Ulkoisilla paineilla
sisäisen merkitys
tiivistyy olemukseen
täyttääkö ihmisyyden
riisutaan opittu
arpineen haavoineen
karvoineen kaikkineen
vaatteitta toinen
edessä ihmisenä
raavitaan pintaa
sisemmällä
toinen ihminen
todellinen
kulisseitta
aidompi
sellaisenaan
sisältä, ulkoa
alasti, sinä
ihminen, oikea
minulle
Riisuttuna
10
225
Vastaukset
- runo64-1
...vähentää vaate vaatteelta itseään
niin paljastaa yhä enemmän ... rakkauttaan
ja on ihminen joka tarvii toista
kaikkine virheineen
rakkauteensa.
olipa hieman erilaista sinua,
pohdiskelevaa
mutta myös tuttua ja turvallista
sitä viettelevää kaunista kerrontaasi
joten hyvä upea vergeet...!!!- vergeet-mij-niet
sanoistasi. Meissä on monta kerrosta, kuten on tullut joskus mainittua. Harvemmin olen kai laittanut tämäntyyppistä luettavaa, mutta täytyy yrittää käsitellä rakkautta monista näkökulmista. Kiitos myös kyläilystäsi. Laitanpa hieman musiikkiakin runoni tueksi..:)
http://www.youtube.com/watch?v=xRQ8XB7QLvk&feature=related
piinallista,johon aivan liikaa luotetaan
ei rakkaus asu hiuksissa
ja naamioin tuskaa tuotetaan.
Ihmisen sydän kertoo totuuden.
Kiitos ve-mi-ni paljon sanovasta runostasi.- vergeet-mij-niet
karisee vuosien saatossa, jos on karistakseen.. Jos itsellä on leipää pöydässä ja asiat suhteellisen hyvin, on huomattavan helppoa ajatella asioita syvällisemmin. Jos jokainen päivä on olemassaolon taistelua, ei ehkä ole aikaa pysähtyä ajattelemaan. Sydämellään näkee paljon niin halutessaan. Kiitos, että luit ja kommentoit runoni.:)
- lindalinda1
Olipa vahva ja paljonpuhuva tämä runosi. Erilai-
nen tosiaan, mutta taidokas teos elämästä.
Hyvä, oikein hyvä.- vergeet-mij-niet
täytyy päästellä höyryjä ulos, jotta lempeät tuulet pääsevät sisään. Kiitos vierailustasi erilaiseen runooni.:)
- Minanoita
Hyvin mielenkiintoinen
runo sinulta..läpikotainen
toisen ihmisen tunteminen...
Tykkäsin!- vergeet-mij-niet
voi toki pyrkiä, mutta eihän toista opi ikinä täysin tuntemaan, kun itsestäänkin löytää välillä uusia piirteitä. Opiskelua se on koko elämä. Kiitos kyläilystäsi.:)
- kerppulintu
Ihmistä etsimässä varmaan. Minusta tämä runo on todella HYVÄ !
Ajatus pelkistetystä ihmisestä kiehtoo minua. Mutta onko sellaista olemassa?
Jos kaikki pintakrääsä kuoritaan, jäljelle jää sittenkin perittyä sosiaalista kerrostumaa ja historian jäljet.
Mutta sorry - tämähän olikin rakkausruno-osasto.
Tietysti syvällinen rakkaus on todellisempaa kuin ulkonaiseen perustuva hetken humaus.
Kerppuli- vergeet-mij-niet
Ajatus täysin pelkistetystä ihmisestä lienee mahdoton. Ihminen joutuu rakentamaan elämänsä niillä palikoilla, jotka on saatu, saadaan ja hankitaan elämän varrella. Toista ihmistä voi kuitenkin rakastaa ilman ulkoisia puitteita itsenään, vikoineenkin. Se oli kai tämän runoni perimmäinen ajatus. Kiitän sinua runooni kyläilystä ja aatoksistasi.:)
Lemmikki
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?
Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa842605En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos361819- 101684
Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa
Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin3701609Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly181562Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel681417- 1191227
- 131166
En muuttaisi sinusta mitään
Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul91126- 201029