyt,satunnaisesti joskus monta vuotta sitten. KIITOKSIA PALJON JO ETUKÄTEEN!! :)

14

2719

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kiinteytyminen vaatii kovaa ja pitkäaikaista työtä, esim. 1 vuosi. Oletko valmis sitoutumaan ?
      Omalla salillani omaohjaaja laatii kaikille uusille (jäsenille) henkilökohtaisen kunto-ohjelman. Se on tehokas ja turvallinen. En ryhtyisi itse repimään, voi tulla enemmän vahinkoa kuin hyötyä. Itse olen ao. ohjelmilla treenannut yli vuoden ja se tehoaa ! Pyydä apua asiantuntijalta.

• Nimetön

Joo,todellakin olen valmis sitoutumaan,nimittäin on päässyt nämä kyseiset alueet vähän "löystymään". Lähinnä ajattelin,että mitkä laitteet ovat kuntosalilla sellaisia,mitkä kiinteyttävät vatsaa ja peppua,mitkä ovat sellaiset sarjat millä kannattaisi aloittaa? ym.

• kunt
        Nimetön kirjoitti:

Joo,todellakin olen valmis sitoutumaan,nimittäin on päässyt nämä kyseiset alueet vähän "löystymään". Lähinnä ajattelin,että mitkä laitteet ovat kuntosalilla sellaisia,mitkä kiinteyttävät vatsaa ja peppua,mitkä ovat sellaiset sarjat millä kannattaisi aloittaa? ym.

anteeks vaan, mutta onko tämä töysyys sitä itseään, eli läskiä? Jos, niin sen saat parhaiten pois vaikka lenkkeilyllä. Vatsalihaksia saa tietysti parhaiten treenattua vatsarutistuslaitteella tai ihan vaan lattialla tai vinolaudalla tekemällä, pakarat saa taas treenattua pakaralaitteella.

• Nimetön
        kunt kirjoitti:

anteeks vaan, mutta onko tämä töysyys sitä itseään, eli läskiä? Jos, niin sen saat parhaiten pois vaikka lenkkeilyllä. Vatsalihaksia saa tietysti parhaiten treenattua vatsarutistuslaitteella tai ihan vaan lattialla tai vinolaudalla tekemällä, pakarat saa taas treenattua pakaralaitteella.

on sitä itseään :D joo,käyn säännöllisesti body pumpissa sekä lenkkeilen (hölkäten,kävellen) mietin vain juuri niitä laitteita,mitä kannattaa käyttää jos haluaa kiinteyttää näitä kyseisiä alueita.

• kunt
        Nimetön kirjoitti:

on sitä itseään :D joo,käyn säännöllisesti body pumpissa sekä lenkkeilen (hölkäten,kävellen) mietin vain juuri niitä laitteita,mitä kannattaa käyttää jos haluaa kiinteyttää näitä kyseisiä alueita.

Jep, elikkä sun täytyy nyt vaan olla kärsivällinen, koska ei se läski muutu paikallisesti lihakseksi, ei vaikka kuinka yrittäisi, vaan sun kannattaa nyt ensin keskittyä sen läskin poistoon, siis vähemmän kaloreita, ja enemmän rasvaa polttavaa liikuntaa, kuten lenkkeilyä ;-) ...ja lenkkeilyssä pitää sitten tulla hiki... ja olisi hyvä että kestäisi n. tunnin. Sitten kun olet saanut rasvat kulutettua, voit keskittyä lihasten kasvattamiseen, koska lihasten kasvattaminen ei juurikaan polta sitä läskiä. Tehtävä ei ole helppo, mutta toivottavasti siitä tulee mieluisa, ainakin kun alkaa tuloksia näkyä :D

• Nimetön
        kunt kirjoitti:

Jep, elikkä sun täytyy nyt vaan olla kärsivällinen, koska ei se läski muutu paikallisesti lihakseksi, ei vaikka kuinka yrittäisi, vaan sun kannattaa nyt ensin keskittyä sen läskin poistoon, siis vähemmän kaloreita, ja enemmän rasvaa polttavaa liikuntaa, kuten lenkkeilyä ;-) ...ja lenkkeilyssä pitää sitten tulla hiki... ja olisi hyvä että kestäisi n. tunnin. Sitten kun olet saanut rasvat kulutettua, voit keskittyä lihasten kasvattamiseen, koska lihasten kasvattaminen ei juurikaan polta sitä läskiä. Tehtävä ei ole helppo, mutta toivottavasti siitä tulee mieluisa, ainakin kun alkaa tuloksia näkyä :D

niinpä,olen kyllä tosiaan ruennut nyt säännöllisesti lenkkeilemään,ym.pitäisi nyt vain jonkinlainen kunto-ohjelma saada salille..

