Mistä se voi johtua? Osaako kukaan vastata? Enmg:ssä todettu. Alaselkäkivut hirveät.
Lievä hermojuurivaurio
24
7910
Vastaukset
- tulosta ja kipua
olin valitellut lääkärille jo 4 viikkoa kun jalkoja särkee ja puutuu, syytä ei löytynyt. lopulta toinen lääkäri sanoi sen voivan johtua selästä vaikka se ei ole koskaan ollut kipeänä.
kävin hermorata kokeessa, sieltä syy löytyi, selästä.
tuo koe oli kamala se teki kipeää ja ulos kyykkäsin vaikeasti. siitä alkoi selän julmettu särky, tulos oli hermoperäinen selästä johtuva särky joka heijastui jalkoihin.
lääkäri sanoi sen joko paranevan 1-3kk aikana tai sitten ei koskaan, kyseesseen voi tulla leikkauskin.
tää kipu on kamalaa, levossa pahinta. mitään lääkettä en vielä ole saanut. tapaan tiistain alääkärin ja miettii jotain lääkitystä, tässä sitä kärvistellään ja kiddutaan.
mitään syytä ei ole mistä tuo hermo olisi saanut kipeetä.
onko jokin lääke mikä tehoaa tuommoiseen selän hermon aiheuttamaan kipuun. mikään venytys ei auta.- ja kiitos viestistäsi
Minulle tehtiin myös lannerangan magneettikuvaus ja sen jälkeen fysiatri sanoi, että ei vaikuta selkäperäiseltä, vaikka enmg:ssä havaittiin lievä hermojuurivaurio.Mikä on sinun diagnoosisi? Itse olen kärsinyt nyt helvetillisistä alaselän kivuista yli kaksi kuukautta. Sitä ennen kivut olivat lievempiä, mutta pahenivat.Panacod ja oxynorm ovat lääkkeet joita käytän kovimpiin kipuihin. Panacodia käytän melkein päivittäin ja Lyricaa minulle on määrätty hermosärkyyn, mutta se ei auta. Minkä alan lääkäreillä olet käynyt ja minne menossa? Minulla vielä tutkimukset toivon mukaan jatkuu ja toivottavasti saisin apua tähän ja samaa toivon sinulle! Oletko mies vai nainen ja minkä ikäinen? Onko sinulle tehty mitään leikkauksia?
on hermokudoksen vaurio,älä ihmeessä venyttele.Vaurioitunutta hermokudosta ei koskaan saa venyttää.
- sinullee
sanoi? Saitko apua ja mitä lääkettä? Ter. kipuilija
- ------
Kipu ja särky tuli hermoratakokeesta?
- Tahtoo tietää
Voitko kertoa miten menee? Onko vielä kipuja?
- jatkuva vaiva
Selkäleikkauksessa lääkäri typeksi tuntohermovaurion siihen syön epileksialääkettä suurinta annosta muut ei auta hermosärkyy eikä minulta mene kun 70% särystä pois.
- Rev.McMoon
vähän päälle puoli vuotta sen jälkeen kun lopetin kahvinjuonnin tykkänään. Kivut olivat pahimmillaan sitä luokkaa, että sängystä ylöspääsemiseen kului tunti vaimon auttaessa, itse olin hiestä märkä ja kyyneleet valuivat väkisin, kävelemään pystyin lyhyitä matkoja kepin kanssa. Nyt olen kuin uusi mies, ellei kofeiini olisi rapauttanut lihaksiani, tanssisin vaikka ripaskaa.
- muka aiheuttaa
hermovaurioita? En kyllä ole kuullutkaan, jos voi...Mulla ei kyllä ole sängystä ylösnousemisen kanssa mitään ongelmaa...Kipu on päällä asennoista riippumatta...
