kuolemanjälkeinen elämä?

puusilima_

ihan ekaksi voisin ilmoittaa, ettei nyt ole kyse EIKÄ MYÖSKÄÄN TARVETTA yhdenkään hihhulin alkaa jeesustelemaan ja kikkelinsilpomisellaan ylpeilemään.

ihan vain uteliaisuuttani kyselen, että mitäpä kukakin miettii/ajattelee kuolemanjälkeisestä elämästä ja onko sitä vaiko eikö.

tajuattehan hihhulit, ettei nyt ole kysymys mistään mielikuvituskavereista, koska niitä ei ole olemassa.

HUOMHUOMHUOMHUOM!!!!!!

ELI EN TARVITSE YHDENKÄÄN HIHHULIN VAJAATA MIELIPIDETTÄ ASIAAN! SE ON JO SELVÄ TEIDÄN OSALTANNE! OLETTE SEN VERRAN USEIN SITÄ MAINOSTANEET SUU VAAHDOSSA!!!!!!!!

22

770

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mehän työnnetään horsmaa ylös, sen minkä kerkiämme, ja mehiläinen käy vähän hunajaa hakemassa, jos ehtii ennen lehmää, joka vääntää maitoa meistä.
      Siinähän sen on, elämän kierto....

• puusilima_

ytimekkäästi. minä en kyllä haluaisi olla horsma :(

• iskias
        puusilima_ kirjoitti:

ytimekkäästi. minä en kyllä haluaisi olla horsma :(

vaikka mansikkamaalle. Rastaat tai ihmiset syövät tai joku muu, ei sille mitään voi.

• Kössönöm

kun kuolen, mutta jos kuoppaan laitettaisiin, niin saisivat siinä toukat mussuteltavaa ja elämä jatkuisi. Olen kuitenkin päättänyt, että minut tuhkataan.

• bluetitan

En usko kuoleman jälkeiseen elämään, en usko, enkä ole koskaan uskonutkaan.

Mutta jos jonkunlaista kuolemanjälkistä elämää on, niin mielestäni tod.näköisin vaihtoehto olisi tietoisuuden uudelleen syntyminen. Eli synnyt jonain muuna.

• e.k.v

Eiköhän se ole ihan totaalisen game over sitten kun kuollaan.

• Tähdenlento

vakuuttuneempi ja vakuuttuneempi, kaiken sen perusteella mitä olen elänyt tai kokenut tai mitä näitä eri ’teorioita’ olen lukenut. Sen verran saanen hihhuloida, että syntynyt/kehittynyt näkemykseni ei poissulje ’kaaoksen järjestäjää’.

Ps. Tosin en nyt ihan tarkkaan ymmärtänyt, mitä tarkoitit kuoleman jälkeisellä elämällä?

• eikkari7

mitä ruumiille käy kuoleman jälkee.eli ei mitää uutta auringon alla.

• Tähdenlento
        eikkari7 kirjoitti:

mitä ruumiille käy kuoleman jälkee.eli ei mitää uutta auringon alla.

osuit asian ytimeen, olen positiivisesti yllättynyt! Sillä toki me kukin tahoillamme tiedämme, miten tämä ulkokuoremme murenee, väistämättä!

Ps. Ja tässä kohta voisikin mainita, tieteeseen vedoten, että kuinkahan pieni murunen me kaikkinemme maapallon asukkainemme, olemmekaan maailmankaikkeudessa?!

• puusilima_

tottakai kuolemanjälkeistä elämää on. riippuu vain siitä miltä kantilta asiaa katsoo. kun minä kuolen niin suurella todennäköisyydellä meno pallollamme(huom. ei litteällä) jatkuu edelleen.

en tarkoittanut yhtään mitään muuta kuin sitä että mitä kukakin miettii asiasta, poislukien hihhulit.

• Tähdenlento
        puusilima_ kirjoitti:

tottakai kuolemanjälkeistä elämää on. riippuu vain siitä miltä kantilta asiaa katsoo. kun minä kuolen niin suurella todennäköisyydellä meno pallollamme(huom. ei litteällä) jatkuu edelleen.

en tarkoittanut yhtään mitään muuta kuin sitä että mitä kukakin miettii asiasta, poislukien hihhulit.

olikin pelkistetysti osoitettu vain ateistille? No ateisti vastatkoon sitten.

Tosin tätäkään lausumaasi en ymmärrä: ""...tottakai kuolemanjälkeistä elämää on. riippuu vain siitä miltä kantilta asiaa katsoo.""