• ----------------------
        Nimetön kirjoitti:

niinpä,olen kyllä tosiaan ruennut nyt säännöllisesti lenkkeilemään,ym.pitäisi nyt vain jonkinlainen kunto-ohjelma saada salille..

jo aiemmin kirjoittikin, pyydä jotakuta salilla tekemään sinulle ohjelma!

Joillakin saleilla ohjelman laatiminen kuuluukin pakettiin, kun ostat salikortin. Silloin voit kertoa, miten muuten liikut ja millaisia tavoitteita sinulla on. Ohjelmasta tulee siis juuri sinulle sopiva. Jos menet itseksesi salille tekemään vähän sitä sun tätä ilman parempaa tietoa, eivät tulokset varmaankaan ole yhtä tehokkaita. Harjoitteluiloa :-)

• kunt
        Nimetön kirjoitti:

Se kannattaa, menaan panostaa itseensä ;-) Mutta kun valitset kuntosali, kannattaa harkita sitä että haluaako sitoutua johonkin saliin pitemmäksi aikaa, moneen paikkaan kun pitää liittyä jäseneksi, eikä irti pääse millään, jos vaikka innostus lopahtaa parin kuukauden jälkeen. Ohjelmaa on vaikea laatia muuten kun siellä paikanpäällä.

• Delusions
        kunt kirjoitti:

Sehän on taas ihan siitä kiinni miten paljon syö. Ihan yhtälailla voi sulattaa rasvoja salillakin, joskin bonuksena saattaa hieman lihaskin ensialkuun kasvaa vaikka miinuskaloreilla olisikin. Tosin melko vähäisissä määrin.

Lenkkeillä kannattaa siltä ihan peruskunnon takia. Sitten vain salille vääntämään suht. rankkaa ohjelmaa jolla saadaan lihaskunto ainakin pysymään yllä laihdutettaessa, ja samalla vähän voimaa ruhoon. Kun on omasta mielestä saatu tarpeeksi rasvaa tiristeltyä pois niin voi alkaa maltillisella plussilla rakentamaan sitä lihasta, eli alkaa muokkaamaan vartalosta kiinteämpää. Tässä prosessissa saattaa kroppaan kertyä taas vähän rasvaa, mutta lihaksiston kehittymisen kannalta se ei ole välttämättä huono asia.

Ja yhtä tärkeä asia kuin treeni, on oikea ruokavalio. Vältetään sitä sokeria (pl. palkkari) ja huonoja rasvoja. Syödään paljon proteiini-pitoista tavaraa, kasviksia yms. terveellistä safkaa.

• SALIIN JÄÄ KOUKKUUN!

Täysin samaa mieltä Delusionin kanssa! Ihan vain kokemuksesta tiedän, että ei tarvitse välttämättä siellä ulkona juosta/hölkätä/kävellä vaan riittää myös se, että käy salilla. Ja ihminen tarvitsee rasvaa, joten rasvaa ei tule saamaan täysin pois, sitä pitää olla terveellisessä määrin...=) Sit jos painoa oikeesti on niin, että huomaa, niin sitten salin lisäksi voi myös käydä ulkona lenkillä, syömällä terveellisesti. Jumppatunnit on yleensä vain kestävyyteen (ok ja mieleen!), mutta myös toki rasvan polttoon ym, jos pilkun piippiin menee, mut en nyt tässä niin tarkkaan aio kirjoitella.