- Rev.McMoon
muka aiheuttaa kirjoitti:
hermovaurioita? En kyllä ole kuullutkaan, jos voi...Mulla ei kyllä ole sängystä ylösnousemisen kanssa mitään ongelmaa...Kipu on päällä asennoista riippumatta...
hermovaurioita pitkäaikaiskäytössä. Mekanismi toimii siten, että kofeiinin kohottama epinefriinitaso kiihdyttää lihasten natrium/kalsium-pumppuja lihaksen ollessa lepotilassa. Pumput siirtävät väkisin toista ainetta solun sisään,toista ulos. Kun tätä on jatkunut vuosikausia, käyvät lihakset jäykiksi ja syntyy kroonisia hermopinteitä, jotka voivat vaurioittaa hermoa pysyvästi.
- pitää
Rev.McMoon kirjoitti:
hermovaurioita pitkäaikaiskäytössä. Mekanismi toimii siten, että kofeiinin kohottama epinefriinitaso kiihdyttää lihasten natrium/kalsium-pumppuja lihaksen ollessa lepotilassa. Pumput siirtävät väkisin toista ainetta solun sisään,toista ulos. Kun tätä on jatkunut vuosikausia, käyvät lihakset jäykiksi ja syntyy kroonisia hermopinteitä, jotka voivat vaurioittaa hermoa pysyvästi.
sitten kokeilla varmaan sekin asia eli lopettaa kahvin juonti...jos pystyy.....
- Rev.McMoon
pitää kirjoitti:
sitten kokeilla varmaan sekin asia eli lopettaa kahvin juonti...jos pystyy.....
kannattaa lopettaa tai siirtyä kofeiinittomaan jos on lihaksissa jäykkyyttä ja väsymystä ja siihen liittyy hermokipuja. Vieroitusoireena tulee ensin päänsärky, sitten ahdistuneisuus,levottomuus ja masennus. Pahimmillaan fyysiset oireet voi viedä hengen, Diapamista on apua. Vettä pitää juoda riittävästi, 2-3 litraa vuorokaudessa ja kannattaa lisätä magnesiumia ja b-vitamiinia systeemiin, kofeiini kun heiluttelee noita vitamiini- ja kivennäistasoja aika rajusti ja aivot alkaa narista senkin takia. Karnosiinillaja E-Epalla saa rytmihäiriöt kuriin aika hyvin jos niitä tulee, ja tapaa niitä tulla.
- tpi
Rev.McMoon kirjoitti:
Ei kannatta kiinnittää liikaa huomioita tuon nimimerkin kirjoituksiin.
Henkilöllä on ilmeisesti jonkin kummallinen fiksaatio kahviin. Ei se kahvi mitään hirveää terveysjuomaa ole, mutta ei se maailman kaikkien sairauksien aiheuttajakaan ole, kuten ko. henkilö kuvittelee. "Asiantuntemuksen" tason voi päätellä mm. siitä, että hän ei tiedä mitä epinefriini on suomeksi. - Rev.McMoon
tpi kirjoitti:
Ei kannatta kiinnittää liikaa huomioita tuon nimimerkin kirjoituksiin.
Henkilöllä on ilmeisesti jonkin kummallinen fiksaatio kahviin. Ei se kahvi mitään hirveää terveysjuomaa ole, mutta ei se maailman kaikkien sairauksien aiheuttajakaan ole, kuten ko. henkilö kuvittelee. "Asiantuntemuksen" tason voi päätellä mm. siitä, että hän ei tiedä mitä epinefriini on suomeksi.vaan kahvin sisältämästä, riippuvuutta aiheuttavasta puriinialkaloidista, kofeiinista, jonka tiedetään aiheuttavan yliannoksena psykoosin jokaiselle ennen kuolemaa. Kofeiini kohottaa eksikatooristen välittäjäaineiden tasoja, kuten kortisolin, glutamaatin, adrenaliinin (epinefriini), ja noradrenaliinin, lisäksi se vaikuttaa myös muiden välittäjäaineiden tasoihin kuten dopamiinin ja serotoniinin.
Lihasvaikutukset perustuvat, kuten kerroin epinefriiniin (adrenaliinin) vaikutukseen lepotilassa olevan luurankolihaksen netrium/kalsium-pumpun toiminnan kiihdyttäjänä.
