tehdä esitteen - nelisivuisen, eli yksi sivu olisi kooltaan A5? Onko se vaikeaa? Olen joskus kirjoitellut tavallisia A4 kokoa, mutta tuota tyyppiä en taida.
Siis sellainen kun taittaa A4 kahtia, pitäisi saada ja onnistua. Olen yrittänyt etsiä, mutta en ole osannut löytää, eli miten saan tehtyä esitteen?
Löytyykö yksityiskohtaista tietoa tai opasta tuollaisen tekoon?
millä
4
1112
Vastaukset
- Poro1
avaa teksturisi, eli esim. word tai openofficen writer.
Uusi sivu -> sivun koko A5.
Tee 4 sivua juttua.
Tulostusvaiheessa pitää laittaa oikea järjestys sivuille ja tulostaa samalle sivulle (paperille) 2 sivua, jolloin se onnistuu.
Kerro vielä millä aiot tehdä niin neuvotaan lisää...
:)- Ap...
minulla on molemmat tekstinkäsittelyohjelmat koneella, siis word ja openoffice writer. Kumpi lienee kätevämpi? Lisäksi on jokin abiohjelma. Täytyy opetella ja mielellään otan neuvoja vastaan. Kiitos paljon :)
Tarkoitus tehdä esite talomme (vuokratalon)kerhotiloista, säännöistä ja ohjeista ym joka annettaisiin aina uudelle asukkaalle.
Kyse asukastoimikunnan esitteestä.
OpenOfficessa on esitetulostustoiminto, joka on tarkoitettu juuri tuota tarkoitusta varten.
Laadi esite sivukoolla A5.
Jos tulostimessasi on arkinkääntöyksikkö:
1. Ruksaa tulostusasetussivulta (Työkalut -> Asetukset -> OpenOffice.org Writer -> Tulostus) seuraavat kohdat: Vasemmat sivut, Oikeat sivut sekä Esite.
2. Valitse Tiedosto -> Tulosta, valitse tulostimen asetuksista arkin suunnaksi vaaka (landscape) ja kaksipuoleinen tulostus.
3. Tulosta kaikki sivut.
Jos tulostimessasi ei ole arkinkääntöyksikköä, täytyy vähän tusata:
1. Ruksaa tulostusasetussivulta (Työkalut -> Asetukset -> OpenOffice.org Writer -> Tulostus) seuraavat kohdat: Oikeat sivut sekä Esite. Ota ruksi pois kohdasta Vasemmat sivut.
2. Valitse Tiedosto -> Tulosta, valitse tulostimen asetuksista arkin suunnaksi vaaka (landscape).
3. Tulosta kaikki sivut.
4. Käännä tulostettujen arkkien nippu ympäri ja aseta uudestaan paperikaukaloon (tässä tulee tusausta: tulostimesta riippuu, miten päin nippu täytyy kääntää).
5. Ruksaa tulostusasetussivulta (Työkalut -> Asetukset -> OpenOffice.org Writer -> Tulostus) seuraavat kohdat: Vasemmat sivut sekä Esite (ja taas tusausta: tulostimesta riippuen täytyy mahdollisesti ruksata myös kohta Käännetty). Ota ruksi pois kohdasta Oikeat sivut.
6. Valitse Tiedosto -> Tulosta, tarkista tulostimen asetuksista, että arkin suunta on vaaka (landscape).
7 Tulosta kaikki sivut.
Kun vaan etukäteen kokeilet, miten päin arkkinippu pitää asettaa kaukaloon kääntöpuolen tulostamiseksi ja pitääkö Käännetty-kohta ruksata, niin homma toimii hienosti. (Käännetty-asetus tarkoittaa, että sivut tulostetaan käännetyssä järjestyksessä, siis viimeisestä ensimmäiseen.)
Muista lopuksi palauttaa OpenOfficen ja tulostimen asetukset ennalleen.- ap...
kiittää tarkoista ohjeista ja hyvistä neuvoistasi. En ole ehtinyt käytännössä kokeilla, mutta tulostin neuvosi paperille ja lähipäivinä aloitan esitteen tekemisen. Varmasti onnistuu. Suuret kiitokset ja mukavaa kevään jatkoa!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih496475Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j6562757Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens831239- 841185
Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.911174Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä611113- 891100
Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä2751088- 71985
- 229870