Yksinkertaisesti saa tuloksia näin:

1. Syö terveellisesti! Eli kevyttä, mutta hyviä rasvoja sekaan myös!
      2. Salilla käynti omalla ohjelmalla minkä ohjaaja on suunnitellut.
      3. VENYTYS! Jotta paikat saa "tillaa" kasvaa...=)

Mutta myös on oma psyyke tässä kyseessä eli jos syö rasvaista ruokaa on myös väsynyt eikä jaksa mitään, mutta jos syö keveästi ja terveellisesti, on myös mieli virkeä, sekin testattu!=D Voi pitää kyllä noin kerta viikkoon itselleen herkuttelupäivän, jos kaipaa välillä syödä jotain hyvää, mutta itselläni ei tehnyt, koska sain oikean energian oikein ym. jutut, niin ei tehnyt mieli syödäkään mitään epäterveellistä.
      Kun aloin käymään salilla ihmiset kyseli "miten ihmeessä oikein jaksan ja mistä saan energiani?", mutta nähtävästi olen sitä saanut salilla käydessäni ja syömällä terveellisemmin. Olin ennen tosiaan patalaiska, mutta silti laiha!(sukuvika, ei tu oikein mitään ympärille vaikka mitä söi!)=) Mutta sitten jotenkin mielessä välähti, että haluan vähän massaa ja ajattelin sitä saada lihaksilla enkä läskillä, niin otin itseäni niskasta kii ja painuin salille tekemään sopimusta ja ohjelmaa ja siitä sitten kaikki alkoi, lihasta ja voimaa tuli (näkyi vain vähän), tulosta sain ja paino alkoi nousemaan. Eli siis olin yrittänyt syödä kaikenlaista ja saada painoani nousemaan ns. rasvalla, mutta mitään ei tapahtunut, mutta salilla käydessäni, painoa nousi 3-4 kg, mikä oli minulle hyväksi, koska olen laiha ja luinen eli painon nousu meinasi sitä, että painoa oli lihaksissa eli lihakset kasvoi!=)

Itse olen sitä mieltä, että ei elämää tarvitse pistää kokonaan pelkästään liikkumiselle vaan pääasia on, että syö oikein ja käy itselleen sopivan määrän salilla (itse käyn 3-4 kertaa noin tunti kaksi riitti, miten nyt työni ohella pystyn, on siis vuorotyö). Ei kaikkea aikaansa tarvitse pistää pelkälle salille tai jumpalle, ym. Jää sitä aikaa muuhunkin.

Tein tässä testin itselleni, että kun joulu lähestyi ja koitti, aloin syömään taas sokeria ja roskaruokaa ja enkä paljoa käynyt salilla, muutaman kerran vain, niin kyllä tosiaan kehokin näytti, että ei jaksa... Mielikin teki kepposensa ja painui alaspäin... Mutta nyt kun kevät koittaa ja kesä lähestyy, niin on aloitettava uudelleen terveellinen syönti ja salilla käynti, koska en halua elää näin, että ei jaksa tehdä mitään ja selkä kipeytyy...=( Eli tosiaan terveelliset elämän tavat on kaiken a ja o ja salille vain virkein mielin!=D Kyllä tuloksiakin näkyy kun vain on kärsivällisyyttä ja itsekuria! Sitä tulokset vaatii!

Kohta puolin tässä suunnitteilla mennä salille ja aloittaa "uusi elämä"! Ja odottaa MUHKEITA MUOTOJA, mitkä tasan tulee esille, kun vain viitsii tehdä myös vähän "työtä" sen eteen!=D

Ystävällisin ja tervein mielin:
      Päivi

PS. Voin myös kokemuksestakin sanoa sen, että kun salilla alkaa käydä, niin siihen jää koukkuun!=D Samoin siihen terveelliseen elämäntapaan! Ekat kuukauden on vähän vaikeaa, mutta se menee ohi! Ei vaan saa antaa periksi!
      Kun ne on ohitettu, niin sit alkaakin se mieletön energian lähde kehosta, että alkaa tekee esim. kotona enemmän kaikkee, ajattelee enemmän positiivisemmin ja elämässä alkaa tapahtumaan ja kaikki on kivaa!=) Itse myös mietin, että käynköhän liikaa salilla, mutta en kuymminkaan tehnyt asialle mitään, sitten tuli myös vaihe, jolloin rupesin miettimään, että miten saan muille tämän saman tunteen mikä minulla on "onnellisuus"...=) Aloin puhumaan kaikille, että käykää salilla ja syökää terveellisemmin! SALI ON KUIN HUUME!=) Ainakin minulle! Kaikki on itsestään kiinni ja se, että kumman tien valitsee! Kun tulee "vaihe" tai päiviä jolloin ajattelee, että liikaa salia tai haluaisi välillä jättää salilla käynnin vaikka vain hetkeksi, EI KANNATA!! Se on se ansa mihin helposti sortuu ja jää sinne, mutta kun huomaa, että tulee tollainen päivä, niin silloin kannattaa pysähtyä ja kysyä itseltään "Kumman tien valitsen?" On siis kaksi tietä: huono vai hyvä? eli huono on se roskaruoka ja sokerit ym., alamaailma ja hyvä on juuri se sali ja terveellinen elämä, yläilmoissa pyöriminen eli positiivisuus... Itse valitsin aina salin ja myöhemmin ei juurikaan enään edes ajatellut "pahoja herkkuja", jolloin ansatkin ohitettiin!

