Pistän tämän nyt tuolla nimellä (koska se "myy" paremmin, vaikka se voisi olla esim. "Jumaluskonpuutteisten palstalla vallitseva harhakäsitys nro.2"
Siis myytti nro.2:
"Ateisti on aina älykkäämpi kuin uskovainen. Jos älykäs ihminen on uskovainen, ei hän käytä aivojaan kunnolla"
Ateismin myytti nro.2
39
1133
Vastaukset
Ihanko itse keksit tuon?
- Reknihteerf
itse
- v0d3
Reknihteerf kirjoitti:
itse
onneksi olkoon!
- e.k.v
Reknihteerf kirjoitti:
itse
Ihan itse keksit kaikenlaisia "myyttejä" joita nyt viljelet tänne väittäen että ne ovat ateistien myyttejä...et ole kristillisen poliitikon uraa harkinnut? Paskaa tippuu suusta niin paljon, että tarvitaan jo isompikin seurakunta sitä lapioimaan.
Reknihteerf kirjoitti:
itse
Kun pärjää hyvin palikkatestissä, niin sillä perusteella on elämänviisautta enemmän ja pystyy tekemään oikeanlaisia päätöksiä elämässään.
- Reknihteerf
weccu kirjoitti:
Kun pärjää hyvin palikkatestissä, niin sillä perusteella on elämänviisautta enemmän ja pystyy tekemään oikeanlaisia päätöksiä elämässään.
elämässä pärjäämiseen ei tarvita älykkyyttä. Näkeehän sen meidän ministereistäkin.
- Utelias :::
Niin, että tietäisin mitä haet, niin haluaisitko määritellä mitä tarkoitat älykkyydellä tai "aivojen kunnolla" käyttämisellä?
- Reknihteerf
palstan (omasta mielestään) älyköiltä.
Tämä "myytti" ei ole minun mielipiteeni, vaan se on poimittu tämän palstan kirjoituksista. - Utelias :::
Reknihteerf kirjoitti:
Tämä "myytti" ei ole minun mielipiteeni, vaan se on poimittu tämän palstan kirjoituksista.Sorry, enpä ole moista kirjoitusta nähnyt. Noista myyteistä yleensäkkään niin tiedä. Kysytkö mielipidettä väittämään?
Vai todisteita väittämän totuudenmukaisuudesta?
Apropoo, haluaisitko määritellä adjektiivin "älykkö"? - xzcrtsrew
Reknihteerf kirjoitti:
Tämä "myytti" ei ole minun mielipiteeni, vaan se on poimittu tämän palstan kirjoituksista.Rajaton on uksiksen typeryys. Tämäkin ilmoittaa mielipiteensä, sanoo että se on ihan itse keksitty, ja ettei se ole hänen mielipiteensä.
Tai riippuu ketä tarkoitat. Olen ateisti ja tunnen uskovaisia jotka ovat älykkäämpiä kuin minä.
- bluetitan
Isaac newton oli uskovainen....tavallaan.
Tottakai älykäs mies voi olla uskovainen.
Vaikka selvä enemistö älyköistä ja/tai oppineista onkin ateisteja, ei se tarkoita, että enemistö ateisteista olisi älyköitä.
Keskimääräisesti ateisteilla on kuitenkin korkeampi ÄO. Tosin ÄO testeissä testataan enimmäkseen loogisuutta ja päättelykykyjä, joten sekään ei kerro koko totuutta.
On hyvä myös muistaa, että älykkäät ihmiset ovat hyviä rationalisoimaan uskomuksia, joita he alkoivat uskomaan irrationaalisista syistä.
Älykäs ihminen ei myöskään ole sama kuin viisas ihminen.- jep jep
...mitä se pitää sisällään, joissain saattaa olla ongelman ratkaisua joissain taas "mikä ei kuulu joukkoon" tyylisiä, toisissa saattaa olla sanojen yhtäläisyyden tunnistusta. Mitä laajempi alainen testi, sitä enemmän se kertoo älystä
- bluetitan
jep jep kirjoitti:
...mitä se pitää sisällään, joissain saattaa olla ongelman ratkaisua joissain taas "mikä ei kuulu joukkoon" tyylisiä, toisissa saattaa olla sanojen yhtäläisyyden tunnistusta. Mitä laajempi alainen testi, sitä enemmän se kertoo älystä
Oikeassa olet....
- Reknihteerf
tämän palstan vakkari-ateistien älykkyyttä heidän kirjoittelunsa perusteella? Yli- vai alle keskitason?
- bluetitan
Reknihteerf kirjoitti:
tämän palstan vakkari-ateistien älykkyyttä heidän kirjoittelunsa perusteella? Yli- vai alle keskitason?