Tutkihan kofeiinin farmakokinetiikkaa ja farmakodynamiikkaa vuoden verran, että tiedät edes hiukan mistä keskustellaan, ja jateketaan sitten, jookosta? - tpi
Rev.McMoon kirjoitti:
vaan kahvin sisältämästä, riippuvuutta aiheuttavasta puriinialkaloidista, kofeiinista, jonka tiedetään aiheuttavan yliannoksena psykoosin jokaiselle ennen kuolemaa. Kofeiini kohottaa eksikatooristen välittäjäaineiden tasoja, kuten kortisolin, glutamaatin, adrenaliinin (epinefriini), ja noradrenaliinin, lisäksi se vaikuttaa myös muiden välittäjäaineiden tasoihin kuten dopamiinin ja serotoniinin.
Lihasvaikutukset perustuvat, kuten kerroin epinefriiniin (adrenaliinin) vaikutukseen lepotilassa olevan luurankolihaksen netrium/kalsium-pumpun toiminnan kiihdyttäjänä.
Tutkihan kofeiinin farmakokinetiikkaa ja farmakodynamiikkaa vuoden verran, että tiedät edes hiukan mistä keskustellaan, ja jateketaan sitten, jookosta?Ja oletkos montakin julkaisua tehnyt? Luettelepas niitä omia julkaisujasi, tai sitten sellaisia vakavasti otettavia julkaisuja, joissa on todettu haitallisessa määrin noita kuvaamiasi vaikutuksia normaalisti kahvista saatavilla kofeiinimäärillä. Ja niissä niissä omissa "tutkimuksissa" voisi ehkä kiinnittää huomioita kofeiinin ja muidenkin lääkeaineiden annosriippuvuuteen.
- tpi
Rev.McMoon kirjoitti:
kannattaa lopettaa tai siirtyä kofeiinittomaan jos on lihaksissa jäykkyyttä ja väsymystä ja siihen liittyy hermokipuja. Vieroitusoireena tulee ensin päänsärky, sitten ahdistuneisuus,levottomuus ja masennus. Pahimmillaan fyysiset oireet voi viedä hengen, Diapamista on apua. Vettä pitää juoda riittävästi, 2-3 litraa vuorokaudessa ja kannattaa lisätä magnesiumia ja b-vitamiinia systeemiin, kofeiini kun heiluttelee noita vitamiini- ja kivennäistasoja aika rajusti ja aivot alkaa narista senkin takia. Karnosiinillaja E-Epalla saa rytmihäiriöt kuriin aika hyvin jos niitä tulee, ja tapaa niitä tulla.
" kofeiini kun heiluttelee noita vitamiini- ja kivennäistasoja aika rajusti ja aivot alkaa narista senkin takia. " Kun olet sitä kahvia "tutkinut" niin pitkään, niin varmaankin osaat antaa muutaman viiteen, jossa on osoitettu tuollainen vaikutus kliinisesti merkittävänä.
- Rev.McMoon
tpi kirjoitti:
" kofeiini kun heiluttelee noita vitamiini- ja kivennäistasoja aika rajusti ja aivot alkaa narista senkin takia. " Kun olet sitä kahvia "tutkinut" niin pitkään, niin varmaankin osaat antaa muutaman viiteen, jossa on osoitettu tuollainen vaikutus kliinisesti merkittävänä.
ettet itse kykene ottamaan selvää kofeiinin farmakokinetiikasta ja -dynamiikasta sen vertaa, että pystyisit keskustelemaan asiasta, niin miksi vaivautua kommentoimaan?
