Eli kertokaapas vaikuttaako yhteyden nosto 1mb:stä 2mb:hen nettipelien pingeihin ja latencyihin kuten itse käsitän, eli jos latency pyörii 500 tienoilla, niin 2mb kanssa se on sitten puolet, eli siinä 250.
Lisättäköön vielä että kyseessä on valitettavasti mokkula josta en hauskojen sopimuksien takia ole päässyt eroon. Mokkula itse antaa hyvät yhteysarvot nopeustesteissä.
Kaistan leveys ja nettipelien pingit
6
1222
Vastaukset
Kaistan nopeus ei vaikuta pingiin. Jos uusi nopeus muuttaa pingejä, on yhteyksissä tapahtunut jotain muutakin.
Liikkuvan laajakaistan yksi haittapuoli on suuri ja etenkin vaihteleva ping.- keksa
mutta jos se 256M yhteys on koko ajan tukossa muun liikenteen takia, niin kyllä se näkyy pingeissä.
Mokkuloilla ja 3G kännyillä ei pelailla kun shakkia. ADSL tai kuitu pitää olla, jos haluaa alle 100ms pingit. Uudet kaapelimodeemitkin taitaa jo pärjätä nykyään.
Pingi tietenkin riippuu myös siitä, että missä se kohde on. Naapuri vai peliserveri Koreassa.
- ..................
384 kbit/s mokkulalla saan 90 ms pingin. Vihtalahden liittymä, eli Liisan verkko.
- ............
vain jos saa HSDPA, eli 3.5G yhteyden. Muutoin ping on 200-300 pelkällä 3G:llä tai EDGE:llä.
- korjausta....
............ kirjoitti:
vain jos saa HSDPA, eli 3.5G yhteyden. Muutoin ping on 200-300 pelkällä 3G:llä tai EDGE:llä.
3G antaa siedettävän pingin, EDGE:llä tuppaa olemaan 500ms -> (pahimmillaan yli 1000Ms, ja vaihtelee kokoajan eli voi tulla 500ms ja parin sekunnin päästä 1200ms). Itse olen "normaalilla" 3G yhteydellä saanut 150-300ms välillä.
- moskovantundranpaholaine
Tähän alkuun haluan muistuttaa sinua siitä että kaistanleveys kirjoitetaan yhteen, kun se oli otsikossa päässyt unohtumaan.
Itse asiaan:
Nostamalla nopeutta 2mb/s et juuri kohenna tilannettasi, kuin muutamalla millisekunnilla. 3G yhteys on täysin kelvoton reaaliaikaisiin nettipeleihin sen vasteajan takia. Vaikka sinulla olisi paras HSDPA-modeemi ja Soneran Datatehoplussalla varustettu liittymä 3.6mb/s teoreettisella maksiminopeudella (joka maksaa 12€/kk) ei sinun nettipelaamisestasi tule edelleenkään mitään, koska 3G verkon vasteajat ovat niin pitkät.
Jos haluat pelata fps-pelejä netissä esim. cs,cod,dod,wolf yms.. tulee sinun hankkia kiinteä yhteys.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih395130Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j5161704Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens771100Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä3591008- 77943
Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä53921- 59860
- 228814
Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.50793Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen saadakseen pidettyä Tarja Pirkkalaisen virassa
Kaupunginhallituksen puheenjohtaja Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen kaupungin johtamisjärjestelyiden muutokses58738