pakuksi rekisteröinti 1.4 jälkeen

dgsfhdd

Onnistuuko nyt siis minkä tahansa diesel-auton pakuksi rekisteröiminen, kunhan on vain yksi penkkirivi? 1.4 tuli ilmeisesti joku muutos tuohon - onko joku ottanut selvää?

14

1912

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • riittää. Tavaratilan koolla ei ole vaikutusta. Kantavuus löytyy autoverolaista. Katsastusasemalla minulle sanottiin, että kantavuuden riittäessa lavan kooksi riittää perulaatikolle tarkoitettu tila :-)

      • sen perunalaatikon

        kantaa auto kuin auto. Mutta jos painoa on yli 2,5 tn, on se jo kuorma-auto.


      • dgsfhdd
        sen perunalaatikon kirjoitti:

        kantaa auto kuin auto. Mutta jos painoa on yli 2,5 tn, on se jo kuorma-auto.

        Jees, mutta tarvitseeko auton olla enää "monikäyttöiseksi" tyyppihyväksytty? Aikaisemmin esim. renault clion sai pakuksi, mutta viistoperä golfiin sama homma ei onnistunut.


      • Gulf
        sen perunalaatikon kirjoitti:

        kantaa auto kuin auto. Mutta jos painoa on yli 2,5 tn, on se jo kuorma-auto.

        Raja tuossa kuorma-autossa on kuitenkin edelleen se 3,5t.


      • ymmärrän
        Gulf kirjoitti:

        Raja tuossa kuorma-autossa on kuitenkin edelleen se 3,5t.

        Täällä AKE:n tiedotteessa http://www.ake.fi/NR/rdonlyres/B4DD7543-8602-4604-9C7D-9C18E1B0A13E/0/ATT22009_Liite_2_Autoverolain_muutos_142009.pdf selitetään, että pakettiauto voi olla mikä vain auto. Autovero on sama kuin henkilöautoilla, eli päästöjen, painon ja tehojen mukaan. Jotkut pakettiautot, joiden kuljetuskyky on suuri verrattuna moottorin tehoon saavat pienemmän autoveron kuin toiset. Eli taas on eri tavalla luokiteltuja pakettiautoja.

        Ja uudistus koskee kai vasta 1.4.2009 pakuksi rekisteröityjä (uusia?) autoja? Vanhmpia autoja saa muutella vielä vanhojen määräysten mukaan.


      • pakuksi??
        ymmärrän kirjoitti:

        Täällä AKE:n tiedotteessa http://www.ake.fi/NR/rdonlyres/B4DD7543-8602-4604-9C7D-9C18E1B0A13E/0/ATT22009_Liite_2_Autoverolain_muutos_142009.pdf selitetään, että pakettiauto voi olla mikä vain auto. Autovero on sama kuin henkilöautoilla, eli päästöjen, painon ja tehojen mukaan. Jotkut pakettiautot, joiden kuljetuskyky on suuri verrattuna moottorin tehoon saavat pienemmän autoveron kuin toiset. Eli taas on eri tavalla luokiteltuja pakettiautoja.

        Ja uudistus koskee kai vasta 1.4.2009 pakuksi rekisteröityjä (uusia?) autoja? Vanhmpia autoja saa muutella vielä vanhojen määräysten mukaan.

        Valistakaa: Jos vero on sama miksi pakuksi?


      • ja maksut
        pakuksi?? kirjoitti:

        Valistakaa: Jos vero on sama miksi pakuksi?

        päätöksessä puhutaan autoverosta ei käyttövoimaverosta, eli siitä mikä maksetaan uudesta autosta tai maahantuodusta vanhasta autosta ja laki koskee uusia ja vanhoja autoja eli myös 1.4.09 jälkeen tuotujen pitää täyttää verolain 8& pykälä jos hakuaa pienemmän autoveron.

        sama koskee kaikkia muutoksia mitä näihin pakuihin tehdään eli veropäivä 1.4.09 on rajapäivä jossa aikaisemmat on 23& mukaisia ja jälkeen 8& mukaisia jos ovat pienemmänveron pakuja ja sallitut muutokset sen mukaisia.


      • miksi pakuksi?
        ja maksut kirjoitti:

        päätöksessä puhutaan autoverosta ei käyttövoimaverosta, eli siitä mikä maksetaan uudesta autosta tai maahantuodusta vanhasta autosta ja laki koskee uusia ja vanhoja autoja eli myös 1.4.09 jälkeen tuotujen pitää täyttää verolain 8& pykälä jos hakuaa pienemmän autoveron.

        sama koskee kaikkia muutoksia mitä näihin pakuihin tehdään eli veropäivä 1.4.09 on rajapäivä jossa aikaisemmat on 23& mukaisia ja jälkeen 8& mukaisia jos ovat pienemmänveron pakuja ja sallitut muutokset sen mukaisia.

