Tekniikan Maailman katumaasturivertailua
ei voittanutkaan katumaasturimaisin auto,
vaan henkilöautomaisuudella irtosi tämän-
kin vertailun voitto.
Jos kulutuslukemat eivät olleet parhaat
olivat ne kuitenkin suhteellisesti ottaen
kunnossa. Samoin suorituskykykään ei ollut
paras, mutta riittävä kuitenkin.
Jos katumaasturille ei ole käyttöä, kuten
trailerin tai peräkärrin hinausta, meillä
kun ei ole venettäkään puhumatta kesämökistä,
niin mitäpä me katumaasturimaisella autolla
teemme, emme mitään. Joten valittiimpa henki-
löautomaisin. Ei nuo penkkijen sähkösäädötkään
ole välttämättömiä puhumattakaan nahkaistuimista.
Emmehän edes huoli nahkaverhoilua.
Kaikki tuo on luettavissa viimeisestä TM:stä.
Siteeraan tässä samoja sanontoja, "rivivälejäkään"
ei ole paljon tarvinnut käyttää.
Että mikä automerkki taasen voitti? Kysymys on
täysin retorinen, kaikkihan sen arvaa.
Mielenkiintoinen lähestymistapa
17
1184
Vastaukset
- Orvokki Itälä
Henkilöautojahan noi onkin. Citymaastureista ei voida oikein noiden yhteydessä puhua, lähinnä ylätila-autoja. Kuulut samaan sarjaan kuin esim. Yaris paitsi, että noissa on olevinaan neliveto.
- tapauksessa
jo otsikkokin oli perseestä "Katumaasturit kevättalvessa"
- surkeeta
Lehteä, enkä juttuja aiheesta ole lukenut, mutta arvaillaanpa:
-Subaru ei voittanut, vaan oli toinen tai kolmas
-Subaru kiihtyy hyvin, koska tehoa on ja kevyt kori, mutta on hankala auto kaupunkipyörityksessä, koska moottori sammahtelee herkästi
-Subarun jousitus on pehmeä ja auton kallistelu tekee mutka-ajosta rasittavaa. Ei auta bokserin mahdollistama matala painopiste
-Subarussa on "oikea" neliveto, mutta se ei tuo etua muuta kuin umpihangessa, johon luokan autot ei muutenkaan ole tarkoitettu
-Subarun etuistuin menettelee, mutta takapenkki on muodoltaan epäonnistunut
-Subarun tavaratila on mataluuden takia kilpailijoita pienempi, eikä siinä ole suksiluukkua
-Subarussa on kilpailijoihin nähden järkyttävät käyttökulut, vaikka polttoaineenkulutus onkin hyvää luokkaa
Tämän päättelin koeajettuani Foresterin ja muutaman kilpailijan. En valinnut Subarua autokseni, vaikka sen olisi saanut muutaman tonnin halvemmalla.- ---------------------------...
SUBARU = Suihku(uun) Paska(lle) Runkku(lle)!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
- niin hyvin osu
"Subarussa on "oikea" neliveto, mutta se ei tuo etua muuta kuin umpihangessa, johon luokan autot ei muutenkaan ole tarkoitettu
-Subarun etuistuin menettelee, mutta takapenkki on muodoltaan epäonnistunut"
Muuten kaikki natsas, paitsi että hävis nelivedossakin haldex-paska-fordille. Sinulle objektiivisuus tuntuu olevan täysin
tuntematon käsite. Huomasit kai, etten taaskaan
kyseenalaistanut mittaustuloksia, vaan niiden
tulkinnan. Kugan oli esim. paras etenijä. Ajaminen
vaikeissa olosuhteissa pitää painottaa aivan eri
tavalla, kun kysymyksessä ovat katumaasturit.
No seuraavan lehden vertailua Subaru vastaan
Volkkari lupaan olla kommentoimatta, ettet vaan
pahoita mieltäsi, meinaan lehden ilmestymisen
jälkeen. Mutta näin etukäteen, jos Volkkari saa
nelivetonsa toimimaan edes niin, että kaksi pyö-
rää joskus vetää, niin sehän on varma voittaja.- puuttumatta,
Täpinä kirjoitti:
Sinulle objektiivisuus tuntuu olevan täysin
tuntematon käsite. Huomasit kai, etten taaskaan
kyseenalaistanut mittaustuloksia, vaan niiden
tulkinnan. Kugan oli esim. paras etenijä. Ajaminen
vaikeissa olosuhteissa pitää painottaa aivan eri
tavalla, kun kysymyksessä ovat katumaasturit.