Rohkenen nyt kyllä kysyä, että miltä kantilta katsot?! Tosin mikäli vastaat, niin ota huomioon myös tajuntani taso!

• e.k.v
        Tähdenlento kirjoitti:

olikin pelkistetysti osoitettu vain ateistille? No ateisti vastatkoon sitten.

Tosin tätäkään lausumaasi en ymmärrä: ""...tottakai kuolemanjälkeistä elämää on. riippuu vain siitä miltä kantilta asiaa katsoo.""

Rohkenen nyt kyllä kysyä, että miltä kantilta katsot?! Tosin mikäli vastaat, niin ota huomioon myös tajuntani taso!

Ajatella!!!! Sinä tajusit jo toisella kerralla. Ohi jumalharhaisten silmiesi meni kokonaan jo aloituksessa huudettu tekstinpätkä; "HUOMHUOMHUOMHUOM!!!!!!

ELI EN TARVITSE YHDENKÄÄN HIHHULIN VAJAATA MIELIPIDETTÄ ASIAAN! SE ON JO SELVÄ TEIDÄN OSALTANNE! OLETTE SEN VERRAN USEIN SITÄ MAINOSTANEET SUU VAAHDOSSA!!!!!!!!"

Mutta onneksi _jo_ nyt tajusit, ettei teidän hihhuleiden mielipiteitä kaivattu tässä asiassa.

• Tähdenlento
        e.k.v kirjoitti:

Ajatella!!!! Sinä tajusit jo toisella kerralla. Ohi jumalharhaisten silmiesi meni kokonaan jo aloituksessa huudettu tekstinpätkä; "HUOMHUOMHUOMHUOM!!!!!!

ELI EN TARVITSE YHDENKÄÄN HIHHULIN VAJAATA MIELIPIDETTÄ ASIAAN! SE ON JO SELVÄ TEIDÄN OSALTANNE! OLETTE SEN VERRAN USEIN SITÄ MAINOSTANEET SUU VAAHDOSSA!!!!!!!!"

Mutta onneksi _jo_ nyt tajusit, ettei teidän hihhuleiden mielipiteitä kaivattu tässä asiassa.

tuleeko vastaukseni kahteen kentie kolmeen kertaan, mutta tulkoot, tämähän onkin vain tätä 'tiedettä'.

ja tässä, jossain seilaavani 'sanoma', lue miten lystäät:

verran puolustuksekseni, jos nyt yleensä on tarvetta puolustellakaan, että aloittaja lausui näin:

>>...ettei nyt ole kyse EIKÄ MYÖSKÄÄN TARVETTA yhdenkään hihhulin alkaa jeesustelemaan ja kikkelinsilpomisellaan ylpeilemään.

• e.k.v
        Tähdenlento kirjoitti:

tuleeko vastaukseni kahteen kentie kolmeen kertaan, mutta tulkoot, tämähän onkin vain tätä 'tiedettä'.

ja tässä, jossain seilaavani 'sanoma', lue miten lystäät:

verran puolustuksekseni, jos nyt yleensä on tarvetta puolustellakaan, että aloittaja lausui näin:

>>...ettei nyt ole kyse EIKÄ MYÖSKÄÄN TARVETTA yhdenkään hihhulin alkaa jeesustelemaan ja kikkelinsilpomisellaan ylpeilemään.

Te hihhulit olette sit niin sööttejä kun teissä aina herää toi marttyyriyden halu.

• aika

läheiset geenit ja ehkä myös läheiset muistot jo aiemmin sanottujen lisäksi.

• Mutta annan ravintoa helvetinmoiselle määrälle matoja joista osa taas ravitsee jotain muuta eläintä ja niin edelleen.
      Otan siis osaa luonnon hyvinvointiin.

• 1ad/hd

Kyl se jossain muodossa jatkuu, koska tulitikkukin palaessaan muuttuu puusta savuksi sekä tuhkaksi eli dualistinen tapahtuma sarja, eikös? Mitäköhän ihmisestä "hajoaa" mullan alla, tai itseasiassa aikaisemmin eli kuolemaprosessissa? Siinäpä sitä onkin miettimistä kerrakseen....

• kuolematon*

siellä asiaa käsitellään laajasti.

• Tähdenlento

meinaat? Aihehan oli aivan oiva, kaikenkattava? Mutta nythän lieneekin kyseessä ollut vain yhden yksittäisen ateistin esille heittämä kysymys?

