Sunnuntai saapui siis :))))

miljoonapulu

Uusi päivä koitti, jälleen, voin tuon todeta iloisena :)) .

Pulu avasi keittiön verhon ja näki kunnon lumiker

roksen sataneen yön aikana.

Niin, yön aikannahan tuon lumen satamisen on

täytynyt tapahtua koska EI illalla ollut vielä TUON näköistä.

Pulu ei nähnyt yhtäkään lajitoveriaan eikä muunkaan rotuisia lintuja laulelemassa puiden oksilla. Keitäs tipuja nyt lumen näkeminen laulattaisi, vaikka kauniilta tuo näyttääkin.

Ovat kai pikku tiput lähteneet takaisin etelään järkytyksestä KOSKA lumi tuli takaisin.

Miten epäloogista tuo onkaan?! Kalenterissa lukee: Kesäaika alkaa ja sitten on satanut lunta. Phöhhähdys sentään sanon mä :) .

Pulu oli jo NIIN NIIN innoissaan kevään tulosta ja siitä kun tiput jo niin iloisina laulelivat

ja rupattelivat puiden oksilla.

No kevät antaa odottaa itseään. Ja kun kevät sitten oikein kunnolla on alkanut niin pulu

aikoo kuunnella Sir Elwoodin Hiljaiset värit bändin biisin Neiti kevät.

Joka on yksi harvoista hitaista joista pulu tykkää. Puluhan "tunnetusti" tykkää ehkä jonkin verrankin tuhdimmasta musasta :) .

Hyvää sunnuntaipäivää kaikille teille jotka täällä kirjoittavat.

Kertokaa te omista ajatuksistanne, pohdinnoistanne tai mitä nyt mieleenne tulla tupsahtaakin. :)

Jutellaan ihan niitä ja jopa näitäkin jos huvittaa :)) .

22

850

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • gg-10

Sunday, bloody Sunday. Lumi on kaunis olomuoto vedelle. Sataisi vaan mieluummin pohjoisnavalla. Jääkarhut tykkää.

• miljoonapulu

jääkarhut tykkäävät varmasti kylmästä enemmän kuin lämpimästä :) .

Jääkarhut tykkäävät varmasti ihmisiä enemmän kylmästä. Näkemyksemme ovat siis yhteneväisiä. :)

• Ei Australiassa ainakaan pahemmin lunta ollut! Vaan omat lumet odottaa pihalla. Ei kukaan noin kuntoilumielessä haluais tulla lykkimään ne pois? :))

• miljoonapulu

jälleen alkoi juu.

Meilläkin odottaa lumet vielä pihalla. Hyvää kuntoilua tuo on lumia lapioida.

Itse otan homman ihan kuntoilumielessä.

Jaahas vai ei Australiassa ollut lunta. Onko siellä koskaan ikunas kikunas lunta :))) ?

• miljoonapulu kirjoitti:

jälleen alkoi juu.

Meilläkin odottaa lumet vielä pihalla. Hyvää kuntoilua tuo on lumia lapioida.

Itse otan homman ihan kuntoilumielessä.

Jaahas vai ei Australiassa ollut lunta. Onko siellä koskaan ikunas kikunas lunta :))) ?

Pari päivää kun odotti, niin ei ole enää lumista kuin muisto- ja iso vesilammikko! :)

Australiassa ei taida lumityöt pahemmin rasittaa!

• miljoonapulu
        norMix kirjoitti:

Pari päivää kun odotti, niin ei ole enää lumista kuin muisto- ja iso vesilammikko! :)

Australiassa ei taida lumityöt pahemmin rasittaa!

lapioin lumia pihalta (millonkohan se olikaan kun lumista oli juttua, hm, muistikatkoksiako :)) mulla) hyvää liikuntaa se oli jossa sai hyvät hiet pintaan ja eikun suihkuun sen jälkeen.

Onneksi ei lumia enää pihalla ole kuin jokusia "länttejä" siellä täällä ja tuolla.

Niin juuri tokkopa lumityöt siellä Australia nimisessä maassa pahemmin tai paremminkaan rasittavat :) .En silti siellä asua haluaisi. Siihen olen liian isänmaallinen kuitenkin :) .

lapioin lumia pihalta (millonkohan se olikaan kun lumista oli juttua, hm, muistikatkoksiako :)) mulla) hyvää liikuntaa se oli jossa sai hyvät hiet pintaan ja eikun suihkuun sen jälkeen.

Onneksi ei lumia enää pihalla ole kuin jokusia "länttejä" siellä täällä ja tuolla.

Niin juuri tokkopa lumityöt siellä Australia nimisessä maassa pahemmin tai paremminkaan rasittavat :) .En silti siellä asua haluaisi. Siihen olen liian isänmaallinen kuitenkin :) .

menisi Australiassa päähän, kun kerran pallon alapinnalla asustavat!

