Minut irtisanotaan 13 vrk työstäni, jossa en enää kovasti viihdy. Haluaisin lähteä työstäni jo muutamaa kuukautta ennen työsopimuksen päättymistä, mutta olen määräaikainen, joten en tiedä suostuuko työnantaja siihen (vaikka onkin yt:t ja lomautukset, tiedetään). Ensimmäisen 7 lomautuspäivän aikanahan saa irtisanoutua itse jos haluaa, mutta mietin vain koskeeko tämä mahdollisuus myös näin lyhyeksi ajaksi lomautettuja henkilöitä?
irtisanoutuminen lomautuksen aikana
vanki
1
1618
Vastaukset
- ....
Lomautettu saa irtisanoa työsuhteensa päättymään välittömästi, mikäli työrupeaman alkuun on yli 7 päivää aikaa. Määräaikaisuudella ei tässä yhteydessä ole merkitystä.
Jos töiden alkuun on alle 7 päivää aikaa, ei määräaikaisen työsuhteen irtisanominen ole mahdollista.
http://www.erto.fi/tyosuhdeopas/lomauttaminen/209-tyontekijan-oikeus-irtisanoa-tyosopimus-lomautusaikana
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut
Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/1911264Miettimisen aihetta.
Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.1221108- 48834
- 70830
Just nyt mä
En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman53770Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle
Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva50705- 33682
- 60669
- 52637
- 50635