voinko olla raskaana?

45 v. nainen

Normaalisti kuukautiset tulee 25 pv välein, nyt 6 pv myöhässä enkä tahdo uskoa olevani raskaana. Itsellä jo kaksi isompaa lasta ja nyt uusi suhde, jonka kanssa en enää jaksaisi alkaa alusta.
Huomenna teen testin ja pelottaa jo valmiiksi. Vai voiko vaihdevuosia lähestyvällä olla epäsäännölliset kuukautiset, kun muitakin oireita ollut kuten ärtymys ja yöhikoilu?
Pientä rusehtavaa vuotoa tipottain tuli tuossa viikko sitten, ja alavatsanipistelyä, rinnat on tosi arat...apua!!

16

921

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • on kuukautiset,

ja vielä kerrot että normisti 25 pv välein, eli kierto on säännöllinen, niin totta ihmeessä voit olla raskaana jos ehkäisy on pettänyt...

• aloittaja

Eli tietysti voin olla, en olettanut että hedelmällisyys lisääntyisi ainakaan iän myötä.
        Ehkäisyä en ole koskaan käyttänyt, ja kaksi aiempaa ovat samanlaisia sattumia.
        Täytän elokuussa 46 ja luotin siihen etten enää saa lasta kun ennenkin oli vaikeata.
        Ei näköjään kannata luottaa siihenkään..:(
        Jos näyttää plussaa, täytyy tosissaan miettiä jaksanko enää aloittaa alusta, olen eläkeikäinen kun lapsi muuttaa kotoa.

• rähmä....
        aloittaja kirjoitti:

Eli tietysti voin olla, en olettanut että hedelmällisyys lisääntyisi ainakaan iän myötä.
        Ehkäisyä en ole koskaan käyttänyt, ja kaksi aiempaa ovat samanlaisia sattumia.
        Täytän elokuussa 46 ja luotin siihen etten enää saa lasta kun ennenkin oli vaikeata.
        Ei näköjään kannata luottaa siihenkään..:(
        Jos näyttää plussaa, täytyy tosissaan miettiä jaksanko enää aloittaa alusta, olen eläkeikäinen kun lapsi muuttaa kotoa.

Tuon ikäinen kahden lapsen äiti ei tiedä että raskaaksi voi tulla jos ei käytä ehkäisyä ja on kuukautiset. Mitä sitten vaikka aiemmat olisi kuinka monen vuoden yrityksen tulos??? JOs kerran olet tullut raskaaksi, voit tulla kolmannenkin kerran.... Kyllähän se hedelmällisyys keskimäärin vähenee mutta aina osa tulee raskaaksi!

• aloittaja
        rähmä.... kirjoitti:

Tuon ikäinen kahden lapsen äiti ei tiedä että raskaaksi voi tulla jos ei käytä ehkäisyä ja on kuukautiset. Mitä sitten vaikka aiemmat olisi kuinka monen vuoden yrityksen tulos??? JOs kerran olet tullut raskaaksi, voit tulla kolmannenkin kerran.... Kyllähän se hedelmällisyys keskimäärin vähenee mutta aina osa tulee raskaaksi!

Luonnollisesti tiesin että voi, varsinkin ne jotka jättää ehkäisyn pois kun aiemmin onnistunut helposti. Oletin että vaihdevuodet alkaa vähitellen n. 45 vuotiaasta lähtien ja että vaara alkaisi olla ohi.
        Huomautan että ensimmäisen lapsen ja seksielämän aloittamisen välillä oli 13 v- ilman ehkäisyä.
        Helposti en ole raskaaksi tullut, mutta kuten sanoin näköjään voi vielä vanhanakin tulla. Omapa tietysti on ongelmani.

• ja asennutin juuri
        aloittaja kirjoitti:

Luonnollisesti tiesin että voi, varsinkin ne jotka jättää ehkäisyn pois kun aiemmin onnistunut helposti. Oletin että vaihdevuodet alkaa vähitellen n. 45 vuotiaasta lähtien ja että vaara alkaisi olla ohi.
        Huomautan että ensimmäisen lapsen ja seksielämän aloittamisen välillä oli 13 v- ilman ehkäisyä.
        Helposti en ole raskaaksi tullut, mutta kuten sanoin näköjään voi vielä vanhanakin tulla. Omapa tietysti on ongelmani.

uuden Mirenan viime viikolla, kiertoni on edelleen säännöllinen. En voisi kuvitellakaan olevani vielä ilman ehkäisyä. Raskauden mahdollisuus kohdallani pieni, mutta on kuitenkin mahdollinen, joten en ota riskiä.

• :))
        ja asennutin juuri kirjoitti:

uuden Mirenan viime viikolla, kiertoni on edelleen säännöllinen. En voisi kuvitellakaan olevani vielä ilman ehkäisyä. Raskauden mahdollisuus kohdallani pieni, mutta on kuitenkin mahdollinen, joten en ota riskiä.

