- miten yrityksissään mainetta ja kunniaa saaneet menevät niin halpaan kuin winclub? - miten esim sähkömiehet saavat vapaasti tehdä hengenvaarallisia viritelmiä kenenkään puuttumatta asiaan. Tekijät on kyllä yleisessä tiedossa kysy naapuriltasi. - miten paritusrinkejä toimii paikkakunnalla ketään häiritsemättä ja kunniallisen kansalaisen maineen omaavat ovat niitä vetäneet. Vaikka taaskin naapurisi kyllä olisi osannut valistaa jos olisit tiennyt kysyä. - mikai työmiehen tekemää huonoa työtä ei saa mennä arvostelemaan. Toiset löytävät joukoittain selityksiä miksi joku on tehnyt työnsä vähän sinnepäin.
Varkautelaista erikoisosaamista
9
1425
Vastaukset
Ihmisiä jotka epäilevät naapuriaan tietämättä asioden oikeaa laitaa sanotaan kyyläksi. Se on ilmiö joka useinmiten on oireena maalta kaupunkiin muuttaneilla kansakoulun käyneillä tai ylioppilaaksi lukeneilla ilman muita oppi-arvoja. Asioista jotain tietävän tunnistaa siitä että se kertoo faktatietoa ja jos ei tiedä se kertoo mistä sitä tietoa saa. Ei pätevät haukkuu muita ja kyylää mitä muut tekee. Kun on tyhmä pää niin siitä kärsii koko ruumis.
- rieskoo
Ajatustenvaihdossa on eduksi, jos keskustelun molemmat osapuolet ovat savolaisia. Silloin siinä esitetään kysymys, joka ei ole kysymys ja vastaus. Tuloksena on keskustelu, joka ei johda mihinkään.
- Maigolman
Nyt on kyse siitä, että Varkautelainen ei ymmärrä sitä, että asiat on miten on ja muualta tullut tajuaa, miten on, eli päin sitä itseään.... siinä on turha ruveta leuhkimaan, että "kyllä sitä meillä osataan..." kun päinvastoin "kyllä sitä on meillä osattu...."
- siitä, että
Maigolman kirjoitti:
Nyt on kyse siitä, että Varkautelainen ei ymmärrä sitä, että asiat on miten on ja muualta tullut tajuaa, miten on, eli päin sitä itseään.... siinä on turha ruveta leuhkimaan, että "kyllä sitä meillä osataan..." kun päinvastoin "kyllä sitä on meillä osattu...."
Varkautelainen ei ymmärrä miten joku voi olla noin vit... ärsyttävä ja luulevansa, että tietää kaikesta kaiken! Onko mitään mitä sinä et omasta mielestäsi tietäisi???????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????
- Maigolman
siitä, että kirjoitti:
Varkautelainen ei ymmärrä miten joku voi olla noin vit... ärsyttävä ja luulevansa, että tietää kaikesta kaiken! Onko mitään mitä sinä et omasta mielestäsi tietäisi???????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????
Että Vrk:lainen ei tajua sitä, missä mennään ja toisaalta muualta Vrk:een tullut tajuaa, missä ollaan, eli kusessa. Samahan se on, kun minäkään, jos en olisi Varkauteen aikanani muuttanut tajunnut, miten päin p..... menee metsäteollisuudella... mutta nyt kun sivusta sueranneena olen asian nähnyt, niin tiedän, mitä p...skaa se on...
- on....
Maigolman kirjoitti:
Että Vrk:lainen ei tajua sitä, missä mennään ja toisaalta muualta Vrk:een tullut tajuaa, missä ollaan, eli kusessa. Samahan se on, kun minäkään, jos en olisi Varkauteen aikanani muuttanut tajunnut, miten päin p..... menee metsäteollisuudella... mutta nyt kun sivusta sueranneena olen asian nähnyt, niin tiedän, mitä p...skaa se on...
taas valittaja herännyt talvihorroksesta.
- Maigolman
Maigolman kirjoitti:
Hyvät ns. perusvarkautelaiset ja siellä syntyneet, että olette täysin väärässä oman kaupunkinne suhteen, ettekö pysty myöntämään, että joka asiassa on tyritty...
- en ole
Maigolman kirjoitti:
Hyvät ns. perusvarkautelaiset ja siellä syntyneet, että olette täysin väärässä oman kaupunkinne suhteen, ettekö pysty myöntämään, että joka asiassa on tyritty...
kumpaakaan ja silti tyytyväinen ja ainahan pois pääsee jos noin kovasti ahdistaa.
- savvoo joo
Voephan tuo olla. Vuan vopehan tuo olla olemattain.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?
Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa722467En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos361799- 101654
Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa
Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin3721587Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly181552Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel681407- 1091166
- 121128
En muuttaisi sinusta mitään
Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul91094- 201009