eli olen laittamassa kesäistutuksiin miekkaliljoja ja freesioita ruukkuihin asetelmien sekaan. Olen ensikertalainen, joten en hahmota, että kukkiinko ne kuinka kauan, kuukauden, kaksi vai koko kesän? eli pitääkö minulla olla jokin muu kukka ruukuun vielä loppukesäksi näiden kukkien tilalle, jotta ruukut kukkisivat koko kesän?
kuinka kauan kukkii
2
566
Vastaukset
kukkivat molemmat niin, että alimmainen kukka kuolee, ja latvaan avautuu aina uusi kukka. Mutta kuukausia ne eivät kuki kauniina, pari kolme viikkoa. Mutta jos ne mukulasta tai taimesta laitat, niin ei ne myöskään heti kuki. Kukinnan alku on aika hidasta.Mutta asetelmassasi on alkuun pitkät kauniit lehdet.
- Onttomukulakiurunkannus
Sipulit voi laittaa multaan parin viikon välein, jolloin kukinta-aikakin venyy. Kun yksi lopettaa, toinen on juuri aloittelemassa. Ehkä kannattaa hankkia taimitarhoilta pikkuisen eri kehitysvaiheessa olevia taimia. Itse olen tällä tavoin saanut esimerkiksi gladiolusten kukinnan kestämään kauan. Ensimmäiset sipulit laitan multaan maaliskuussa, viimeiset toukokuun alkupäivinä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut
Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/2141789Miettimisen aihetta.
Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.1431493- 781398
- 571226
Kesän odotuksia hyrynsalmella
Kyllä kesällä hyrynsalmellakin on mahdollisuus osallistua kylän menoon monella tavalla . On kaunislehdon talomuseolla91210- 741105
- 1091029
Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle
Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva55990Just nyt mä
En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman53890- 55882