Kuulostaa vaan niin hassulta...erityisesti tällä palstalla...että raskautta ajatellaan "riskinä". Minusta se on pikemminkin "lahja" tai "mahdollisuus" tai "onnenpotku" tai jotain sen kaltaista. Mielestäni aloittaja...jos nyt raskaana onkaan...on saanut aikamoisen onnenpotkun, kun vielä tuossa iässä tuolla historiikilla mahdollisesti on raskaana :)).
        Minullakin on tuollainen "onnenpotku" kasvamassa...kolmas sellainen (toinen kyllä kuoli)...kun minulle nuorena ennustettiin lapsettomuutta :).

• :)) kirjoitti:

Kuulostaa vaan niin hassulta...erityisesti tällä palstalla...että raskautta ajatellaan "riskinä". Minusta se on pikemminkin "lahja" tai "mahdollisuus" tai "onnenpotku" tai jotain sen kaltaista. Mielestäni aloittaja...jos nyt raskaana onkaan...on saanut aikamoisen onnenpotkun, kun vielä tuossa iässä tuolla historiikilla mahdollisesti on raskaana :)).
        Minullakin on tuollainen "onnenpotku" kasvamassa...kolmas sellainen (toinen kyllä kuoli)...kun minulle nuorena ennustettiin lapsettomuutta :).

olet? Itellä vähän niinku sama tilanne. En kyllä oo tehnyt raskaustestiä, kun vielä odotan et kk alkais kunnolla. Itse ajattelen et ei oikein näin iäkkäänä vois lapsia tehdä, kun sit laps joutuu vanhemmistaan aikasemmin luopumaan. Siis ajattelen kuolemista ja lapset joutuu sitä suremaan niin nuorena.

• onnea :)
        enkeliprinsessa kirjoitti:

olet? Itellä vähän niinku sama tilanne. En kyllä oo tehnyt raskaustestiä, kun vielä odotan et kk alkais kunnolla. Itse ajattelen et ei oikein näin iäkkäänä vois lapsia tehdä, kun sit laps joutuu vanhemmistaan aikasemmin luopumaan. Siis ajattelen kuolemista ja lapset joutuu sitä suremaan niin nuorena.

Ei kannata noin raskasmielisesti tätä elämää ajatella. Mitä jos elätkin pirteänä ysivitoseksi? Lapsesi ei joudu luopumaan vanhemmastaan yhtään sen aikaisemmin kuin muutkaan lapset. Sitä paitsi kuka tahansa parikymppinen äiti voi kuolla vaikka auto-onnettomuudessa tai vakavan sairauden takia. Ei kukaan meistä tiedä päiviemme määrää, jos fysiikkasi vielä on sellainen, että raskaus on mahdollinen niin anna mennä vain. Toivotaan, että on tärpännyt!

• onnea :) kirjoitti:

Ei kannata noin raskasmielisesti tätä elämää ajatella. Mitä jos elätkin pirteänä ysivitoseksi? Lapsesi ei joudu luopumaan vanhemmastaan yhtään sen aikaisemmin kuin muutkaan lapset. Sitä paitsi kuka tahansa parikymppinen äiti voi kuolla vaikka auto-onnettomuudessa tai vakavan sairauden takia. Ei kukaan meistä tiedä päiviemme määrää, jos fysiikkasi vielä on sellainen, että raskaus on mahdollinen niin anna mennä vain. Toivotaan, että on tärpännyt!

oon oottanut et alkas kk. Kait se testi pitäis ostaa. Ettei tarte miettiä. Kiitos ihanasta viestistä.

• enää 48 vuotiaana
        :)) kirjoitti:

raskautua, minulla on kaksi aikuista lasta ja kaksi lastenlastakin.

Kukin voi hankkia halutessaan lapsia,missä iässä haluaa, me olemme päättäneet jo aikoja sitten että meillä lapset on ns. "tehty"/saatu, en halua enää liki viisikymppisenä raskautua.

Minun on aikanaan ollut hyvin vaikea raskautua, muttei sekään silti saa minua ajattelemaan että esim. Mirenan pettäminen tässä vaiheessa olisi joku onnenpotku.

Minkä ikäinen sinä nimimerkki :)) olet? Oletko sinäkin kuten itse, kaksi vuotta vaille 50 v??

Onnea odotukseesi, sinä olet valinnut raskauden, se on sinun valintasi, minä en enää halua raskautua, se on minun valintani.

• aloittaja
        enää 48 vuotiaana kirjoitti:

raskautua, minulla on kaksi aikuista lasta ja kaksi lastenlastakin.

Kukin voi hankkia halutessaan lapsia,missä iässä haluaa, me olemme päättäneet jo aikoja sitten että meillä lapset on ns. "tehty"/saatu, en halua enää liki viisikymppisenä raskautua.

Minun on aikanaan ollut hyvin vaikea raskautua, muttei sekään silti saa minua ajattelemaan että esim. Mirenan pettäminen tässä vaiheessa olisi joku onnenpotku.

