Viron kruunu...

huomenna lähtö...

Kannattaako Tallinnassa vaihtaa rahat kruunuksi vai pärjääkö eurolla joka paikassa. Ottaako ne sitten kovemman hinnan jos vaihtaa rahansa euroiksi. Paljonko lie tällä hetkellä kruunun kurssi?

20

3845

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kurssi....

1€=n.15.6 EEK
      100EEK=n.6.4€
      Pärjää ja ei pärjää, riippuu paikasta.
      Kannattaa vaihtaa ainakin vähän, silloin vältät "väärin lasketun" vaihtokurssin.

• Vaihto on ny tän päivän kurssin mukaan 0,152 ja jotain.

• Entä se joka mun vajaa 900 euron koulutustuen jälkeen jää,ku pitää maksaa 600 vuokraa,vesimaksu ja sähkö.Sit sä valitat pienistä tuloista ja menoista,ku sama on edessä mullakin.Mitä jää käteen ku lapsia on 2?

• yrjänä väsynyt

Jotkut paikat voivat ottaa eurojakin, mutta yleensä kurssi on todella huono. Tosin jos on normaali votkaturisti, ei sillä muutamalla eurolla niin väliä ole....

huomata kannattaa sekin että paikallisissa paikoissa kurssi voi olla todella hyvä, mutta vaihtopalkkiosta ei mainita ennenkuin saat rahat kouraan...

• ...

kannattaa siis vaihtaa euroja kruunuiks, oon siellä nimittäin 4 päivää reissussa. Ja mitä oon lueskellu tuossa niin korttia ei kannata vissiin käyttää ja muutenkin täytyy olla rahojensa kanssa tarkkana.

• niin...
        ... kirjoitti:

kannattaa siis vaihtaa euroja kruunuiks, oon siellä nimittäin 4 päivää reissussa. Ja mitä oon lueskellu tuossa niin korttia ei kannata vissiin käyttää ja muutenkin täytyy olla rahojensa kanssa tarkkana.

Korttia nimenomaan kannattaa käyttää, jää valuutanvaihtopisteiden vaihtopalkkiot maksamatta.
        esim. Visa Electron käy melkein joka paikassa.
        Käteistä on tietenkin hyvä olla mukana , ja Pankit ovat paras paikka kroonien vaihtamiseen.

• korttiakin
        ... kirjoitti:

kannattaa ja voi käyttää, mutta kannattaa harkita, missä käyttää.

Itse käytän ostoksilla, mutta en kapakoissa.

• elecronilla
        niin... kirjoitti:

Korttia nimenomaan kannattaa käyttää, jää valuutanvaihtopisteiden vaihtopalkkiot maksamatta.
        Käteistä on tietenkin hyvä olla mukana , ja Pankit ovat paras paikka kroonien vaihtamiseen.

kannattaa ottaa suoraan seinästä kroonit!

• Laskea kannattavuutta
        elecronilla kirjoitti:

kannattaa ottaa suoraan seinästä kroonit!

Sampo pankki (suomen) ottaa aika hurjan nostopalkkion kun viron automaatista otat käteistä.. Visa Elecron kortilla

Käteisnosto pankkitililtä automaatilla ulkomailla: 2 e 2,5 %

Tuo 2,5 prosenttia siis nostetusta summasta.

• niin... kirjoitti:

Moi.Tämä oli oikea huomio.Jotkut suomalaiset,ikävä kyllä,ajattelevat et anti mennä vaan ja kortin käyttöä pelätään,vaikka varsinkin nykyiset visa elektron kortit ovat turvallisia koska kukaan ei voi nostaa tililtä,ilmoittamatta tunnusta ja henkkareita,ennen kuin kate on tarkistettu,ei edes ulkomailla.Hyvää jatkoa.

• SuperCity

Yks yhteen on hyvin kelvannut !

• omityiset kysymykset

Löydät netistä googlettamalla vastauksen jokaiseen.

• olen

googlettanut ja paljon ja osaan olen saanut vastaukset sitäkin kautta mutta ajattelin että täältä saa varmaan hyödyllistä tietoa esim just tuon rahan vaihdon kanssa ja kiitoksia vastauksista. :)

• ja sinänsä

Miksi sinä yleensäkään roikut näillä palstoilla ja vastailet toisten asiallisiin kysymyksiin KVN-tyyliin?
        Joka ikiseen kysymykseen löytyy vastaus netistä ja tämähän on si nettiä parhaimmillaan.

• niin..
        ja sinänsä kirjoitti:

Miksi sinä yleensäkään roikut näillä palstoilla ja vastailet toisten asiallisiin kysymyksiin KVN-tyyliin?
        Joka ikiseen kysymykseen löytyy vastaus netistä ja tämähän on si nettiä parhaimmillaan.

Mitä vittua se sulle kuuluu , pidä sinä huoli omista asoistasi.

• mäger

Jos kerran olette useamman päivän niin ensikassa, joku 50- 100 euroa voi vaihtaa vaikka omassa pankissa Suomessa tai laivalla. Ja loppu Tallinnan pankeissa.
      Kortteja ei juuri kannata käyttää ikinä. Tai voittehan kokeilla pikkusummilla ja laskekaa, on meinaan kallista!

• operetisti

Jep, kortin käyttö ainakin Sampo-pankissa on kallista. Ovat näköjän ottaneet kaikista ostoista muutaman prosentin palkkion, samoin automaattinostoista. Pahus vieköön. Mutta suuria rahamääriä kruunuina en kyllä menisi Tallinnassa myöskään kuljettelemaan...

• Viron kruunu on tällä hetkellä 0,152,kysyin sitä eilen 05.10.2009 Nordeasta .Oon itse menossa Viroon 5 viikoksi työharjoitteluun koulun kautta,ja siellä elämä ei oo paras mahdollinen.Pitää tietää suomalaisena missä liikut yms ja olla aina varovainen.Mä itse oon siellä käynyt reilun 10 kertaa ja tiedän että Suomen kielellä pärjää hyvin,mutta Englanti on eduksi.Hyvää matkaa ja kaikkea parasta sinulle.

• Virossa ollaan yhtä tarkkoja korttien kans ku suomessakin,:Toista se on mennään siperiaan,jossa kävin kesällä.Ja Pietari sekä Moskova on luotettava vaikka kaikilla suomalaisilla on niistä kauhea scenario.

• Tallinna on luotettava maa,siinä kuin Suomikin.Jokainen matkailja oasaa löytää heidän ilmoittamansa rahanvaihtopisteen,vain tyhmä vaihtaa kaduilla tai kioskeissa,

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. En voi jutella kanssasi

tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih
      Tunteet
      53
      7115
    2. Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.

Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j
      Maailman menoa
      711
      3266
    3. Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?

Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.
      Ikävä
      134
      1514
    4. Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa

Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens
      Maailman menoa
      84
      1341
    5. Koska olet rakastellut

Kaivattusi kanssa viimeksi?
      Ikävä
      84
      1325
    6. Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen

Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.
      Maailman menoa
      228
      1322
    7. Anteeksi Pekka -vedätys

Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä
      Maailman menoa
      63
      1207
    8. Miten saisin

Sinut omakseni?
      Ikävä
      89
      1200
    9. Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.

Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä
      Idän uskonnot
      232
      1145
    10. Kumpi tästä

Teidän tilanteesta teki vaikeaa? Sivusta
      Ikävä
      81
      1104
    Aihe