Vaikea arvioida ainoastaan kirjoitusten perusteella. Palstan kirjoituksista heijastuu usein turhautuneisuus, väsymys tai stressi, jotka saavat älykkäätkin ihmiset heittämään harkitsematonta kommenttia. Kun taas jotkut saattavat kuullostaa filosofisilta ja/tai älykkäiltä, kuitenkaan sitä olematta. On niin vaikea arvioida ihmisiä, joita ei tunne. Yritänkin olla muodostamatta minkäänlaista kuvaa kenestäkään ja arvioida aloituksen/kommentin omana itsenään, sekä vastata parhaani mukaan. Tottakai turhaudun joskus itsekin. Ja tiettyjen henkilöiden aloituksiin en edes vastaa, sillä heidän maineensa on silmissäni jo mennyt.
- Reknihteerf
bluetitan kirjoitti:
Vaikea arvioida ainoastaan kirjoitusten perusteella. Palstan kirjoituksista heijastuu usein turhautuneisuus, väsymys tai stressi, jotka saavat älykkäätkin ihmiset heittämään harkitsematonta kommenttia. Kun taas jotkut saattavat kuullostaa filosofisilta ja/tai älykkäiltä, kuitenkaan sitä olematta. On niin vaikea arvioida ihmisiä, joita ei tunne. Yritänkin olla muodostamatta minkäänlaista kuvaa kenestäkään ja arvioida aloituksen/kommentin omana itsenään, sekä vastata parhaani mukaan. Tottakai turhaudun joskus itsekin. Ja tiettyjen henkilöiden aloituksiin en edes vastaa, sillä heidän maineensa on silmissäni jo mennyt.
minun täytyykin hieman tarkistaa käsityksiäni sinusta.....
- Ristinkaataja
Vähänkö olet muuten turha ihminen.
>> "Ateisti on aina älykkäämpi kuin uskovainen. Jos älykäs ihminen on uskovainen, ei hän käytä aivojaan kunnolla"
- Reknihteerf
>>Toivottavasti kukaan ei tuollaista väitettä tee.
Reknihteerf kirjoitti:
>> Kuitenkin tekee tällä palstalla melko usein.
- esitetään..
Reknihteerf kirjoitti:
palstalla "melko usein", niin sinulle ei varmaan tuota suurta vaivaa löytää pari esimerkkiä asiasta.
Minulle tuo oli aivan uutta ja minä sentään lueskelen palstaa aika aktiivisesti. Mutta kaikkeahan ei toki ehdi, niin paljon täällä on tekstiä.
Mutta pari esimerkkiä, kiitos. Vai oletko vain olkiukkoilemassa tai muuten vain väärinymmärtänyt taas jotkin ateistiset kommentit. Se jää sitten nähtäväksi. - vaikka nimimerkki
esitetään.. kirjoitti:
palstalla "melko usein", niin sinulle ei varmaan tuota suurta vaivaa löytää pari esimerkkiä asiasta.
Minulle tuo oli aivan uutta ja minä sentään lueskelen palstaa aika aktiivisesti. Mutta kaikkeahan ei toki ehdi, niin paljon täällä on tekstiä.
Mutta pari esimerkkiä, kiitos. Vai oletko vain olkiukkoilemassa tai muuten vain väärinymmärtänyt taas jotkin ateistiset kommentit. Se jää sitten nähtäväksi.jeesushuoran kirjoituksia. Pahimmat rimanaloitukset on näköjään jo poistettu.
Vaikka mitäpä yhden pellen sanomiset ketään liikuttaa... - ei..
vaikka nimimerkki kirjoitti:
jeesushuoran kirjoituksia. Pahimmat rimanaloitukset on näköjään jo poistettu.
Vaikka mitäpä yhden pellen sanomiset ketään liikuttaa...kuitenkaan tunnu olevan mitään, mitä esittää.
Eikä kyllä ollut sinullakaan:)
- Huhahhhei
Tuo mikään myytti ole. Täyttä totta.
- ujonpuoleinen
voi keskujstella oikein mistään, niin on tyhjää täynnä taas tämäkin "asia".
Myytin laittaa.
Olisi mielenkiintoista nähdä mikä se on.- Reknihteerf
ettei myyttejä ole, niin se ei tee asiaa yhtään sen todemmaksi.
- Ylermi.Nakki
Reknihteerf kirjoitti:
"Vaikka kuinka jankutatte ettei myyttejä ole, niin se ei tee asiaa yhtään sen todemmaksi. "
No perkele. Krisselijumalaan se näyttää ainakin pätevän...krisujen itensä mielissä siis. - Reknihteerf
Ylermi.Nakki kirjoitti:
"Vaikka kuinka jankutatte ettei myyttejä ole, niin se ei tee asiaa yhtään sen todemmaksi. "
No perkele. Krisselijumalaan se näyttää ainakin pätevän...krisujen itensä mielissä siis.samaa keinoa näköjään yritetään täällä.