Minkä ikäinen sinä nimimerkki :)) olet? Oletko sinäkin kuten itse, kaksi vuotta vaille 50 v??

Onnea odotukseesi, sinä olet valinnut raskauden, se on sinun valintasi, minä en enää halua raskautua, se on minun valintani.

Olen "vasta" 45, elokuussa 46 ja kävin testin hakemassa ja teen ehkä aamulla.
        Riski sikäli että minulla on jo yksi kehitysvammainen lapsi ja riski saada toinen on suurempi, siksi en voi yhtä söpöilevästi ajatella raskautta. Ei se ihan sama ole minkä ikäinen on, vaikkei kuolemaa miettisi. En jotenkin jaksa enää 65-vuotiaana startata vihdoin siihen omaan oloon viimeisenkin lennettyä pesästä, liian pitkät ikäerot lasten välillä tekee äitiydestä pitkän taipaleen.
        Kaikkea hyvää enkeliprinsessalle, miten sitten käykin, et ole yksin.
        Ja kierukka on hyvä olemassa. Kuulun siihen vähemmistöön joka ei koskaan ole käyttänyt ehkäisyä eikä ajatellut sitä nyt enää aloittaa.

• eikö totta??
        aloittaja kirjoitti:

Riski sikäli että minulla on jo yksi kehitysvammainen lapsi ja riski saada toinen on suurempi, siksi en voi yhtä söpöilevästi ajatella raskautta. Ei se ihan sama ole minkä ikäinen on, vaikkei kuolemaa miettisi. En jotenkin jaksa enää 65-vuotiaana startata vihdoin siihen omaan oloon viimeisenkin lennettyä pesästä, liian pitkät ikäerot lasten välillä tekee äitiydestä pitkän taipaleen.
        Ja kierukka on hyvä olemassa. Kuulun siihen vähemmistöön joka ei koskaan ole käyttänyt ehkäisyä eikä ajatellut sitä nyt enää aloittaa.

Kovasti voimia sinulle!

• aloittaja kirjoitti:

tein toissa iltana ja näytti et en ole raskaana. Minä oon 44v ja otettiin tänään tk:ssa pari verikoetta. Yksi lapsi mulla on 6v ja hän haluaisi vauvaa. Hän aina puhuu, et äitin masus on vauva.(muuten tilanne ei ole muuttunut)

• plussan, kertoi

tein toissa iltana ja näytti et en ole raskaana. Minä oon 44v ja otettiin tänään tk:ssa pari verikoetta. Yksi lapsi mulla on 6v ja hän haluaisi vauvaa. Hän aina puhuu, et äitin masus on vauva.(muuten tilanne ei ole muuttunut)

siitä tuolla toisaalla.

• plussan, kertoi kirjoitti:

siitä tuolla toisaalla.

Lääkäri määräs hormoonitestiin. Ens vkolla selviää sen tulos. Ei minusta ole kyllä edes tuntunut et olisin raskaana. Jos ei yllätysraskaus, niin oisko yllätysvaihdevuodet. En kyllä ole sellaista odottanut. Ois tietysti voinu varmistaa ostamalla apteekista testi ja tehdä aamulla. Eikä marketista.

• ihmetyksiä

Lääkäri määräs hormoonitestiin. Ens vkolla selviää sen tulos. Ei minusta ole kyllä edes tuntunut et olisin raskaana. Jos ei yllätysraskaus, niin oisko yllätysvaihdevuodet. En kyllä ole sellaista odottanut. Ois tietysti voinu varmistaa ostamalla apteekista testi ja tehdä aamulla. Eikä marketista.

Enkeliprinsessa, tarkoititko fsh? Olen saman ikäinen kuin sinä, yksi lapsi myös, ja vielä saisi toinen tulla... Kaikki poppakonstit on käytetty ja hoidoissa oltu. Ei tulosta.... Yritystä monta vuotta.. Miehen simpoissa vika nyt tietysti minun iässäni. Fsh tutkittu, arvo reilusti alle 10. Mutta kuinka kauan...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. En voi jutella kanssasi

tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih
      Tunteet
      50
      6763
    2. Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.

Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j
      Maailman menoa
      674
      2932
    3. Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa

Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens
      Maailman menoa
      83
      1270
    4. Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?

Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.
      Ikävä
      98
      1261
    5. Koska olet rakastellut

Kaivattusi kanssa viimeksi?
      Ikävä
      84
      1235
    6. Anteeksi Pekka -vedätys

Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä
      Maailman menoa
      61
      1144
    7. Miten saisin

Sinut omakseni?
      Ikävä
      89
      1130
    8. Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.

Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä
      Idän uskonnot
      237
      1110
    9. Kumpi tästä

Teidän tilanteesta teki vaikeaa? Sivusta
      Ikävä
      72
      1012
    10. Kaikkia ei voi miellyttää

Eikä ole tarviskaan. Hyvää huomenta ja mukavaa perjantaita. 😊❄️⚜️✌🏼❤️
      Ikävä
      223