        "Valistakaa: Jos vero on sama miksi pakuksi?"
        Vastaus: Vuosittain maksettava käyttövoimavero on vain murrososa pakuksi rekisteröidyllä dieselautolla. Nyt ja tulevaisuudessa.


      • sen perunalaatikon kirjoitti:

        kantaa auto kuin auto. Mutta jos painoa on yli 2,5 tn, on se jo kuorma-auto.

        tulee olla vähintään 680 kg ja kokonaispainon yli muistaakseni 2500 kg. Kuorma-auto siitä tulee vasta kun kokonaispaino ylittää 3500 kg


      • BENSA-AUTO?
        miksi pakuksi? kirjoitti:

        "Valistakaa: Jos vero on sama miksi pakuksi?"
        Vastaus: Vuosittain maksettava käyttövoimavero on vain murrososa pakuksi rekisteröidyllä dieselautolla. Nyt ja tulevaisuudessa.

        Kiitos! Onko bensa pakusta mitään hyötyä uusilla säännöillä?


      • tietenkin sitä, että
        parrakas kirjoitti:

        tulee olla vähintään 680 kg ja kokonaispainon yli muistaakseni 2500 kg. Kuorma-auto siitä tulee vasta kun kokonaispaino ylittää 3500 kg

        alle 680 kg kantavuudella olevat autot ovat myös pakettiautoja, jos ne ovat niiksi rekisteröity. Mutta niiden autovero on sama kuin samanlaisella henkilöautolla. Nuo esittämäsi kilomärät (="oikella pakettiautoilla")oikeuttavat sitten vähän alempaan autoveroon. Epistä edelleenkin!


      • tarvitaan
        tietenkin sitä, että kirjoitti:

        alle 680 kg kantavuudella olevat autot ovat myös pakettiautoja, jos ne ovat niiksi rekisteröity. Mutta niiden autovero on sama kuin samanlaisella henkilöautolla. Nuo esittämäsi kilomärät (="oikella pakettiautoilla")oikeuttavat sitten vähän alempaan autoveroon. Epistä edelleenkin!

        Kysymys: "Onko bensa pakusta mitään hyötyä uusilla säännöillä?"
        Vastaus: Olikos vanhoillakaan säännöillä! Edelleenkään bensiinikäyttöisille autoille ei ole säädetty käyttövoimaveroa l. dieselveroa. Että ajele vaan bensapakullasi ne pienet ajot. Se on taloudellisempaa.


      • Maks.
        BENSA-AUTO? kirjoitti:

        Kiitos! Onko bensa pakusta mitään hyötyä uusilla säännöillä?

        Säästät rahaa, Hox


    • veronpalautus

      Nythän kun tuo maahan auton, maksaa verot jne, niin on mahdollisuus saa autoveronpalautukseen kun sen taas vie maasta :O)
      -->> muutoskatsastus esim henkilöautosta pakuksi onnistuu jopa siten, että saat (mahdollisen) autoveron erotuksenkin takaisin!!
      1 export henkilöauto -> cash back autovero
      2 muutostyöt (takapenkit pois)
      3 import pakettiauto -> p-a verolla

      Kantavuus ja tehopainosuhde pitää toki olla järkevällä tasolla, että prosentit saa.. Dieseleissä no problem! Esim 2501kg maasturi saa olla 125kW, kantavuutta min680kg, veroale 6.8%, eli esim 20 000EUR vehkeestä sulaa n1300EUR veroa pois. Kyllä sillä kattaa katsastuskulut ja jää rillumareirahaa?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Oletko tyytyväinen viime tapaamiseemme?

      Vai toivoitko sen menevän toisella tavalla? Miten?
      Ikävä
      72
      3033
    2. Nyt se sit loppuu

      Et ei enää nähdä ja yhteyttä pidetä.
      Ikävä
      55
      2675
    3. Kuoleman pelko katosi

      Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä
      Hindulaisuus
      432
      2285
    4. Viikonloppu terveiset kaivatulle

      tähän alas ⬇️⬇️⬇️
      Ikävä
      79
      2168
    5. Jos sitä keittelis teetä

      Ja miettis mitä mies siellä jossain touhuilee... ☕️
      Ikävä
      95
      1976
    6. Myötähäpeä kun näkee sut,

      tekisit jotain ittelles. Ihan hyvällä tämä!
      Ikävä
      35
      1785
    7. Huomenta ........

      Huomenta 💗 Tiedän, että tuntuisit hyvälle.
      Ikävä
      12
      1566
    8. Kuhmolainen on selvästi kepun lehti

      Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan
      Kuhmo
      17
      1517
    9. Ei mun tunteet

      ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil
      Ikävä
      30
      1350
    10. Mitä nämä palautteet palstalla ovat?

      Joku uusi toimintatapa rohkaista kirjoittajia vai mistä on kyse?
      Ikävä
      29
      1329
    Aihe