- Rev.McMoon
tpi kirjoitti:
Ja oletkos montakin julkaisua tehnyt? Luettelepas niitä omia julkaisujasi, tai sitten sellaisia vakavasti otettavia julkaisuja, joissa on todettu haitallisessa määrin noita kuvaamiasi vaikutuksia normaalisti kahvista saatavilla kofeiinimäärillä. Ja niissä niissä omissa "tutkimuksissa" voisi ehkä kiinnittää huomioita kofeiinin ja muidenkin lääkeaineiden annosriippuvuuteen.
sieltä löytyy lähes kaikki samat lähteet, joita itse olen käyttänyt. Minulle riittää julkaisuksi se, että selvitin itse kansakoulupohjalta mikä oli aiheuttanut oireeni yli 20 vuoden ajan, selvitin miten kofeiinin vieroitushoito pitää tehdä ja pirun monta muutakin asiaa, joita edes lääketiede ei tiedä, lääkäreistä puhumattakaan. Minulle ei kukaan maksa tästä mitään, eivätkä ne, joille tällaisesta työstä maksetaan, halua tehdä sitä. Huomaan, että et todellakaan tiedä yhtään mitään kofeiinin farmakokinetiikasta. Ei se saatu kofeiinimäärä ratkaise, vaan se, miten herkästi henkilön HPA-akseli reagoi kofeiiniin. Jos HPA-akseli reagoi liian herkästi, seuraa oireina akuutin kofeiin myrkytyksen oireet, eli hypertensio. Oireita ovat mm. sydämentykytys, hermostuneisuus, ahdistus, rytmihäiriöt, puristava tunne rinnassa, käsien ja jalkapohjien hikoilu ja keskittymisvaikeudet. Mikäli taas saatu määrä ylittää maksan suodatuskyvyn, kofeiinijäämät kerääntyvät elimistöön ja veren kofeiinipitoisuus nousee hitaasti alkaen aiheuttaa kroonisen kofeiinimyrkytyksen, jonka oireina on useimmiten masennus, yleistynyt ahdistuneisuus, paniikkihäiriö, maanis-depressiivisyys, paranoia, psykoottisuus, fibromyalgia, multippeliskleroos jne.
- tpi
Rev.McMoon kirjoitti:
sieltä löytyy lähes kaikki samat lähteet, joita itse olen käyttänyt. Minulle riittää julkaisuksi se, että selvitin itse kansakoulupohjalta mikä oli aiheuttanut oireeni yli 20 vuoden ajan, selvitin miten kofeiinin vieroitushoito pitää tehdä ja pirun monta muutakin asiaa, joita edes lääketiede ei tiedä, lääkäreistä puhumattakaan. Minulle ei kukaan maksa tästä mitään, eivätkä ne, joille tällaisesta työstä maksetaan, halua tehdä sitä. Huomaan, että et todellakaan tiedä yhtään mitään kofeiinin farmakokinetiikasta. Ei se saatu kofeiinimäärä ratkaise, vaan se, miten herkästi henkilön HPA-akseli reagoi kofeiiniin. Jos HPA-akseli reagoi liian herkästi, seuraa oireina akuutin kofeiin myrkytyksen oireet, eli hypertensio. Oireita ovat mm. sydämentykytys, hermostuneisuus, ahdistus, rytmihäiriöt, puristava tunne rinnassa, käsien ja jalkapohjien hikoilu ja keskittymisvaikeudet. Mikäli taas saatu määrä ylittää maksan suodatuskyvyn, kofeiinijäämät kerääntyvät elimistöön ja veren kofeiinipitoisuus nousee hitaasti alkaen aiheuttaa kroonisen kofeiinimyrkytyksen, jonka oireina on useimmiten masennus, yleistynyt ahdistuneisuus, paniikkihäiriö, maanis-depressiivisyys, paranoia, psykoottisuus, fibromyalgia, multippeliskleroos jne.