- Z100
Reknihteerf kirjoitti:
samaa keinoa näköjään yritetään täällä.
Myytti????
Sun pitäisi vähentää viinanjuontia. - Jumalan Palvelija.
Reknihteerf kirjoitti:
Niin haluaisin sanoa että sinä syylistyt nyt siihen jankuttamiseen.
Annat meistä todellista huonomman kuvan.
Epäilen suuresti että sinä et ole kristitty.
- ertert
Olet väärässä. Ei ole sellaista myyttiä.
""Jumaluskonpuutteisten palstalla vallitseva harhakäsitys nro.2""
Voisitko osoittaa väitteesi ("myytin") todenperäisyyden. - GonstaB
väitteesi "AINA älykkäämpi" tarkoittaisi, että tyhminkin ateisti on älykkäämpi kuin älykkäinkään uskovainen. Teitkö sen tahallasi?
- Reknihteerf
polttaa....
Pittsburgh, JumalanHullu, Hanna, Missukka, kadun*nainen, H.H., GG jne.
Tuossa on vähintään seitsemän todistetta mainitsemasi 'myytin' puolesta.
Otetaas laajempi näkökulma: kreationismi, VenomFangX, kondomikielto AIDS-pesäkkeissä, lapsien sukupuolielinten silpominen, yhden uskonnon nostamista muiden yläpuolelle ja tämän kutsumista tasa-arvoksi, eri ihmisryhmien (mm. homot, naiset, eri etniset taustat) halveksunta, 'jumala parantaa'-ajattelun aiheuttamat estettävissä olleet kuolemat, maailmanloppuajattelu (ei huolta tulevasta, koska maailmaloppuu 5 minuutin päästä), Westboro Baptist Church, pedofiilien suojelu ja hyysääminen, pedofilian hyväksyminen (Mohammed) jne.
Uskovat voivat olla älykkäitä, mutta jostain syystä uskonnollisuus saa aikaiseksi mitä sairainta ja tuhoisinta typeryyttä.- Atte Ateisti
Siis myytti nro.2:
"Ateisti on aina älykkäämpi kuin uskovainen. Jos älykäs ihminen on uskovainen, ei hän käytä aivojaan kunnolla"
Eikö olekin hauskaa kun saat itse keksiä sekä kysymykset että vastaukset?
En voi olla samaa mieltä, että väitteesi edustaisi ateistien yleistä näkemystä.
Jos olet nähnyt elokuvan "Kaunis mieli", ymmärtänet, että ihminen voi olla äärimmäisen älykäs ja silti aika ajoin kärsiä mielenterveysongelmista.- hieman "keskivertoa"
ylemmäs; etsikää tietoa suurista tekijöistä, ajattelijoista, toteuttajista.
Yllättävä yhteinen tekijä löytyy käytännössä
kaikista "suurimmista" historian henkilöistä.
Niin tieteen,taiteen, fysiikan,kemian ym.ym.ym.
aloilla. Yhteinen tekijä ei ole ateismi ;).
Tosin historiankirjoihin ei myöskään kannata
sokeasti uskoa. Rappusina kyllä. - pienen..
hieman "keskivertoa" kirjoitti:
ylemmäs; etsikää tietoa suurista tekijöistä, ajattelijoista, toteuttajista.
Yllättävä yhteinen tekijä löytyy käytännössä
kaikista "suurimmista" historian henkilöistä.
Niin tieteen,taiteen, fysiikan,kemian ym.ym.ym.
aloilla. Yhteinen tekijä ei ole ateismi ;).
Tosin historiankirjoihin ei myöskään kannata
sokeasti uskoa. Rappusina kyllä.yksityiskohdan, kun uskonvapauden. Suomeenkin se tuli vasta 1923. Joten, mitkä olivat ihmisten mahdollisuudet olla muuta kuin uskovia?
Jos kaikki tapahtuu P-Korean tyyliin, niin vaikea sieltä tosiaan on löytää toisinajattelijoita historiankirjoista. Vaikka he todellisuudessa sellaisia olisivat olleetkin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?
Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa1774814- 123376
En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos402223Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly261994Paljonko aikaa on kulunut siitä kun viimeksi tapasit hänet?
Päiviä? Viikkoja? Kuukausia? Vuosia?471936Se oli siinä sitten
Yhdysvaltain presidentti Donald Trump on määrännyt kaiken maan Ukrainalle toimittaman sotilaallisen tuen tauolle, kertoo6791903- 1171831
- 1381747
- 451515
En muuttaisi sinusta mitään
Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul101431