Tosin kaikki on itsestään kiinni ja jokainen meistä on erillainen!=) Kaikki on lähtöisin itsestään sisimmistään mitä haluaa ja vain sinä voit siihen vaikuttaa!=)

• Ex-anorektikko

Kuulostaa vähän "kuntoilu-uskovaisen" puheelta. Uskossa olevatkin puhuvat valinnasta oikean tien ja väärän tien välillä .- Muuten kirjoittaa asiaa, eikä hänellä varmaan ole syömishäiriön vaaraa, kun ei koskaan ole ollutkaan pullukka.
      Myös anorektikkoja ja muita syömishäiriöisiä käy saleilla, ja heidän kannattaisi vähän toppuutella liikunta-innostustaan, jos se menee liiallisuuksiin (oman kehon ylenmääräinen tarkkailu, lihomisen pelko).

• mooi

Kannattaa tehä perus vatsalihaksia,kyy kkyjä yms kotona. Sitte salilla kannattaa
      treenata aina yhellä kerralla 1-2 h. Mun pakarat ja vatsa tuli hyvään kuntoon puolessa vuodessa:) eli ohjelma meni näin
      Maanantai: lenkki n.5km
      Tiistai: salipäivä lenkki n.3km
      Keskiviikko: vapaa
      Torstai: kotona harjotteluu 2h
      perjantai: 10km juoksu kahvakuulaa 1h
      Lauanrai: vapaa
      Sunnununtai: Sali 2h

Ruokavalio oli iha tavallinen mutta jätin leivästä pois voin ja herkuttelin 1 kerran viikossa n.300g

• vain muistutus

Muistakaa treenata myös vastakkaisia lihaksia. Jos treenaatte paljon vatsoja, niin harjottakaa silloin myös alaselän lihaksia.

• lkjröwlej

Laihduttajakin voi ihan hyvin kiinteytyä ja saada lihaksia salilla. Kattokaa vaikka Jutan dieettiä jos ette muuten usko. Todella ylipainoiset ihmiset pudottaa kymmeniä kiloja muutamassa kuukaudessa eikä ne suinkaan muutu ns. laihoiksi läskeiksi. Ne treenaa koko ajan reippaasti sekä salilla että aerobisesti ja kroppa on lopussa parempi kuin monella jo vuosia salilla pinnistelleellä "lihasten kasvattajalla".

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. En voi jutella kanssasi

tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih
      Tunteet
      50
      6873
    2. Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.

Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j
      Maailman menoa
      676
      2978
    3. Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa

Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens
      Maailman menoa
      83
      1290
    4. Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?

Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.
      Ikävä
      98
      1271
    5. Koska olet rakastellut

Kaivattusi kanssa viimeksi?
      Ikävä
      84
      1265
    6. Anteeksi Pekka -vedätys

Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä
      Maailman menoa
      61
      1164
    7. Miten saisin

Sinut omakseni?
      Ikävä
      89
      1150
    8. Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.

Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä
      Idän uskonnot
      237
      1120
    9. Kumpi tästä

Teidän tilanteesta teki vaikeaa? Sivusta
      Ikävä
      72
      1022
    10. Kaikkia ei voi miellyttää

Eikä ole tarviskaan. Hyvää huomenta ja mukavaa perjantaita. 😊❄️⚜️✌🏼❤️
      Ikävä
      223