No seuraavan lehden vertailua Subaru vastaan
Volkkari lupaan olla kommentoimatta, ettet vaan
pahoita mieltäsi, meinaan lehden ilmestymisen
jälkeen. Mutta näin etukäteen, jos Volkkari saa
nelivetonsa toimimaan edes niin, että kaksi pyö-
rää joskus vetää, niin sehän on varma voittaja.mutta ehkä täpinän ei kannattaisi olla tuosta noin töpinöissään.Sillä sinustahan paistaa toy-boy läpi kilometrejen päähän.
puuttumatta, kirjoitti:
mutta ehkä täpinän ei kannattaisi olla tuosta noin töpinöissään.Sillä sinustahan paistaa toy-boy läpi kilometrejen päähän.
Olen saanut nauttia jo 10 vuotta huolettomista
autoista, kolmas Foresteri menossa. Tästä 2009
mallista ei ole omakohtaisia kokemuksia.
Oikeastaan olen enemmän kuin täpinöissä noista
Forestereista, suorastaan ylpeä oman tien kulkija
kun ajelen hyvällä, jonkin mielestä markinaali-
autolla, mitä myyntimääriin tulee. En ole ollut
yleisen mielipiteen vietävissä koskaan. Autojen
tekninen laatu ja kestävyys sekä soveltuvuus
omaan käyttöön ovat ratkaisset autohankinnat ja
niin tulee käymään jatkossakin. Hännystele Sinä
vaan noita tarkoituksenhakuisia testejä.Täpinä kirjoitti:
vaan noita tarkoituksenhakuisia testejä.hyvältä vaikuta. Vasta kymmenes vuosi ja jo kolmas Foresteri menossa.
Itälaatu on itälaatu. Joillekin se näkyy riittävän...
Itsellä länsiauto ja 21. vuosi alkoi juuri. Taitaa kuski loppua ennen kuin auto.- puuttumatta,
Täpinä kirjoitti:
vaan noita tarkoituksenhakuisia testejä.mutta ei ole eikä tule sittaria, joten se siitä merkistä.Vaan tuo alkuperäinen kannanottosi oli jo niin karsea.Siis kun sinä nyt olet ne kaikki autot testannut(sinullahan on kokemusta testauksesta? ), niin meidän täytyy uskoa sinua.Ja testin voittanutta merkkiäkään minulla ei ole.Täpinän töpinät voi siis jättää omaan arvoon, kun se on noin huono jo arvaamaan
sitroen kirjoitti:
hyvältä vaikuta. Vasta kymmenes vuosi ja jo kolmas Foresteri menossa.
Itälaatu on itälaatu. Joillekin se näkyy riittävän...
Itsellä länsiauto ja 21. vuosi alkoi juuri. Taitaa kuski loppua ennen kuin auto.Jälkikasvut ajavat noilla kun itse olen
ensin ne sisäänajanut ja ei ole tarvinnut
olla nyrkit rasvassa.
Älä nyt loukkaannu, jos ajat nimimerkkisi
mukaisella autolla, sillä mistään muista
autoista kuin yhdestä sitikasta, pojalla,
ei ole ollut yhteensäkään niin paljon murheita,
mukaanlukin kaikki toistakymmentä auto, jotka
olen omistanut.
- jälleen...
On se vaan kumma että asiantuntijoiden tekemät vertailut, yhteneväisin mittausmenetelmin, tuottaa tuloksia joita sitten julkistetaan lehdessä! Suurin osa näistä essonbaarin inttäjistä mitä palstalla näkee kuvittelee omaavansa yhtä hyvän ellei paremman asiantuntemuksen aiheesta mitä vuosikymmeniä autotoimittajana toimineella on. Väärin testattu, tai ainakin väärä voitti, tuntuu olevan yleinen itkuvirsi. Jyvät erottuu akanoista testeissä, niin se vaan on.