• Putkivalo

Mutta mitä jos peruutettais koko kesä? Kevät varsinkin?

Tällainen luminen talvi sopii jotenkin neitsyeen luonteeseen paremmin - ei kuraa eikä pölyä, puhtaan valkeaa joka puolella. Hiljaista. Lapsilla on tekemistä, ei muuta kuin vähän evästä nassuun välillä että taas jaksavat. Koira tykkää. Kissa ei tuo niin paljon raatoja pihaan. Mitäs vielä... Mukavaa vetää peitto korviin saakka kun ei ole liian kuumaa :)

• Kevät tuli lumi suli,puro sanoi puli puli. Kun olin lapsi,niin sanottiin että uusi lumi vanhan lumen surma. Kun se harmitti niin vietävästi kun tuli takatalvi.
        Kun ilmat lauhtui rupesi talitintit sun muut pikkulinnut liikkumaan vilkkaammin,niitä olen yrittänyt sada jopa filmille.

• miljoonapulu

mieltä. Oli muuten sun vastauksesi kiva :) .

Oot neitsyt horoskoopiltasi?

Juu puhtaan valkeaa on joka puolella.

Saalistaako kissa paljonkin kesäisin vai onko niinkuin Karvinen :) ? ootko muuten nähnyt Karvisesta tehdyn leffan? Ja sen toisenkin osan?
        Mä oon ja ovat hauskoja. Toka osa eka osaa parempi.

• miljoonapulu
        VaasanJaakkoo kirjoitti:

Kevät tuli lumi suli,puro sanoi puli puli. Kun olin lapsi,niin sanottiin että uusi lumi vanhan lumen surma. Kun se harmitti niin vietävästi kun tuli takatalvi.
        Kun ilmat lauhtui rupesi talitintit sun muut pikkulinnut liikkumaan vilkkaammin,niitä olen yrittänyt sada jopa filmille.

valokuvausta? Onko tullut hyviä otoksia?

• Putkivalo
        miljoonapulu kirjoitti:

mieltä. Oli muuten sun vastauksesi kiva :) .

Oot neitsyt horoskoopiltasi?

Juu puhtaan valkeaa on joka puolella.

Saalistaako kissa paljonkin kesäisin vai onko niinkuin Karvinen :) ? ootko muuten nähnyt Karvisesta tehdyn leffan? Ja sen toisenkin osan?
        Mä oon ja ovat hauskoja. Toka osa eka osaa parempi.

Olen sen ekan leffan nähnyt :)

Kyllä tämä on oppinut kiitettävästi saalistamaan. Koirakin pääsi elävän ravinnon makuun kun misse toi elävän hiiren ja koira nappasi sen kitaansa. En vaan pystynyt laittaa sormet haukun suuhun ja pakottaa sitä irrottamaan otetta kun se pikkuinen piipitti siellä :/// hyyrrrrr... Nyt on koirakin oppinut kaivamaan peltomyyriä hangesta, niitä on täällä ihan kasapäin. Pitäiskö mun ruveta noille omille eluikoille syöttämään jotain vähän parempaa sapuskaa :))

Jos teillä on hiiri- tai myyräongelmia, niin täällä on kaksikko valmiina torjuntaan!

valokuvausta? Onko tullut hyviä otoksia?

On sitä tullut joku vuosi harrastettua,kun olis motivaatiota ja täppiä,niin vois paremminkin tutustua siihen. Erillaisia objektiiveja ,suodattimia,valotusaikoja,etc olis kiva kokeilla.
        Kuvat on sellaisia ystävistä,rakkaista,eläimistä,koiranäytelyistä ja kokeista otettuja.
        Digikamera pitäis hommata seuraavaksi.Sais kuvat suoraan koneelle.
        Ihan hyvä harrastus,suosittelen.

• miljoonapulu
        Putkivalo kirjoitti:

Olen sen ekan leffan nähnyt :)

Kyllä tämä on oppinut kiitettävästi saalistamaan. Koirakin pääsi elävän ravinnon makuun kun misse toi elävän hiiren ja koira nappasi sen kitaansa. En vaan pystynyt laittaa sormet haukun suuhun ja pakottaa sitä irrottamaan otetta kun se pikkuinen piipitti siellä :/// hyyrrrrr... Nyt on koirakin oppinut kaivamaan peltomyyriä hangesta, niitä on täällä ihan kasapäin. Pitäiskö mun ruveta noille omille eluikoille syöttämään jotain vähän parempaa sapuskaa :))

Jos teillä on hiiri- tai myyräongelmia, niin täällä on kaksikko valmiina torjuntaan!

tuo Karvinen. Suosittelen sulle osaa kaksi, on muuten parempi ja hauskempi kuin eka :).

Ovat omatoimisia nuo sinun lemmikkisi :) .

Ai meinaatkko että parempaa ruokaa pitäs antaa niille? Hei älä ihmeessä kun pyydystävät ite ruokansa niin pääset halvemmalla :))) .