Ja ihan huuhaata ja ymmärtämttömyyttä. Rahtusia totuutta ihan väärin ymmärrettynä ja liioiteltuna. Yksi sairaus kyllä tulee mieleen, en tiedä onko kahvin aiheuttamaa - no itsekin myönnät sitä kahvista aiheutuvan. http://fi.wikipedia.org/wiki/Paranoidinen_skitsofrenia
- Rev.McMoon
tpi kirjoitti:
Ja ihan huuhaata ja ymmärtämttömyyttä. Rahtusia totuutta ihan väärin ymmärrettynä ja liioiteltuna. Yksi sairaus kyllä tulee mieleen, en tiedä onko kahvin aiheuttamaa - no itsekin myönnät sitä kahvista aiheutuvan. http://fi.wikipedia.org/wiki/Paranoidinen_skitsofrenia
kofeiinitutkimuksiin ym? Ethän sinä kykene tällaisia asioita ymmärtämään, nämä vaativat aika paljon tietämystä kofeiinista ja kyvyn tajuta kokonaisuuksia, sekä ymmärtää sen osatekijöiden funktio. Edes lääkärit eivät pysy kärryillä koska, "eivät tiedä aiheesta murto-osaakaan minuun verrattuna", kuten eräs sanoi. Kofeiini aiheuttaa paranoidia skitsofreniaa jäljitteleviä oireita niin, että sitä ei voi oireiden perusteella erottaa endogeenisestä sairaudesta, ei ainakaan ilman erotusdiagnoosia, jota olen vaatinut otettavaksi käyttöön. On mahdollsita, että kofeiini saattaa myös *aiheuttaa* tällaisen pysyvän tilan, asiantuntijat ovat todenneet useissa tutkimuksissa kofeiinin aiheuttavan oireita noin 40% mielisairaalapotilaista.
- hermokipuinen?
Rev.McMoon kirjoitti:
kofeiinitutkimuksiin ym? Ethän sinä kykene tällaisia asioita ymmärtämään, nämä vaativat aika paljon tietämystä kofeiinista ja kyvyn tajuta kokonaisuuksia, sekä ymmärtää sen osatekijöiden funktio. Edes lääkärit eivät pysy kärryillä koska, "eivät tiedä aiheesta murto-osaakaan minuun verrattuna", kuten eräs sanoi. Kofeiini aiheuttaa paranoidia skitsofreniaa jäljitteleviä oireita niin, että sitä ei voi oireiden perusteella erottaa endogeenisestä sairaudesta, ei ainakaan ilman erotusdiagnoosia, jota olen vaatinut otettavaksi käyttöön. On mahdollsita, että kofeiini saattaa myös *aiheuttaa* tällaisen pysyvän tilan, asiantuntijat ovat todenneet useissa tutkimuksissa kofeiinin aiheuttavan oireita noin 40% mielisairaalapotilaista.
Loukkasin käteni, josta jäi hermovaurio ja hitonmoiset päivittäiset kivut. Saikulla jo kuukausia. Juon kahvia todella paljon, joka ei kipuun vaikuta juuta eikä jaata. Vai alkaa mulla olla paranoidisen skitsofrenian oireita...minua selväjärkisempää et löydä vahvasta lääkityksestä ja suuresta määrästä kofeiinia huolimatta!!!
- onkai siellä
tulehdus oltava tai puristuksissa ei muuten tuskaa tuottaisi.
- tämä on
yhtä helvettiä!
- elikkäs joskus
tämä on kirjoitti:
yhtä helvettiä!
tai jopa useinkin, venyttely jopa pahentaa selän vaurioita. Olisi tärkeää tietää, että mikä on oikeanlainen venytys itse kunkin kohdalla. Ne kouluaikaiset lattialla istuen/jalat haara-asennossa/kurkottelet eteenpäin...tervetuloa välilevyn pullistuma. Aikanaan kun luulin, että pakarat ne vaan on jotenkin kipeenä, venyttelin pakaroita reippaasti ja välilevyn pullistuma ei tykännyt siitäkään. Nykyään venyttelen ohjeen mukaan selälläni lattialla. Jokun naru jalkapohjan kautta kumpaankin käteen, sitten varovasti käsillä vedetään narun avulla jalkaa ylöspäin. Tooodella varovasti. Välillä laitan polvea siellä ylhäällä koukkuun ja taas suoristan. Juokaa vaan kahvia sen mitä juotte. Antaa höynien höyröttää.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih577260Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j7243446Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.1601741Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.3351723- 841385
Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens841361- 911260
Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä631237Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä2571228- 811144