- t esteri
onhan teitä näiden testien puolustaja-inttäjiäkin!
vaikka kuinka näistä "asiantuntijan" tekemistä testeistä näkyy kilometrin päähän puolueellisuus...toki eihän euroopassa tietenkään voi mikään riisikippo voittaa testiä, kotimarkkinoiden teollisuushan kärsii!!!
eräs piirre jossa puoluellisuus erityisesti paistaa on tuntumaltaan tarkka ohjaus, eli jos riisikippo ohjautuu tarkasti, niin että tunnet jokaisen päälysteen poimun, se on hermostuttava ja rasittava ajaa. mutta jos euro ohjautuu tarkasti se johtuukin urheilullisista ajo-ominaisuuksita
ja myöskin testissä kova "tukeva" jousitus on parempi, kun se vaan on euroauton alla, ei riisikipon!!
samoin se että kytkeytyvää nelivetoa kehutaan kyllä euron alustassa, onhan se tietysti vaihtelua haldexilla tai euro-torsenilla, kun et tiedä kuinka monen renkaan voimalla lähtee, ja viel miten syvvän ruopatuista kuopista
ja tässä subarun tapauksesa hyvä pitoinen neliveto, kun kaikki pyörät raapaisevat katsotaan sitten liian akkinäiseksi - maksajaa ajatellen
t esteri kirjoitti:
onhan teitä näiden testien puolustaja-inttäjiäkin!
vaikka kuinka näistä "asiantuntijan" tekemistä testeistä näkyy kilometrin päähän puolueellisuus...toki eihän euroopassa tietenkään voi mikään riisikippo voittaa testiä, kotimarkkinoiden teollisuushan kärsii!!!
eräs piirre jossa puoluellisuus erityisesti paistaa on tuntumaltaan tarkka ohjaus, eli jos riisikippo ohjautuu tarkasti, niin että tunnet jokaisen päälysteen poimun, se on hermostuttava ja rasittava ajaa. mutta jos euro ohjautuu tarkasti se johtuukin urheilullisista ajo-ominaisuuksita
ja myöskin testissä kova "tukeva" jousitus on parempi, kun se vaan on euroauton alla, ei riisikipon!!
samoin se että kytkeytyvää nelivetoa kehutaan kyllä euron alustassa, onhan se tietysti vaihtelua haldexilla tai euro-torsenilla, kun et tiedä kuinka monen renkaan voimalla lähtee, ja viel miten syvvän ruopatuista kuopista
ja tässä subarun tapauksesa hyvä pitoinen neliveto, kun kaikki pyörät raapaisevat katsotaan sitten liian akkinäiseksiniin toyota on suurinta markinoiti butjettia auto kohti käyttävä auton valmistaja.Myös suomessa, yli 380 euroa eroa seuraavaan.Ja eräs tässä testissä mukana ollut autohan on toyota-yhtymän valmiste.Siitäkö tämä poru.Kaiken järjen mukaan sen olisi sinun logiikan mukaan täytynyt voittaa.Eikös niin? vai oletko vain suivaantunut, kun oma merkki ei pärjännyt.En omista VW, enkä tule omistamaan, kuten en toyotaa enkä fordia, mutta noin hölmöjä en siitä huolimatta rupea väittämään kuin sinä
- Asiantuntija_123
Taidat elää 70-luvulla. Näissä testeissä ratkaisee tänä päivänä rahoitus. Testin lopputulosta voidaan painottaa siten, että oikea auto voittaa. Paljonkohan näiden autolehtien tilaajamäärä vähenee tässä laman kynnyksellä? Rahoitusta on saatava, jotta testit jatkuvat. Joskus 90-luvulla VW ei pärjännyt missään testissä. Nyt se vaan voittaa joka testin. On se VW siitä huolimatta hyvä auto kun itsekin omistan niitä kaksi.
- kiintoinen lähestymistapa
on möys sulla tai sitten vaikeuksia ymmärtää lukemansa.
- oikea auto voitti
VAGniikan maailmassa julkaistaan testejä vain siksi että VAG-konsernin tuote saataisiin jokaisen testin voittajaksi. Kuten myös saadaan.
Mitä siitäkin tulisi jos lehden tilaajat eivät saisi sitä mistä maksavat eli kritiikitöntä VAG:n ylistystä.
Älä vain sano että *maksat* VAGniikan maailman tilauksesta vaikka omistat jonkin muun merkkisen auton?
Seuraavaksi yrität varmaan väittää että televisiosi on muu kuin Sony, kännykkäsi Nokian kilpailija, kamerasi jotain muuta merkkiä kuin Canon eivät renkaasikaan ole "kotimaiset" Pietarissa paistetut Nokialaiset.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1003437
- 623117
Kuoleman pelko katosi
Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä4342614- 802413
- 842366
- 962076
Toiselle puolikkaalleni
Sinulla ei taida olla kaikki nyt ihan hyvin? Minua itketti eilen kauheasti, sinunko itkuja itkin? Kyllä kaikki selviää j402066Kuhmolainen on selvästi kepun lehti
Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan221690- 121676
Ei mun tunteet
ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil411637