Sähkövinssi 12v

trailerveneilijä

Kiinnostais asentaa sähkövinssi venetraileriin.
Monesti tulee käytyä yksin merellä ja nostossa saa aina tanistella.Varsinkin tuulisella kelillä kääntää veneen hetkessä poikittain.

Millaisia olette laittaneet ja kuinka olette toteuttaneet viiransaannin?

Vene on 6.5m pitkä ja painaa n. 1300 kg varusteineen.

7

7238

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mulla on ollut jo 4 vuotta 70 euron muovikuorinen vetokone. Panther taisi olla merkki. Vene painaa 2 tonnia ja ilman rissapyörää veto on aika tuskaista. Mutta rissapyörän kanssa jaksaa ihan hyvin,viime vuonna otin sen käyttöön. Hitsasin vinssin mukana tulleen auton vetokoukkuun tarkoitetun kiinnikkeen traileriin kiinni. Siinä on pikakiinnike, jolloin vinssin saa pois kun sitä ei tarvita. Rantaan otan mukaan 88 Ah akun, se riitttää ainakin hyvin. Laskuja ja nostoja mulla tosin on vain 1 vuodessa. Luulisi ko laitteen kuitenkin riittävän noin paljon kevyempään veneeseen.

• tietäjä 58

Mitä olen vetouistelijoilta kuullut, on noiden 70 euron vinssien käyttöikä noin 10 nostoa. Sen kun ottaa huomioon niin ei tule pettymyksiä. Kyllä minä kuitenkin katselisin vinssiä vaikka täältä http://www.atlok.fi/

• trailerveneilijä

Kävin erään peräkärryvalmistajan luona.Tekevät paljon vuodessä kärryjä,joten luulisi olevan tietookin.
        Väittivät,että warn 1700 riittää hyvin tuonpainoiseen veneeseen.

Hinta on kauko-ohjaimen kanssa langaton kauko-ohjain 300 e.

Ei mielestäni paha,jos vaan kestää ja toimii.
        Nostoja mulla on vuodessa 20-30 ja samanverran myös laskuja....

• minor700
        trailerveneilijä kirjoitti:

Kävin erään peräkärryvalmistajan luona.Tekevät paljon vuodessä kärryjä,joten luulisi olevan tietookin.
        Väittivät,että warn 1700 riittää hyvin tuonpainoiseen veneeseen.

Hinta on kauko-ohjaimen kanssa langaton kauko-ohjain 300 e.

Ei mielestäni paha,jos vaan kestää ja toimii.
        Nostoja mulla on vuodessa 20-30 ja samanverran myös laskuja....

Biltemasta, 3 eri mallia, en tunne laatua.

• hai 111

Noilla rissapyörillä saa kyllä vetovoimaa moninkerroin lisää mutta se on kyllä järjetöntä touhua jollei niissä vinsseissä ole niitä alunperin, sitten ihmetellään kun ei vinssi kestä.

• vinssi veneeseen

Oiskos järkeä asentaakkin se vinssi veneeseen eikä traileriin. Busterissa sinne keulakoteloon. Siisti läpivienti ja koukku ulos. Veneen akusta saisi virran siististi ja kauko-ohjaimella voisi ohjailla miten tahtoo.
      Vinssiä vois käyttää rannoillakin keulakiinnitykseen vai kestääkö vinssin lukitus ettei vaijeri ala purkautumaan itsekseen.
      Sehän olisi kuin ankkurivinssi luhuellä vaijerilla.

• trailerveneilijä

Kyllähän tuokin asennusvaihtoehto kävi mielessä.
        Paikka vinssille olis kyllä keulakotelossa,tosin täytyis vaan vahvistaa.Virran kanssa taas on eri juttu.Akut ovat ihan veneen takana.Täytyis vetää pitkillä paksuilla kaapeleilla,mikä ei oikein ole kannattavaa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen

Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.
      Maailman menoa
      656
      4810
    2. Harmi että

Pidät niin vastenmielisenä. Olen minäkin välissä ollut ihan kamala sinulle ja ihmetellyt miten voit minusta tykätä. Se o
      Ikävä
      20
      2255
    3. Ajattele miten

Paljon ottajia sinulla olisi
      Ikävä
      103
      1424
    4. En rehellisesti usko et oisit

Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos
      Ikävä
      23
      1336
    5. Tekisitkö jotain toisin

Kaivattusi kanssa alusta alkaen? 😍
      Ikävä
      88
      1332
    6. Trump näytti slipoveri-ukolle kaapin paikan!

Slipoveri-ukko Ukrainan presidentti Volodimir Selenskyi meni tapaamaan valkoiseen taloon Trumppia ilman kunnon tuliaisia
      Kajaani
      130
      1131
    7. Nainen, olet jotenkin lumoava

Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel
      Ikävä
      68
      1065
    8. Jos saan sinut elämääni

niin minun täytyy nukkua ihan ensimmäiseksi 2vk putkeen. Sopiiko se sinulle? Väsynyt olen ollut ja niin levollinen olo
      Ikävä
      75
      955
    9. Kun Zele jenkeissä kävi

Enää ei Zele saanutkaan miljardeja ilmaista rahaa niin helposti. Läksyttivät oikein kunnolla pientä miestä ja joutui poi
      Maailman menoa
      253
      950
    10. Tulee ikävä

Ja toivon että saan anteeksi ❤️
      Ikävä
      72
      947
    Aihe