Oletteko treenanneet kauan?

xenier

Miten pitkään pitää treenata, että saa kaikki hengelliset ulottuvuudet karsittua pois elämästään? Että saa itsestään tieteellis-teknisesti rajoittuneen pölkkypään, joka havaitsee vain ne ilmiöt, jotka voi taskulaskimella mallintaa?

Tarvitaanko "dopingia"? Darwin & Dawkins -kuuria?

Entä miten nopeasti saa kehitettyä itselleen ateistisen ylimielisyyden? Siis sen ylimielisyyden, jonka avulla käden käänteessä mitätöidään toisten ihmisten uskonnollis-mystiset kokemukset ja koko 2000-vuotinen kristinuskon kulttuuriperintö?

18

484

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kyllähän tuo sinun kirjoittamaksi kelpaa....

• Kössönöm

No jos olet hengittämättä öbaut viis minuuttia, niin eiköhän se siitä sinuakin helpota.

Oletko tietoinen siitä, että elämästä voi nauttia ilman taskulaskimia? Minä ainakin voin. Kuten myös ihan ilman uskontoja.

• eikkari7

ni ite dikkaan pärjää ilman,vaik duunis ois nopeempaa käyttää laskinta.koettele ittees vähennä 100;st miinus 3,3 jne...osaat varmaa,mut kertaus on opintojen äiti,tai jotai.

• Kössönöm
        eikkari7 kirjoitti:

ni ite dikkaan pärjää ilman,vaik duunis ois nopeempaa käyttää laskinta.koettele ittees vähennä 100;st miinus 3,3 jne...osaat varmaa,mut kertaus on opintojen äiti,tai jotai.

no yritäpäs tehdä laulu, jossa on a, b ja c osa ja niiden pitää rimmata ja laulussa pitäisi olla vielä jokin sanoma ja tavutus kohdallaan.

Siihen ei taskulaskimet auta.

En näe mitään syytä lähteä vähentämään satasesta yhtään mitään, paitsi kaupan kassalla.

• eikkari7
        Kössönöm kirjoitti:

no yritäpäs tehdä laulu, jossa on a, b ja c osa ja niiden pitää rimmata ja laulussa pitäisi olla vielä jokin sanoma ja tavutus kohdallaan.

Siihen ei taskulaskimet auta.

En näe mitään syytä lähteä vähentämään satasesta yhtään mitään, paitsi kaupan kassalla.

tehny biisei yleen a=intro b=sointukulku c=kertsi.mut toi riimitys ei onnaa mult.ite lasken enne kassaa ettei tuu nolo tilanne.

• luottokortti
        eikkari7 kirjoitti:

tehny biisei yleen a=intro b=sointukulku c=kertsi.mut toi riimitys ei onnaa mult.ite lasken enne kassaa ettei tuu nolo tilanne.

"ite lasken enne kassaa ettei tuu nolo tilanne."

Taas yksi ongelma vähemmän...

• eikkari7
        luottokortti kirjoitti:

"ite lasken enne kassaa ettei tuu nolo tilanne."

Taas yksi ongelma vähemmän...

pitäähä aivoja käyttää.mut jos tarjoot mulle luotto korttii ni ok,toi nordea poikkas mu masteri.niil ei oo empaattisia kykyjä mun mielest.tosin en oo niille pesookaa velkaa.

• Kössönöm
        eikkari7 kirjoitti:

pitäähä aivoja käyttää.mut jos tarjoot mulle luotto korttii ni ok,toi nordea poikkas mu masteri.niil ei oo empaattisia kykyjä mun mielest.tosin en oo niille pesookaa velkaa.

että teen koosteen kirjoituksistasi (mistähän kaikista ketjuista niitä löytää) ja teen niistä räpin?

Sinulla on ihan hauskoja ideoita, joten niistä voisi ihan hauskan räpin saada. Tai voit sinä sellaisen itsekin tehdä. Muista sitten laittaa sinne loppuun jou.

• iskias

-tuo sydämellisyys lämmittää, kiitos;)

Onko noin paha olla, tuliko pipi kun täällä luuhaat?

• puolestasi

olet harjoitellut olkiukkojen tekoa?

• konna

se tuossa väsää, mutta kun kelit on mitä on:/

Ja sitten se käytti sen porkkanankin puikulaperunana:D

• Kun ateismia vastaan ei kerran ole järkisyillä perusteltavia argumentteja, pitää kärjistää ja tehdä omia. Sellaista imaginaarista vastustajaa päin hyökkäämistä kutsutaan olkiukkojen hakkaamiseksi. Olet jäänyt siitä kiinni ennenkin. :)

• xenier

Luulete olevanne ateisteja, vaikka oikeasti palvotte palavan hartaasti vähäistä järkeänne.