Joka sitten suivaannutti, toisen yhden yksittäisen ateistin! Mutta muistettakoon tässä kohtaa, että ateistinhan nimenomaisesti tulisi omata kykyä laaja-alaisuuteen?

• ympäri käydään

Ihmiset eivät aina tule ajatelleeksi, että joka ikinen hiukkanen ja solu heidän kehossaan on aiemmin ollut jotain muuta (saataan käyttää tässä vääriä termejä kun en ole tämän alan erikoisasiantuntija, mutta tärkeintähän on se periaate) kuten tähtipölyä tai kasveja tai eläimiä tai aiemmin eläneita ihmisiä tai ties mitä tahansa.

Materia ei katoa, se vain muuttaa muotoaan. Ihminen kuvittelee syntyneensä ja olevansa ainutkertainen, mutta kaikki se materia mistä hänen kehonsa koostuu, ei ole syntynyt silloin kun ihminen on syntynyt, vaan se kaikki on ollut olemassa eri muodoissaan jo miljoonia vuosia ennen hänen syntymäänsä. Se ei vain vielä silloin ollut päätynyt muodostamaan hänen kehoaaan.

Ja aivan samoin ihmisen kuoltua hänen kehonsa materia ei kuole, vaan se muuttaa muotoaan ja jatkaa "elämäänsä" eri muodoissaan päätyen taas uusien eliöiden kehojen rakennusaineiksi. Näin ollen materialistisesta näkökulmasta elämä kyllä jatkuu kuoleman jälkeenkin, koska materiamme ei kuole, se vain muuttaa muotoaan. Joudumme matojen ruoaksi tai pukkaamme horsmaa, ihan miten vain.

Mutta eihän se siihen pysähdy - joku syö sen madon tai horsman tai mato kuolee ja horsma kuolee ja maatuu ja lannoittaa vaikkapa omenapuun tai marjapensaan ja jotkut syövät niitä omenoita ja marjoja ja niin edelleen - kehomme materian kiertokulku jatkuu loputtomiin vaihtaen aina olomuotoaan. Aivan kuten se on jo tehnyt ennen kuin päätyi osaksi kehoamme. (Mikään ei ole pysyvää paitsi jatkuva muutos.)

Sen sijaan jos puhutaan persoonallisen "minuuden" ja tietoisuuden elämästä kuoleman jälkeen, niin suhtaudun siihen suurella skeptisyydellä. Minulla ei ole mitään havaintoja mistään siltä miljardien vuosien ajalta kun kehoni ei ollut vielä muodostunut. Kaikki havainnot alkoivat vasta kun minulla oli toimivat aivot, enkä usko että minulla voi olla mitään havaintoja mistään sen jälkeen kun havaintovälineeni eli aivoni eivät enää toimi.

Mutta suuren ajattelijan sanoin totean, että kuolemassahan ei ole mitään pelättävää:

"Olin kuolleena miljardeja ja miljardeja vuosia ennen kuin synnyin, eikä siitä aiheutunut minulle minkäänlaisia hankaluuksia."
      - Mark Twain

• Missukka

Arvoitus: mikä on rääväsuu lapsen kielellä?

Vastaus tulee iltapäivällä jollei ketju katoa.

• Missukka

Lääväsuu

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?

Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa
      Sinkut
      176
      4777
    2. Ei ole kyllä mennyt

Kovin hyvin kun alussa pieni sekoaminen hänestä 😏
      Ikävä
      12
      3316
    3. En rehellisesti usko et oisit

Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos
      Ikävä
      40
      2213
    4. Näin sinusta taas unta!

Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly
      Ikävä
      26
      1994
    5. Paljonko aikaa on kulunut siitä kun viimeksi tapasit hänet?

Päiviä? Viikkoja? Kuukausia? Vuosia?
      Ikävä
      47
      1926
    6. Se oli siinä sitten

Yhdysvaltain presidentti Donald Trump on määrännyt kaiken maan Ukrainalle toimittaman sotilaallisen tuen tauolle, kertoo
      NATO
      673
      1873
    7. Mikä sinua ja kaivattuasi

Yhdistää?
      Ikävä
      117
      1821
    8. Olet muutenkin tyhmä

Ja käyttäydyt epäasiallisesti siinä työssäsi.
      Ikävä
      137
      1737
    9. Ajelen varmaan siellä suunnalla

taas yöllä, vahingossa käyn sun pihalla. 😏 m
      Ikävä
      45
      1495
    10. En muuttaisi sinusta mitään

Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul
      Ikävä
      10
      1431
    Aihe