Kun talvisin on kylmää niin tuolla jossa välikaton (oikea sana?) välissä menee hiiri tai hiiriä tai rottia. Senpäivänen rapina vaan kuuluu, ei tosin vielä tänä talvena, vielä ehtivät.
        Jos ovatkin kuolleet kokonaan tän seudun hiiret :) .

• miljoonapulu
        VaasanJaakkoo kirjoitti:

On sitä tullut joku vuosi harrastettua,kun olis motivaatiota ja täppiä,niin vois paremminkin tutustua siihen. Erillaisia objektiiveja ,suodattimia,valotusaikoja,etc olis kiva kokeilla.
        Kuvat on sellaisia ystävistä,rakkaista,eläimistä,koiranäytelyistä ja kokeista otettuja.
        Digikamera pitäis hommata seuraavaksi.Sais kuvat suoraan koneelle.
        Ihan hyvä harrastus,suosittelen.

digikamera hommata. On muuten kätevää kun saa kuvat koneelle ja jos sulla on tulostin niin kuvia voi tulostaakin valokuvapaperille jos haluaa. Meillä on digikamera ollut useamman vuoden jo käytössä.

Suunnittelen uuden digikameran ostoa - sitten joskus ennen kesää.

• pookionki

yhtään hidastavan niitä neljää joutsenta, jotka lensivät aamulla vaikka yöllä
      (toissayönä) oli 26 astetta pakkasta.

• miljoonapulu

kauniin näköistä kun useampi joutsen lensi.

Joutsen on muuten uljas lintu omalla tavallaan. :)

• Jermuxi tms.

tai ainakin mä luulen niin...Tarkistan vielä, koska on olluna kaikenlaisia kesäkauteen siirtymisiä ja sen sellaista tavallisen ihmisen sotkemiseen tarkoitettuja salaliittoja. Onko kesäkauteen siirtyminen mielestäsi oikein?

• miljoonapulu

maanantai joo.

Kesäkausi on ehdottomasti kiva juttu mutta mun mielestä kellonaikaa ei tarttisi siirtää.

En diggaa kellonajansiirrosta.

• Jermuxi tms.
        miljoonapulu kirjoitti:

maanantai joo.

Kesäkausi on ehdottomasti kiva juttu mutta mun mielestä kellonaikaa ei tarttisi siirtää.

En diggaa kellonajansiirrosta.

Olisi sellainen juttu, että uutisissa julistettais ympäri juurooppaa, että "Nyt alkoi kesäkausi". No sitten olis pakko olla ilmojen ja vesien jo lämpimiä. Ei tollasten kellojen kanssa turatessa tule yhtään mitään, mutta kokonainen kesäkausi vois olla asiaa. Se vois alkaa tossa maaliskuun lopusta tonne lokakuulle...Sitten vasta sais tulla kylmää ja sen sellaista sotkua.

• miljoonapulu
        Jermuxi tms. kirjoitti:

Olisi sellainen juttu, että uutisissa julistettais ympäri juurooppaa, että "Nyt alkoi kesäkausi". No sitten olis pakko olla ilmojen ja vesien jo lämpimiä. Ei tollasten kellojen kanssa turatessa tule yhtään mitään, mutta kokonainen kesäkausi vois olla asiaa. Se vois alkaa tossa maaliskuun lopusta tonne lokakuulle...Sitten vasta sais tulla kylmää ja sen sellaista sotkua.

mietinkin.

Mä tykkäisin just sellasesta kesäkaudesta olisi juuri tuo ajankohta jonka mainitsit :) .

Maaliskuusta lokakuuhun olisi kesäkausi.
        Oikeastaan marraskuun alussa voisi alkaa viileämmät ilmat. Puhuit ihan täyttä asiaa :) .

• Herra-47............

satanut lunta, pilvipoutaa on ja 18 astetta lämpöä. Salossa.

Ketjusta on poistettu 8 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. En voi jutella kanssasi

tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih
      Tunteet
      50
      6733
    2. Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.

Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j
      Maailman menoa
      675
      2915
    3. Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa

Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens
      Maailman menoa
      83
      1270
    4. Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?

Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.
      Ikävä
      97
      1249
    5. Koska olet rakastellut

Kaivattusi kanssa viimeksi?
      Ikävä
      84
      1235
    6. Anteeksi Pekka -vedätys

Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä
      Maailman menoa
      61
      1144
    7. Miten saisin

Sinut omakseni?
      Ikävä
      89
      1130
    8. Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.

Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä
      Idän uskonnot
      237
      1100
    9. Kumpi tästä

Teidän tilanteesta teki vaikeaa? Sivusta
      Ikävä
      72
      1012
    10. Kaikkia ei voi miellyttää

Eikä ole tarviskaan. Hyvää huomenta ja mukavaa perjantaita. 😊❄️⚜️✌🏼❤️
      Ikävä
      241