Vähäinen järki on teidän epäjumalanne ja kaiken kattava maailmanselityksenne.

• Kössönöm
        xenier kirjoitti:

Luulete olevanne ateisteja, vaikka oikeasti palvotte palavan hartaasti vähäistä järkeänne.

"Vähäinen järki on teidän epäjumalanne ja kaiken kattava maailmanselityksenne."

- Järjellään täällä jokainen kai yrittää selviytyä. Luultavasti sinäkin. Miten sinä siitä epäjumalan nyt väsäsit?

Elän elämäni näillä tiedoilla ja taidoilla jotka minulla on. Muutakaan ei ole.

• ertert
        xenier kirjoitti:

Puhu vain itsestäsi. Jos sinulla on tapana väsäillä jumalia ihan mistä sattuu, ei se tarkoita, että muut tekisivät niin.

• xenier kirjoitti:

Et oikein tahdo osua, kun vain kuvittelet itsellesi ja uskollesi vihollisia. :)

• Finwitch

... olivat/ovat ne, jotka aikanaan (ja nykyään) kristinuskoa ovat levittämässä olleet. Tuhota nyt toisen kansan ainutlaatuinen kulttuuriperintö, usein satoja tuhansia vuosia vanha.

Koskee kaikkia alkuperäiskulttuureja; Alkuperäisten amerikkalaisten (siis kolumbuksen intiaanit, kaikki heimot), afrikkalaiset(jotka paitsi tuhottiin myös orjuutettiin), Australialaiset aboriginaalit, myös alkuperäiset suomalaiset.

Yhteistä näille kulttuureille on luonnon kanssa ja ehdoilla, sopusoinnussa eläminen, ei suinkaan luonnon väkivaltaista alistamista. Se on parempi malli.

• Nimi merkki

Kas kun vähän yli 20 vuotta elämistä hartaan uskovaisten perheessä oli jo erinomaisen hyvä kasvualusta näkemään kristinuskon täydellisen tyhjyyden ja ne keisarin uudet vaatteet.

Ja sen jälkeen jo noin 30 vuotta omaa (erinomaisesti sujunutta) elämää uskonnon ulkopuolella on vain vahvistanut näkemystäni siitä, ettei uskontoa tarvita mihinkään. Eihän tyhjällä ja olemattomalla ole mitään arvoa.

Ja mitä ylimielisyyteen tulee, niin mitään sen pahempia megahyperylimielisiä ihmisiä kuin omahyväisyyteensä tukehtuvat superegoistiset uskovaiset en ole eläissäni tavannut. Mahtipontisia Maailman Napoja, jotka kuvittelevat että koko valtava maailmankaikkeus on luotu vain heitä varten ja että he ovat maailman tärkeimpiä olentoja jotka elävät ikuisesti ja jotka luulevat tietävänsä jonkun Pyhän Totuuden, vaikka oikeasti tietävät vain typerän lapsellisia kansantaruja, joita kertoivat lammaspaimenet jotka uskoivat maan olevan litteä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?

Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa
      Sinkut
      176
      4777
    2. Ei ole kyllä mennyt

Kovin hyvin kun alussa pieni sekoaminen hänestä 😏
      Ikävä
      12
      3316
    3. En rehellisesti usko et oisit

Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos
      Ikävä
      40
      2213
    4. Näin sinusta taas unta!

Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly
      Ikävä
      26
      1994
    5. Paljonko aikaa on kulunut siitä kun viimeksi tapasit hänet?

Päiviä? Viikkoja? Kuukausia? Vuosia?
      Ikävä
      47
      1926
    6. Se oli siinä sitten

Yhdysvaltain presidentti Donald Trump on määrännyt kaiken maan Ukrainalle toimittaman sotilaallisen tuen tauolle, kertoo
      NATO
      673
      1873
    7. Mikä sinua ja kaivattuasi

Yhdistää?
      Ikävä
      117
      1821
    8. Olet muutenkin tyhmä

Ja käyttäydyt epäasiallisesti siinä työssäsi.
      Ikävä
      137
      1737
    9. Ajelen varmaan siellä suunnalla

taas yöllä, vahingossa käyn sun pihalla. 😏 m
      Ikävä
      45
      1495
    10. En muuttaisi sinusta mitään

Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul
      Ikävä
      10
      1431
    Aihe